Jump to content
Sign in to follow this  
razvani

Contact defect

Recommended Posts

Varful butucului impinge rotactorul contactului electric (atunci cand cheia e in butuc) si se face contactul electric pt accesorii, borna 15A, adica alimentarea CD. Daca impingi surubelnita in contact ar trebui sa-ti mearga Cd-ul. Ia un contact de Opel.

Share this post


Link to post

Trebuie facut vreo modificare la contactul mecanic de Opel ?

Share this post


Link to post

Nu stiu de cel mecanic (butuc). Ma refeream la cel electric.

Share this post


Link to post

De la care Opel ? Ce model ?

Share this post


Link to post

Atasez si eu aici poze cu un contact de CIELO desfacut si felul cum se desface.

Se apasa pe tzamburusul din Poza 1 si cu ajutorul cheii se aduce in pozitia de la Poza 2. Grija mare ca sare afara... Tineti-l cu ceva!!! Apoi se scoate tzamburusul si arcul.

Acum se poate trage cu tot cu cheie GRIJA MARE. Sare ceva de acolo un arculet si un tzamburus (altul).

Se scoate usor cheia. Pentru a se potrivii chea veche la contactul nou se schimba cela 14 tablite cu gaura. ATENTIE MARE! Daca le inversati ordinea... si nu o mai stiti puteti sa va luati altul nou. Grija si la arculetele de la fiecare tablita. Cand se introduce cheia toate trebuie sa intre inauntru altfel nu ati facut ceva bine.

 

Problema la contactul meu a fost ca sa rupt bucata de metal care se vede in Poza 5.

 

Bafta!!! Si grija mare la piese sa nu le pierdeti. Cu rabdare se rezolva. Asta e manevra pentru cei care schimba contactul si vor sa nu umble cu 2 chei dupa ei. Deci se poate.

Am vazut pozele postate de tine dar nu am reusit sa ma lamuresc cum ai scos axul din butuc.Daca ai putea sa ma ajuti cu niste lamuriri suplimetare ti-as ramane recunoscator.Vreau sa scot si eu axul din butuc si nu reusesc sa ma dumiresc cum as putea face acest lucru.Ms. mult !

 

Edited by surki2

Share this post


Link to post

Este la fel cu Matizul (primul link ce ti s-a dat). Dupa ce scoti "cojile" de plastic, stand pe locul soferului, ai sa observi pe corpul unde se afla butucul contactului, un orificiu (o gaurica) situata frontal, cu directia tangentiala fata de suprafata cilindrica a butucului in cauza, situata in planul normal la axul cilindrului. pe acolo introduci o sarma, o surubelnita subtire tip ceasornicar, ceva ca o spita de bicicleta, "scula" care va intra pe o adancime de cca. 20 mm. Mentinand scula acolo, tragi butucul inspre exterior. Pentru vizibilitate si acces mai bune, eu recomand scoaterea volanului, dar nu este obligatoriu. Dupa ce l-ai scos ai sa observi ca acolo exista un fel de limba din tabla care joaca rolul unei sigurante intr-un canal. Acea siguranta este cea care este impinsa spre interior cu "scula", astfel eliberandu-se axial butucul cu cheie.

Edited by smv

Share this post


Link to post

Azi a ,,crapat" contactul. Am pus cheia in contact, am ajuns la pozitia in care se aprindeau indicatoarele din bord (ulei, baterie, frana de mana...etc), am incercat sa pornesc demarorul si gata...n-a mai vrut, nu a pornit. Am incercat sa scot cheia, a iesit dar becurile din bord au ramas aprinse (cu cheia scoasa). Am mai incercat sa fac manevra asta de vreo cateva ori dar nu a avut niciun efect, becurile din bord raman aprinse. Am ajuns totusi acasa cu sarme in loc de contact. Ce s-o fi intamplat? Contact electric sau mecanic?

Share this post


Link to post

Cel mai probabil partea mecanica (s-a rupt tija care antreneaza contactul electric).

Share this post


Link to post

Postez schema cu releele de protectie ale contactului cu cheie, pentru a ajuta colegii sa scape de problema foarte serioasa a acestui reper.

In schema, releele sunt tip auto pt ca sunt robuste si fiabile. Numerotarea bornelor corespunde cu cele de pe releele intermediare, auto.

Firele intre relee si contact, dupa adaptare pot fi cat de subtiri, intrucat curentii ce trec prin ele sunt mici (sub 100 mA) - curentii bobinelor releelor. Insa, recomand a se utiliza conductoare de aceeasi sectiune cu cele originale care intrau in contact. in cazul defectarii unui releu si neavand la dispozitie altul pt inlocuire, se va utilizez, in caz de urgenta, insasi contactul prin functia originala. Pt. aceasta, se deconecteaza releul defect din circuit si se unesc, printr-un papuc plat, mai lung, firele de la bornele 86 si 87. Recomand a se utiliza relee din dezmembrari. Personal am gasit din gama VAG unele serioase de 70A cu bornele de putere (30 si 87) de dimensiuni marite.

Cum am scris si in schema, recomand a se instala releul de comanda al solenoidului demarorului undeva in compartimentul motor, langa baterie.

Avantaje:

- scurtarea traseului acestui circuit de forta;

- comanda, in caz de urgenta sau necesitati a demarorului, direct din zona bateriei, cand e nevoie a se lucra in comp. motor, fara ajutorul cuiva care sa dea la cheie;

- antifurt.

Personal, am implementat modificarea de 2 ani, fara probleme, fiind "patit" de 2 ori cu defectarea contactului. Din fericire, acestea s-au intamplat doar in parcare. Poze aici: http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/27660-executivul-rosu-trandafir-de-la-iasi/page-6 .

Schema relee protectie contact cheie.pdf

Share this post


Link to post

Foarte buna schema dar eu sunt curios de unde ai luat valorile minime de amperaje la relee :) . Nu de alta dar peste 30A sunt mai rare si mai scumpe.

Intreb fiindca la ala de demaror mi se pare f mult, contactul nu actioneaza direct demarorul ci doar solenoidul lui, nu am masurat niciodata cat consuma dracia aia dar parca 840W pare cam overkill, atata consuma demarorul de cielo pe bobinaj din ce stiu eu din manual.

Share this post


Link to post

Sincer, n-am stat sa fac calcule, dar experienta spune ca cea mai fiabila si sigura solutie e supradimensionarea contactelor la circuitele de forta. Avand acele relee specificate in schema, fara probleme le utilizez de 2 ani. Avand in vedere ca aceste circuite ale contactului sunt utilizate permanent n-as face rabat la economie. Cred ca nu i-ar prrinde nimanui bine sa ramana in mijlocul strazii cu masina imobilizata deoarece un circuit la contact face figuri. Cu atat mai mult, cu cat, am specificat din start, releele sunt din dezmembrari!

Inca un lucru: ai vazut, DJ, ce pastile sunt in contactul de pornire si cum se incalzeste acesta, in exploatarea curenta. Aproape ca e risc de incendiu a instalatiei. Dovada e in poza din topicul masinii mele.

Share this post


Link to post

Salutare forumisti.

Am o problema cu contactul mecanic,mai exact cu carcasa contactului,la Cielo 95 automat.

Fostul proprietar a incercat sa-i schimbe contactul,nu a reusit si a spart carcasa din aluminiu.

Intrebarea este : pot schimba doar carcasa contactului sau trebuie sa caut cu tot cu coloana.

Multumesc.

Share this post


Link to post

Din ce stiu eu, cu tot cu coloana.

Share this post


Link to post

Pffff... eu ma gandeam ca scap mai ieftin.

Multumesc pt raspuns.

Share this post


Link to post

Carcasa contactului ii demontabila, prinsa in doua suruburi (din partea superioara) de coloana.

Share this post


Link to post

Si se gaseste la radacini , numai stiu exact codul dar costa in jur de 80 de lei

Share this post


Link to post

Salutare ! Alta problema.

Am descoperit ieri demontand contactul, ca fostul proprietar a taiat un fir de la contactul electric si anume cel rosu cu galben,acela mai subtire.

Stie cineva de la ce este si care este posibila cauza a anularii lui ?

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Multumesc buburuza,dar nu ma ajuta prea mult.

La mine a fost distrusa carcasa contactului, taiata mufa si legat un contact de Dacia,batjocorita rau , de aceia vreau sa stiu sigur unde merge firul.

M-ar fi ajutat daca schema ar fi continut si culorile firelor pe picioarele mufei.

Am si un Matiz,oare sunt identice?

Share this post


Link to post

Citeste atasamentul de la postul nr. 134. E vorba de firul ce alimenteaza radiocasetofonul.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Multumesc mult Cris.

Share this post


Link to post

Buna ziua, am si eu o problema cu pornirea unui Daewoo Cielo din 2007. Cand dau de cheia de contact nu mai porneste, nu se mai aprinde nici bordul, nimic. Cheia se invarte in butuc, isi face cele 3 secvente. Am schimbat contactorul de aprindere cu unul cumparat de la Radacini, acum porneste motorul de la cheie, dar dupa cateva secunde se opreste, nu merge nici casetofonul, deci tot ceva nu este in regula. Specific, ca daca incerc sa pornesc motorul, facand contact din fire, merge perfect. Aveti vreo idee ce ar putea sa mai aiba, unde sa ma mai uit?

Share this post


Link to post

Adica, scotand mufa din contact si facand strap intre papuci, porneste?

Share this post


Link to post

Mufa pusa la locul ei, cheia in contact si facand scurt intre firele care pornesc demarorul, pe mufa mama, porneste masina, merg luminile, tot, doar casetofonul nu merge.

Daca incerc s-o pornesc normal, din cheie, porneste si asa, acum, dupa ce am schimbat contactul electric, dar moare motorul in 2 secunde, iar casetofonul tot nu merge. Cand o pornesc din fire cum am specificat mai sus, nu mai moare motorul, merge normal, doar casetofonul tot nu merge.

Edited by Artemis

Share this post


Link to post

Eu zic sa cumperi un contact original, eventual de Opel. Casetofonul se alimentraza prin contactul "15a", actionat prin apasare de catre limba butucului cu cheie. Deci, atentie la montaj. Citeste, cu atentie, topicurile anterioare.

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...