Jump to content
Sign in to follow this  
Cla

Tremurat La O Anumita Viteza

Recommended Posts

Salutare. Sunt un utilizator nou al acestui forum si am si eu o problema cu masina mea. La viteze mai mari de 120 km/h masina incepe sa trepideze (trepidatiile se simt in volan). Cu cat viteza creste cu atit trepidatiile devin mai puternice. Trepidatiile se simt si in momentul in care franez, aproape de la orice viteza. Un mecanic de la un service mi-a spus ca discurile de frina sunt ovalizate, altul ca frinele nu au nimic, deci unde este problema si ce ar trebui inlocuit ?

 

P.S. Masina este un Cielo GL din 1996.

Discurile de frina nu au fost schimbate niciodata (masin are cca. 57.000 km).

Share this post


Link to post

Incepe prin verificarea rotilor...

Jenti strambe, roti dezechilibrate si atentie daca ai cauciucuri Montana e normal ca toate fac asa...

Share this post


Link to post

Bun venit, nu uita să completezi profilul !

 

În primul rând, să fii sigur de roţi: verificare jenţi (de la gropi şi alte necazuri, poate fi cazul de o roluire) şi echilibrare.

 

Am avut şi eu aceeaşi problemă, s-a rezolvat prin schimbarea capetelor de bară.

Share this post


Link to post

Jantele sunt OK, ochiometric nu sunt deformate, anvelopele sunt Michelin, deci ar mai ramine sa echilibrez rotile...

 

Sper sa dispara problema dupa echilibrarea rotilor. Multumesc pt sfaturi.

Share this post


Link to post

Un amic de-al meu a patit aceasi chestie la Cielo.La el au fost discurile ovalizate.Urmeaza sfatul celor mai mari si fa totusi si directia pt.orice eventulitate. :wink:

Share this post


Link to post

vibratiile la masina sunt cele mai pacatoase.

trebuie luate prin eliminare, iar cauzele sunt din cele mai diverse.

am vazut masina aproape noua care scotea vibratii si pana la urma sa depisteze ca erau de la vibrochen. era decalibrat.

bine, le poti rezolva si printr-o "banala" echilibrare de roti.

Share this post


Link to post

1.Cauciucurile au banda de rulare uzata neuniform sau sant dezechilibrate

2.Jentile sant ovalizate sau strambe

3.La toate acestea bataie se amplifica foarte mult daca exista un oarecare joc in capetele de bara.

Share this post


Link to post

Bataia care apare la franare este exclusiv datorata ovalizarii discurilor de frana; bataia peste o anumita viteza poate avea mai multe cauze, cea mai probabila: roti neechilibrate.

Share this post


Link to post

Aveam si eu pb asemanatoare la peste 125 km ora trepida volanul. Hai sa rezolvam pb. Aveam roata dreapta dezechilibrata, am schimbat plumbul dar surpriza cauciucurile noi de pe fata Matador de pe fata intr-un an de zile in aprox 10 000 km nu mai calcau drept. Si la patrat poti sa-i pui cati plumbi vrei ca tot n-o sa iasa rotund.

Inainte am avut Dunlop pe toate rotile si am schimbat fata la 70 000 km (cand le-am luat le-am platit in marci) si sunt f. nemultum. de Matador si cred ca o sa-mi pun Michelin dar va trebui sa ma mai documentez unde sunt facute (sa nu fie facute special pt Europa de est) Am auzit vb bune si despre Kleber.

Chiar voi ce gume mai folositi?

Share this post


Link to post

Nicotine: topic intitulat Anvelope, folosiţi cu încredere funcţia de căutare !

Share this post


Link to post

Am Cielo de mai putin de 1 an si am inceput sa am trepidatii la franare incepand de la 130, 140 km/h, franare brusca. Am facut verificarile la roti si am avut avut probleme cu unghiul la una din ele. Dupa reglaje n-am mai avut trepidatii. M-am temut de probleme la discul de frana. Inainte sa avansati ideea ca problemele sunt cauzate de disc, faceti toate verificarile la roti, inclusiv echilibrari. Am dat de un mecanic care in imbecilitatea lui imi explica varianta ca la socuri de temperatura discurile se pot ovaliza. Inseamna ca iarna am face numai opt-uri.

Share this post


Link to post

Sal, ca de obicei in cazul in care exista topic pe aceasta tema rog admini sa ma redirectioneze sau ...

Eu nu l-am gasit .

 

 

Problema are 2 aspecte ce nu stiu sigur daca au legatura intre ele :

 

La plecarea de pe loc, cu frana apasata ( cutie automata ), plecand foarte incet si mentinand o viteza de aprox 2-3 km/ora am impresia ca am roti ovale, asa merge masina. Odata ce cresc viteza luand piciorul de pe frana si eventual accelerand dispare acest sentiment si totul e ok.

 

Acum 2-3 luni cand am luat masina si i-am facut test am constatat ca ( cu 4 insi in ea ) incepea sa tremure un pic pe la 140 km/ora ceea ce am considerat acceptabil tinand cont ca masina are 10 ani si nu cred ca s-a facut nici macar o geometrie la ea. Acum insa ( intre timp in continuare nu am schimbat nimic de la articulatii ) incepe sa tremure pe la 120 km/ora iar la 140 deja e cutremur in masina, zici ca se dezmemnbreaza.

 

Ce trebuie facut, schimbat, modificat, strans etc ?? Experimentatii ... !!!!????

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

salut

citind cu interes ceea ce ai scris tu , sa sti ca este destul de costisitoare treaba asta fara o diagnosticare corecta facuta de tine daca te pricepi sau de cineva din oras de la tine daca se pricepe bine , iti scriu deoarece si eu am avut problema asta fix ca si tine dar dupa indelungi cautari si intrebari si verificari, am ajuns la un respuns fericit pt mine , CAUCIUCURILE . in cazul tau avind in vedere ca masina are ani, asi incepe de la > discuri sub cota si ovalizate, rotule si capete de bara uzate, bucsa bara stabilizatoare, si in ultimul caz sau poti sal iei si primul inainte este genti lovite sau cauciucuri de proasta calitate .

cu rabdare si cu umpic de ajutor de la un mecanic bun care nu vrea sa te lase fara pita doua saptamini, poate verifica astea toate in citeva ore, dar atent sa fie.

dupa cum iti spuneam la mine sa rezumat la cauciucuri noi si gata.

succes

 

revin

ar ma trebui si un reglaj de directie facut asa la singe, daca toate de mai susu sunt OK

 

Foloseste majuscula la inceput de fraza/propozitie!

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Merci pentru sfat ! Momentan urmeaza sa schimb : curele transmisie, filtru aer, filtru benzina, pompa apa, axa came, cubultori, semeringuri, pivoti, tot felul de garnituri, 1 arc spate rupt si inca mici chestiuni = aprox 15 mil. In momentul in care vom face aceste reparatii o sa rog mecanicul sa imi faca o evaluare din punctul de vedere al tremuricilor si apoi evident alta cheltuiala. Ma baga in groapa masina asta, parca nu se mai tarmina odata. Insistam !

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Ce ti-a zis solon poti face si la o vulcanizare. (cauciucuri, jante, directie) Trebuie in prealabil sa elimini jocurile datorate uzurii pivotilor, bucselor, etc.

Asta e valabil insa pentru problema ta la viteza mare. Cea mica e alta mancare de peste, e posibil sa fie tocmai din .. cutie.

 

By the way, daca ai atatea de inlocuit (probabil ti-a zis un mecanic), esti sigur ca ai doar 94k km?

Share this post


Link to post

Păi nu cred că are doar 94k km...

 

Ar putea fi roţile dezechilibrate. Ia pune nişte poze cu maşina să vedem cum arată! Ce marcă sunt cauciucurile?

Share this post


Link to post

Si mie imi tremura insa in plan orizontal stanga-dreapta la viteze mici intre 30-50km/h si asta de cand am pus cauciucurile de pe fata pe spate, insa nu am avut (sau nu mi-am facut) timp sa ajung la un service de roti sa vad exact treaba, am convingerea ca e de la cauciucuri sau genti.

 

De aici insa mi-am dat seama ca si altii au opinia asta.

Edited by Gica

Share this post


Link to post

Cauciucurile sunt noi, probabil de proasta calitate, nici nu stiu, o sa ma uit, dar stiu ca sunt noi.

Masina are 94 mii.

Dupa cum am mai scris si prin alte parti , fostul proprietar intelegea sa o intretina spaland-o.

In rest, pana la 92 mii nu a schimbat decat placutewle de frana, bujiile si fisele de la bujii.

Si uleiul dar nu la timp.

ABSOLUT nimic altceva.

Pivotii sunt vai mama lor. De fapt toata masina e dpdv mecanic destul de zdrente, dar cand am luat-o aveam pata pusa pe ea asa ca nu m-a sucit nimic ( inclusiv reparatiile care trebuiau facute )

Masina nu tremura la viteza mica in lateral si fata-fata , ca si cum ar fi rotile ovale.

La viteza mai mare de 130 nu mai tremura, topaie.

Dar nu e vorba de acea ondulare celebra de zici ca e un caine care da din coada, nu face asa.

O sa pun astazi niste poze cu masina, e in stare avansata de jeg, dar nu cred ca asta e subiectul discutiei ( am spalat-o vineri, la 1 ora a plouat/ am spalat-o duminica - la 1 ora a plouat. => m-am lasat pagubas ) Din ce unghi sa fac pozele ? http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=11371&hl=

 

 

Later edit : am fost si m-am uitat pe cauciucuri = > Firestone F 590 Fuel Saver

Sunt bune de ceva ???

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Anvelope medii pe uscat, varza pe ploaie.

Dar.. cauciucurile pot fi noi, bune, daca nu-s echilibrate.. degeaba;

pot fi echilibrate, dar daca ai jocuri sau nu e facuta geometria.. iar degeaba;

daca ai jocuri, nu se poate face geometria ;)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Concluzia este ca trebuie sa fac inlocuirile de piese uzat, apoi echilibrarea, apoi geometria si apoi testele , multumesc , salut ! Revin cu detalii dupa ce le rezolv !

Share this post


Link to post

Eu zic sa te duci intai sa faci echilibrarea la TOATE rotile. Vezi de o vulcanizare buna, eventual era pe Viilor una care facea si indreptat de jenti.

Personal, la 130 pe Pitesti i-mi clantaneau dintii in gura... Cauciucuri puse de doua zile. Unul avea o galma, iar restul rotilor ne-echilibrate. Cel cu galma l-am schimbat. La fel facea la viteza mica, daca si geometria e corecta.

 

Bafta.

Costel

Share this post


Link to post

La mine la viteza mica e totul OK, tremuriciul dupa cum ziceam incepe la 120 si e dezastru la 140. Cat costa o echilibrare la TOATE rotile ?? Daca nu e fosrte mult o fac desi tinand cont ca oricum o sa umblu la articulatii nu stiu cat sens are. De stricat insa nu strica !

Share this post


Link to post

Cam off topic : Tu mergi cu masina asta cu 140 ? Te intreb fiindca eu am condus peste 100 000 de km Cielo automat si peste 120 vedea doar de sarbatori... ma rog ideea e ca peste 120 inseamna este 4000 de rpm, ceea ce se simtea deranjant dpdv al confortului acustic cel putin.

Share this post


Link to post

Daca ai aliaj (s-ar putea sa fie aceeasi problema si la "table") si nu rezolvi cu echilibrarea trebuie indreptate (roluite). Doar 2 vulcanizari stiu din Bucuresti care fac asta (probabil sunt mai multe). Aceeasi problema a aparut si la mine de la un timp (cand am luat o groapa pe frana) si de la 120 in sus se simte rau. Am facut o masuratoare empirica pe fata invartind roata pe cric cu viteza intai si cu o stinghie drept reper, numai pe fata si am descoperit ca amandoua au bataie in plan vertical. Initial am crezut ca e de la cauciuc fiindca se vedea la ochi cum bate dar dupa ce m-am uitat mai atent am descoperit buba. Asta e, jante de aliaj ieftine si proaste.

 

PS. Tehnica descrisa mai sus se incearca, daca se doreste, pe proprie raspundere fiindca e grav daca masina cade de pe cric, vorbesc foarte serios.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...