Jump to content
Sign in to follow this  
iso

Cu sau fara toba catalitica ?

Recommended Posts

La asta ce,nu a aparut nimic [-X

 

Edit moderator: Apare !

 

 

Motorul are 50 de mii de kilometri,ca este schimbat si lam luat din franta

 

Am mai multe probleme la espero,de exemplu la liniutze,cand dau sa schimb a 3,uneori imi intra intre trepte si se tureaza in gol,ce paote sa fie?

 

Si cine a mai modificat un Espero,fara mari cheluieli,ce i-a facut,ca eu am filtru acasa,si restu procur ulterior,astept pareri si fara cu EGR-ul,ce se face cu el?

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Cum se face URL la poza sa va arat ca eu nu vad nimic?

Share this post


Link to post

Al meu are egr,si e trecut non euro EGR

Share this post


Link to post

Eu asa l-am astupat. Am mai facut inca o garnitura plina dintr-o doza de suc.

 

Scuze de off topic.

 

Urmeaza sa scot si catalizatorul sa vad cum merge. Daca nu imi place il pun la loc. :lavolan:

post-18156-0-79032000-1316162369_thumb.jpg

post-18156-0-82358500-1316162385_thumb.jpg

post-18156-0-84724500-1316162419_thumb.jpg

Edited by run4fun

Share this post


Link to post

Ne tii la curent ca sunt curios :thumbl:

 

Tot espero ai si tu?

Share this post


Link to post

Eu am Cielo euro 2 1.5 16v 85cp ca restu' pana la 92 se opresc in catalizator si EGR :) )

 

Espero 1.5 16v care nu au catalizator si EGR cred ca au 92 de cai nu mai ai ce sa ii faci la tema asta.

Edited by run4fun

Share this post


Link to post

Pai a meu are 66 kw,adica 90 de cai

 

Si nu cred ca are catalizator

 

Ce modificari i-asi putea face?

 

 

 

Dar nu pot sa ii scot sond lamda si sa merg fara

 

Mi sa spus ca nu porneste masina fara ea,asa este?

 

 

Share this post


Link to post

Fara sonda lambda creste consumu cu 1~2 litri%.

 

Motoru tau e 1.5 16v sigur are catalizator

Edited by ZDN

Share this post


Link to post

Da. Ca sa nu ne mai certam cel mai simplu e sa te uiti sub masina si sa vezi daca are sau nu. :)

Share this post


Link to post

Pai si daca scot sonda lamda fuge mai tare?

Share this post


Link to post

Nu,doar creste consumu cu 1~2 litri %,asa cum spune colegu,cel mai bine te uiti sub masina. :) >-

 

Acum daca vrei ,,sa fuga mai tare'' nu mai bine Ii faci un test pe dyno,sa vezi cati manzi mai ai in viata.Si decat sa scoti piese din masina,nu mai bine o readuci la starea in care a iesit din fabrica ,si sa te bucuri de cei 90 de cai,si atunci sa te gandesti sa Ii scoti catalizatoru etc.

Edited by ZDN

Share this post


Link to post

Cu cat se usureaza masina daca scoti sonda lambda ?

Share this post


Link to post

Am ajuns la concluzia urmatoare,ii pun filtru spor si ii scot calalizatoru si pentru viteza imi iau motor :lavolan: :)

 

Ms Mult pentru pareri

 

 

Share this post


Link to post

Iar eu am ajuns la concluzia ca, daca schimb consumabile (incepind cu filtru de aer) masina merge struna. Nu zboara (precum altele) dar merge stas, ceia ce-mi place.

Share this post


Link to post

Motoru tau e 1.5 16v sigur are catalizator

Daca tu esti convins de treaba asta, foarte bine ! Insa lasa-i pe altii in pace, nu mai dezinforma.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Mi-au spus cand cautam espero,motoru de 1.5 16v consuma mai putin si e euro2,problema e ca in Romania s-au adus espero cu sonda lambda si fara catalizator/ si cu catalizator cum au vrut pitici :) ),acuma poate am gresit si eu spunand ,,sigur'' cel mai simplu e sa se uite sub masina daca are sau nu,nu e foarte greu,cat zile a stat pe forum vedea si revedea daca are catalizator sau nu.

 

Eu am gasit espero 1.5 16v cu catalizator :) dar era cazan din 97 :) )

 

:) >-

Edited by ZDN

Share this post


Link to post

Eu am filtru sport acasa,o sa il pun si va spun daca trage mai bine sau nu

 

Inainte cronometrez cat scot cu filtru stoc si porma cu filtru sport si va spun eu daca se merita ;)

 

 

Share this post


Link to post

@ Banditu Inainte sa scoti catalizatorul nu uita sa iti cumperi si niste garnituri pt el, pentru ca cele vechi e foarte probabil sa nu mai poata fi folosite.

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

Ok ms mult de sfat

 

Asta in caz de il mai pun inapoi

 

Dar mi se pare ca nu am catalizator :lavolan:

 

 

Share this post


Link to post

Vei avea nevoie de garnituri oricum, pentru ca in locul catalizatorului (in cazul in care detii unul, cumai spus si tu) vei cumpara si vei monta o teava goala care trebuie sa se etanseze pe restul sistemului de evacuare. In cazul in care nu ai catalizator, atunci vei observa ca in locul acestuia ai montata acea teava.

Share this post


Link to post

Salutari, a efectuat pana acum cineva operatiunea de inlocuire catalizator cu teava cu flanse la euro 3? Au fost afectate performantele in vreun fel? Eu suspectez ca as avea si catalizatorul infundat (exista vreo metoda empirica de verificare a acestui lucru?)

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

De obicei, atunci cand catalizatorul este infundat, motorul nu mai are vlaga, "te rogi" de el in rampe. Fenomenul este mai frecvent iarna si daca se circula in oras (temperaturile de regim se ating mai greu si pentru putin timp = acumulare de apa). Totusi, trebuie mai intai sa te asiguri ca supapa EGR nu a ramas cumva blocata pe deschis.

Ca metoda de verificare empirica as propune (deloc exhaustiv) aprecierea organoleptica a temperaturilor din amontele si avalul respectivului catalizator intermediar.

Nu am experimentat inlocuirea cu teava (pe masinile mele). Cred ca (daca este cazul !) golirea de continut ar fi mai indicata pentru a pastra cat de cat parametrii gazodinamici si rezonanta circuitului de evacuare (in aceasta situatie, daca motorul functioneaza bine, nu cred ca emisia de noxe masurata curent la ITP va fi afectata major iar lampa MIL nu va avea motive sa se aprinda).

Share this post


Link to post

Am inteles. EGRul l-am curatat in urma cu putin timp si era ok. Eu suspectez convertorul catalic deoarece pe langa un sforait ciudat al motorului la apasarea accentuata a pedalei de acceleratie, si nu numai - chiar si la apasarea 1/4 a pedalei la 2000 rpm, mai am si impresia ca parca apas pe o 'piftie' (alta exprimare plastica nu imi vine in minte), asta insemnand ca motorul e prea elastic si se urneste greu (asta fara a tine cont de problema cu check engine-ul ce am relatat-o pe aici).

Dupa ce prinde viteza urca fara probleme pantele.

Pe esapament pare totusi sa am un flux ok de aer daca tin mana la esapament.

Multumesc de raspuns

 

Later edit: am uitat sa mentionez ca pe la 2500 rpm esapamentul capata o rezonanta suparatoare

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Nu prea cred ca au cum sa se infunde catalizatoarele. Da, sunt 2 la euro 3.Catalizatoarele Daewoo sunt cu site metalice, nu se sparg fagurii ca se infunde. Iar de funingine, ma indoiesc... sunt temperaturi destul de mari si flux de gaze.

Eu am scos primul catalizator de vreo 6-7 ani. Cu exceptia sondei lambda 1 care a murit rapid, am inlocuit-o si nu a mai facut probleme de atunci, a mai murit intre timp sonda 2. Consumul este normal, de mers merge bine, sonda 2 cea pt noxe, prima e cea de amestec.

Anul viitor sper sa ma ocup si de asta, sa elimin si al 2lea catalizator, inlocuit cu teava originala si sa schimb sonda 2. Dar vreau sa-i fac o "saiba" distantiera din ceva, ca sa iasa putin mai in afara.

p.s: eu am toata evacuarea schimbata, teava fi 50, tobe sport borla, serpi facuti din cei de c20xe

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...