Jump to content
Sign in to follow this  
iso

Cu sau fara toba catalitica ?

Recommended Posts

iso,te felicit pt.initiativa ta de a da catalizatorul jos.mi-a trecut si mie prin gand.la ce foloseste pana la urma shetul ala in Romania?Cu o floare (catalizator) nu se face primavara.asha ca asteptam mai multe pareri.consum/performante. :wink:

Share this post


Link to post

Impresii de drum :

Trage mai bine :!: chiar se simte , nu ca aveam nevoie de asta dar ... :wink:

Share this post


Link to post

Bine ca ti-ai facut placerea totusi.oricum chestia cu trasul mai bine mi se pare placebo.

Share this post


Link to post

Da, daca dai catalizatorul jos masina trebuie sa traga mai bine! La consum nu stiu ce sa zic, probabil ca o sa fie cam la fel, by the way, cat iti cosuma? In privinta zgomotului, daca nu dai jos macar o toba nu cred ca o sa fie diferenta, nici mai tare nici mai incet, dar in mod normal, ar trebui totusi un picutz mai tare, in nici un caz mai incet!

Share this post


Link to post

am un prieten care a scos catalizatorul prima data si a crezut ca trage mai bine...s-a inselat...apoi a scos si toba finala si a pus un final(gura) cromat,rotund cu diametrul de 18 cm.a pus un filtru de aer conic de la turci si o axa cu came de opel astra 1.6...masina urca foarte repede in ture...si trage destul de bine...de zgomotul care-l face evacuarea...nota 10...pana la 4000 de rot/min..huruit..de la 4000 rot/min in sus...Zumzait...he he he he

Share this post


Link to post
Impresii de drum :

Trage mai bine  :!: chiar se simte , nu ca aveam nevoie de asta dar ...  :wink:

Salut Iso,

 

Ca urmare a mai multe cautari disperate, am ajuns la concluzia ca mie s-ar putea sa nu-mi mearga masina bine din cauza de catalizator. Am cautat pe net, si exact ce patesc eu se intampla daca ai catalizatorul infundat sau e compromis toxic.

Intrebarea este acum ce efect crezi ca are scoaterea catalizatorului asupra sondei de O2?

Share this post


Link to post

Orice restrictie scoasa din calea gazelor de evacuare/admisie duce la cresterea randamentului motorului si implicit la cresterea puterii(cu cat % nu stiu). Catalizatorul, care are in el niste site ceramice, este o restrictie in calea evacuarii gazelor. a, si vine si intrebarea:

De ce naiba au facut astia de la woo tevile de la espament asa de mici in diametru(eu am un r21 1.7mpi si standard are teava-tot traseul- de 2 ori mai groase decat la cielo)?Vor sa reduca puterea motorului cu orice cost?

Share this post


Link to post

Daca scoti doar catalizatorul nu rezolvi mult pentru ca toata linia este acordata. Dinamica fluidelor nu este aritmetica, acolo - si cu - nu da +. Daca vrei performantza trebuie sa schimbi totul de la catalizator si pana-n "fund la taxatoare". Sonda de O2 n-are nici o treaba la motoarele acestea. Daca ai avea 2 sonde, una in amonte si alta in aval, atunci lucrul n-ar mai fi asa de usor.

Share this post


Link to post

@cdorob

La tine nu cred ca merge sa scoti catalizatoru' ca ai doua sonde , iar a doua e chiar aia care'ti face tie figuri . Daca ai cum sa'l dai jos sa te uiti la el ...

Dar repet nu cred ca e infundat , are o sectiune de te sperii .

Share this post


Link to post

Am sa schimb si eu catalizatorul. Sunt curios cum trage fara el, dar am ceva intrebari pentru cei care au schimbat catalizatorul:

1 zgomotul produs de esapament a crescut?

2 puterea motorului creste simtitor?

3 gasesc la magazine de piese daewoo teava de legatura? pe autodaewoo nu este.

Edited by EXE

Share this post


Link to post

Nexiile Dohc aveau 66 kw, Cielo Dohc are 63 kw(datele producatorilor).

Presupunand ca ai scoate toate restrictiile EuroX, eu nu cred ca vei scoate mai mult de aia 3 kw,

deci o creste in jur de 5%.. cat o vei simti in pedala.. tine de finetea talpii ;)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post
Nexiile Dohc aveau 66 kw, Cielo Dohc are 63 kw(datele producatorilor).

Presupunand ca ai scoate toate restrictiile EuroX, eu nu cred ca vei scoate mai mult de aia 3 kw,

deci o creste in jur de 5%.. cat o vei simti in pedala.. tine de finetea talpii ;)

 

Asa e cu nexiile... au 66 kw ca m-am dat eu cu un prieten si dupa ce am vazut amandoi ca el m-a facut ne-am uitat in taloane si el avea cu 3 kw mai mult X( (adica 4 CAI PUTERE); ca si cum eu as fi plecat cu Aerul Conditionat pornit!

Dar... intrebare!

 

Daca scot Toba Finala (fara de care am mers o zi prin oras si moaaaaaaaaaaama ce misto se auzea), ma ajuta cu ceva in plus?

Ca zgomot (sa ma scuze cei care dormeau si cei care incercau sa-si culce copiii) imi placea, dar numai pentru curse as da-o jos.

Cu ce ma ajuta daca scot toba finala???

Share this post


Link to post

Unu ca te ia militia, doi .. s-ar putea sa ai ceva senzatii tari, dar mai mult de la zgomot.

Share this post


Link to post

Pai fa-o ca lumea, da toata evacuarea jos si filtrul si sa vezi senzatii atunci. :) ) si mai si castigi ceva cai (3-4). Eu glumesc dar, daca incerci sa faci film sa vedem si noi. :D

Share this post


Link to post

Nici nu ma uit ce s-a scris in rest :) FARAAA!!!!!

Share this post


Link to post

As vrea sa reinvii acest topic, intrucat s-au facut multe presupuneri in legatura cu un eventual castig pe care il obtii prin scoaterea catalizatorului. Din experienta proprie pot ifirma acest mit (cel putin pentru masina mea). Avatajele pe care le-am obtinut au fost consum mai mic cu aprox 0,5% (ceea ce pe termen lung nu e totusi de neglijat) si un zgomot ca de motor ceva mai "potent". Insa cuplul a suferit o usoara scadere, lucru vizibil mai ales la urcarea dealurilor sau pronirea AC-ului. Experimentul meu privind evacuarea a mers chiar mai departe decat mi-as fi propus, pentru ca am fost nevoit sa circul timp de o saptamana si fara toba finala (imi pare rau pentru cei din jur) si pe langa zgomot, rezultatul a fost inca o pierdere in ce priveste cuplul.

Cel mai probabil, pentru a obtine cei 3kw in plus pe care ii au Nexia sau Espero este nevoie si de alte reglaje, intrucat debitul la evacuare e special calculat pentru acest tip de traseu (catalizator + intermediara + finala). Acum 4 zile mi-am montat la loc catalizatorul (vine ITP-ul) si o toba noua si castigul in ce priveste cuplul s-a simtit imediat.

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

Noi am mai discutat si pe PM treaba asta, dar ca si atunci, tot sunt extrem de mirat. Nu-mi vine nicio explicatie in minte pentru scaderea cuplului, poate ne lamureste v`un injiner. Cat despre aia 0.5 % ...e nesemnificativ. Am tot avut in minte modificarea asta dar ceea ce m-a tinut pe loc a fost exact mentiunea ta cu scaderea cuplului.

Nu te-am intrebat, viteza maxima a avut de suferit?

 

LE. Esti absolut sigur ca nu e placebo? ar fi posibil sa te fi inselat datorita zgomotului per total crescut?

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Sicner sa fiu nici eu nu ma asteptam ca eliminarea barierelor din calea evacuarii sa duca la o lipsa a cuplului. E oarecum contraintuitiv (exista oare cuvantul asta?) si pana la urma motivul pentru care am experimetat cu scoaterea catalizatorului a fost dorinta de ceva mai multa forta. Deci daca era placebo, era mai mult ca sigur in directia asta. Pe teren drept se poate destul de usor sa te amagesti in ce priveste cuplul, insa acesta se simte foarte bine la rampe, si cu dealurile care sunt in Iasi, am avut parte de destule ca sa experimentez. Stiu sigur ca pe dealuri pe care fara catalizator (si ulterior fara finala) pierdeam din viteza urcandu-le, acum viteza se mentine relativ constata, fara a apasa mai adanc acceleratia. Schimbarea am simtit-o cu ata mai puternic, cu cat saptamana trecuta am trecut direct de la o evacuare incetinita doar de o toba intermediara, la una completa (catalizator + intermediara + finala).

 

Cat depsre viteza maxima, nu am avut decat o singura tentativa (nu prea e stilul meu sa merg la limita) si masina nu vroia sa urce nicidecum mai sus de 160, in conditiile in care cu evacuarea completa atinsesem un 170. Parearea mea personala, dupa cum am spus si in post-ul precedent, este ca Nexiile aveau alte setari in electronica din care obtineau cei 3 kw in plus si mi-ar placea sa aflu care (macar pentru cultura mea generala).

 

Relativ la economia de 0,5% la fiecare 10k, iti economiseste vreo 250 ron, dar cu toate astea nu intentionez sa pun iarasi teva in locul catalizatorului. Prefer sa ma pot "indesa" in scaun putin cand am nevoie.

Share this post


Link to post

EXtrem de EXplicita EXperienta si foarte utila, cel putin pentru mine. Se pare ca unele lucruri sfideaza logica insa trebuie luate ca atare. :thumbl:

Share this post


Link to post

Am dat catalizatorul jos la un Opel Tigra 1.4 16 valve si din propria experienta spun :

- Consum putin mai scazut

- Sunetul foarte putin sa schimbat. Se aude un pic mai tare.

-Si la capitolul putere se cunoaste.Am intrebat cativa mecanici auto foarte priceputi si mi-au zis ca mai castigi cativa căluţi. Daca ii mai pui si un filtru sport o sa se cunoasca mai bine cum urca turometru.

Share this post


Link to post

Cel mai probabil, pentru a obtine cei 3kw in plus pe care ii au Nexia sau Espero este nevoie si de alte reglaje,

 

Dar ce putere si ce cuplu are Cielo-ul tau pe hartie? La NExia/Espero difera softul, destul de posibil si ECM-ul.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Pe certificatul de inmatriculare e trecut 63Kw (spre deosebire de 66 cat are Nexia), cat despre cuplu, cred ca era 136 Nm. Si parearea mea este ca e vorba de soft sau de ECM, sau poate datorita modificarii volumului fluxului de evacuare sonda lambda (chiar pozitionata inainte de toba catalitica) citeste parametri usor distorsionati.

Concluzia e ca in mod sigur pentru Cielo DOHC (cel putin al meu, dar cred ca pentru oricare altul) doar eliminarea catlizatorului are ca efect scaderea cuplului, pierdere pe care am recuperat-o in momentul montarii la loc a tobei catalitice. E posibil ca in cazul altor masini efectul sa fie altul.

Pentru orice alte informatii legate de experimentul meu va stau la dispozitie.

Share this post


Link to post

Mie mi se pare incredibil ca nimeni nu poate lamuri fenomenul, mai ales ca discutia a inceput demult si in mod clar experimentul tau ESTE credibil.

Share this post


Link to post

sonda lambda (chiar pozitionata inainte de toba catalitica) citeste parametri usor distorsionati.

 

Pai sonda nu e in galeria de evacuare la iesirea din motor? Pana la catalizator mai e ceva, pun o poza cum e la mine, in loc de catalizator fiind o teavapost-3429-0-64841100-1304400444_thumb.jpg.

Si in plus, la euro 2, singura sonda lambda existenta nu are legatura cu catalizatorul, daca e sau nu e, e to tuna pentru valorile citite.

 

Iar Nexia non euro eu nu am vazut, pentru ca nu s-a vandut la noi, si toate sunt euro 2, singurul DOHC necatalizat, fiind Espero.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...