Jump to content
Sign in to follow this  
Just Me

Probleme Pompa Ulei ?

Recommended Posts

Salutare tuturor !

Am mai postat de vreo 2 ori pe acest topic , acum cateva luni si raspunsurile voastre m-au ajutat . Va multumesc . Pe langa troncanelile pe spate dreapta , care m-au zapacit dar nu o sa schimb acel amortizor ( amortizoare ) decat atunci cand crapa ( nu mai am garantie la masina si in acest caz nu te duci la medic decat daca esti pe penultimul drum :) ) ) .

O problema ce ar putea sa devina grava este urmatoarea :

-de aproximativ o luna dupa ce pornesc motorul si martorii luminosi din bord se sting , in secunda urmatoarea pt. aproximativ 1-2 sec. mi se aprinde martorul luminos de la ulei . Asta numai dimineata cand plec la sericiu , adica dupa o perioada mai lunga de timp ( dupa ce se scurge tot uleiul in baie ) . Dupa ce se incalzeste motorul si uleiul este ridicat din baie daca opresc si pornesc iarasi motorul nu se mai aprinde . Mentionez ca nivelui uleiului in baie este ok ( luat nivel dupa o perioada mai lunga de timp ) , uleiul este Daewoo 10 W30 , cu care am aprox 1500 km .

Asa ca va intreb in conditiile date e posibil sa fie vreo problema cu pompa de ulei sau poate fii un fenomen normal , avand in vedere ca uleiul acesta este fff subtire si coboara f repede in baie ?????

Si inca o intrebare la urmatorul schimb pe care il fac cu sfintenie pana in 5000 km e ok daca ii pun aditiv 2+2 , e ok pt motorul de Matiz ? Masina este din 2002 si are 34600 km la bord !

Tolin vreau daca se poate sa aud si parerea ta !

Merci anticipat !

Share this post


Link to post

Cum este parcata masina ? Ce filtru de ulei ti-au pus ?

La uleiurile actuale nu trebuie pus nici un aditiv in ele.

Share this post


Link to post

Salut,

 

Nu stiu cat de avizata este parerea mea...eu am avut o problema asemanatoare cu alt tip de masina(Subaru) si la mine s-a gasit f multa mizerie in baia de ulei; dar masina are 240.000 Km. La cati km ai tu si daca o ai de noua, ulei schimbat la timp, etc. cred ca trebuie sa fie o chestie simpla la mijloc.

 

Repet, nu sunt avizat sa iti dau sfaturi, ci este doar o parere pe baza unui caz intalnit de mine.

 

Bafta.

Share this post


Link to post

Nu ai precizat daca masina este sh sau esti primul proprietar. Sa inteleg ca mai intai se sting TOATE becurile(inclusiv cel de ulei), apoi timp de cateva sec (1-2), acesta se aprinde, ramanand dupa aceea stins?

Normal este sa ramana aprins circa 0.5-2 sec dupa pornirea motorului rece, depinzand si de vascozitatea uleiului, gradul de uzura al componentelor din circuitul de lubrefiere (pompa de ulei, jocul la cuzineti); dupa, trebuie sa se stinga definitiv si irevocabil.

Despre aditivi in ulei, foloseste functia de , o sa gasesti si parerea lui tolin_afc.

PS. Hopa ca mi-a luat-o nea Tolin inainte si ti-a raspuns chiar el despre aditivi.

Edited by ionutz

Share this post


Link to post

Pana sa auzi parerea lui Tolin du-te si baga-ti niste banuti in amortizoarele alea daca sunt varza (vezi ca nu se schimba cate unul ci doar pereche )...Asta daca nu vrei cumva sa la mai schimbi si pe alea pe fata plus arcuri ceva bucsi etc..Ai grija ca nu poti sa lasi o piesa sa cada fara sa afecteaze altele ...Cu uleiul nu stiu ce sa-ti zic ar fi bine poate sa incerci sa pui repede un 5W40 asa mai de vara !!..Si 2+2 la 34K km mi se pare cam timpuriu !!...S-auzim de bine!!!

Share this post


Link to post

Multumesc de sfaturi .

Deci masina este Sh , cumparata de la primul proprietar care a facut reviziile numai la Radacini si a hranit-o numai cu Mobil 1 5W30 . Filtrul de ulei este Made in Koreea , de Matiz bineinteles .

Cat despre inlocuirea uleiului cu unul 5w30 nu cred ca este necesara mai ales ca acum este vara . Am pus ulei Daewoo , tot citind topicurile voastre ( ulei care daca imi aduc bine aminte ar trebui sa fie Total de fapt nu ? -aceste pe care il am este fabricat in Belgia ) .

Schimbul de ulei l-am facut la un prieten de famile sub stricta mea supraveghere si nu in service ( am lucrat acum 2 ani pe o perioada de 6 luni -aprovizionare piese de schimb intr-un service fff mare Inscut Bucuresti -si am vazut acolo niste ,, crime inimaginabile "" in materie de masinile ,, clientului nostru-stapanul nostru "" Sunt mai mult decat satul de service-uri pt ca le cunosc destul de bine din interior ca sa zic asa .

Cat despre ,, simptome"" in sine : martorul luminos se stinge imediat dupa pornire cu celelalte , si se reaprinde imediat ramanaind asa cum v-am spus , aprins cam 1-2 sec. dupa care intr-adevar se stinge definitiv fara probleme ulterioare ( adica sa se aprinda in timpul mersului ) .

Cu troncaneala , nu am bani acum sa schimb amortizoarele spate ( caci normal este sa le schimbi pe amandoua ) o sa mai trag asa de ele . M-am interesat la un importator mare de piese auto UNIX si am gasit la aprox 1,6 mil amortizoare de spate Kayaba -japoneze pt Maty si pe astea o sa le incerc cand actualele de Sibiu isi vor da cu adevarat obstescul sfarsit .

Share this post


Link to post

poate nu i-ar strica o baita interna la motor (daca are mizerii prin rampa de ulei sa le scoti)

Share this post


Link to post

Eu am scris 5W40 nu 5W30 si sa stii ca diferenta e foaarte mare !!..Da' ce puii mei ne mai ceri parerea daca tu faci tot ce te taie capul!?!??

Share this post


Link to post
Eu am scris 5W40 nu 5W30 si sa stii ca diferenta e foaarte mare !!..Da' ce puii mei ne mai ceri parerea daca tu faci tot ce te taie capul!?!??

 

Nu inteleg de ce te enervezi asa , stii foarte bine ca uleiurile recomandate pt Matiz sunt cele cu indicele de vascozitate 30 , cele cu W40 sunt cu 50 % mai vascoase si nu cred ca sunt chiar indicate . oricum tu poti sa-ti pui ce vrei pe masina e treaba ta , dar ,, puii mei '' sa-i lasam in pace mai ales pe vremurile astea cand nu sunt agreati ci ucisi inca din fasa .

Sa auzim de bine .

Share this post


Link to post

Da' stai oleaca

1) de unde pana unde ai scos asta cu nervii ?

2) ce treaba ai tu cu puii mei ca nu inteleg eu nu m-am legat de ai tai;

3) esti putin off topic si

4) daca tot ai vrut sa-mi bati oarecum obrazul ai fi putut s-o faci pe MP !....

 

Si acum la obiect: ii atrageam atentia ca nu am zis nimic de W30 ci de W40 si eu chiar cred ca vara e mai bine sa ai un ulei vascos !!Acum nu stiu poate ma insel o sa vedem !!

 

Ah ...

...sa dea Domnul !!(s-auzim de bine adica!!)

Share this post


Link to post

pompa nu prea vad cum ar putea sa se strice. mai ales la 30k km.

important e sa nu se aprinda becul in timpul mersului. cel mai probabil ar fi sa se aprinda cu motorul foarte incins (cand uleiul este foarte lichid).

 

s-ar putea sa fie o mica infundatura pe circuit care face sa scada debitul doar f. putin, a.i. la turatia de sub-relanti, imediat dupa pornire, sa nu fie presiune suficienta.

 

ma opresc aici sa nu ma fac mai tare de rusine :)

Share this post


Link to post

Merci si se dovedeste inca o data ca polemica si lupta de idei nu poate fi decat benefica .

Cat despre problema in sine nu am raspuns la prima intrebare a lui Tolin si anume ca eu tin masina parcata pe un mic trotuar , unde nu incape toata pe latimea si sta intr-o parte . Asta ar putea fi o cauza ,, naturala '' si sa nu aiba nimic mecanic . poate ca pompa din aceasta cauza nu poate asigura un debit normal la pornire si senzorul de ulei face in acele 1-2 secunde putin scandal .

Sa speram ca este numai asta de vina .

O sa incerc sa-i gasesc un loc plan la parcare si sa urmaresc in continuare fenomenul desi la mine la bloc e teroare cu acest aspect. Daca ajung dupa 5 acasa am sanse mari sa nu mai gasesc nici acel petec de trotuar inclinat liber.

Va tin la curent cu problema si la incheiere il parafrazez pe Ticolino ( promit sa ma recompensez cu drepturile de autor :) ) !

Share this post


Link to post

Baga 5w30 care este mai subtire , un ulei mai subtire scurteaza mult timpul in care el trebuie sa ajunga in instalatie si sa faca ungere implicit sa stinga becul din bord! Incearca sa schimbi manocontactul s-ar putea sa functioneze defectuos ! De asemeni se poate masura presiunea de ulei (in service) . In nici un caz sa nu folosesti aditiv sau un ulei mai gros ! :) >-

Share this post


Link to post
... eu tin masina parcata pe un mic trotuar , unde nu incape toata pe latimea si sta intr-o parte ...

Incearca sa vezi daca face tot asa cand o parchezi pe loc drept. Am patit si eu figura asta si culmea, tot in aceeasi perioada a anului. Nu cred ca perioada e un motiv, e doar o observatie si o coincidenta. Si tot dupa ce am schimbat ulei si filtru. Daca zici ca esti pe felie, cand mai schimbi filtrul de ulei, baga-i un filtru MANN. Daca fenomenul apare si pe plat, atunci schimba numai filtrul, lasa uleiul asa cum e si eventual completeaza. Si informeaza-ne, sa invatam ceva din chestia asta.

Share this post


Link to post

Merci Tolin . I

ntr-adevar astazi cand am plecat de la serviciu si am pornit masina , deci dupa 8 ore de odihna in parcare pe un plan drept dupa ce am pornit , in secunda 1 martorul luminos de la ulei a incercat timid intr-o fractiune de secunda sa se mai aprinda si s-a stins . Intr-adevar filtrele MANN FILTER sunt cele mai bune si parca de la AUTONET le aprovizionam pe vremea cand lucram in service . La urmatorul schimb la 5000 km parcursi am sa incerc cu un alt ulei ( probabil Mobil1 5W30 -e scump al naibii !!! ) si cu un filtru Mann . Ce mi se pare bizar ( si asta ma pune pe ganduri ca ar putea fi filtrul de ulei -solutie ieftina si cea mai la indemana de rezolvat ) este ca inainte de schimbul asta cu ulei Daewoo+filtru ulei Daewoo , am avut ulei Havoline 10w30 + filtru produs tot de ei care se afla lipit pe bidon ca ,, bonus '' !

Cu aceasta ,, echipa '' nu am avut aceste probleme , numai filtrul de ulei bineinteles la filet se potrivea dar dimensiunile lui erau mult mai mari .Abia mi l-a montat mecanicul ( din cauza AC-ului ) ce sa mai zic atunci cand l-a dat jos !!! A incercat sa-l tot scoata si nu a putut , a incercat sa-mi dea jos protectia de la galerie si s-au rupt suruburile in galerie . A ramas acea protectie sa se tina doar in surubul frontal si mai zdrangane si asta ! :(

Nu ma indur s-o dau jos pt ca e posibil sa mi se arda fisele ( sau oricum sa le scurteze cu mult durata de viatza !!!

Ce parere aveti ?

In rest ,, mecanicii sa devina o trista amintire iar masinutzele noastre sa mearga ca unse "".

Bafta

Share this post


Link to post

Eu am avut filtre de ulei MANN, Bosch, italienesti si penultima data unul sub-coreean. Acesta din urma mi-a facut figuri. Sunt pe masura lor, micro-filtre.

Share this post


Link to post

Parerea mea e sa nu-ti faci griji cu ungerea.

Ca sa fii cu sufletul incarcat incearca sa masori presiunea cu un manometru (la mine la nipru s-a potrivit perfect un manometru din targ, se pare ca este un filet standard, de 10 sau de 12).

 

As vrea totusi sa-l contrazic pe topser. Recunosc ca nu stiu la tico cum e, dar la nipru debitul scade o data cu subtierea uleiului. Si e absolut normal, pentru ca pompa este cu roti dintate. Si debitul nu e acelasi lucru cu ungerea. Intr-adevar, un ulei mai subtire va unge mai bine la rece, dar becul de ulei nu masoara ungerea, ci presiunea.

Share this post


Link to post

Asta-i si paradoxul problemei descrise in topic: presostatul semnalizeaza presiune sub limita la rece, cand vascozitatea uleiului este mare ! Din acest motiv suspectez filtrul de ulei, o restrictie pe el se traduce cu o scadere a presiunii fluidului la iesirea din el.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...