dodo07 Posted November 4, 2008 Eu daca as avea de ales intre 145/70R13 si 155/65R13, in cazul anvelopelor de iarna as alege fara discutii prima varianta. Si eu. Bun si AVON 145/70 ice touring . Constatare dupa 800 km: cu conti EcoContact 155/65, consumul era de 6 sau 6 si un pic, acum ma apropii greu de 6, dar din partea cealalta . Share this post Link to post
docclaudiu Posted November 4, 2008 Azi am luat si eu cauciucuri 145/70 , pentru iarna dar numai pentru fata , cam cand ar trebui sa le pun , sa mai astept sa se raceasca vremea ? Este vreo problema daca pe spate am 155/65 ? Share this post Link to post
docclaudiu Posted November 4, 2008 De ce sa iau jante , vreau sa le pun pe cele originale , sunt tot r 13 . Nu merg pe cele originale ? Share this post Link to post
tolin Posted November 4, 2008 Sigur, merg, dar sa le tot dai jos, sa pui altele, sa le echilibrezi ... si tot asa, nu-s obisnuit, de asta am intrebat. Share this post Link to post
docclaudiu Posted November 4, 2008 Stiu dar vreu sa te intreb , am 2 jante pe 13 dar in loc de 4,5 j ca la matiz sunt 5j , daca se potrivesc la prezoane , ar merge sa pun cauciucurile de vara pe ele si pe jantele originale sa pun 145/70 . Dar daca pe fata am 145/70 si pe spate 155/65 influenteaza tinuta de drum ? Multumesc de raspuns . Share this post Link to post
tolin Posted November 4, 2008 N-ar conta, au cam acelasi diametru. Important este sa ai acelasi tip de pneu pe punte. In plus, mai lat pe spate, e mai bine. Share this post Link to post
docclaudiu Posted November 4, 2008 Dar de jante conteaza 4,5 j fata de 5 j , daca se potrivesc la prezoane la ce mai trebuie sa fiu atent . Share this post Link to post
tolin Posted November 4, 2008 Latimea jantei conteaza in raport cu latimea pneului si cu offsetul jantei. In principiu, o janta mai lata la acelasi diametru ar trebui sa aiba un offset mai mic, sa poti pune un pneu mai lat fara sa se atinga de restul. Dar nu-i cazul tau. Share this post Link to post
docclaudiu Posted November 4, 2008 Si merg ok anvelope de 155/65 , dar as putea sa pun si mai late ? Cam de cat pot sa pun pe ele , ma refer la jantele de 13 5 j , ca dimensiune a anvelopei ? Share this post Link to post
tolin Posted November 4, 2008 http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html Gasesti acolo toate aspectele. Share this post Link to post
AmunDei Posted November 5, 2008 Si merg ok anvelope de 155/65 , dar as putea sa pun si mai late ? Cam de cat pot sa pun pe ele , ma refer la jantele de 13 5 j , ca dimensiune a anvelopei ? Pe 5J cel mai bine ar sta un 165. Merg si 155 dar buza jantei o sa fie practic in afara cauciucului. Share this post Link to post
titus Posted November 6, 2008 deci sa inteleg ca cele de 145/70 sunt recomandate pt iarna. am intrebat pt ca in carte sunt trecute trei dimensiuni si eram curios care se preteaza mai bine pt zapada. stie cineva un service bun in constanta pt anvelope. cu ce e bine sa fie umflate tot cu azot? mersi. Share this post Link to post
Mircea Posted November 7, 2008 In general iarna sunt mai bune anvelopele mai inguste si mai inalte, pentru a asigura o capacitate de trecere mai mare si "taierea" zapezii. Share this post Link to post
AmunDei Posted November 14, 2008 Montat astazi rotile de iarna. Multumiri lui Tico RS pentru jantele de tabla, m-a scapat de o grija . Am pus pe ele 4 anvelope Debica Frigo directional 155/65R13, la pretul de 101 ron bucata (fara montaj inclus), din selgros ploiesti. Pe montaj si echilibrat am mai dat 40 ron la un service de cartier. Deci cost total 444 ron pt setul de iarna. Un raport pret/calitate foarte bun, zic eu. Share this post Link to post
closchkutza Posted November 14, 2008 Eu le-am luat anul trecut cu 360Ron, montajul inclus. Share this post Link to post
AmunDei Posted November 14, 2008 Ai uitat de criza economica. Eu zic ca le-am luat bine, ma mai scot si la benzina dupa toate ieftinirile astea Share this post Link to post
hyde Posted November 15, 2008 Anvelope debica frigo cumparate anul trecut si folosite pina in martie 2008. Puse azi pe 2 jante de tabla noi. Nu am reusit sa le echilibrez la 2 service-uri. E posibil sa se fi deformat datorita depozitarii una peste alta fara jante? Share this post Link to post
Tommy Posted November 15, 2008 Greu de crezut ca asta e cauza. Eu tot asa am tinut cateva randuri de cauciucuri si nu am avut probleme. Share this post Link to post
hyde Posted November 16, 2008 Inseamna ca trebuie sa dau jos anvelopele si sa pun doar jantele pe aparatul de echilibrat sa vad cum sunt. Share this post Link to post
closchkutza Posted November 16, 2008 Eu zic sa te duci la undeva unde sunt oameni priceputi. Eu am avut mari probleme cu echilibrarea Continetalurilor, pe aparat era ok , pe masina vibrau ca dracu! Share this post Link to post
tolin Posted November 16, 2008 Inseamna ca trebuie sa dau jos anvelopele si sa pun doar jantele pe aparatul de echilibrat sa vad cum sunt. Ce rezolvi cu asta ? Costuri inutile. Eu zic sa te duci la undeva unde sunt oameni priceputi. Eu am avut mari probleme cu echilibrarea Continetalurilor, pe aparat era ok , pe masina vibrau ca dracu! Echilibrarea nu depinde de oameni priceputi, ca nu se face din experienta, se face cu o masina de echilibrat. Aia trebuie sa fie buna, metrologic si sa permita o echilibrare dinamica a rotii la o turatie inalta. Ma indoiesc ca pe masina de echilibrat se face o masuratoare la o turatie echivalenta vitezelor de peste 120 km/h. Roti echilibrate bine pot da vibratii daca rotile sunt montate gresit pe automobil. Observ tot mai putin mecanici care strang corect rotile pe masina. Share this post Link to post
hyde Posted November 17, 2008 (edited) Am echilibrat din nou rotile si nu mai am nicio problema. Edited November 17, 2008 by hyde Share this post Link to post
sergiuhusca Posted November 23, 2008 Salut.Eu am pe Matiz urmatoarele anvelope: 145/70/r13. As vrea sa-mi pun pe fata niste anvelope de iarna...pt ca dupa cum se pare,aceasta ne bate la usa.Ce dimensiuni mi-ati recomnda si tot odata as dori sa stiu la ce se refera acel 70.Multumiri anticipate... Share this post Link to post
tolin Posted November 23, 2008 (edited) 70 reprezinta inaltimea talonului si reprezinta 70% din latimea pneului (145). Edited November 23, 2008 by tolin Share this post Link to post