Jump to content
Sign in to follow this  
Dana AB

Cauciucuri Matiz

Recommended Posts

Iar 155/70 este 70% din 155mm=>108.5mm. Diferenta intre 155/65 si 155/70 este de 8mm, care se cunoaste.

 

Dar eu tot nu am inteles care este faza cu anvelope 145/70 pe matiz. Chiar se puneau asa ceva sau cum?

Share this post


Link to post

Exista optiunea, dimensiunea e buna iarna prin zapada, dar musai cu profil de iarna. ;)

Share this post


Link to post

Inca o marturie ca anvelopele Continental, cu care este echipat Matizul din fabrica sunt foarte instabile la viraje luate agresiv iar daca mai sunt si gropi, cu atat mai bine... :spumelagura: .

 

Azi am facut un drum pana la Radauti, cu detour prin Piatra Neamt. La un moment dat, dau de niste serpentine iar drumul nu era foarte bun(spre prost as zice..). M-am pacalit si am intrat intr-un ac de par in urcare, la dreapta cu ~80km/h. Fata a dat sa fuga, nu aveam aderenta pe puntea fata din cauza gropilor, am facut un fel de frana de motor, ma rog, am luat curba fara sa intru pe contrasens si am continuat drumul. Am ajuns la Manastirea Varatec si acolo, surpriza: roata stanga fata era aproape pe janta. Zic hait!, pana. Tatal prietenei mele zice hai totusi sa-l umflam, sa vedem. Bag aer in el cu compresorul portabil si am mai mers inca ~150km fara nici o problema.

 

Concluzia: cauciucul s-a deplasat in virajul ala de pe janta si a scapat aer!

 

Presiunea a fost facuta ieri, 2.1 in toate rotile. In masina eram eu, prietena si vreo 25kg de bagaj, deci nu era incarcata deloc.

 

In consecinta, grija mare la viraje luate in forta. Daca gasiti si gropi, cu atat mai bine.

Share this post


Link to post

Ma indoiesc ca ai luat un "ac de par" (viraj la 180') cu 80 km/h si in urcare. Nici cu F1 nu poti sa-l parcurgi cu mai mult de 50 km/h. Altfel, cu orice automobil, un astfel de viraj, mai ales in urcare, se ia in treapta a doua, iar Matizul nu ajunge la 80km/h in aceasta treapta.

Share this post


Link to post

Normal ca nu am luat cu 80km/h virajul, atat aveam in momentul cand mi-am dat seama cat de naspa este virajul(cu max 5m inainte de viraj), am franat, frana de motor(eram in treapta a 4-a, veneam dupa o linie dreapta in urcare usoara, virajul era mascat de o movila de pamant, parea o simpla curba la dreapta, care se poate lua usor cu 70-80km/h), virat cat de tare s-a putut. Nu stiu exact cat aveam dupa ce am redus cat s-a putut(numai de asta nu aveam timp, sa ma uit la vitezometru) dar oricum, cam la limita.

 

Ideea era ca nu ma asteptam ca dupa un astfel de viraj sa raman cu ~1bar in cauciuc.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Eu am avertizat ca acest pneu are talonul prea moale si deformabil.

Share this post


Link to post
Normal ca nu am luat cu 80km/h virajul, atat aveam in momentul cand mi-am dat seama cat de naspa este virajul(cu max 5m inainte de viraj), am franat, frana de motor(eram in treapta a 4-a, veneam dupa o linie dreapta in urcare usoara, virajul era mascat de o movila de pamant, parea o simpla curba la dreapta, care se poate lua usor cu 70-80km/h), virat cat de tare s-a putut. Nu stiu exact cat aveam dupa ce am redus cat s-a putut(numai de asta nu aveam timp, sa ma uit la vitezometru) dar oricum, cam la limita.

 

Ideea era ca nu ma asteptam ca dupa un astfel de viraj sa raman cu ~1bar in cauciuc.

 

Ai reusit fara sa te rastorni!

Bravoooo !!!!

Share this post


Link to post

:o fftopic:

De ce sa ma rastorn?

Masina nu se inclina foarte tare(amortizoare gaz).

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

In celebrul ac de par de la monte carlo pilotii de F1 il iau cu 54kmh.. e foarte distractiv ce spui tu =))

Share this post


Link to post

Asa ti se pare tie, dar eu nu eram pe circuitul de forumula 1 din Monte Carlo si nici despre acel celebru ac de par nu era vorba.

 

Ca sa se termine odata comentariile de genul "minti bah!": era un viraj la dreapta, in urcare usoara, la 160-170 grade, mascat de o movila de pamant. Inainte de el era o curba usoara, tot la dreapta. Dupa curba asta am vazut virajul cel mare, la maxim 10 m de el si atunci aveam 80km/h, nu la iesirea din viraj! Nu stiu cu ce viteza am iesit cu exactitate, dar eram in treapta a doua si imediat am trecut in a treia(probabil un pic mai jos de 40).

 

Nu credeti, asta este!

Share this post


Link to post

Eu te cred, e o minune! :drinkers:

Share this post


Link to post

Nu e vorba de crezut.Probabil ei n-au inteles ca ai intrat in curba cu 80 din greseala, nu ca ai luat toata curba cu 80.Doamne ajuta ca ai tinut-o pe drum.Curbele cu denivelari is cele mai urate, mai ales daca intri cu viteza prea mare.

Share this post


Link to post

Am observat si eu asta. Asta se intampla daca te arunci orbeste inainte si nu stii drumul deloc. Si eu m-am bucurat ca am scapat doar cu sperietura si cu o roata lasata pe jumatate. Oricum, cauciucele astea au talonul foarte moale dar mi s-au parut destul de aderente.

Share this post


Link to post

Deci mie mi se par de toata coma continentalurile, tre sa fac cumva sa imi iau ceva mai bun

Share this post


Link to post
Deci mie mi se par de toata coma continentalurile...

De ce?

Share this post


Link to post

Eu in afara de talonul moale si o aderenta ciudata pe ud, daca bruschezi frana sau directia (totusi nu sunt cine stie ce scule de anvelope) nu am ce sa le reprosez. Luni am venit pe ploaie cu 120-130 si nu am avut nici o problema, si am mers destul pe ploaie/ud, vreo 350km.

Share this post


Link to post
De ce?

 

PENTRU CA

 

talonul moale si o aderenta ciudata pe ud, daca bruschezi frana sau directia

Share this post


Link to post

Mie mi se par moi (Continentalurile).Fac presiunea si e ok.Mai dau si degeaba 2 lei la nenea de la vulcanizare.Bun.Cu asta m-am obisnuit.Dar ce apreciez e ca am luat groapa acoperita de apa cu 80 la ora , janta indoita de am indreptat-o cu ciocanul , si cauciucul nu a patit nimic.Nu-mi vine nici macar sa fac rotirea pneurilor , pt ca nu par uzate , desi am cu ele aprox. 7800 km.Si iarna am facut-o cu ele, traseu nu tocmai comod (Pangarati-P.Neamt zilnic, rare masini de dezapezire) si nu mi-a fost frica.Voiam chiar sa imi iau pneuri de iarna.Mai dadeam si bani degeaba.Oricum , daca apar probleme , va anunt si le rezolvam.

Share this post


Link to post

Adineauri am cumparat un Continental EP 155/65/R13 de la vulcanizarea de pe Mihalache. Mi-au dat si un certificat de garantie la el (3 ani). Pret 143 RON cu tot cu echilibrare.

La ce nu m-am uitat eu (si sper sa nu fi luat vreo teapa) e anul de fabricatie al anvelopei. Din cate stiu, au si caucioacele astea o anumita durata de viata... :-?

Acum am Continentaluri pe toate 4 (2 zile am mers cu rezerva - Debica - pentru ca am atins destul de rau o bordura cam colturoasa si cauciucul din fabrica a cedat) si sper sa nu mai trebuiasca sa inlocuiesc vreunul prea curand.

Share this post


Link to post

Buna afacere! mai bine nu puneai deloc si mergeai cu jantele direct pe asfalt... Si la pretul asta... se vede ca esti bogat ... iti permiti lucruri de proasta calitate!

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Mie mi se par bune continentalurile. La 70 km/ora, noaptea, mergand cu faza scurta, am observat tarziu o caruta nesemnalizata, am pus frana brusca, am lasat pe asfalt dare de 2 metri dar am evitat accidentul.

Share this post


Link to post

Sunt bune pe dreaq, niste gunoaie. Abia astept sa le schimb si o sa pun ceva mai late.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post
Buna afacere! mai bine nu puneai deloc si mergeai cu jantele direct pe asfalt... Si la pretul asta... se vede ca esti bogat ... iti permiti lucruri de proasta calitate!

 

Hmmm... mi se pare doar mie, sau simt miros de bascalie in toate astea? ...

Poate mi-ai raspuns la vre-o nelamurire si nu mi-am dat seama?!?

 

Deci... ce cauciucuri imi recomanzi matale ?

 

@adostar - mai late, adica de care? Evident NU de-alea de scrie in talon, nu ?

 

Va aduc aminte ca vorbim de cauciucuri pentru Matiz, nu alta masina care permite anvelope / jante mai mari.

Edited by cata30

Share this post


Link to post

Mai citeste din acest topic si ai sa vezi. Sau, cum spunea cineva tot aici, pune pe cineva sa conduca, si sa ia ceva viraje mai stranse. Uita-te la roti si ai sa vezi. ce am pus eu? Toyo 350 dimensiuni standard... nu e mare diferenta de pret. Si merita... Am schimbat continentalurile cu care a venit masina din fabrica, cand inca mai puteam sa merg cu ele vreo 20 k km. Din cauza performantelor... In anumite situatii, si nu unele extraordinare, efectiv rupeau aderenta sau afectau stabilitatea. Tu iti pui pe masina ce vrei. Colegul s-a referit la cauciucuri mai late 165/65R13. Nu sunt in talon, dar cred ca ar reusi sa le omologheze ca dimensiuni la RAR. Greu... dar se poate. Trebuie unse ceva angrenaje pe acolo.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...