Jump to content
Sign in to follow this  
Dana AB

Cauciucuri Matiz

Recommended Posts

In primul rand salut toti membrii clubului Daewoo.

 

Eu sunt incepatoare in ale soferiei, dar de un lucru mi-am dat seama: cauciucurile Montana sunt foarte proaste; prea repede fac galca si apoi se sparg.

 

Voi ce fel de cauciucuri folositi?

Share this post


Link to post

Eu am Montanele cu care mi-au dat-o, am 14mii km si n-au nici o gilma. Feresc gropile la maxim, insa. Nu neaparat de grija anvelopei ci a articulatiilor si bucselor. Mi-e o mila...

E drept insa ca sunt cam proaste (Montanele) la capitolul aderenta (mai ales in cond de umezeala, zapada, alea-alea...)

Share this post


Link to post

Nici eu nu am avut probleme cu Montana pina acum (11 000 km).

Si am luat citeva gropi babane...

Share this post


Link to post

@DanaAB: Bine ai venit!

 

Eu: Hankook 145/70. Aderenta buna la ud/frig, n-au galme :D Materialul cam moale, totusi...

Share this post


Link to post

Eu pe la 14000 km am inceput sa am probleme. Acum la 15500 am schimbat deja doua. Unul l-am agatat intr-o bordura iar al doi-lea s-a taiat intr-o sina de tramvai. Raman la parerea ca aceste cauciucuri sunt prea fragile (pentru un sofer care mai da si in gropi); se subtiaza repede si te lasa tocmai cand ploua..

Share this post


Link to post

He, he, DanaAB, ai deschis o discutie foarte interesanta ... eu mi-am dat seama extrem de repede de "calitatile" anvelopelor Montana si le-am schimbat cit am putut de repede, nu atit de repede pe cit mi-as fi dorit, insa ...

 

Preambul: eu sint un adept infocat al utilizarii anvelopelor specializate, respectiv cauciucuri de iarna/vara; chestia asta implica costuri destul de mari, oaresce probleme cu depozitarea setului de roti/cauciucuri in sezonul de odihna si bataie de cap si cheltuiala cind faci trecerea de la un set la altul, dar eu zic ca se merita pe deplin utilizarea cauciucurilor de iarna, fara exagerare esti regele soselelor pe zapada, asta-iarna am trecut prin nameti cu ele fara probleme, in fatidica zi de 24 decembrie 2003 (prima zapada serioasa in Bucuresti) am facut ~ 100km in oras, pe strazi pline de zapada; am devenit un fan al anvelopelor de iarna dupa ce am montat asa ceva pe o Lada 1500 (tractiune spate!) si s-au comportat exemplar, n-am facut nici o pirueta si plecarile de pe loc si frinarea erau adevarata joaca de copii - ele nu te scutesc, evident, de o conduita preventiva la volan! legile fizicii nu le poate incalca nici cabinetul Nastase ...

 

M-am "bucurat" de binefacerile cauciucurilor Montana cale de 15kkm, in octombrie 2003 (masina mea e din februarie 2003) le-am schimbat cu cauciucuri de iarna Debica Frigo Directional, excelente din toate punctele de vedere: aderenta la frinare, tractiune, alunecare laterala in curbe diminuata, evacuare foarte buna a apei , zgomot mult redus la rulare, manevrabilitate mult imbunatatita (merge mai usor volanul la viraj pe loc).

Din nefericire, am taiat un Debica intr-o sina de tramvai (sa sti ca nici un cauciuc nu rezista la "arme albe") si din ianuarie merg cu Montana pe puntea spate ... oribil ... cu toate gropile luate tare (indoit janta), pe Debica nu au aparut umflaturi, in timp ce Montana arata ca vulcanii noroiosi.

 

Odata cu venirea anotimpului cald eu intentionez sa cumpar anvelope Uniroyal 680 rallye (1.450.000), au un profil foarte misto, se pare ca sint imbatabile pe ploaie; o investitie buna si nu foarte scumpa (1.100.000 - 1.400.000) ar fi si Viking, Sava, Debica, mai sus (1.500.000 - 2.000.000) ar fi Pirelli, Fulda, Toyo etc.

 

Dupa capul meu, merita din plin o investitie in cauciucuri, ele sint in prima linie a sigurantei deplasarilor noastre.

Share this post


Link to post

Azi dimineatza, exact inainte de o trecere de pietoni opreste un maxi taxi sa ia pe nu stiu cine. Un bolovan, crezind ca ala a oprit sa dea prioritate la pietoni, opreste si el, desi nu era nimeni. Eu, in spatele bolovanului, crezind ca asta doar incetineste, nu mi-am pus mari probleme cu frinatul... cind m-am convis ca n-are de gand sa treaca mai departe, am frinat ceva mai virtos, in nici un caz brusc. Aveam cam 40-50 kmh, era uscat pe jos si totusi in momentul in care s-au blocat rotile, m-am dus ca saniutza vreo 2-3 metri cu un scirtiit de ziceai ca mersesem cu cel putin 100kmh.

Care va sa zica... curind tre sa investesc in niste caucioace ... altceva decat Montana.

Share this post


Link to post

pai nfs-ule ai zis ca ai mers cu ele 14000k.

e arhisuficient.

arunca-le.

sau macar fata

Share this post


Link to post

Vedeti si comentariul meu la vit max.Si am doar 4200.

Share this post


Link to post

NFS! N-as vrea sa te am in spate! :lol:

Share this post


Link to post

Bai, Montana M800 genereaza adrenalina la greu cind frinezi, chiar la viteze moderate ... in oras le-am scirtziit de vreo 4-5 ori cind aveam 40-50km/h pina le-am invatat naravul, norocul meu ca n-am fost niciodata nevoit sa frinez puternic pe DN ... atentie cu Montana, te lasa taman cind ai mai mare navoie de ele!

Share this post


Link to post

pai atita le criticati(pe montana).

cine a mers cel mai mult cu ele(km)?

Share this post


Link to post

Eu am mers 15kkm cu Montana pe ambele punti.

 

Am cam 17kkm cu Montana pe puntea spate.

 

Nu discutam aici durabilitatea lor, care probabil ca e normala, ci calitatile lor de drum, aluneca ca naiba, iar calitatea de fabricatie e proasta, fac foarte usor gilme, atit de la socuri cit si din sinea lor interioara de cauciucuri.

 

Aparitia gilmelor din senin se explica prin faptul ca la vulcanizarea stratului de uzura pe structura cauciucului nu se elimina complet aerul si apa dintre straturi, in timp aparind gilmele; asta e o problema care tine strict de tehnologia de fabricatie ...

Share this post


Link to post

24000 cu montana...

 

Tot ce pot sa spun ca veneam de la ploiesti, o ploaie criminala, si un meserias mi-a taiat calea urit de tot.

Frina instinctiva, ABS-ul in picior, a frinat absolut impecabil, nu a tras nici stinga nici drapta, a pastrat directia si frina a fost frina.

Asa ca pina una alta sunt multumit de montana...nu ca nu m-as impaca si cu niste Michelin sau Pireli :P :P :P

 

Hai numai bine

Share this post


Link to post

De gustibus ... eu m-am plictisit de ele dupa 2kkm, dar am asteptat iarna ca sa le schimb, n-avea rost sa bag bani in cauciucuri de vara ...

Share this post


Link to post

mai baietzi eu am Continental si sa stiti ca era sa-l spulber pe unu' pe trecerea de pietoni asa saniutza m-am dus cu ele !...Mare smakerie si gumele astea !!..Deci, parerea mea e ca masina e cam usoara si aderentza cam knci nu conteaza ce cauciucuri ai insa treb' sa ai - cum spunea colegul mai sus - ABS in picior... asta e !!!......

Share this post


Link to post
mai baietzi eu am Continental si sa stiti ca era sa-l spulber pe unu' pe trecerea de pietoni asa saniutza m-am dus cu ele !...Mare smakerie si gumele astea !!..Deci, parerea mea e ca masina e cam usoara si aderentza cam knci nu conteaza ce cauciucuri ai insa treb' sa ai - cum spunea colegul mai sus - ABS in picior... asta e !!!......

 

Eu am pe fatza Pirelli Winter, si pe spate de-alea de vara, P3000E. Cand a fost sa fie ceasu rau, a fost, am derapat pe mazga-zapada-gheatza 20 de metri si m-am izbit de o Dacie parcata. Concluzia a fost 11 milioane pe reparatzii, noroc ca am Casco.

"Adaptarea vitezei la conditziile de drum" poate fi un text fumat, insa e al draq de adevarat. Prostia se plateste.

Share this post


Link to post

deci am 29000km cu Montana & still rolling :)

nu vad problemele mentionate mai sus...acu de, nu am calcat prea des pe sine de tramvai, da' gropi am luat la greu :)

mai degraba jantele mi se tot indoaie, dar de vulcanizat nu am vulcanizat nici un cauciuc ...

Share this post


Link to post

Am nevoie de ajutorrrr!!!! Am decis pentru prima oara in viata mea sa ma fac om gospodar :lol: Sa vedeti ce am facut... Mi-am cumparat 4 jante noi din tabla neagra (540.000 lei/buc.) in ideea de a le dota cu 4 cauciucuri de iarna. Pina aici toate bune... Cind am inceput sa umblu dupa caucioace, surpriza. Stiti voi ce mi s-a spus la toate gabazinele de gume din Iasi?? Dom'le esti nebun? La iarna aducem gume de iarna. Cum nu mai aveam rabdare, am trecut pe la SH-uri si am luat 2 GoodYear GrandPrix S70 cu ghinturi. Cind am ajuns acasa am constatat ca cauciucul este foarte tare (nu este elastic). Este normal sau e copt de stat in soare? In rest sunt aproape noi. Pot sa am probleme cu ele? Voi ce ziceti?

Share this post


Link to post

Probleme ai in primul rind cu legea, in RO nu este permisa rularea cu crampoane.

 

Era mai bine sa ai rabdare, tu ai purta pantofi SH? cu ciupercute si odori?

 

Un cauciuc imbatrinit prezinta crapaturi fine superficiale, suprafata laterala e cam ca o coaja de copac, nu lucioasa si neteda ca la cauciucuri noi.

 

Acum ai de ales: renunti la astea care le-ai cumparat si astepti iarna pentru un set de cauciucuri noi sau mai iei inca 2 de la SH, identice cu cele care deja le ai, sau macar tot cu crampoane; diferenta de aderenta intre punti nu trebuie sa fie prea mare!

Share this post


Link to post

Cred ca renunt la ele. Cred ca fac si un zgomot infernal. Merci de sfat.

Share this post


Link to post

Gata, am renuntat la ele. M-am dus acolo de unde le-am luat si baietii mi le-au schimbat cu 2 de iarna 145/80-13. Sunt un pic mai inalte, dar cica merg. Astea chiar ca sunt noi. Alta problema. NU SUNT LA FEL. :lol:

Share this post


Link to post

Fa cumva sa ai macar pe fiecare punte in parte acelasi profil (marca, dimensiune si tip!), altfel poti avea surprize neplacute la frinare ...

Share this post


Link to post

Sunt curios daca pe matiz ar merge cauciucuri 155/80/13 ca astea se gasesc mai usor pe piata? Sunt prea inalte? Incurca cu ceva?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...