Jump to content
Sign in to follow this  
Dana AB

Cauciucuri Matiz

Recommended Posts

=)) Pe linga seria de ineptii pe care le debitezi zilnic, acum chiar m-ai distrat.

Eu nu pot intra in anti-logica ta, ca as pune anvelope pe 14 pe jante pe 13.

 

Fa un exercitiu de logica, desi vad ca cam duci lipsa, si explica-te putin cum ai stabilitate mai mare cu gume mai late si mai inalte.

Share this post


Link to post

P.S. Nici consumul nu s-a modificat! Cel putin , nu sesizez eu! In 200 de km , drum intins , inafara, am consumat cam 10 - 11 litri de benzina! Si am mers in mare parte peste 100 km/h . cam cu 120 , asa!

Edited by ionutbalaban10

Share this post


Link to post

Pe fata am 165/70 si totul e ok iar pe spate am montat astazi 175/70.

Am probat la vulcanizare sa vad daca nu atinge inainte de a-l monta pe al doilea pe janta si pare ok.

Am incarcat masina cu doi oameni in portbagaj stand in fund pe muchie si doi in masina in spate. Nu cred ca se va ajunge sa o incarc vreodata atat de mult, in aceasta situatie ramanand putin spatiu intre caroserie si cauciuc. Cauciucurile sunt de iarna si le voi folosi de pe acum, ca pana cand o sa ninga sa se mai uzeze putin.. Bineinteles amortizoarele sunt noi ceea ce poate sa fie in avantajul acestor cauciucuri.

Share this post


Link to post

Revin cu detalii - cauciucurile 175/70 pe spate sunt intradevar mai confortabile ceea ce e bine.

Le voi pastra pe masina, desi atinge ceva in extremitatea exterioara partii de rulare a cauciucului dar numai atunci cand am 2 oameni in spate, la 100 km pe ora si intalnesc doua denivelari succesive pronuntate. sau cu 3 oameni in spateviteza peste 90 si o denivelare pronuntata cum se mai intalnesc pe drumurile patriei. Acum nu stiu exact ce atinge; surubul de la aparatoare noroi sau muchia caroseriei.

Share this post


Link to post

Am reusit sa montez ieri, pe fata, anvelope Fulda EcoControl (155/65R13) pe jenti noi (de tabla). Nu mai vibreaza deloc volanul si sunt placut impresionat de anvelope. Desi am pastrat aceeasi presiune (2,1bar) ca la vechile Trayal T400 (care sunt pe spate acum), se absorb mai bine socurile: nu se mai face zgomot (nu se mai transmit "troncanituri") cand trec peste denivelari (sunt si putin mai "grase").

Am franat de cateva ori destul de agresiv nu am reusit sa le scartai pe uscat.

 

Anvelopele le-am cumparat de pe un magazin online. Dupa multe cautari (vre-o luna) am gasit la 150 Lei cu tot cu transport, desi la alte magazine preturile variau intre 170 si 215 Lei fara transport.

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Cristiangabi, trimite-mi si mie, te rog, un PM cu site-ul de unde ai comandat cauciucurile. Mersi :)

Share this post


Link to post

Revin cu detalii - cauciucurile 175/70 pe spate sunt intradevar mai confortabile ceea ce e bine.

Le voi pastra pe masina, desi atinge ceva in extremitatea exterioara partii de rulare a cauciucului dar numai atunci cand am 2 oameni in spate, la 100 km pe ora si intalnesc doua denivelari succesive pronuntate. sau cu 3 oameni in spateviteza peste 90 si o denivelare pronuntata cum se mai intalnesc pe drumurile patriei. Acum nu stiu exact ce atinge; surubul de la aparatoare noroi sau muchia caroseriei.

 

Bravo , bravo! Asa mi-am pus si eu! 165/70 pe fata si 175/65 pe spate! E cu totul altceva fata de vechile anvelope de 155/65 ! Alt confort , alta stabilitate , alta viata!

Share this post


Link to post

Am achizitionat de curand 2 anvelope Debica Passio 2 (cele originale, Continental s-au uzat), urmand ca in viitorul apropiat sa mai iau inca doua noi (de acelasi tip, sau eventual alta marca).

Desi banuiesc ca nu sunt cele mai bune anvelope rog eventualii posesori sa impartaseasca din experienta lor cu aceste anvelope (ex: situatii de acvaplanare).

Bineinteles, talonul default 155/65/R13! :rolleyes:

Edited by cata30

Share this post


Link to post

Problema mea este urmatoarea: cauciucurile de vara "Continental" cu care a venit echipata masina la livrare mai rezista in vara aceasta. In aceasta situatie nu prea as vrea sa cumpar 8 cauciucuri (4 de vara si 4 de iarna) in decurs de cateva luni din ratiuni financiare. (nu vreau sub nici o forma cauciucuri SH si trebuie sa recunosc ca nici doua plimbari anual la vulcanizare nu ma incanta!)

 

Asa ca am incercat sa gasesc cauciucuri all-season pentru Matiz si din pacate atat la magazinele de pe net cat si la magazinele fizice cauciucuri de acest fel cu dimensiunile din talon nu sunt.

 

Am gasit insa destule oferte cu cauciucuri all-season cu dimensiunile de 155/70/r13 in loc de 155/65/r13.

In acest caz, cat de mari ar fi problemele cu politia daca dimensiunile cauciucurilor de pe masina nu corespund cu cele din talon?

Share this post


Link to post

Problema mea este urmatoarea: cauciucurile de vara "Continental" cu care a venit echipata masina la livrare mai rezista in vara aceasta. In aceasta situatie nu prea as vrea sa cumpar 8 cauciucuri (4 de vara si 4 de iarna) in decurs de cateva luni din ratiuni financiare. (nu vreau sub nici o forma cauciucuri SH si trebuie sa recunosc ca nici doua plimbari anual la vulcanizare nu ma incanta!)

 

Asa ca am incercat sa gasesc cauciucuri all-season pentru Matiz si din pacate atat la magazinele de pe net cat si la magazinele fizice cauciucuri de acest fel cu dimensiunile din talon nu sunt.

 

Am gasit insa destule oferte cu cauciucuri all-season cu dimensiunile de 155/70/r13 in loc de 155/65/r13.

In acest caz, cat de mari ar fi problemele cu politia daca dimensiunile cauciucurilor de pe masina nu corespund cu cele din talon?

 

Si io am din 2007 dar mai merg inca 3 ani cel putin ,avand in vedere ca le voi folosi doar 6 luni pe an.asa ca optez pt gume de iarna care ma vor tine 6-7 ani si peste vreo 3 ani o sa iau altele de vara.Iarna nu-i ca vara si nici gumele all season nu-s ca cele sezoniere!iaca

Edited by calinjack

Share this post


Link to post

Nu stiu ce are lumea cu anvelopele all season, poate exista ceva explicatii stiintifice ("nici cal nici magar" nu este o explicatie!). Personal am avut pe un megane, 3 ani (nu erau noi, asa am luat masina si tot asa am dat-o) anvelope all season toyo fara sa am nici cea mai mica problema nici iarna nici vara. In sensul ca isi faceau treaba si pe zapada si pe apa. Poate in conditii extreme de utilizare sa apara diferente intre cele de vara/iarna si cele all season, dar nu cred ca e cazul matizului. Altfel spus nu vad de ce as cumpara/poseda 8 anvelope si jante plus o rezerva, sa nu mai pomenesc de cotizatiile bianuale la vulcanizari sa le schimb intre ele, cand pot avea un singur rand de roti si sa cumpar cate doua noi la cateva zeci de mii de km (in jur de 50k km). E mult mai economic parerea mea.

 

Strict cu privire la matiz tind sa cred si eu ca s-ar cere anvelope o idee mai inalte. 155/70/13 merg sigur nu stiu 165/70/13 personal le-as prefera pe ultimele.

Edited by marius_78

Share this post


Link to post

In cazul acesta, toti producatorii ar livra masinile de noi cu pneuri mixte. Nici unul nu face asa, de ce oare ?

Explicatie stiintifica: E ca si cum ti-ai lua o nevasta putin gospodina si putin curva si te-ai bucura, putin, din toate !

  • Like 1

Share this post


Link to post

:) ) M-ai facut sa rad cu pofta, desi explicatia face parte din ciclul "nici cal nici magar", m-a amuzat copios. Dar in principiu s-ar putea sa ai dreptate. Oricum pt o masina precum matizul utilizata in conditiile de la noi, mi se pare cea mai buna solutie, poate de compromis, dar cu siguranta cea mai economica ceea ce in zilele noastre...

LE: Cand ma refer la conditiile de la noi ma refer atat la faptul ca nu avem drumuri care sa permita niste viteze de top (nu, 200 km de autostrada nu sunt drumuri) cat si la anotimpuri care nu sunt chiar atat de extreme in ceea ce priveste temperaturile. Iar matizul cum este o masina utilizata preponderent in oras, pot sa cred ca un set de gume all season o sa isi faca treaba din plin.

Acum nu sunt sigur ce c***t de lege au dat astia, se pot folosi iarna all season sau trebe musai de iarna?

 

 

Hmm. Nu am gasit repede explicatii stiintifice in schimb niste comparatii practice par sa lamureasca lucrurile. Desi nu e exclus sa fie doar marketing. Logic de altfel, cine ar vrea sa vanda doar 4 cauciucuri cand pot vinde 8. Dar in aceeasi logica, daca cele all season nu ar fi bune de ce le mai fabrica? Grea dilema :-?

Edited by marius_78

Share this post


Link to post

Nu exista vreo dilema aici, pneurile sunt cele mai importante componente ale masini, ele iti asigura legatura cu solul pe care se presupune ca vrei sa rulezi, prin ele accelerezi si tot prin ele franezi, ele te mentin in siguranta pe traiectoria dorita. Cine retine acest aspect are 9 roti in dotare la masina. Cine vrea economie circula cu metro, autobuz, taxi, tren sau avion, daca circuli cu automobilul, se presupune ca la tine timpul inseamna bani.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

 

Argumentul asta este suficient de stiintific?

Edited by raven84

Share this post


Link to post

Ok aveti dreptate, defapt n-am contrazis faptul ca strict pe zapada mare sau gheata nu ar fi mai bune cele de iarna, totusi in practica de zi cu zi, mai cu seama strict in traficul urban, nu intalnesti aceste conditii decat eventual la iesiri din parcari si pe ceva stradute sinistre care nu sunt dezapezite niciodata. Iar despre testele de le fac astia cu trantit frane ca la curse...in practica lucrurile iar nu prea stau asa, se pare ca ei n-au auzit de frana de motor & stuff. Cine naiba pe conditiile alea tranteste frana ca pe asfalt uscat. Oricum o polemica este inutila in cazul de fata. In mod cert solutiile dedicate sunt de peste cela all in one, si asta in orice domeniu. :lavolan:

 

@Tolin: metroul si autobuzul da poate sunt mai economice decat masina, restul in mod cert sunt mai scumpe.

Edited by marius_78

Share this post


Link to post

Cauciucurile de iarna nu te salveaza cand poti frana incetisor si pe distanta mare, nu te salveaza vara, nu te salveaza daca patinezi pana in prapastie dar pot insemna diferenta intre accident (dauna totala uneori) si o alta zi monotona la volan.

Share this post


Link to post

... metroul si autobuzul da poate sunt mai economice decat masina, restul in mod cert sunt mai scumpe.

Nu stiu cu te duci tu pana la Paris si retur, cu automobilul, cu doar 100 euro.

Share this post


Link to post

Nu stiu cu te duci tu pana la Paris si retur, cu automobilul, cu doar 100 euro.

 

Nu prea ma duc la Paris, defapt nu ma duc deloc. Nu ma refeream la curse asa de lungi si oricum nu cred ca te duci cu ceva la Paris cu 100 euro dus intrors, nici macar cu low cost la reducere sau ceva. Sau o fi, chiar nu ma intereseaza.

Share this post


Link to post

Nu m-am mai complicat cu cauciucuri all-season si mi-am luat cauciucuri de iarna cu marimea din talon, adica 155/65/r13. Nu stiu cat de bune sunt (si nici nu ma intereseaza asa de mult), daca ma tin vreo 3 ierni cu cate 4-5000 km/iarna e bine.

 

Am luat 4* Kormoran SnowPro, cu 150 lei/bucata si montaj gratuit de la un magazin din oras. Mai aveam ca optiuni Sava sau Debica, cu 20-30 de lei mai scumpe.

 

Acum astept sa vina iarna sa ninga 3 luni si sa fie frig rau sa nu-mi para rau ca am dat banii de pomana! :) ) Acum 2 ani nu a nins deloc in oras daca imi amintesc bine...

Edited by Daryus

Share this post


Link to post

Va salut, daca tot intra legea cu cauciucurile de iarna, ma gandesc sa imi iau si eu 4 bucati, dar as vrea sa iau 145/70 r13, am observat ca sunt mai ieftine, si totodata mai inguste = mai bune pe zapada, parca asa era ... , a pus cineva astfel de anvelope pe matiz ? daca da dati ceva detalii legate de marca lor, pret, cum se comporta la drum si durabilitate.

 

(PS eu conduc mai batraneste(nu trec de 100) :D )

Share this post


Link to post

mai inguste = mai bune pe zapada,

 

Aste-as mituri urbane, inseamna ca a mele o fi proaste la 205 latime, nici nu vreau sa ma gandesc la unu cu q7 ce l-am vazut azi, cu gume de 275, ala n'ar trebui sa mai iasa cu masina pe zapada :scarpin:

Share this post


Link to post

Unii nu si-au raspuns inca de ce saniile stau pe patine, nu pe schiuri, in schimb contesta orice lege a fizicii. Are si Ion Cristoiul urmasii sai. Probabil ca pilotii de raliu se ghideaza dupa mituri urbane.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Aste-as mituri urbane

Inainte de a emite judecati de valoare referitoare la chestiunea in discutie, mai citeste: Wide Vs. Narrow Tires. Nu te ghida dupa urmatoarea fraza, atit de draga forumistiilor specialisti in masini: 'Daca eu nu cunosc, nu exista!'

Edited by hitman

Share this post


Link to post

si eu stiu de faza cu mai inguste pe zapada,dar pana una alta am cautat 155/65/13.de iarna dar inca nu au magazinele de profil.de pe net nu vreau pt.ca nu am nici o garantie.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...