Jump to content
Sign in to follow this  
Dana AB

Cauciucuri Matiz

Recommended Posts

Tot n-ai inteles, cum reusesti sa introduci intr-un pneu fara camera numai azot ? Daca in aer ai aprox 80% azot, introducand azot peste presiunea de 1 atm (cat sa stea pneul pe janta) vei creste procentul la 90%. As fi un naiv sa cred ca doar un plus de 10% nu mai duce la cresterea presiunii in pneu prin incalzirea acestuia. Dar daca este asa, e mai rau, pentru ca pneul se dilata la incalzire, dar gazul din el nu, deci presiunea gazului va scadea !!! Din dilema aceasta nu pot sa ies si nu cred ca un vulcanizator ma lamureste. Drept urmare am intrebat un chimizd, iar acesta mi-a raspuns sec: "Fii, domle, serios !"

  • Like 1

Share this post


Link to post

ideea e ca acea crestere de procentaj de azot din pneu duce la o scadere a cresterii presiunii odata cu temperatura, ceea ce e un lucru bun, plus ca presiunea in pneu nu mai scade in acelasi ritm (in timp) ca si cum ar fi umflate cu aer, deoarece azotul difuzeaza mai greu prin cauciuc...

 

oricum nu recomand umflarea rotilor la matiz la 2.8 bar, ci la cel mult 2.3

Edited by Tav

Share this post


Link to post

Eu ascult chimizdul, el vine cu argumente stiintifice, nu cu povesti.

  • Like 2

Share this post


Link to post

asculta chimizdul...

Share this post


Link to post

Asta cu azotul am vazut-o si eu pe discovery,si dupa spusele lor chiar ar fi adevarata.sunt intradevar statii sau service-uri pe dincolo care umfla cu azot

Share this post


Link to post

Va cer un sfat. Deoarece vreau sa pastrez jantele originale ale Matizului cu anvelopele de iarna, m-am gandit sa-mi mai cumpar patru jante pentru anvelope de vara pentru ca a venit vremea lor. Am gasit oferte de jante de tabla la preturi intre 100...180ron/janta, cu precizarea ca unele ar fi romanesti iar altele elvetiene. Cele romanesti de culoare neagra sunt bune? Sau mai bine sa caut originale de Matiz, argintii, second hand?

Share this post


Link to post

Asta cu azotul am vazut-o si eu pe discovery,si dupa spusele lor chiar ar fi adevarata.sunt intradevar statii sau service-uri pe dincolo care umfla cu azot

Sunt si la noi de ani de zile. Am testat si eu, creste la fel de tare presiunea si cu aer si cu azot.

Am bagat 2.2, am dat 20 de km de autostrada, am masurat si aveam 2.8.

Share this post


Link to post

asculta chimizdul...

Asculta vulcanizatorul, ala iti ia banul !

 

PS: <LI>pentru umplerea camerelor roților avioanelor și autovehiculelor[1] datorită inerției sale și lipsei de umiditate sau calități oxidative, spre deosebire de aer (deși nu este necesar pentru automobilele obișnuite [2])

În ciuda unor afirmații, azotul nu trece prin cauciucul roților mai repede decât aerul. Atmosfera este în principal un amestec de azot și oxigen (sub formă de N2 și O2), iar moleculele de azot sunt mai mici. Și se știe că moleculele mai mici trec prin substanțele poroase mai repede decât cele mai mari.

Edited by tolin
  • Like 2

Share this post


Link to post

Va cer un sfat. Deoarece vreau sa pastrez jantele originale ale Matizului cu anvelopele de iarna, m-am gandit sa-mi mai cumpar patru jante pentru anvelope de vara pentru ca a venit vremea lor. Am gasit oferte de jante de tabla la preturi intre 100...180ron/janta, cu precizarea ca unele ar fi romanesti iar altele elvetiene. Cele romanesti de culoare neagra sunt bune? Sau mai bine sa caut originale de Matiz, argintii, second hand?

 

 

Mergi pe cele romanesti, eu mi-am luat 4 si sunt foarte multumit de ele. Ale mele sunt facute la iasi( sunt negre), si nu se indoaie ca cele de uzina pe care le-am incaltat de iarna. Nu iti recomand sh, pot avea multe defecte si te risti aiurea.

 

Bafta!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Multumesc pentru sfat, aveam indoieli si doream o recomandare de la cineva care a folosit. Dau comanda la un magazin online.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru sfat, aveam indoieli si doream o recomandare de la cineva care a folosit. Dau comanda la un magazin online.

Da-mi si mie pe PM sau poti sa postezi chiar aici unde ai gasit cu 100 de Ron

(Eu asta toamna cind am cautat nu am gasit decit intr-un singur loc o singura bucata la pretul asta in rest peste 160 Ron)

Share this post


Link to post

http://www.okazii.ro/catalog/53026178/janta-tabla-13-pentru-matiz.html?utm_source=STXB_Urmarite&utm_content=Janta Tabla 13 Pentru Matiz&utm_medium=CustomZone&utm_campaign=CustomZone

Chiar daca licitatia s-a incheiat nu-i nici o problema, eu am licitat la alt produs am obtinut datele de contact si am comandat 4 jante de Matiz. Mi-au spus ca peste vreo doua zile o sa le primesc.

Share this post


Link to post

Ce presiuni aveti? Eu m-am gandit sa fac o proba cu 2.8, se vede la consum, iar pe cauciucurile ce el am zice ca tin la 3, deci sunt in limite.

 

Eu cand am preluat matizul de la firma avea 2.5 in cauciucurile spate si topaia foarte tare pe denivelari. Scazut presiunea si a revenit la comportament decent. Plus ca ma gandesc ca daca rigidizezi cauciucurile socurile se transmit mai departe in suspensii, ducand la uzura mai rapida. Nu?

Share this post


Link to post

Mi-am echipat jantele de aluminiu cu cauciucuri de vara eukohama A-drive , made in Philippines. Inca nu le-am pus pe masina, a mai folosit cineva marca asta? Eu nu am mai avut tangente.

Share this post


Link to post

am auzit numa lucruri bune despre ele.personal tot fan CONTINENTAL raman.

 

Daca le-ai luat cu pretul din link ,mi se par piparate.parerea mea .nu ma bag insa peste portofelul tau.treaba ta.

Share this post


Link to post

Eh, ce-am gasit la oferta si eu...nu e pretul din link ci mai mic, doar modelul, iar Despre Continentalurile alea ce echipau Matiz din fabrica, nu am auzit lucruri bune, erau similare cu Montana-urile ce le-au precedat :-? Nustiu de cand , dar continental se fabrica in Romania.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Eu sunt foarte multumit de Eco Contacturile cu care vine Matizul din fabrica. Se comporta nasol pe ploaie, in rest sunt ultra ok.

Share this post


Link to post

Pana una alta CONTINENTAL castiga de cativa ani la sectiunea ,cea mai buna sau, ma rog ,performanta anvelopa.nu spun ca asta de pe matiz ar fi no.1 marca in sine e una de top.la fel cum BMW castiga de ani buni la sectiunea motoare.

 

Se comporta nasol pe ploaie, in rest sunt ultra ok.

ale mele se comporta excelent pe ploaie Edited by calinjack

Share this post


Link to post

Si eu am fost multumit de Continentalurile de fabrica si din considerente strict materiale, le-am repus pe masina. Pe ploaie mi-a fugit fata la o depasire din scurt (nasoala senzatie) si le-am schimbat in urma cu 2 ani cu Kleber Viaxer. Astea sunt foarte bune pe ploaie, dar se uzeaza mult mai repede (cred ca am parcurs vreo 14000 km si s-au uzat aproape ca si Continentalurile la 38000km). De aceea mai umblu pana la 1 noiembrie cu Continentalurile (mai au 2mm peste semnul legal) si la anul la ITP pun Kleber din nou.

Share this post


Link to post

Am avut intotdeauna presiunea de 2.1 in pneuri si iarna si vara.

Nu va mai prostiti cu presiuni exagerate, pentru ca nu faceti absolut nicio economie.

 

Stilul de condus conteaza cel mai mult. Si intr-adevar, Continental-urile nu se comporta foarte bine pe ploaie.

Edited by Axel7

Share this post


Link to post

Nu va mai prostiti cu presiuni exagerate, pentru ca nu faceti absolut nicio economie.

 

Ei nu, se pare ca nu prea sta-n picioare, afirmatia.

 

Pina chiar si doar roata mai moale se simte.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Presiuni exagerate.. insemnand de la 2.4 bari in sus.

Share this post


Link to post

Dupa 30.000 km conti ale mele arata ca noi si se comporta excelent.cred ca atunci cand tind sa fie uzate la maxim se vor comporta mai slab .pana atunci mai este.presiune folosita 2.2( la benzinarie)

Edited by calinjack

Share this post


Link to post

Tocmai asta e problema, niste gume ce arata ca noi la 30.000 km, nu pot fi bune. Ca ne punem toti gume de plastic, si tin o viata, asta nu le face bune, treaba gumelor e alta, nu sa tina mult fara sa se uzeze.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...