Jump to content
Sign in to follow this  
Dana AB

Cauciucuri Matiz

Recommended Posts

Fulda este o clasa medie a Goodyear, cele premium sunt sub marca Goodyear.

Share this post


Link to post

Da acum am vazut si eu. Sincer preferam sa iau si eu ceva romanesc. Era doar Kormoran (din grupul Michelin) la160lei si atat. Ma gandesc ca Michelin are 3 fabrici Continental una si Pirelli una in Romania. Si totusi noi cumparam cauciucuri din import.

Si Michelin este lider in lume dar in Romania este pe locul 2 sau 3. Cu 3 fabrici!!! Asta da politica de kkt.

 

 

 

Premium se refera la modelel scumpe si performante Bridgestone, Michelin, Good Year...

 

 

Edited by mihaiotopeni

Share this post


Link to post

In traducere libera: daca vreti caruta, sa luati gropile cu "confort" (sic!) puneti balon mare (daca va permit aripile) insa uitati de viraje la viteza (ceea ce in cazul Matizului inseamna 70-80/ora), daca vreti sa tineti cat de cat masina pe drum, puneti ce recomanda producatorul, in rest e teoria chibritului...

 

Depinde de ce viraje vorbim. Aceeasi "boala" pe care o are tolin om am si eu cu viraje, de exemplu, am observat ca daca stii cum sa-l conduci matizul ia viraje si cu 90-100km/h(si nu ma refer la viraje mici) sau viraje in care anvelopele scartaie sau tind sa piarda aderenta, fara sa se rastoarne masina.

 

In alta ordine de idei, ceea ce se intapla pe aici nu este decat o reflectare a realitatii societatii romanesti unde majoritatea nu poate respecta o regula impusa si fiecare se considera mai jmecher decat vecinul.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

fara sa se rastoarne masina.

 

Ai folosit gume de 70 si s-a rasturnat? pana una alta eu am folosit ambele feluri sunt in masura sa emit o constatare, tu nu, practica e una si teoria e alta.

 

Cine crezi ca ma impiedica sa omologhez alte dimensiuni in carte? lasa regula ca ce-i in carte/talon e doar o formalitate, la masinile mai de D-ne ajuta sunt trecute 4-5 dimensiuni.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Pai se putea sa nu dai tu reply? Eram 100% sigur ca tu o sa raspunzi, evident pe langa subiect.

1. Nu stiu unde ai vazut matale ca am facut eu comparatii intre cele doua taloane, poate imi arati si mie.

2. Nu stiu ce inseamna la masini de D-ne ajuta insa te rog sa nu mai emiti pareri cu titlu de regula.

 

Si ca sa-ti raspund la intrebarea ce te roade: NU nu am folosit alte dimensiuni decat cele standard si nici nu voi folosi. Nu vad avantajul, numai dezavantajele.

Edited by closchkutza
  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu vad avantajul, numai dezavantajele.

Exact ce spuneam, nu ai cum sa vezi avantajele sau dezavantajele daca nu incerci, doar iti imaginezi. Pana una alta avantajele constatate de mine: cele cu 70 sunt mai ieftine, viteza reala mai aproape de cea de pe bord, un consum mai mic cu masina neincarcata (motorul la aceasi viteza a masinii are mai putine rpm), nu in ultimul rand confortul sporit, nu mai simti gropile ca inainte. Dezavantajele cel putin teorice enuntate de tolin ar fi stabilitatea mai proasta, eu unul nu am constatat acest aspect cel putin la un stil normal de condus. Deci dpmdv avantajele bat dezavantajele clar.

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

"Avantajele" alea nu sunt avantaje. De ce:

1. Mi se fix rupe ca viteza din bord este mai mare cu cativa km (pana in 6) decat cea reala. Nu reprezinta un avantaj real, e ca si cum ai zis ca daca masina e albastra fuge mai tare.

2. Sa stii ca diferenta aia de 50rpm o sa-ti dea un consum muuult mai mic, cum sa nu.

3. Pentru confort+stabilitate recomand calea cea buna pentru a rezolva problema: schimbat amortizoare cu ceva de calitate. Restul(cauciucuri cu balon ca cele de raba sau alte mizerii de genul) sunt fix apa de ploaie.

Share this post


Link to post

FIx balon de raba e diferenta aia de nici 1 cm. Amortizoarele le schimbi cand nu mai sunt bune si nu mai ai stabilitate corespunzatoare, unde am zis eu ca am aceasta problema? Cu acelasi amortizoare ori folosite, ori noi de calitate, nu conteaza, cu gume mai inalte difera confortul.

Share this post


Link to post

Dap, cum sa nu. Ai amortizoarele stock ale masinii?

Share this post


Link to post

Bilstein schimbate de vreo 20.000 km. Daca apas ep colturi nu balanseaza deloc, doar revine. Dar ce conteaza, nu m-am plans de stabilitate, e OK pentru un Matiz.

Share this post


Link to post

:o fftopic:

 

Closchkuzta, tu ce amortizoare ai?

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Bilstein sunt recunoscute pentru duritate.

 

Eu am Kayaba Excel-G, fata-spate.

Share this post


Link to post

Revin si eu cu ale mele. Am facut acum comanda de cauciucuri pt Matiz: Fulda 155x70x13 ( 170 lei cu montaj si echilibrat )pt ca erau ceva mai ieftine decat 155x65x13.

 

Vroiam sa va intreb daca aceasta marca este premium?

 

Mai erau Debica(despre care am o parere buna) la 150 lei si Fireston ( premium este Bridgestone ) la 170lei

 

 

S-ar putea sa fi facut o alegere buna cu Fulda, eu am Debica Frigo 2 pe o masina si Sava Eskimo pe alta. Daca cele Sava sunt acceptabile pe vreme mai calda si ploaie, cele Debica au o aderenta sub orice critica pe asfalt umed la temperaturi mai ridicate (11-12 grade). Ieri la 20-30 km/ora am patinat cu ele la franare pe asfalt umed, parca eram pe gheata. Am pus de cateva ori frana mai brusc si de fiecare data m-am oprit ca o sanie. Si asta pe sosea curata si umeda, nu mazga, nu altceva... Nu stiu cum sunt la 0 grade Celsius, dar, la peste 10 grade, merg cu ele ca pe gheata.

Edited by srulz

Share this post


Link to post

Nu mai dati bani pe prostii: http://www.price.ro/...oducer_id=21923

 

Acum am intrat in casa dupa un drum pe ploaie torentiala transformata in lapovita si ninsoare. Un pneu adevarat nu fuge, nici pe zapada, nici pe uscat, nici pe ploaie.

 

Ideea de-a economisi 100-160 lei pentru a lua 4 pneuri proaste in raport cu cele mai bune este de domeniul SF.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Total de acord, la cat s-au facut acuma Debica sau altele, nu se mai justifica in nici un fel diferenta de bani. Unul ieftin si evident prost, este o afacere mult mai paguboasa decat ceva de calitate, care in nici un caz nu poate fi ieftin. Chiar ma gandeam ca in loc sa opresc masina in cativa metri am patinat destul si ma gandeam ce e mai ieftin, sa botesc masina intr-un stalp/autovehicul sau Doamne' fereste sa dau peste cineva, sau sa fi cumparat ceva de calitate ? Ce faceam cu aia 160 lei economie daca strambam masina ? Acum ma gandesc serios sa vand aceste glume de gume si sa iau altceva.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Mai este o problema, anul asta nu s-au mai gasit marcile bune de cauciucuri. Eu am cautat pentru 4 pasini cauciucuri mai de marca am sunat, la nici nu mai stiu cate firme si depozite si nu am gasit ceva bun, Numai gama iefina, sava debica fulda barum.

Share this post


Link to post

Eu cred ca situatia sta asa: comerciantii se adapteaza pietei si pentru ca se cumpara doar stifturi, se aduc stifturi. Asta a inceput sa se vada si la clientii cu masini de peste 40.000 euro incaltate cu tenesi chinezesti (sper ca-i doar o moda, o mare fitza de Dorobanti). Sunt uimit ce larga paleta de marci rezista pe piata, de parca ar fi vorba despre (na)politane. Cum sublinia un coleg, stifturile au alungat de pe piata pneurile adevarate.

Share this post


Link to post

Pai daca se pune pret pe nume si nu pe gume.

Share this post


Link to post

Intotdeauna s-au gasit greu gume de calitate pentru marimi mici, dar de la 14 in sus gasesti orice si pe stocuri.

Share this post


Link to post

Exemplul l-am scos special prin www.price.ro, ce culege preturile produselor aflate in vanzare la comercianti, pentru a nu exista varianta ca ele nu exista.

 

In privinta momentului potrivit achizitiei o spune romanul proverbial: "vara iti faci sanie si iarna iti faci car". Asta vara erau toate marcile si toate dimensiunile, am verificat eu.

Share this post


Link to post

Eu am luat Debica Frigo 2 (132 lei/buc) doar pentru fata si am mutat pe spate debita vivo (rulate 20k km) pe spate. Am prins o portiune de gheata zilele trecute si mi-a fugit fundul stinga-dreapta. Concluzia a fost simpla : mai trebuie si pe spate inca doua cauciuce de iarna. Cum debica frigo 2 le-am gasit la 175lei/buc am zic sa ma orientez catre ceva mai rasarit. Aveam de ales intre fulda 180lei/buc sau dunlop winter responce 200lei/buc .

 

Acum matizache are 2 buc dunlop pe fata si 2 buc debica pe spate. Va fi prima iarna cu cauciuce de iarna.

 

@tolin: dupa cum spui sa fac iarna car :) , ce recomanzi sa achizitionez acum pentru la vara ?

Share this post


Link to post

@gion > Recomand acest model pentru Matiz - http://www.price.ro/...73-t_351551.htm

Cel mai bine se achizitioneaza dupa luna Ian, cand comerciantii au refacut stocurile si au trait cel putin o luna cu vanzari minime.

 

http://www.google.ro...biw=657&bih=495

 

http://www.vredestei...NG%20T-Trac.pdf

 

http://www.vredestei...9&BandgroepID=1

 

http://www.vredestein.com/Dealerlocator_Results.asp?UserSessionID=95368159&LandID=66&city=&postcode=&Submit.x=53&Submit.y=11

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Cum ziceam, am pe fata dunlop sp winter response,iar profilul e asimetric. Am incercat sa gasesc citeva explicatii despre modul lor de montare si nu m-am lamurit.

 

Asa cum sint montate astfel: cum privesti la ele din lateralul masinii scrie 'outside' insa daca le privesti din fata , profilul de pe o roata e diferit decit pe cealalta(nu e oglinda cum mi s-ar fi parut normal). E clar ca asa sint facute sa fie montate dar nu inteleg de ce e ok sa fie diferit profilul. Imi poate da cineva o explicatie ?

 

post-2595-011050200 1291569647_thumb.jpg

Edited by gion

Share this post


Link to post
...Dezavantajele cel putin teorice enuntate de tolin ar fi stabilitatea mai proasta, eu unul nu am constatat acest aspect cel putin la un stil normal de condus. Deci dpmdv avantajele bat dezavantajele clar.

 

Daca tot e vorba de teorie, 155/70R13 suporta (conform fabricantului) 385 kgf/anvelope, in timp ce 155/65R13 suporta 365 kgf si 145/70R13 345 kgf. Se poate presupune ca daca este mai rezistenta, anvelopa este si mai rigida, deci la fel cum 70/65=1.077 (instabilitate) 385/365 = 1.055 si 385/345 = 1.115 (este mai rigida cu 5.5%, respectiv cu 11.1%). Apoi, as fi curios, poate stie cineva, In cartea tehnica a carei marci de masina este trecut 155/70R13, care este masa acestor masini si cum se comporta ele apropos de instabilitatea cauzata de flexibilitatea laterala a anvelopei. Cei care fabrica 155/70R13 presupun ca nu sunt atat de neprofesionisti incat sa nu fi tinut cont de acest fenomen. Cred ca "instabilitatea cauzata de flexibilitatea laterala a anvelopei" este o gogoasa gen: uite cate stiu eu si nu stiti voi! Adica tot orgoliu. Mai degraba cred ca este importanta calitatea cauciucului. Un Michelin Alpin A3 155/70R13 este mai credibil decat o Debica de care o fi ea! Pentru ca tot veni vorba, am schimbat Fulda Cristal Montero 2 145/70R13 cu Michelin Alpin A3 155/70R13. Cred ca merita. Merg cu ele de doua saptamani si parerea mea este ca merita, e super! Daca nu mergi ca nebunul cu masina nu se simte nimic de genul "instabilitate cauzata de flexibilitatea etc. etc. etc". Practic, flexibilitatea la forte verticale a anvelopelor se traduce prin confort sporit.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...