Jump to content
Sign in to follow this  
Dana AB

Cauciucuri Matiz

Recommended Posts

... iar asta mă face să mă gândesc şi să mă documentez înainte de "trece la fapte". Sunt convins că sfatul tău n-a fost nici pe departe unul rău intenţionat, ci izvorât din necunoaştere, motiv pentru care te sfătuiesc, la rândul meu, să te documentezi în privinţa circulatului pe timp de vară cu anvelope de iarnă. Şi în general asupra riscurilor pe care le implică circulatul cu anvelope neadecvate. Tocmai pt. că drumul e public. :)

 

 

Am "incercat " sa ma documentez, dar dupa ce am umblat cu ele. Explicatia mea ar fi ca sunt prea multe lucruri de care trebuie sa tii cont (carosabil uscat, umed)...Pe forumurile straine se discuta "la greu" aceeasi problema, dar conditiile sunt altele (comparatii intre cauciucuri care intr-adevar isi fac treaba, nu ciurucurile de la noi) . Un cauciuc de iarna semiuzat (luat la mana a doua mai exact, ce arunca ei afara deoarece sunt ilegale, dar la noi sunt luate de bune), utilizat vara, creste consumul de benzina (oare de ce, pt. ca n-ai aderenta?!), e periculos la viteze mari (risc de explozie datorat incalzirii excesive) si pe ploaie (cum afirma unii, dar depinde de formele de pe cauciuc si cat sunt de uzate). Trebuie luate in calcul toate aspectele, dar daca nu te pricepi, mai bine folosesti cauciucuri de vara, sau de iarna cand trebuie. Daca parcurgi distante scurte nu e dracul asa de mare, plus ca la o frana brusca poti sa-l schimbi deoarece se uzeaza (compozitie foarte moale). Deoarece suntem offtopic, inchei si eu discutia si fiecare ramane cu (ne)experienta sa :lavolan:

Share this post


Link to post

salut ,

 

Eu le recomand celor cu atatea peripeti iarna cat si vara cu modelul de masina MATIZ normal cu acordul moderatorului acestei sectiuni ca va deschide-ti un thread ceva de ganu PERIPETI VARA / IARNA CU MATIZUL

sau INTAMPLARI DE NEUITAT CU MATIZUL sau RECOMANDARI UTILE VARA SAU IARNA .

 

Pentru ca ficare user care vrea sa afle niste detalii utile despre tipuri/marci/preturi trebuie sa i-a la puricat jdemi de pagini de poluare pana gaseste ceva concret , nu toti avem timp de pierdut cu povestiri din padurea adormita si cu nazdravani facut de voi.

 

Respect!

Share this post


Link to post

De pe pagina aia, FUlda Montero, daca nu, Sava sunt ceva mai bune decat Debica.

Share this post


Link to post

Dar Barum Polaris 2? Am auzit ca este mai bun decat Sava.

 

Pe site-ul www.anvelopeexpres.ro, pentru anvelope autoturisme, cu dimensiunile 155/65 R13, de iarna, apare un tabel. Daca va pozitionati pe IMAG+INFO, obtineti informatii cat se poate de pertinente despre marcile si tipurile uzuale de anvelope de iarna.

 

La Barum Polaris 2 scrie:

Indexul de greutate: 73 = 365 kg/greutate recomandata pe anvelopa

Indexul de viteza: T = 190 km/h viteza recomandata

 

Anvelopa Polaris 2 cu un nou sistem de striaţii și un contur revizuit asigură un nivel ridicat de siguranţă pe zăpadă și gheață. Canelurile în zig-zag în centrul benzii de rulare și canelurile unduite de pe umeri folosesc la o mai bună tracţiune și o stabilitate de ghidare laterală pe orice timp. Aderenţa mai bună pe carosabilul ud este datorită profilului rotunjit și compuşi pe bază de silicon.

Anvelopă fabricată in Cehoslovacia. Din 1993 devine parte a Grupului Continental.

 

La Sava scrie:

Indexul de greutate: 73 = 365 kg/greutate recomandata pe anvelopa

Indexul de viteza: Q = 160 km/h viteza recomandata

 

 

Anvelopă de categorie inferioară a grupului Goodyear. Locul de fabricaţie: Slovenia.

 

La Debica scrie:

Indexul de greutate: 73 = 365 kg/greutate recomandata pe anvelopa

Indexul de viteza: T = 190 km/h viteza recomandata

 

Este o alegere rentabilă pentru maşini cu performanţe reduse. Model simetric cu multe lamele care asigură o bună rezistentă aquaplaning si bună tracţiune pe zăpadă. Este caracterizată de rulare echilibrată pe timp de iarnă si zgomot redus si pe drum uscat.

Anvelopă a grupului Goodyear de categorie inferioară. Locul de fabricaţie: Polonia.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Dar Barum Polaris 2? Am auzit ca este mai bun decat Sava.

 

...

Este o alegere rentabilă pentru maşini cu performanţe reduse. (sic!) :scarpin:

 

Mai intai, explicatiile alea nu spun defapt mai nimic, decat ca sunt niste marci mai ieftine decat brandul de care apartin. Parametri nu sunt recomandati ci sunt valori maxime (greutate si viteza) si de aici nu ai cum sa iti faci idee care e mai buna (max. 160 sau 190 km/h - cred ca e esential, mai ales iarna... =)) ). Oricum, cea mai slaba anvelopa de iarna (a unui producator cunoscut, exclus china, ca ei fac doar clone de orice...) se comporta iarna mult mai bine decat orice anvelopa de vara a celor mai buni producatori (ex. o anvelopa Debica de iarna pe timp de iarna se va comporta mai bine decat orice Goodyear sau Continental sau orice anvelopa de vara, pe timp de iarna).

 

In cazul Matizului, adica masina cu "performante" scazute, teoretic (si cred, si practic) ar fi nevoie de o anvelopa cu performante ridicate, deoarece, avand in vedere ca iarna (nu e ca vara...), performantele masinii conteaza mai putin daca e vorba de cai putere, importante sunt sistemele de siguranta (abs, esp, control tarctiune). Adica, tocmai la un Matiz (care nu prea are abs) ai avea nevoie de o anvelopa mai buna, nu neaparat la o masina cu sisteme de siguranta avansate. Dar, cum Matizul e o masina ieftina, si anvelopa trebuie sa fie la fel, de aici si vrajeala de marketing... (Este o alegere rentabilă pentru maşini cu performanţe reduse :) )), asa ca, nu cred ca sunt diferente atat de mari intre Barum, Sava, Debica sau o alta marca ce respecta niste standarde, ci e chestie de impresia fiecaruia, de experienta si de stil de condus. Orice anvelopa de iarna (din aceasta categorie) este buna iarna. Mult mai buna decat una de vara.

Edited by srulz
  • Like 1

Share this post


Link to post

... performantele masinii conteaza mai putin daca e vorba de cai putere, importante sunt sistemele de siguranta (abs, esp, control tarctiune). Adica, tocmai la un Matiz (care nu prea are abs) ai avea nevoie de o anvelopa mai buna, nu neaparat la o masina cu sisteme de siguranta avansate. Dar, cum Matizul e o masina ieftina, si anvelopa trebuie sa fie la fel, de aici si vrajeala de marketing... nu cred ca sunt diferente atat de mari intre Barum, Sava, Debica sau o alta marca ce respecta niste standarde, ci e chestie de impresia fiecaruia, de experienta si de stil de condus. Orice anvelopa de iarna (din aceasta categorie) este buna iarna. Mult mai buna decat una de vara.

Si nu crezi ca este normal ca o anvelopa de Matiz sa coste mai putin decat una de Rolls-Royce sau de Mercedes-Benz, sau de BMW? Nu este numai o vrajeala de marketing. Este ca si cum ai imbraca o femeie pensionara CAP din satul Mosteni de pe malul stang al Oltului cu o rochie haute-couture. Nu ca nu ar merita si ea, dar nu-si permite si nici nu s-ar simti bine imbracata asa. Acestea fiind spuse, cred ca, analizand multe comentarii de pe forum-urile de profil si descrierile multor site-uri de profil cred ca alegeri de bun-simt si rezonabile economic sunt Fulda Crystall Montero 155/65 R13 sau Barum Polaris 2 155/65 R13. De acord ca orice anvelopa de iarna este iarna mai buna decat oricare anvelopa de vara folosita iarna. Cum si invers: o anvelopa de iarna nu este recomandabila vara. Dar asta nu inseamna ca poti cumpara orice anvelopa de iarna, s-ar putea sa iei o plasa celebra.

De acord si cu observatia ta ca foarte mult conteaza stilul de conducere. Dar este absurd sa adaugam notatii pe anvelope gen "recomandabila pentru condusul sportiv" sau "numai pentru cei mai lenesi in trafic". Nu crezi ca s-ar complica foarte mult toata tevatura si asa destul de complicata? Singurul aspect cu care nu sunt de acord in descrierile prezentate de mine este ca Debica este recomadata "masinilor cu performante mai reduse" dar viteza maxima admisibila este 190 km/h. In primul rand ca Matiz-ul, o masina cu performante reduse, are in cartea tehnica viteza maxima recomandabila 144 km/h si apoi, unde sa prinzi iarna, pe zapada si/sau gheata 190 km/h, chiar pe mama autostrazii? Oricum este recomadabil, cu toate gumele de iarna, ca viteza uzuala de iarna veritabila sa fie cu cel putin 20-30 km/h mai mica decat viteza uzuala de vara.

Edited by Emilachio
  • Like 1

Share this post


Link to post

... Dar asta nu inseamna ca poti cumpara orice anvelopa de iarna, s-ar putea sa iei o plasa celebra...

 

Nu am spus ca poti cumpara orice anvelopa de iarna, ci doar ca, cea mai slaba anvelopa de iarna (a unui producator cunoscut, exclus china, ca ei fac doar clone de orice...) se comporta iarna mult mai bine decat orice anvelopa de vara a celor mai buni producatori, adica in traducere libera: poti sa cumperi pentru un Matiz fara probleme, dupa buget: Fulda, Barum, Sava, Debica, Matador, etc... (nu neaparat in aceasta ordine) sau mai exact sa fie ceva facut sub un oarece control de calitate si dupa niste standarde. Desigur ca exista deosebiri intre performante intre acesti producatori, insa depinde fiecare ce vrea de la o anvelopa de iarna. Eu prefer un profil mai aproape de all seazon, pentru ca iarna la noi nu este tot timpul atat de frig si atat de mult polei (cel putin in zona mea) si vreau sa o pot folosi si la +10 grd. Celsius. Apoi da, ideea ca anvelopa ieftina este pentru o masina cu performante reduse, pentru a fi un motiv sa o cumperi, este o vrajeala de marketing, pentru ca un Pirelli de 400 lei nu e neaprat de 3 ori mai buna decat o Sava de 150 lei... mai ales in cazul Matizului. Ce inseamna pana la urma masina cu performante reduse ? Acceleratie ? Franare ? Viteza maxima ? Daca ar fi sa ne ghidam dupa performantele de franare ale Matizului nu cumva ar trebui sa cumparam o anvelopa de iarna ceva mai buna si evident, eventual mai scumpa ? De ce aia mai ieftina e mai indicata neaparat Matizului ? Si da, da, da de 1000 de ori, anvepola de Matiz trebuie sa fie mai ieftina decat cea de BMW, numai ca, (asa cum observam in posturile anterioare) 155/65 R13 este o dimensiune de lux, adica este la pret de 165/70 R13 care, in multe cazuri este chiar mai ieftina, fara nici o justificare, insa asta e trendul. Eu remarcam doar ca, practic din descrierile tehnice de pe site-urile vanzatorilor, intre Barum, Sava si Debica, cel putin eu nu pot alege una din ele. Pot alege una insa, dupa ce vad experientele utilizatorilor.

 

PS. Nu lua postul meu un atac la postul tau cu informatiile tehnice, tocmai, pentru ca inteleg ca vrei sa fii de ajutor celor ce vor informatii despre ceea ce vorbim noi aici si nu m-am gandit sa intru intr-o polemica pe teme de marketing. Cel putin in acest topic.

Edited by srulz
  • Like 1

Share this post


Link to post

Cand esenta miscarii se gaseste in calitatea pneurilor, justificarea (n-am bani) nu sta in picioare, km costa mult mai scump, uneori, de nepretuit.

Share this post


Link to post

nu stiu ce matiz ai cumparat tu dar eu l-am luat nou cu gume de ultima generatie in standard si anume continental ContiEcocontact care merg super si nu mi-au dat derapaje iarna.CONTINENTAL IS THE BEST!

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii şi majusculele acolo unde se impun. Renunţă la a scrie tot textul cu majuscule.

Share this post


Link to post

... 155/65 R13 este o dimensiune de lux, adica este la pret de 165/70 R13 care, in multe cazuri este chiar mai ieftina, fara nici o justificare, insa asta e trendul.

 

Intradevar, acesta este trendul, dar cred ca se poate ocoli in felul urmator: in cartea tehnica si in talon sunt trecute ca dimensiuni omologate pentru Matiz : 145/70 R13, 155/65 R13 si 175/60 R13. Daca ultima (175/60 R13) este atipica si nu prea se gasesc anvelope, in schimb la 145/70 R13 sunt preturi mai mici (cu 20, 30 lei/buc.) Printre altele, la 145/70 R13 se gaseste Debica Frigo Directional, care pare cea mai buna anvelopa de iarna din cele facute de Debica. Recunosc: este prima mea iarna cu Matiz-ul, de accea intreb: este vreo problema cu 145/70 R13 ca este ocolita de utilizatorii avizati? Din tabele rezulta ca la o viteza reala de 100 km/h cu 155/65 R13 vitezometrul unui Matiz cu 145/70 R13 arata 100.3 km/h - nesemnificativ. Acesta este motivul sau sunt si altele? Sa fie garda la sol care scade? Multumesc anticipat pentru raspuns.

 

P.S.

Nici eu nu vreau sa intru in polemica cu tine. Raspunsul l-am dat mai mult pentru cei pentru care am extras datele. In conditiile in care fiecare site declara ca marcile vandute de ei sunt cele mai... si cele mai... un site care mai spune si altceva decat "noi suntem cei mai buni si cei mai ieftini" este de remarcat.

Eu am luat un Matiz second-hand din 2002 care nu mai avea demult anvelopele originale. Avea niste Debica de vara. Dar ma simt bine in masinuta mea si nu as schimba-o pentru altele zise "mai de fite". Normal ca anvelopele CONTINENTAL sunt cele mai bune, dar eu am incaltat-o cu FULDA CRYSTAL MONTERO - destul de bine, nu?

Edited by Emilachio

Share this post


Link to post

Revin cu intrebarea: de ce sunt ocolite anvelopele de iarna 145/70 R13? Sper ca de data aceasta sa mi se raspuna serios, chiar am nevoie de acesta informatie.

Edited by Emilachio
  • Like 1

Share this post


Link to post

Garda la sol se pastreaza daca se pastreaza si viteza afisata, nustiu de unde ai dedus ca sunt ocolite, e chiar in avantaj iarna sa ai mai inguste.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Multumesc mult, dar aici se vorbea mai mult de 155/65 R13 si acestea sunt si mai scumpe, deci am dedus ca sunt si mai cerute. Inseamna sa am ales bine Fulda Kristal Montero 145/70 R1.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Fulda de alea am si eu, dar pe 155, pentru ca asa mi le-a adus cineva din Germania, initial vroiam 145, dar nu s-a putut.

Edited by argon

Share this post


Link to post

@emilachio: O anvelopa mai ingusta se traduce printr-o apasare marita pe cm patrat. Tocmai acest aspect se urmareste iarna, cand soseaua iti ofera aderenta scazuta.

Share this post


Link to post

145/70 R13 si 155/65 R13 au acelasi diametru exterior, adica utilizarea celor doua anvelope ofera aceeasi garda la sol si aceeasi indicatie de viteza. Garda la sol se pastreaza daca se pastreaza acelasi diametru exterior al rotii (nu discutam de schimbat arcuri, modificari de suspensie...). Eu in talon am numai aceste doua variante si nu stiu de 175/60 R13 la Matiz si nici nu stiu cum ar sta pe jentile standard care mi se par mult prea inguste pentru 175 (latimea pneului).

 

De ce sunt ocolite 145/70 R13, cred ca chestie pur romaneasca, ideea ca mai late "e mai bune", de pe vremea Daciei cu carburator, cand meltenii cu numere XX-01-BMW puneau pe ele stegulete, embleme gen turbo si senile de 175. Practic, iarna, cred ca cele de 145 au un efect mai bun pentru ca sunt mai inguste. De ce ? Simplu, ceva fizica elementara: forta de frecare este proportionala cu forta de apasare si suprafata de contact. Proportionalitatea este data de coeficientul de frecare, adica de materialul anvelopei si calitatea suprafetei de rulare (daca drumul este asfaltat, umed, uscat, etc...). Cum greutatea masinii este aceeasi, nu putem influenta aderenta decat prin calitatea materialului anvelopei, a profilului si latimii acesteia, care dau "pata de contact". Practic, o anvelopa mai ingusta asigura o aderenta mai buna, insa pentru anvelope identice (material si profil). Nu stiu daca un cauciuc Debica 145/70 R13 asigura o aderenta mai buna decat un Continental 155/65 R13...

  • Like 3

Share this post


Link to post

Astazi am facut o descoperire importanta (desi s-ar putea sa fi descoperit America, altfel demult descoperita). Am fost la unul din cele doua (2) magazine auto din Slatina pe care le stiu toti slatinenii. Preturile sunt foarte mari: de ex. 178 lei/buc. pentru Debica Frigo Dir. 145/70 R13. Comparati-le cu preturile de pe site-urile la care aveti acces. Faza interesanta este ca aceste magazine aduc marfa tot online. Deci, daca magazinul nu este direct importator, este mai convenabil sa cumperi direct online, nu mai platesti adaosul comercial din magazin. Eu oricum am cumparat online gumele de iarna si, deocamdata, sunt foarte multumit de ele. Mai ramane sa treaca testul iernii (temperatura mica, zapada, gheata, tot tacamul).

 

 

 

P.S. Multumesc pentru informatiile complete si tehnice primite.

Edited by Emilachio

Share this post


Link to post

Si eu am optat iarna acesta pentru 2 buc Debica Frigo Dir. 145/70 R13, cumparate de pe un site de vanzari online la pretul de 128RON bucata. Sunt putin mai inalte decat cele de vara 155/63/13 dar ma ajuta pe timp de iarna pentru ca am schimbat arcurile si amortizoarele cu unele sport si masina a cobor cam 3-4 cm. Acum asteptam prima zapada sa vedem si rezultatele :)

Edited by SiNnY
  • Like 1

Share this post


Link to post

Debica Frigo Directional, se comporta bine pe zapada, testate personal, dar sunt cam zgomotoase peste 90Km/h si au aderenta scazuta pe asfalt, atat umed cat si uscat.

Edited by danutza
  • Like 2

Share this post


Link to post

eu am Continental obisnuite 155/65/R13 73 T,toate 4 ,inclusiv rezerva. puse acum 10 mii de km,si sunt ca noi,nu se vad ca sunt tocite,nimic. cat despre debica frigo,aceleasi dimensiuni,am gasit la dedeman in constanta cu 150 lei bucata, ma bate gandul sa mi cumpar doua pe spate,nu stiu,sa vad cum stau cu banii

Share this post


Link to post

fratilor ce distanta este intre gauri pe jeanta te 13 matiz ca sunt detinator de tico si vreu sa vad daca pot pune genti de matiz si nu stiu cum sa le identific din gentile de 13 pe care leam gasit la secand.

  • Like 1

Share this post


Link to post

fratilor ce distanta este intre gauri pe jeanta te 13 matiz ca sunt detinator de tico si vreu sa vad daca pot pune genti de matiz si nu stiu cum sa le identific din gentile de 13 pe care leam gasit la secand.

 

Frate-miu are un Tico si i-am dat sa incerce niste jenti de Matiz, ca nu prea isi mai gaseste cauciucuri si iti spun ca nu merg cele de Matiz pe Tico. Cel mai bine, fa proba cu o roata de Matiz.

 

Debica Frigo Directional, se comporta bine pe zapada, testate personal, dar sunt cam zgomotoase peste 90Km/h si au aderenta scazuta pe asfalt, atat umed cat si uscat.

 

Anul asta am luat Debica si, desi nu am idee cum se comporta pe zapada, pe asfal uscat, la vremea de acum 10grade +, dupa un drum de Bucuresti, le-am scos si le-am pus pe cele de vara. Aderenta este destul de scazuta. Nu am idee cum se comporta cand e frig afara, pe asfalt uscat sau umed, insa cand e mai cald, nu prea sunt de folosit. Sa vedem cand vine frigul.

Edited by srulz

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...