Jump to content
Sign in to follow this  
Dana AB

Cauciucuri Matiz

Recommended Posts

@the 2003s

Eu am asa ceva si sunt folosite doar iarna. Sunt cele mai inguste ptr. tico-ul meu: 135.Foarte multumit !

Share this post


Link to post

Montanele care le am acum si Continentalele de pe masina unui prieten , cam cu aceiasi km rulati, se comporta fix-pix la fel, adica la prima picatura de apa sunt saniute. Daca Sava, Debica si Kormoran sunt sub Continental, atunci nu stiu ce sa fac deoarece ale solutii nu mai am. Pur si simplu nu gasesc altceva in afara de astea si inca 2-3 tipuri care sunt no-name si prefer sa nu risc. Mai nou pe langa cauciucuri si amortizoarele spate au inceput sa faca urat si cele de pe fata si de asta vroiam sa upgradez trenul de rulare complet. Ahh... ce bine e in ROMANIA !!

Share this post


Link to post

Am avut SAVA pe masina si acum am Debica de care sunt foarte multumit.

Share this post


Link to post
Toate sunt pana in 100 Ron...

 

Cand o sa invete lumea ca nu merita sa-ti cumperi gume ieftine?

Mai bine sa dai un ban in plus decat sa platesti mai mult cheltuieli de spitalizare.

Daca ai citi forumul ai realiza ca la caucioacele de vara conteaza mult daca sunt branduri sau "no name"-uri.

Investeste in viata ta:ia-ti cauciucuri de calitate.

Share this post


Link to post

Ideea e ca mi-as lua daca as avea de unde, eu sunt in situatia in care nu am altceva de ales, nu e vorba ca vreau eu ieftine sau ceva de genu. Normal ca vreau ceva bun, dar sunt genul care vreau sa VAD ceea ce cumpar, si de aceea nu imi surade ideea unei comenzi, prefer sa stiu exact ce cumpar si sa analizez f bine inainte de a da banii. Varul meu a luat pentru BMW un set de Michelin pentru spate, nu are rost sa zic ca au fost mai mult de o gramada de bani, si supriza: a dat comanda, au venit caucioacele , toate bune si frumoase. Dupa 2 zile cand sa le puna pe masina, le scoate din folii si descopera ca sunt facute in 2004. Asta e... ROMANIA.

Share this post


Link to post

Mii de scuze pentru postul consecutiv dar in sfarsit am gasit pe cineva de incredere care poate sa-mi aduca niste cauciucuri mai "sanatoase" pentru Matizel. Acum gama de optiuni s-a extins si de aceea a trebuit sa apelez din nou la bunavointa si ajutorul vostru. Noile optiuni sunt urmatoarele:

- KUMHO Solus KH15 ~ 110 Ron/buc - Vara

- MARANGONI Trio ~ 120 Ron/buc - Vara

- PIRELLI P400 Aquamile ~ 130 Ron/buc - Vara sau All Season... nu stiu sigur

- PIRELLI P2500 ~ 160 Ron/buc - All Season

- PIRELLI P3000 ~ 130 Ron/buc - Vara

 

Optiuni mai erau de genu Mihelin sau Dunlop dar nu prea imi permite bugetul momentan si termenul ar fi maxim de vreo 2 saptamani si nu am de unde sa scot mai multi bani asa repede :D . Acum va astept pe voi cu sfaturi si impresii despre cele de mai sus in speranta ca voi scapa si eu de grija celor cauciucuri.

Multumesc pentru rabdare. :D

Share this post


Link to post

Nu stiu nimic de marangoni. P3000 ar fi din lista ta.

Share this post


Link to post

Si eu a-si opta pentru pirelli P 3000 din lista ta.

Share this post


Link to post

Salutari,

 

am citit cateva pagini bune din thread insa tot nu m-am lamurit..

vreau sa schimb jantele. am vazut in carrefour set 4 jante la 750 lei. nu sunt cine stie ce ca design insa e o schimbare radicala fata de "otelarele" pe care le am acum. ideea e ca sunt 5.5J. totodata as vrea sa pun si cauciucuri mai late insa nu si mai inalte. ca rezumat, vreau cauciucuri mai late de 155 si nu mai inalte de 65. care este limita maxima pt latimea cauciucurilor astfel incat sa nu am probleme cu eventuale contacte cauciucuri - interior caroserie. o alta intrebare : pot pune actualele continentaluri pe aceste jante de 5.5J ? sunt compatibile 100% ?

 

sper sa aveti rabdare sa cititi tot :)

multumesc anticipat

 

ps: ceva ce uitasem.. stie cineva ce greutate au jantele standard (otel) de matiz ? mi s-au parut destul de greoaie cele din carrefour..

 

 

LE : intre timp m-am mai documentat si am aflat ca 155 pe 5.5J nu sunt indicate si arata ca o cotiera intr-o cabina de tractor. intre 155 si 165 mai exista o dimensiune intermediara aka. 160 ? alta intrebare : exista anvelope 165/55/R13 (daca da le cumpar instant) ?

Edited by taxiboy

Share this post


Link to post
Mai bine strangi pana la 1000 ron si iei unele ca: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=21119

Jantele alea din Carrefour sunt niste mizerii.

 

Uite si topicul dedicat jantelor de aliaj pt. Matiz, poate te ajuta :)

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=50

 

 

am sunat la alfaromtrans. nu mai au pe stoc. nu stiu cand aduc exact. au un singur model.

Share this post


Link to post
Salutari,

 

am citit cateva pagini bune din thread insa tot nu m-am lamurit..

vreau sa schimb jantele. am vazut in carrefour set 4 jante la 750 lei. nu sunt cine stie ce ca design insa e o schimbare radicala fata de "otelarele" pe care le am acum. ideea e ca sunt 5.5J. totodata as vrea sa pun si cauciucuri mai late insa nu si mai inalte. ca rezumat, vreau cauciucuri mai late de 155 si nu mai inalte de 65. care este limita maxima pt latimea cauciucurilor astfel incat sa nu am probleme cu eventuale contacte cauciucuri - interior caroserie. o alta intrebare : pot pune actualele continentaluri pe aceste jante de 5.5J ? sunt compatibile 100% ?

 

sper sa aveti rabdare sa cititi tot :)

multumesc anticipat

 

ps: ceva ce uitasem.. stie cineva ce greutate au jantele standard (otel) de matiz ? mi s-au parut destul de greoaie cele din carrefour..

 

 

LE : intre timp m-am mai documentat si am aflat ca 155 pe 5.5J nu sunt indicate si arata ca o cotiera intr-o cabina de tractor. intre 155 si 165 mai exista o dimensiune intermediara aka. 160 ? alta intrebare : exista anvelope 165/55/R13 (daca da le cumpar instant) ?

 

155/65 R13 sunt echivalente cu 165/60 R13, care merg foarte bine pe jante 5.5j. Nu exista jante cu latime 160.

Exista jante 165/55 R13, dar sunt cu aproape 4% mai mici decat 155/65 R13. De ce ai vrea sa folosesti asa ceva?

Share this post


Link to post

am cautat si nu am reusit sa gasesc decat anvelope 165/65/R13. 165/60 nici urma de ele. primele sunt ok pt jante de 5.5J in conditiile in care in masina vor fi 4 persoane de ~85 kg?

 

 

LE : o janta mai "acatari" gen Kormetal are (din cate am inteles de la un membru staff Alfaromtrans) 6.5 Kg. stie cineva cat are o janta CMS din carrefour ? sau macar o janta standard otel de matizaur ?

 

Multumesc

Edited by taxiboy

Share this post


Link to post

Acum vad si eu ce prostii am scris noaptea trecuta. In loc de anvelope, am scris jante. De doua ori la rand :)

 

Anvelope 165/60R13 (Falken Ohtsu ZE 502) costa cam cat jantele pe care vrei sa le cumperi, adica 900 ron. As spune ca nu merita.

 

Anvelopele 165/65R13 sunt putin mai mari in diametru decat 155/65R13 (nu cu mult, 2,4%). Merg cu jante 5,5J.

Share this post


Link to post

luminati-ma si pe mine...

pot pune cauciucuri 155/70 r13 pe matiz?

in afara de aspectul nelegal, in rest sunt problemela rulare? atinge caroseria, probleme la virare?

 

ps

daca a facut cineva acest lucru este rugat sa-mi spuna daca merita sau nu.

multumesc

Share this post


Link to post

Nu se intampla nimic, nu cred sa se lege cineva de tine. Aspectul neplacut este ca se inalta masina, atat.

Share this post


Link to post

nu am luat in seama asta...

ma gandeam la faptul ca suporta o greutate mai mare, viteza la fel(desi nu o voi atinge) si ca aceea diferenta la inaltimea talonului amortizeaza mai bine gropile ...iar pe spate arata mai bine aceste roti, umplu spatiul gol dintre roate si caroserie.

Share this post


Link to post

Sa le luam pe rand:

 

1. Nu vei atinge tu in veci o viteza la care sa inceapa sa se dezintegreze cauciucul, asta cu matizul;

2. Sarcina utila este de 400kg si nu mai mult. Am mers cu ~350kg sarcina pe cauciucuri cu talon de 65 umflate la 2.1 atmosfere si nu am avut probleme.

3. Da, gropile sunt mai bine amortizate dar s-ar putea sa apara un comportament dubios la viraje luat la viteza mai mare, datorita talonului mai mare.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
Sa le luam pe rand:

 

1. Nu vei atinge tu in veci o viteza la care sa inceapa sa se desintegreze cauciucul, asta cu matizul;

2. Sarcina utila este de 400kg si nu mai mult. Am mers cu ~350kg sarcina pe cauciucuri cu talon de 65 umflate la 2.1 atmosfere si nu am avut probleme.

3. Da, gropile sunt mai bine amortizate dar s-ar putea sa apara un comportament dubios la viraje luat la viteza mai mare, datorita talonului mai mare.

 

ai dreptate, dar:

1)faptul ca suporta viteze si greutati mai mari ma face sa cred ca este mai calitativ (cauciucul)

2)nu imi place sa vad rotile pe fata mai lasate pe fata decat pe spate, sa faca acea burta in laterale - desi este umflat la presiunea optima.

3)nu viteza ma omoara, si gropile din Bucuresti (nu am luat nici o amenda radar pana acum cu Matizul)

de ce nu ar aparea acel comportament dubios si cand am avea anvelope 145/70 ?

Share this post


Link to post

Nanutz, am o rugaminte oficiala: scrie- te rog, in ton cu forumul. Adica? Propozitiile incep cu litera mare, dupa semnele de punctuatie se lasa spatiu liber, foloseste punct sau ce semn se impune la sfarsitul propozitiei.

Daca deranjeaza- se poate sterge.

Sincer- m-am obisnuit aici pe forum sa scriu corect. Si ma cam dor ochii cand altii scriu altfel decat pana acum.

Multumesc de intelegere.

Share this post


Link to post

Man, eu am pe matiz cauciucuri standard 155/65 R13. Asa a venit cu ele din fabrica. Tu ce anvelope ai, standard?

 

"Burta" aia o face si cu 155 si cu 165, etc, pentru ca pe fata ai greutate mai mare.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

ok,m-am calmat, dar cred ca voi incerca totusi 155/70

 

''"Burta" aia o face si cu 155 si cu 165'' - cred ca vroiai sa spui 145 si 155

Share this post


Link to post

Nu inteleg rostul in a pune pe matiz cauciucuri 145/..., sincer. Pune 155/65 sau 165/60 daca vrei sa stea mai bine pe viraje; pune 155/70 daca vrei sa mai preia din gropi si sa fie mai confortabila.

 

Mai devreme ma refeream la faptul ca burta aia o gasesti la toate masinile si nu este din cauza talonului ci a greutatii de pe fata. Vrei sa nu se mai vada burta? Pune cauciuc cu talon de 40-45.

Share this post


Link to post
de ce nu ar aparea acel comportament dubios si cand am avea anvelope 145/70 ?

poate fiindca acel /70 nu se refera la milimetri inaltime ci la PROCENT din prima cifra? :-?

 

70% din 145 = 101.5mm

65% din 155 = 100.75mm

 

Deci, per total, 145/70 sunt mai inalte ca 155/65 cu 0,75mm. Insesizabil!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...