Jump to content
Sign in to follow this  
Shenck

Reparatii Caroserie - Scos Rugina

Recommended Posts

Ce i-am propus eu este o carpeala, care in mod normal se face cu pasaje noi.Neagasind pasaje noi pentru matiz ramane ori inlocuirea completa a panoului lateral ceea ce e prea scump ori umplerea gaurilor cu chit care este mai carpeala decat schimbarea pasajelor cu unele SH dar in stare buna.Poate gresesc dar asta este parerea mea.

 

Da si nu. In mod real, umplerea cu chit asigura stabilitatea materialului (cazul chitului cu fibra) si nu ofera un nou suport pentru rugina. Totusi, nu este ca nou.

Share this post


Link to post

pasajele acelea spate se gasesc noi de cumparat am vazut pe net chiar sunt acum la vanzare pe un site...dar sunt cam piperate 200 ron bucata.

post-21377-0-09247600-1312101034_thumb.jpg

Edited by alex_dj

Share this post


Link to post

Poate sa imi deie cineva o ideie...

 

Sint de parere de a inlocui pasajele. Aia nu-i doar rugina, e putred.

Share this post


Link to post

In Romanica noastra sudura echivaleaza cu o moarte lenta, eu as merge pe chit, e si mai ieftin si o sa dureze si mai mult. Ca exemplu, acum doi ani mesterii mi-au sudat masina in urma unui accident. Azi am demontat spoilerul si aripile si m-am ingrozit ce era pe acolo, sincer sunt dezamagit.

Share this post


Link to post

Am,, reparat" si eu pragurile spate. Cel de pe partea soferului era ceva mai rau asa ca ,,meseriasul" mi-a sudat o tabla adaptata de la alta masina, iar pe partea stanga doar chit fibra.A mai pus o chestie pe interiorul panourilor (unde se aduna pamant/nisip) care , a zis el, o sa etanseizeze locul si nu o sa mai intre rugina. Lucrarea are aproximativ 2 luni si , deocamdata, nu da semne de oboseala, dar nu cred ca o sa dureze prea mult.

Din fericire am cam bagat la cap ce se face si data viitoare o sa ma apuc cu un prieten care mai are ceva idee sa le fac singur...macar mi le fac pe placul meu.Plus ca pretul mi s-a parut cam ridicat: 200 ron manopera + vopsea si chituri, etc cumparate din banii mei( total 350-380 ron)...........

Share this post


Link to post

Ce e nasol la sudura e ca nu cresc aparate cu autogen pe toate drumurile deci este destul de dificil sa faci ceva in regie proprie...daca mergea sudura electrica era beton...dar asa, nu prea merge.

Share this post


Link to post

NU ai nevoie de sudura !!!

 

Hint : pop nit :)

Share this post


Link to post

Huh?!? Pop nit? =)) Tare, nu m-as fi gandit niciodata...asta deschide niste perspective :D

Share this post


Link to post

Intrebare care sa va de-a de gandit un pic:

Ce rezistenta ofera o tabla ruginita umpluta cu chit?

Dar una prinsa in popnituri?

 

Solutia optima este inlocuirea reperelor cu altele OK, operatie facuta in service, folosindu-se sudura electrica in puncte, urmata de tratarea tablei si umplerea cavitatilor cu ceara.

 

Aceasta solutie este insa extrem de costisitoare si nu merita.

Share this post


Link to post

Intrebarea este, Mircea, la o masina de 1500 de euro maxim, se merita sa investesti mai mult de 1000 ca sa o aduci la o stare decenta? greenguy.gif

Share this post


Link to post

... Dar una prinsa in popnituri ?...

Ai fi surprins :) . Nu are nevoie de cine stie ce rezistenta, evident ca solutia nu se aplica la lonjeroane. Pentru pasajele rotilor functioneaza foarte bine insa , in cazul de fata, problema este mult mai grava. Contra-aripile sint, la rindul lor, sita, deci nu prea mai are de ce sa prinda pasajele indicate in postul #20.

 

Din pacate este o problema comuna la toate modelele Daewoo, nu doar la Matiz. "L"ul format de pasajele rotilor din spate "sustine" foarte bine noroiul si umezeala. Pe timp de iarna, daca mai adaugi si sarea la povestea asta, nu-i de mirare ca se ajunge la distrugerea tablei mai ales ca protectia anti-rugina si antifonarea in zona respectiva e slaba.

Share this post


Link to post

Problema este in partea de sus.

Unde se uneste contraaripa cu panoul la Espro e un fel de burete care retine umezeala (condens). Eu am taiat toata bucata afectata din ambele si am umplut cu spuma de termopan, ca sa nu mai fac tabla cu popnituri, si dupa ce s-a uscat bine am modelat-o cum trbuie dupa care am aplicat chit de fibra care din pacate a crapat acum.

 

Mai am cateva metode de "carpeala" sa le incerc, va anunt care da rezultate ;) . Urmatoarea pe lista ar fi o bucata de autocolant lipit peste chit si vopsit deasupra, sa vad daca prinde vopseaua pe el si daca nu se umfla din interior. Daca totusi nu tine, tabla si nituri e rezolvarea.

Share this post


Link to post

Topicul asta mai are putin si o sa inceapa sa semene cu povestea operatiilor estetice nu tocmai reusite ale Priscillei Presley...spuma, autocolant...hmmm... :(

Share this post


Link to post

Operatiunile profi s-au discutat mai sus, exista doar una singura. Taiat, cumparat pasaj nou si inlocuit.

Restul, toate sunt carpeli, inclusiv chit-ul de fibra.

 

Eu vorbeam pentru cine vrea sa-si carpeasca "cazanul" ca mine asa :)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Nu vreau sa fiu Gica Contra dar eu unul imi iubesc masina, fie ea si asa rablagita cum e si nu ma pripesc la peticeli. Am gresit in anii trecuti si nu am spalat-o la timp iarna si nu am intretinut-o ok, de acum o sa stiu, insa problema ruginei ramane. Eu merg pe chit pentru ca nu prolifereaza rugina si pentru ca nu se foloseste autogenul. Faza cu pop niturile e intresanta si demna de luat in seama dar e si problematica pentru ca niturile raman in relief si trebuie acoperite tot cu chit.

Share this post


Link to post

Exact, raman in relief, le polizezi cat poti (sa mai si tina) dupa care strat cat mai subtire de chit.

 

Daca tii la masina inlocuie pasajul si ai terminat definitiv cu problema. Degeaba bagi chit, tabla ruginita e ca infectia (fara tratament cu antibiotice) solutia e una singura si chirurgicala, se taie toata bucata afectata.

Daca dupa taiere gaura e mare, chitul va crapa si trebuie un suport din ceva (tabla zincata de obicei).

 

Treaba asta cu "tin la masina" mai depinde si de ce ai prin buzunare. Si eu sunt pasionat, insa la un moment dat ajunge sa doara rau la finante si trebuie sa te carpesti cum poti, mai sunt si alte lucruri importante in viata ;) .

Share this post


Link to post

Am gresit in anii trecuti si nu am spalat-o la timp iarna si nu am intretinut-o ok,

Nu numai de la asa ceva vine rugina. Masina mea e de 10 ani si nu are rugina decat unde a fost lovita, sigur a fost reparata fara simt de raspundere. Si la urma are dreptate @Mircea cand zice ca nu se merita investitia. Si pe mine ma batea gandul sa schimb pragul cu probleme dar mai bine il carpesc, ies mai ieftin.

Share this post


Link to post

Ar fi o treaba si cu pop nituri, personal ramin la ansamblarea celor doua parti in aft -uri de sudura, cu electrod de 1mm, dupa care polizat frumos.

Share this post


Link to post

Viktore unde gasesti tu electrod de 1 mm? Eu am gasit de 1.6 si am sudat la cielo fara ptobleme.Sudeam cam 1 cm dupa care lasam tabla sa se raceasca cam 15-20 de secude si continuam.Daca incerci sa faci cordon continuu se gaureste tabla.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Viktore unde gasesti tu electrod de 1 mm?

 

Am lucrat cu asa ceva si sint mai scumpi ca cei de 2 sau 2,5mm.

LE. Cindva in ro. faceam moara electrica pentru macinat porumb si foloseam electrod de 1mm. :->

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Uite un exemplu unde pop niturile sunt utile. La baza unei aripi, la mine la matiz, tabla e mancata. Dupa ce o sa o indrept, o voi dubla cu tabla de la alta aripa si voi fixa cele doua straturi intre ele cu pop nituri, si dupa aceea chit, filler, vopsea si lac. Apropo, am doua intrebari. Cum fac sa nu crape pe termen lung chitul si ar fi util daca as da la interior aripile cu antifon?

Share this post


Link to post

Cum fac sa nu crape pe termen lung chitul ...

 

Il dai subtire in mai multe straturi cu timp suficient pentru uscare. Antifon ii poti da pe unde vrei, rau nu-i face.

Share this post


Link to post

Ideea este daca antifonul ala protejeaza la coroziune si el in sine rezista la deteriorare? Nu am mai lucrat cu el si vreau sa iasa cat mai profi ce fac.

Share this post


Link to post

Suprafata pe care dai antifonul trebue sa fie curata, asta nu insemna ca trebue curatat pina la tabla, dar sa fie curata sa faca priza bine. Unde gasesti puncte de rugina trebue curatat si tratat, apoi antifon. Pe putin 5 ani trebue sa reziste daca nu-i impins din interior de rugina.

Share this post


Link to post

Eu am avut o Dacie cu pasajele mai praf, si am facut altceva: chit de reparatie cu fibra de sticla (contine rasina ,plasa si intaritor ,pret in jur de 25 ron) + o cutie mica de chit normal pt finisaj.Am curatat rugina cu o perie de sarma montata la o bormasina,dar curatat pana cand tabla a ramas curata ,apoi din aproape in aproape am reconstruit pasajul ,dupa care l-am finisat cu chitul normal.

Edited by costi32

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...