Jump to content
Sign in to follow this  
Shenck

Reparatii Caroserie - Scos Rugina

Recommended Posts

Ok. O sa incerc sa respect instructiunile.

dupa ce dau cu solutia contra ruginei si un chit ar trebui sa si vopsesc? Mai exact, pot sa las 1-2 saptamani doar chituit si eventual grund peste chit?

 

Merci DJ.

Share this post


Link to post

Spritzchitul la spray e suficient, poti sa mergi cat vrei atata timp cat nu lasi tabla goala nicaieri si nu se zgarie.

Share this post


Link to post

Folosit si eu aceeasi mizerie de solutie Loctite, pe o suprafata mica, e drept, la pasajul unei roti din spate. Am vopsit dupa cateva ore bune.

Este egal cu zero ! Dupa un an, am luat-o de la capat, solutia aia de doi lei s-a transformat intr-o chestie gumata care s-a dezlipit repede peste iarna, dezvaluind metalul. Tot solutiile clasice pe baza de smirghel si grund si vopsea sunt cele mai bune.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

solutia aia de doi lei s-a transformat intr-o chestie gumata care s-a dezlipit repede peste iarna

"Guma" trebuie data jos imediat dupa uscare a solutiei.

Share this post


Link to post

Nici vorba, am dezlipit chiar atunci intr-un loc si a ramas metalul chel ca mai inainte de a fi tratat, fara nicio pelicula de protectie vizibila sau invizibila.

 

 

Share this post


Link to post

Pai si dupa, nu ai dat cu vopsea pe tabla ? A mai aparut rugina dupa tratare ?

Share this post


Link to post

Exista instructiuni clare pe ambalaj?

@Englishman, le-ai urmat exact si nu a avut efect? :scarpin:

Share this post


Link to post

In primul rand, suprafata tratata a fost de aproximativ 10 cm pe 2 cm ( exact o bucata din buza aripii din spate)

Tot ce scria pe porcaria aia de solutie a fost urmat indeaproape. Curatat tabla perfect ( flex cu disc de smirghel, cu mare simt de raspundere, apropo). Mizeria zice ca ar inlocui grundul, asa ca suprafata s-a degresat temeinic, s-a dat cu Loctite, dupa cateva ore de stat in soare pana la innegrirea solutiei si s-a dat cu vopsea cateva maini ( NU la spray) apoi cu lac transparent, iarasi in cateva maini.

Toata intamplarea a fost anul trecut, in plina vara. In primavara asta, partea tratata ATARNA ca o bucata de cauciuc rupta. Am dezlipit-o ca pe un ciorap vechi de pe lampa si am luat-o de la capat, folosind de data asta metode traditionale cunoscute de catre toata lumea.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Eu, la pasajul rotii spate am folosit metoda traditionala ( anul trecut in vara ) - taiat tabla si inlocuit cu una noua si inca nu a aparut rugina. La praguri insa, le las sa pice de tot ( bine le mai carpesc cu kit si vopsea sa nu ramana gauri )caci nu mai am ce sa le fac ( rugina vine din interior ) si un prag pt. Matiz e 100 lei.

Share this post


Link to post

Am uitat sa specific, rugina la pasajul din spate era SUPERFICIALA inainte de tratare, tabla nu era perforata deloc. Deci daca nici asa nu a avut efect...darmite sa fi fost adanca.

Share this post


Link to post

Si mie mi s-a parut ca e superficiala pana cand , incercand sa o curat, mi-a intrat degetul in prag, desi nu era nici un semn ca asa ar fi. Rugina care persista dupa reparatie vine din interior.

Share this post


Link to post

Bun, am anulat comanda pentru Loctite.Sa trecem la varianta clasica...

Ce anume imi trebuie, care sunt pasii si, daca se poate, unde as putea gasi produsele pe care le recomandati.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

Deci metoda care functioneaza sigur, frecat temeinic pana la tabla neafectata. Daca se fac gauri se astupa in functie de dimensiunea lor cu chit de fibra sau tabla, dupa care se finiseaza cu chit de finisaj, se grunduieste se se vopseste.

Share this post


Link to post

Asadar peste tabla curata si degresata se pune direct chit. Este cazul sa folosesc ceva "Deruginol"?

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

Deruginolul se foloseste in zonele unde nu ajunge peria.

Share this post


Link to post

Deci metoda care functioneaza sigur, frecat temeinic pana la tabla neafectata. Daca se fac gauri se astupa in functie de dimensiunea lor cu chit de fibra sau tabla, dupa care se finiseaza cu chit de finisaj, se grunduieste se se vopseste.

 

Corect, cea mai sanatoasa metoda.

Share this post


Link to post

Grundul se aplica direct pe fier, daca stiu eu bine. Peste chit-ul de fibra sau oricare alt chit, se aplica sprit-chit care trebue finisat si vopseaua.

Share this post


Link to post

Deci metoda care functioneaza sigur, frecat temeinic pana la tabla neafectata. Daca se fac gauri se astupa in functie de dimensiunea lor cu chit de fibra sau tabla, dupa care se finiseaza cu chit de finisaj, se grunduieste se se vopseste.

 

Salut !

Ce chit de fibra sau tabla, respectiv chit de finisaj recomanzi ?

Share this post


Link to post

Nici nu mai stiu ce am folosit, Salex poate sa-ti raspunda mai bine, el mi le-a luat.

Share this post


Link to post

Am studiat si eu nitel problema. Ca produse, din ce-am citit si m-am documentat, ordinea multumirii fata de produse ar fi:

 

- produse de la Bilt Hamber; deox-Gel este convertorul de rugina

- produse de la Mike Sanders

- produse de la Hammerite

- produse de la Nigrin

 

Un test foarte interesant (facut nemteste, pe parcursul a 2 ani de zile daca Google a tradus bine): http://forum.opel4x4.de/phpBB/viewtopic.php?t=6471

 

Toti recomanda spalare cu apa, uscare, degresare, indepartare mecanica, aplicare convertizor, degresare iar, grunduire si revopsire.

 

Bilt Hamber ar fi accesibil, desi e cam scump transportul (80 lire un palet de 30 kg); la Mike Sanders n-am inteles mare lucru fiind integral in germana; Hammerite nu stiu cine importa, iar Nigrin cica s-ar gasi prin Praktiker dar n-am ajuns inca sa ma uit.

Share this post


Link to post

Nigrin am luat eu din Praktiker cu vreo 13 lei.Am dat cu el pe rugina,a lasat tabla curata dar unde era mai patruns nu am vazut sa converteasca nimic. Am inteles ca trebuie sa transforme rugina in ceva negru dar nu s-a intamplat asa ceva.

Share this post


Link to post

Daca e patruns, eu nu am gasit solutia care sa ajunga acolo. De innegrit strat superficial si feruginolul o face.

 

Tocmai mi-am refacut pasajul dreapta spate, mai trebuie finisat si Costi are o poza cu metoda folosita la elemente patrunse, daca e amabil sa o puna, oricum el a facut toata treaba aproape ;)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

@Costi: Asteptam cu interes tutorialul foto. :rolleyes:

Share this post


Link to post

Nu e un tutorial, e doar o poza :) .

Share this post


Link to post

De innegrit strat superficial si feruginolul o face.

 

Aia de la Bill se lauda ca deox-gel ala ar face patrundere in profunzime, dar metoda e laborioasa: se curata, se acopera cu gel, se inveleste in folie, se lasa o perioada, se da jos totul, se curata iar si repeat.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...