Jump to content
Sign in to follow this  
zack

EuroNCAP Va Introduce Calificativul De 6 Stele

Recommended Posts

EuroNCAP va introduce calificativul de sase stele pentru siguranta auto

 

Organismul independent EuroNCAP, cunoscut pentru calificativele acordate automobilelor pentru siguranta auto, lucreaza in prezent la introducerea nivelului maxim de sase stele pentru automobile in care, teoretic, nu se mai poate muri in caz de accident rutier.

 

SUA a modificat in urma cu doua saptamani metodologia de testare si evaluare a automobilelor, iar EuroNCAP, care lucreaza dupa acelasi program - NCAP (New Car Assignment Program), infiintat de americani in 1978, va modifica, de asemenea, regulile actuale, a declarat miercuri, pentru Rompres, presedintele Asociatiei pentru Promovarea Sigurantei Auto /APSA/, Virgil Mihailovici.

 

Noile norme europene sunt in lucru si vor viza probabil marirea vitezei la care se efectueaza testele de impact (65 km/h in prezent) precum si imbunatatirea eficientei echipamentelor de siguranta activa si pasiva.

 

Calificativul maxim acordat de EuroNCAP pe grila actuala este de cinci stele si a fost obtinut pana in prezent de cateva zeci de automobile comercializate in Europa.

 

Atunci cand a fost introdus insa nivelul de cinci stele, numai un singur producator a ,,rezistat,, noilor reguli - Toyota, pentru vechea generatie a modelului Avensis, conceputa la un inalt grad de siguranta fara ca producatorul nipon sa fi stiut ca se vor schimba regulile.

 

Intre timp, Renault a devenit primul constructor de automobile care are in gama de modele opt masini de cinci stele.

 

Noua masina emblematica a romanilor, Dacia Logan, a obtinut la testele EuroNCAP trei stele.

 

Presedintele APSA a apreciat ca intr-o prima faza, dupa introducerea noilor criterii de evaluare, este posibil ca nici un automobil actual sa nu obtina sase stele.

 

In SUA, organismele de evaluare efectueaza mai multe teste pentru evaluarea sigurantei automobilelor, numai pentru centura de siguranta fiind efectuate patru teste.

 

EuroNCAP efectueaza un numar mai mic de teste, iar dintre acestea numai o parte sunt date publicitatii - in general cele care se refera la siguranta soferului, nu si a pasagerilor.

 

 

ps: pentru cei care ziceau ca americanii au teste mai usoare...aici scrie tocmai contrariul #-o

Share this post


Link to post

Pai probabil ca Renault invatase prea bine cum sa faca masini care sa scoata 5 stele :banana:

Share this post


Link to post

And the winner is Volvo...nu cred ca va fii alt producator cu masini de 6*.

Share this post


Link to post

Daca tot doua teste vor face, tot frection ramane, indiferent de viteza. Si tot optimizare pentru test, si nu optimizare pentru siguranta vor face unii constructori.

 

 

PS Tampita formulare :

...EuroNCAP, cunoscut pentru calificativele acordate automobilelor pentru siguranta auto, lucreaza in prezent la introducerea nivelului maxim de sase stele pentru automobile in care, teoretic, nu se mai poate muri in caz de accident rutier.

 

ORICE accident rutier, sau doar cele doua teste prapadite care le fac ei??? Oare chiar au omis din greseala sa faca precizarea?

Share this post


Link to post

Pai scrie cit se poate de CLAR :"teoretic, nu se mai poate muri" DAR practic daca acest sistem va fii pus in practica nr de mortii va creste,nu va scadea deoarece soferul "fiind mai protejat" (parerea lui care este ) va apasa pedala de acceleratie mai tare rezultand o crestere a cifrei de afaceri in domeniul pompelor funebre :(

Share this post


Link to post

Singurul vehicul in care nu se poate muri pe soselele din Romania este asta (si fratii lui, desigur).

 

Atata timp cat se moare bine-mersi in masini de 5 stele (vezi cazurile recent mediatizate), la viteze nu foarte astronomice, nu prea vad cum s-ar putea ajunge la texte de marketing tip "in masina noastra de 6 stele nu moare nimeni". De fapt vad: in imaginatia unui copywriter neinspirat.

Share this post


Link to post

Si in ala se moare,cad muntii pe Valea Oltului remember :mrgreen: ???

Share this post


Link to post

Nu mai Alezzule in alea faci infarct numai cind vezi consumul =))

Share this post


Link to post

Ce ma 80 litrii la suta e mult???

Share this post


Link to post

acum pun si eu o intrebare: scoate Renault un model nou si prea au multe 5 stele si tre' sa faca diferentza? :D

Share this post


Link to post
soferul "fiind mai protejat" (parerea lui care este )

 

 

 

corect! m-a convins de chestia asta documentarul de pe descopery referitor la accidentele auto, poate l-ai vazut, psihologul care a dat exempul cu o baioneta iesind din volan :D (volan cu baioneta in loc de volan cu airbag he he)... nu ar mai fi gesturi necugetate pe sosele, depasiri neasigurate, soferi furati de peisaj... evitarea celui mai mic incident ar fi prioritatea numarul 1 :D (totusi condusul ar fi cam stresant, soferii ar ajunge la destinatie cu vreo 3-4 kile de transpiratie lipsa din stoc :) ) )

Share this post


Link to post

Exact asta vad in fiecare zi ,oameni idioti care crezind ca acel AIRBAG le poate salva viata in orice situatie apasa pedala pina la fund :wallbanger: .

Share this post


Link to post

Caz concret intamplat pe Autostrada soarelui in urma cu ceva timp: O masina nu mai stiu exact ce marca loveste un papuc parca se declanseaza airbag-urile frontale, 2 pasageri in masina, o femeie (la volan) si copilul ei (in dreapta, 14 ani parca) ea scapa copilul moare. Copilul a murit pentru ca un fier din dacie a trecut prin parbriz, airbag si s-a infipt in el. In concluzie airbag-ul este bun doar ca sa nu iti spargi capul de bord, parbriz, volan nu este sac de titan si nici vesta antiglont. Cine crede ca airbag-ul il scapa de la moarte si apasa pedala de acceleratie e foarte inconstient.

Share this post


Link to post

Devine si nu devine... ma rog, avand in vedere faptul ca si passatul are 5 stele nu vaz de ce nu l-au testat pe ala...

 

Oricum in 2004 ADAC si-a pierdut reputatia...

Share this post


Link to post

Banuiesc ca e vb. de filmul de aici, link-ul din articol spre site-ul adac nu imi mere.

Mie mi se pare ca s-a comportat excelent, usa s-a deschis tragand mai serios de ea doar cu mana, habitaclul e super ok, pasagerii au avut contact minim cu zonele acestuia si acolo nu cu suprafete dure.

In schimb "simpla forta a impactului poate duce la rani interne sau la fracturi de coloana. Acestea nu pot fi prevenite de nicio centura de siguranta si de niciun airbag."

Mai era un

la viteza chiar mai mare, cam cu aceleasi concluzii (habitaclu ok, usa se deschide usor desi poti iesi si prin plafon :) ) insa sansele de supravietuire nu sunt prea mari din aceleasi cauze.

Share this post


Link to post

La Smartul acela sansele de supravietuire tind catre 0, decelatia fiind groaznica. Dar, hei, cadavrele arata misteaux.

Share this post


Link to post

Exact, daca scapa cei din el nu mai e (numai) meritul masinii, poti sa zici: "Mama ce ficati au astia".

Edited by john

Share this post


Link to post

6 ****** la EuroNCAP sau o alta aburire a cumparatorului. Daca limita de viteza pe autostrata este 130 km/h (cine o respecta ?), atunci cat este viteza dupa 50m de franare ? De ce nu fac un teste in aceste conditii (7 *******), sa vada toata lumea ce rezulta si la ce iti mai ajuta toate masurile de siguranta luate ?

Dupa mine, aceste teste vor sa evidentieze un fapt total neadevarat, ca unor producatori le pasa si altora nu, iar primii sunt cei europeni si ceilalti sunt venetici. Daca lucrurile ar sta asa, de ce acei carora "le pasa" n-au vanzari pe alte piete (asiatica, australa, nord-americana) si au succese pe piete low-budget ? Dupa mine, un buletin EuroNCAP favorabil este o scuza ca nu te afli in topul producatorilor mondiali, adica grija fata de client nu te lasa sa vinzi mai mult. O gluma mai buna n-am mai auzit. Doar frantujii sunt capabil de asa ceva.

Share this post


Link to post

Cam toate testele se fac la 40mile/h (64km/h), pe când accidentele zilnice de pe şosele au loc la (poate) viteză dublă...

Teste similare, la diferite viteze au făcut si cei de la Fifth Gear, şi cei de la Top Gear, unde s-a văzut clar ce se întâmpla cu 2 maşini ce se izbesc frontal la 80-100-120...

Asta cu EuroNCAP şi cu cât de sigure sunt maşinile franţuzeşti mi se pare fumată de mult... şi totuşi am auzit multe persoane ce aveau bani să-şi cumpere... un Volvo de exemplu, se orientau spre maşini franţuzeşti că au multe stele la capitolul securitate. Deci, încă mai dă roade reclama asta!

Share this post


Link to post

Exista volvo sub 5 stele? Poate te uiti si la preturi comparativ cu reno :)

Share this post


Link to post

Păi nu am văzut/nu ştiu să fi participat la teste de genul asta (cu toate că e posibil, nu neg :) ). După mine sunt "tătici" in ceea ce priveşte siguranţa (pasivă/activă) cei de la Volvo.

Voiam doar să subliniez că ştiu cel putin un caz (pe lângă altele despre care doar am auzit), in care s-a ales Laguna la 25+k Euro unui S40 (ce în varianta de echipare Momentum -penultima- e tot aprox. 25k). C30-ul începe de la 14500.

Deci, pe undeva, totuşi mai dă roade reclama cu "maşina noastră a obţinut 5-6-10 stele la testul X "

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

@tolin: vrei sa faca teste pentru limitele de viteza din Romania, si pentru fiecare alta tara in parte?

Pana la urma vezi ca la una nu se deschid airbagurile, la alta iti intra volanul pe gat si in alta habitaclul e intact. Asta nu iti garanteaza ca scapi, dar poti vedea/afla multe despre cum se comporta masina aia, si modul in care e construita.

 

Oricum fiecare accident e diferit de altul, indiferent ca sunt implicate cel putin 2 masini, sau una singura in diferite scenarii.

Nu zic ca nu e si marketing, insa cred ca e clar progresul facut in ultimii ani in ceea ce priveste siguranta pasiva (mult mai putin importanta decat cea activa, din punctul meu de vedere).

Se folosesc altfel de materiale, mai moi spre exemplu, la plansele de bord, si nu unele care se pot sparge in aschii demne de Final Destination, nu te mai trezesti cu motorul in brate, coloana de directie & pedalier deformabile, retractibile, etc etc

Pana la urma pentru multi dintre noi, pentru gradul de civilizatie (auto) din Romania, chiar si faptul ca iti tipa soneria in urechi daca nu pui centura, si nu reuseste nici un hecar sa o dezactiveze, consider ca merita ceva puncte, un sfert de stea acolo.

In legatura cu siguranta pietonilor/copiilor sunt altele de spus, mai putin discutate, caci daca dai banu' pe o masina trebuie sa scapi tu, nu si aia pe care poti sa ii accidentezi si sa moara.

Si aici se folosesc altfel de materiale, spre exemplu spoilerul fata nu stiu cum, aripi din plastic (de rahat ca sunt reno), etc. Dar cum multi sunt interesati sa isi puna bullbar pe masina imediat ce o iau, si nimeni nu ii controleaza, ce ma mai mir.

Acum fiecare cu ce intelege, unii isi iau bucurosi masini de 5 stele si mor peste cateva minute (prea putine sa apuce sa termine de citit manualul, sau macar sa ajunga la partea cu centura de siguranta).

Totusi sa ne aducem aminte cam ce rezultate au avut masinile chinezesti la aceste teste, si unele masini de pe acest forum nu sunt departe de ele. Era mai bine daca altii erau momiti de niste preturi mai mici, marketing, si isi luau din alea?

 

Referitor la Volvo, nu zic ca nu e sigur, caci sunt convins ca e, insa renumele asta il are ca pionier in siguranta auto mai mult, apoi doar si l-a pastrat.

E foarte posibil sa fie intrecut de altceva acum (chiar si de francezi). E extrem de posibil ca un Mercedes/Audi sa fie mult mai sigur ca un Volvo (chiar daca "Volvo e de vina, el a inceput"). Sau o japoneza. Sau o coreeanca. Sau o americanca. NOT

Ca sa nu mai zic ca nu mai conteaza chiar asa de mult marca, avand in vedere ca majoritatea se tot cumpara unele pe altele, sau parti din actiuni.

@emil:

Volvo sau alta marca nu participa la teste, parca organizatia cumpara masinile, alege una de la un dealer la intamplare, si testeaza. Macar sa ne deranjam sa cautam putin pe net daca tot vb

http://www.euroncap.com/tests/volvo_c30_2007/280.aspx

http://www.euroncap.com/tests/volvo_s40_1997/5.aspx

http://www.euroncap.com/tests/volvo_s40_2004/195.aspx

http://www.euroncap.com/tests/volvo_s60_2001/103.aspx

http://www.euroncap.com/tests/volvo_v70_2007/310.aspx

http://www.euroncap.com/tests/volvo_s70_1998/54.aspx

http://www.euroncap.com/tests/volvo_s80_2000/55.aspx

http://www.euroncap.com/tests/volvo_xc90_2003/160.aspx

In plus mai e vorba si de alte teste: Adac, si cei de la TopGear au testat un Megane cu sofer, nu manechin, lovindu-se de alta masina, si multe altele.

Edited by john

Share this post


Link to post
@tolin: vrei sa faca teste pentru limitele de viteza din Romania, si pentru fiecare alta tara in parte? ...

Nu-mi dau seama ce ai inteles tu, ideea era sa prezinte rezultate la vitezele care apar in accidente. In momentul acela nu vei vedea vreo diferenta fata de Stirile de la ora 5 accidente/minut.

 

Altfel spus, degeaba stai linistit ca te afli intr-o masina de 5***** cand viteza la care este posibila tamponarea este mai mare decat viteza la care s-au obtinut stelele sau masa obstacolului mobil de care te lovesti este dubla fata de masa masinii tale. Acest avertisment l-am lasat demult, acum vad ca s-au desteptat si cei de la ADAC. Pentru cei care n-au citit postarile anterioare revin: rezultatul testarii la 64 km/h la contactul cu un vehicul de masa echivalenta este duce la o adormire a judecatii.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Orice test s-ar introduce, chiar si ciocnire la 180 km/h cu un tanc Abrams care merge in sens opus si dupa impact trece cu senila peste locul soferului, dupa un prim moment de stupefactie, producatorii de masini ar incepe sa se adapteze fix la acel test. De fapt asta e problema, ca testul este acelasi mereu, si o consecinta fireasca este proiectarea autoturismului astfel incat acesta sa se potriveasca cu incercarile la care va fi supus. Este ca si cum ai da un examen la care stii dinainte subiectul. Daca testarea aberanta de care pomeneam mai sus ar deveni realitate, in cel mult 2 ani ar aparea autoturismele la care soferul este catapultat inainte de impact.

Scuze pentru aberatii, probabil e prea aproape weekendul.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...