Jump to content

Sign in to follow this  
mr_

Imi Sare De Pe Gaz Pe Benzina Singura!

Recommended Posts

Deschid un nou topic cu o problema care disparuse la un moment dat, insa a reaparut.

 

Imi sare singura de pe gaz pe benzina! Am o instalatie GPL Koltec-Necam cu mixer, cu un ECM Delco. Comutatorul are doua pozitii: Benzina obligatoriu, si gaz daca vrea ea. Adica, indiferent de pozitia comutatorului pornirea se face pe benzina si teoretic dupa ce apa ajunge la 35 grade comuta pe gaz. Practic, o pot obliga sa mearga pe benzina din comutator, insa pe gaz decide doar ea cand trece.

 

Problema e ca imi trece de capul ei de pe gaz pe benzina. Mi-a mai facut figura asta insa de la un timp se calmase. Se poate intampla chiar si cand motorul e complet cald. Trece pe benzina, si apoi dupa cateva secunde trece iar pe gaz. Are cineva idee ce ar trebui sa verific? As putea verifica parametrii afisati de myaldl.

 

Vaporizatorul are o sonda de temperatura proprie, sau ECM-ul de gaz foloseste aceeasi informatie de temperatura ca si ECM-ul clasic? Cum pot verifica daca sonda aia functioneaza sau nu corect?

 

Ce alti parametri ar mai putea fi luati in calcul pentru decizia de a face trecerea?

 

Bujiile, fisele si membrana de la vaporizator au fost schimbate acum cateva luni.

 

PS La trecerea de pe gaz pe benzina se aprinde pentru cateva secunde engine check, indiferent daca o trec eu din comutator sau trece de capul ei.

Edited by mr_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Contact imperfect la cablajul semnalului de turatie sau la senzorul de temperatura de pe vaporizator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10x :)

Deci ala de pe vapozirator e senzor de temperatura. E accesibil, o sa-mi bag nasul. Ar fi fost interesant sa-i masor si rezistenta, isna habar n-am care sunt valorile bune. O voi masura oricum la rece si la cald, macar sa vad daca exista diferente.

 

Cablul senzorului de turatie unde e?

 

Problema asta ar trebui depistata si cu myaldl, atunci cand va merge playerul de log-uri, nu? :-?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se depisteaza cu diagnoza la ecm-ul gpl.Semnalul de turatie este luat de la modulul de aprindere sau de la ecm de la semnalul turometruluii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai usor, ca ma zapacesti. :) Nici nu e prea greu sa ma zapacesti pe mine..

 

Semnalul de turatie pentru ECM-ul masinii si cel de gaz e acelasi, sau fiecare il culege din alta parte?

 

Voi verifica contactele, si eventual prezenta unui scurt...

 

Intrebare oarecum off-topic

Marindu artificial rezistenta senzorului de temperatura de pe vaporizator, o pot convinge sa intre pe gaz mai repede? Daca la 10grade are m ohmi si la 90grade n ohmi, m<n, ce se intampla daca-mi bag nasul si mai bag o rezistenta acolo cam de 0.1*(n-m)? Intra pe gaz la 27 grade in loc de 35?

Chiar daca nu e liniara variatia rezistentei cu temperatura, as putea cu un ohmetru si cu myaldl sa obtin o curba frumoasa si sa gasesc valoarea rezistentei care l-ar pacali...

 

Valoarea temperaturii culese de pe vaporizator influenteaza si comanda motorasului pas cu pas, si eventual avansul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum am explicat mai sus poate fi luat de la bobina de aprindere sau de la ecm-ul motorului.

Vezi sa nu confunzi senzorul de pe vaporizator cu vreo electrovalva de gaz de pe acesta.

In legatura cu senzorul de temperatura : da poti face lucrul acela sau poti chiar face strap intre fire dar numai dupa ce te-ai convins ca intradevar este senzor de temperatura.Nu ai o poza cu vaporizatorul?

Valoarea sondei de temperatura este folosita ca prag de trecere si mentinere pe gpl la fel ca si semnalul de turatie numai ca valoarea acestuia conteaza numai la primul prag de turatie si nu mai este reversibil decit daca acesta devine inexistent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E clar acum.

 

Am o poza cu motorul in general pe topicul despre "masina mea"

O sa fac cateva la vaporizator peste vre-o ora...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu fie firele de la electrovalva atasata lateral plamanului.

Din pozele de le ai acolo mufa aia cu 2 fire ar trebui sa fie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am adus poze proaspete

Se pare ca e un fir singur, si inca o pereche de fire. Intr-adevar, si eu cred ca perechea e pentru senzorul de temperatura.

O sa incerc sa vad daca face figuri si niste masuratori de rezistenta.

post-1523-1145442134_thumb.jpg

post-1523-1145442184_thumb.jpg

post-1523-1145442235_thumb.jpg

post-1523-1145442292_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel din poza nr. 3 pare sa fie senzorul de temperatura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica, cel cu doua fire? Eu pe ala il suspectez. Celalalt cu un singur fir pare sa fie electrovalva.

 

Trebuie musai sa rezolv problema, ca se pare ca s-a agravat, azi am mers mai mult pe benzina decat pe gaz :(

 

Sugestii cum as putea verifica si informatia cu turatia? Deocamdata nu am posibilitatea sa ma leg cu scannerul la ECM-ul de GPL. Iar ca sa ma duc la doctor trebuie sa astept minim vreo doua saptamani, e doar pe baza de programare...

 

Cred totusi ca problema vine de la temperatura, pentru ca si intra tarziu pe gaz, nu doar sare.

Ar trebui sa verific si daca nu e infundat vre-un furtun cu apa.

Edited by mr_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vaporizatorul este firebinte e ok.Da la mufa cu 2 fire ma refeream.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer sa fiu, fierbinte nu a fost niciodata. E in cel mai bun caz mai cald decat celelalte chestii din compartimentul motor. Si eu ma asteptam ca dupa 30 min - 1h de mers sa nu pot pune mana pe el, insa nu a fost niciodata asa.

 

Later edit

Am facut un traseu de vre-o 15 minute. Desi motorul era cald, vaporizatorl rece... furtunele care intra in el doar caldute.

Am scos mufa de la senzorul ala si a intrat pe benzina, deci probabil ala e senzorul de temperatura.

Poate ar trebui sa vad daca nu trebuie si aerisit, pentru ca vaporizatorul ala e cel mai inalt punct de pe circuitul de apa, si din cate cred eu nu prea e debit mare prin el, asa ca daca are aer cred ca acolo se aduna...

Edited by mr_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaporizatorul trebuie sa aiba temperatura lichidului de racire deci aproximativ 90 grade(din experienta: nu tii mana pe el :D ).Daca lichidul de racire este peste minim problema se rezuma decit la infundarea traseului catre el.Vaporizatorul este legat in paralel cu caloriferul de caldura de climatizare prin intermediul unor T-uri.Verifica sa nu ai unul infundat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E foarte posibil sa fie asta problema. Nu mi sa intamplat sa nu pot pune mana pe vaporizator nici dupa un traseu de 4 ore. Furtunele alea imi par subdimensionate...

O sa verific, desi accesul la el e criminal.

Edited by mr_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai am o scurta intrebare:

Are cineva idee daca chestia de pe vaporizator e un senzor de temperatura de-adevaratelea, sau e doar un termostat care stie doar inchis/deschis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E o rezistenta variabila ca toti senzorii de temperatura.Ai gasit T-ul infundat?

P.S Neincalzirea vaporizatorului afecteaza performantele si consumul pe gpl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu l-am desfacut inca, e complicat. Insa am observat ca furtunele sunt calde, doar vaporizatorul ramane relativ rece. Am pus mana pe el dupa un traseu de vreo ora. Era fierbinte, insa totusi am putut pune mana pe el cateva secunde fara sa ma frig.

 

Nasol cu sonda aia, daca era doar un termostast il puneam in scurt, si gata... faceam singur trecerea benzina-gaz cand se se incalzea putin motorul si scapam de o durere de cap.

 

Valoare temperaturii citita acolo e folosita si pentru calculul cantitatii de gaz si a avansului? Sau doar la stabilirea trecerii benzina-gaz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Numai pentru trecere in schimb vaporizatorul daca nu are temperatura necesara nu vaporizeaza bine gazul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa incerc sa ajung sa-l desfac. T-ul e pe aici, intr-o pozitie destul de inaccesibila, am multe de demontat ca sa ajung la el. Ar fi bine daca as gasit o metoda sa ma asigur ca acolo e problema. Daca as desface furtunele de la vaporizator si suflu in ele sa vad daca e infundat undeva?

 

 

Tocmai am facut un test rapid. Intr-adevar, jucaria e o sonda de temperatura si nu un termostast.

La cald, rezistenta ei este in jur de 1500ohmi. Voi incerca sa o masor si la rece sa vad plaja de functionare.

 

Intrerupta, intra pe benzina, iar pusa in scurt, intra automat pe gaz. La borne are 5V si in scurt trec prin ea cam 15mA, deci un curent prea lesinat ca sa puna probleme daca o bag in scurt.

Macar atata veste buna, daca ma mai sacaie o scurtcircuitez si scap de o bataie de cap. Cu conditia sa n-o ia razna ecm-ul de gaz.

post-1523-1145611873_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu te mai chinui sa desfaci furtunele alea, daca vaporizatorul este fierbinte las-o asa; si elimina linistit sonda aia, nici la mine nu este legata si merge ok de peste 6 luni, numai ca trebuie sa s-o las putin sa se incalzeasca dimineata, iarna mai ales.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta am de gand sa fac, sa pun sonda in scurt si sa fac manual trecerea pe gaz.

 

Problema e ca am incercat, si buleala initiala nu vine de la sonda de temperatura! Chiar si cu sonda in scurt, la un moment dat aud cu incearca sa iasa de pe gaz si mi se aprinde led-ul (care inseamna probleme pe gaz) si sta aprins pana cand trec manual pe benzina, si apoi revin pe gaz. Desi ledul sta aprins (si ar trebui sa treaca pe benzina), ramane pe gaz si nu trece pe benzina.

La mine, led-ul inseamna totul ok cand e stins, pe cale sa faca trecerea cand clipeste si pb cand e aprins constat.

 

Cu sonda, nu inteleg nimic... pe masura ce se incalzeste, rezistenta scade in loc sa creasca... la rece are cam 3500ohm si la cald vreo 950...

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS

DAca tot m-am ocupat de ea, am citit din nou valoarea avansului la relenti. O falfaie intre 2.1 si 3.5, adica la fel ca data trecuta, desi acum am benzina de 98 si atunci aveam de 95. Ma intreb daca "problema" asta vine de la detonatii, de la un senzor dereglat sau o valoare setata aiurea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cu sonda, nu inteleg nimic... pe masura ce se incalzeste, rezistenta scade in loc sa creasca... la rece are cam 3500ohm si la cald vreo 950...

Nu-i ceva de inteles, e doar de retinut ca sondele termice auto sunt construite cu termistoare cu panta negativa.

Obs.:

- 950 ohmi la cald e cam mult, adica temperatura mica acolo. Fa o comparatie cu sonda de pe motor;

- daca sonda se duce intr-un ECM, atunci "scurtul" pe ea poate sa inhibe functionarea pe gaz, un ECM serios distinge cazurile de "gol", "scurt" sau valori in afara plajei de functionare a motorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine intreruperea sondei aleia inhiba gazul, iar scurtul il forteaza sa intre pe gaz, si sa ramane pe gaz chiar si daca e altceva care nu-i convine (mi se aprinde led-ul ala, insa nu mai sare ci ramane pe gaz cu ledul aprins).

Ca sa fie mai clar, recapitulez:

1. Cu sonda normala, intra pe gaz la un moment dat, si apoi "sare" pentru cateva zeci de secunde pe benzina, chiar si cu motorul cald. Atunci cand sare, se aprinde cateva secunde engine check-ul

2.Cu sonda in scurt, intra pe gaz (manual) imediat, apoi uneori se aprinde ledul si ramane aprins chiar daca nu mai face si trecerea pe benzina (si nu se mai aprinde nici engine check-ul). Daca trec eu manual pe benzina si apoi revin pe gaz, se stinge si ledul (insa la trecerea manuala pe benzina se aprinde engine-check).

 

Deocamdata se pare ca nu mai face figuri. Am tras de firele de la bobina de inductie si vad ca a terminat-o cu prostiile. Cred ca problema vine dupa cum a spus si Ovi_jer de la senzorul de turatie si nu de la sonda. O sa incerc sa caut in manual exact care e fiecare fir de pe acolo si sa incerc sa-l depistez pe cel cu eventuale probleme.

 

Pe ECM-ul de gaz scrie "ECM", nu "LCS" sau altceva. Acum, naiba stie cat e de destept. Stiu probabil gangsterii de olandezi, aia ca nu stiu sa raspunda la un e-mail...

post-1523-1145720312_thumb.jpg

Edited by mr_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×