Jump to content
Sign in to follow this  
sp67

Probleme Si Reparatii Aer Conditionat (a/c)

Recommended Posts

Salut!

 

Am un Espero la care nu mai functioneaza comutatorul de pozitie al incalzirii ( cel central, parbriz, fata, picioare si intre ele... ). El se msca, dar nu se mai aude cuplajul ala care il face cu vid. Si nici nu se modifica locul de unde vine jetul de aer. A ramas blocat pe parbriz. Pe unde trebuie sa ma apuc sa umblu? Sa ma apuc sa desfac consola centrala, sau pe sub capota ? Si, daca vi s-a mai intamplat ceva identic, cam ce ar presupune reparatia?

 

Stiu ca nu e instalatia de AC, insa e vorba de climatizare si am scris aici ca sa nu deschid un topic nou.

Share this post


Link to post

Salut

Am si eu un cielo dohc 1.5 16 valve

Am facut acum cateva zile o umplere cu freon, am dat drumul la AC si a inceput sa faca un scartzait. Baiatul de la umpleri a spus ca ar fi bine sa bage si niste ulei odata cu umplerea. A repetat pasii adaugand si 15 cc de ulei de data asta pe langa cei 700 g de freon. Dupa umplere nu mai cupleaza compresorul. Martorul se aprinde ventilatia merge dar nu se mai aude clancul de la cuplaj. Ce ar putea fi ?

Share this post


Link to post

Salut, am vazut ca am probleme cu senzorul de la AC, am facut strap si functioneaza. acum ma gandesc sa las legatura facuta si sa merg asa sa vad daca imi raceste. Intrebare: Il pot lasa asa fara sa mai schimb senzorul?

 

 

Off topic: 1 unde pot posta sau unde gasesc raspunsuri legat de un sunet la motor ( gen compresie de aer care scapa, nu sunt sigur, la pistonul dinspre delco, un sunet regulat, cam in timpi motorului)

2: cand semnalizez se slabeste lumina la stopuri.

 

 

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Senzorul are un scop, sa nu lase compresorul sa functioneze fara freon in insalatie, asta duce la defectarea lui. Strap-area lui se face doar pentru teste. De obicei nu senzorul se defecteaza, mai degraba nu mai ai freon in instalatie.

 

offtopic:

1) posibil bujie infiletata stramb

2) contact de masa imperfect undeva.

Share this post


Link to post

Salutare,

Am citit azi acest topic... si cam tot ce se poate pe acest forum de unde am invatat destule. Va multumesc tuturor.

Am o problema si vroiam sa primesc niste sfaturi de la voi.

Acum 2 ani am ramas fara freon, de fapt mai era ceva in instalatie dar nu cat sa porneasca compresorul (facut testul - scurt pe mufa senzor presiune) si totul pornea. La sfatul "prietenilor" am ajuns la un baietas, care era frigotehnist si mi-a incarcat instalatia cu freon dintr-o butelie, masura cantitatii de freon facuta la cantar. Inainte a bagat si azot ptr verificare etanseitate sistem AC, stat vreo 10 minute cu ochii pe manometru sa observe vreo scapare, dar nu s-a intamplat asta.. Toate bune vreo 2luni sau cat a tinut caldura mare sa zic asa, pana intr-o zi cand am gasit sub masina o balta mare verzuie. Freonul iesit afara pe la supapa compresorului. L-am lasat asa pana anul urmator, cand am sunat iar baietasul si a facut aceeasi operatie. I-am povestit inainte ce s-a intamplat si acum cred ca a bagat mai putin freon. Ideea este ca a tinut mai mult freonul in instalatie vreo 4-5 luni,, pana cand m-am trezit iar cu balta sub masina.

In instalatie ramane presiune dar nu cat sa porneasca compresorul.

Ce ma sfatuiti? Dupa ce am citit pe forum stiu ca am gresit cu freonul. Sa fie asta cauza scoaterii freonului afara din sistem AC? Ca nu a pus si ulei special?

Am un Cielo '96 hatchback.

 

Multumesc!

Share this post


Link to post

Sa te duci la cineva care foloseste vacuum pentru testare etanseitate, nu azot.

Share this post


Link to post

...o sa fac asta, multumesc.

Dar cu scosul afara a freonului din instalatie pe la compresor?

De exemplu, daca testul de etanseitate iese bine si bag freon, sa nu ma trezesc iar cu el pe jos pentru ca acum chiar vreau sa ma duc la un service sa fac treaba. Am vazut ca au un robotel destept care face totul.

In Craiova aveti idee de vreo firma buna care face asta..... :) ))))))

Share this post


Link to post

Am rezolvat cu AC-ul !

Au aparut mici probleme, pe care baietii de la service nu le-au rezolvat, in sensul ca dupa incarcare nu pornea nimic. Le-m spus s faca testul cu scurt pe mufa senzorului de presiune, dar nu m-a ascultat nimeni....le stiau ei pe toate. Nu m-au bagat in seama....si ce sa vezi de acolo era. Nu mau faceau pinii contact bine pe mufa. Am curatat putin si acum e totul OK.

Faza tare e ca au stat baietii vreo 2 ore cu verificari pe la relee, cu fire scoase, cu masuratori....dar eu imi stiam masinuta, asa ca... :) )))))

Si inca o chestie, poate ma lamureste careva, pe compresor de AC e o dioda pusa in paralel pe alimentare compresor, pe care baiatul a taiat-o spunand ca asa face la toate si e bine. Sa o las asa?

Share this post


Link to post

"Baiatul" este foarte prost si nu pricepe de ce e dioda aia acolo. Pune-o la loc, si ai grija sa nu o nimeresti invers decat a fost. Cuplarea compresorului este electromagnetica si la cuplare-decuplare bobina aia care-l actioneaza produce prin autoinductie un puls de tensiune, inversa ca polaritate fata de cea de comanda, pe care dioda aia il scurtcircuiteaza ca sa nu se duca spre controler.

Edited by Tetea

Share this post


Link to post

Cam la cati km se schimba rulmentul fuliei intinzatorului la AC pt Cielo? Al meu are 77k km , la schimbul distributiei la 55k km i-am pus niste vaselina albastra de la Mobil. Nu-l aud sa fluiere sau sa scartaie...Tnx!

Share this post


Link to post

Defapt fulia cu totul, rulmentul nu prea se schimba. Nu am vazut pe undeva un nr de km la care trebuie schimbat, cand fluiera se schimba.

 

PS Tot cu vaselina o pacalesc si eu de vre-o 3 ani :) . Cele noi nu prea au si intr-un an fluiera asa ca nu are rost sa le schimbi, mai bine ii pui o vaselina de calitate si tine vre-o 2 ani pe putin.

Share this post


Link to post

Eu am gasit rulment pe marime, l-am scos pe cel vechi si l-am schimbat (am gasit o fulie veche).Codul parca era un 6301 sau 6302 (interiorul are 12 mm).Nu m-am indurat sa o arunc pe cea originala, am zis sa o mai pacalesc cu vaselina.

Share this post


Link to post

Am si eu o problema dupa ce merg mai mult cu masina in special cand este frig si mai sunt si portiuni cand o fortez daca dau drumu la caldura fiinda este frig afara sau ca s-au aburit geamurile imi da cu fum in masina 5-10 sec indeajuns sa faca un fel de ceata in masina un fum gri-negru. Asta se intampla doar daca este pe caldura daca dau comutatorul pe frig numai scoate si daca-l trec iar pe caldura cateodata mai scoate putin cateodata nu mai scoate deloc... Trebuie sa mentionez ca masina face asa de cand era noua max 1 an sa aibe(acum are 7 si inca nu am luat foc) asa ca am dus-o la service in garantie si cei de acolo mi-au spus ca este totul in regula iar acum vreau sa fac un drum de vre-o 1400 de km si imi e cam frica sa nu fie vorba de un scurt ceva sa mai ia naiba si foc...Cand ii vine ei sa scoata fum nu conteaza ca este pe geam ca este pe picioare sau in fata in functie de unde este amplasat comutatorul pe acolo scoate fum deci cred ca fumul il ia de afara aeroterma daca nu chiar ea o fi de vina.Am fost cu ea si la mecanic si i-am spus cum sta treaba si mi-a spus ca poate este ventilatorul dar cand i-am zis ca de ce face asa doar pe caldura a tacut din gura...

 

Share this post


Link to post

Buna ziua

sunt nou si sper sa postez bine, am o nubira1 si nu imi mai baga rece, o fost reincarcata cu freon acum 2 ani si de atunci nu mai baga rece, diagnosticul de atunci al dlui cu aparatul de reincarcare cu freon a fost ca avea doar nu stiu cate miligrame de ulei compresorul , se aude tzacanitul cand il activez, se aprinde becul pe butonul de ac, porneste si ventilatorul, nu pierde freon daca ala o fi bagat, iarna dezabureste foarte bine pe ac de aici deduc cum ca compresorul ar merge sau gresesc?si as vrea sa il repar , de unde sa incep sa imi dau seama ce ar fi, daca e cineva care se pricepe si ma poate ajuta aici cu o idee sau ce sa i fac...

multumesc.

Edited by fulgavan

Share this post


Link to post

De acum doi ani pana in prezent...se pot intampla multe. Fugi la un service sa-ti faca vacuum in instalatia de racire, au astia niste aparate destepte care iti spun exact ce cantitate de freon, ulei + solutie uv iti scot din instalatie.

 

Ca exemplu acum ceva timp pierdeam freon la un renault scenic, am fost la ei sa-mi faca vacuum de "n" ori si dupa 300 - 400 de km nu mai pornea compresorul. Concluzia, am schimbat service-ul si mi-au descoprit buba, o conducta in dreptul unui colier de prindere era fisurata si cand facea vacuum garnitura de cauciuc acoperea porul respectiv.

 

Ideea e ca ei verifica instalatia in regim de vacuum nu in regim de presiune (cum functioneaza instalatia in mod normal), solutia UV da de gol instalatia pe unde pierde.

 

Succes!

Share this post


Link to post

pai de acum 2 ani numai merge ,exact cand am fost la un aparat destept, inainte de asta mergea dar nu racea foarte bine, sa incerc iar cu acest aparat?de pierdut nu pierde,cred.

Am dreptate cand spun ca daca dezabureste iarna cu ac, compresorul functioneaza sau nu are treaba?

Edited by fulgavan

Share this post


Link to post

In general compresorul nu functioneaza cand nu are suficienta presiune in instalatie sau cand e stricat. Compresoarele noastre sunt foarte bune si in general nu cad asa de usor. Daca tu auzi pe caldurile astea acel "clanc" cand apesi butonul de AC e clar ca nu este stricat.

 

Daca el face acel "clanc" cand il pornesti si nu face frig nu ai suficient freon. ATENTIE: multi te fura la freon, baga mai mult ulei...

 

De exemplu eu l-am incarcat anul trecut pe veme astea, si aveam la grila temp de 17 grade pe treapta 4 (maxim) la ventilator, acum nu cred sa am sub 23 grade.

 

Cum ti-am spus daca el porneste si nu baga frig 90% nu ai freon. ATENTIE si la regulatorul ce-ti amesteca aerul cald cu cel rece!

Share this post


Link to post

asa cred si eu, dar cat de nenorocit sa fie ala sa nu fi bagat freon, se vorbea aici de probarea compresorului nu stiu cum cu nu stiu ce fire puse in scurt, unde sunt astea dar cat mai exact, si ce ar trebui sa se intample

Share this post


Link to post

La nubira nu merge. In schimb testerul iti arata si presiunea din instalatia de A/C asa ca te prinzi repede.

Share this post


Link to post

ieri am dat drumul pe ac si baga ceva ceva rece, deci nu i totul pierdut, o recomandare bucuresti, pt tester sau completare freon?si care ar fi cel mai rau diagnostic?

Share this post


Link to post

Salut, problema ac cielo 8 valve,euro 3 cu gpl.Schimbat radiator(spart) si uscator inclusiv oringuri(instalatia a fost desfacuta pt.reparatii motor:compresor,conducta dubla,uscator), reincarcat instalatia cu 740 gr.si 20 ml ulei.Pornit instalatia functioneaza raceste dar nu cum a facut-o inainte iar ventilatoarele nu functioneaza non-stop.Am vazut 4 cielo euro 3, 8 valve (3 cu gpl, 1 fara).Doua la pornirea ac-ului pornesc cu ambele ventilatoare, unul doar la turarea motorului si vine si al meu care porneste dupa 10-15 sec. de la actionare, functioneaza cca 10-15 secunde se opreste cca 10-15 secunde si se reia ciclul.La turatie peste 2000 credeam ca merg non-stop dar nu este asa.Ciclul de functionare corespunde cresterii de presiune in instal. de ac.Normal stiu ca ar trebui sa functioneze non-stop daca este actionat butonul ac.Teava de inalta se incalzeste destul de tare pina dupa conectorul(cca.10 cm) din spatele filtrului de aer.La cele carora le functioneaza ambele ventilatoare, teava de inalta este rece chiar de la senzorul de presiune si implicit eficienta ac.Cineva mi-a spus ca poate filtrul de ac(este pozitionat cumva in interiorul tevii mai groasa de dupa conectorul din spatele filtrului de aer ?) este imbacsit si reactioneaza ca un dop la presiune mai mica(are logica si poate explica cresterea de presiune de la 10-15 la 30 si de temperatura).Ma gandeam la vreun releu dar nu pare sa fie probleme(exista si vit.mica si mare pe ventilatoare).Ma opresc aici ca incep sa fac anatomia sistemului ac.Daca s-a mai intilnit cineva cu aceasta situatie il rog sa ma lumineze.Ma gandesc doar la oscilatia asta permanenta de presiune din instalatie.Cu multumiri.

 

Share this post


Link to post

 

ai rezolvat cu ventilatoarele ? Pleaca la apasarea butonului de ac ? Si eu am aceeasi problema numai ca ale mele pleaca atunci cind creste presiunea in instalatie pina aproape de 30 atm si se opresc la aproape 15 atm si se reia ciclul.

Share this post


Link to post

salutare , o intrebare poate prosteasca , dar este dreptul meu sa o spun :

 

cum imi dau seama daca aerul conditionat merge sau nu?

 

Am acele 2 butonase la cielo cu aer recirculat parca si AC ...

 

Insa nu simt nici o diferenta la aer...

 

Cum trebuie sa verific daca 1 mai merge 2 daca necesita reincarcare cu freon 3 daca se mai cupleaza sau nu motorasul ...

 

Multumesc anticipat pt ajutor

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...