Jump to content
Sign in to follow this  
sp67

Probleme Si Reparatii Aer Conditionat (a/c)

Recommended Posts

Am pus freon in instalatie acum cca o luna de zile si, acum ca a venit caldura am vrut sa folosesc a/c-ul... surpriza: nu prea raceste...

Tocmai ce am citit pe un forum renault cum se verifica eficacitatea:

- se seteaza aeroterma pe treapta 1 si pe recirculare

- se dirijeaza fluxul de aer doar pe grilele centrale

- se inchid grilele centrale laterale

- se masoara temperatura aerului care trebuie sa fie < 10 grade C

Daca nu merge, ma duc inapoi la service-ul unde am pus freon, pt ca tot ei au si verificat inainte etanseitatea instalatiei si au zis k e ok, deci nu ar fi trebuit sa pierd freonul intr-o luna.

Edited by catapkz

Share this post


Link to post

salut

am si eu o problema cu ac de la cielo 96..am freon in instalatie.insa nu porneste ventilatorul...compresorul cupleaza,functioneaza 1 min si apoi decupleaza si cupleaza si tot asa...am inteles de pe forum ca e de vina ventilatorul care ar trebui sa-mi raceasca...mentionez ca am verificat ventilatorul "PE DIRECT" si functioneaza..deci nu intra curent la el...ce trebuie sa mai verific?siguranta sau releu?are releu separat acest ventilator ?iar pe tablou nu-mi dau seama care ar fi siguranta...a,si mai am o intrebare...cand dau drumul la ac trebuie sa-mi mearga amandoua ventilatoarele simultan?

mersi anticipat...

Share this post


Link to post

Salutare

Daca pe panoul de sigurante nu are siguranta la panoul de sigurante verifica la caseta de sigurante de la motor.In interioru capacului vei vedea scris ce face fiecare releu si fiecare siguranta...acolo este siguranta de la A.C si totodata si releu care porneste ventilatoarele.Caseta o vei gasi undeva pe langa baterie este o cutie neagra de plastic si are 2 cleme la capac

Cand dai drumu la A.C...DA este musai sa mearga amandoua ventilatoarele

 

Daca nu gasesti ceva sau nu intelegi lasa mesaj aici si osa incercam noi sa te mai ajutam vum putem

 

 

O zi buna !

Share this post


Link to post

langa baterie nu am acea caseta neagra...banuiesc ca toate sigurantele sunt sub volan...le-am verificat..sunt bune...mai ramane releu?RADIATOR BLOWER RELAY?mentionez ca am incalzit masina pana cand apa s-a ridicat si ...au pornit ventilatoarele...amndoua...am dat drumul la ac si merge ...compresorul mergea ok...nu mai decupla...ce inteleg eu de aici e ca atunci cand apas butonul de ac ar trebui sa plece simultan...ca doar nu o sa pot folosi ac-ul doar cand pornesc ventilatoarele din cauza temperaturii apei,nu?sa fie acel releu de mai sus?multumesc

 

am gasit si o schema in romana a releelor..20 RELEU VENTILATOR VITEZA MARE 23 RELEU MOTOR VENTILATOR CLIMATIZARE 26 RELEU COMPRESOR AC 27 RELEU VENTILATOR RACIRE MOTOR VITEZA MICA 31 RELEU AC...va rog sa-mi spuneti pe care ar trebui sa-l verific si cum?mentionez cum am mai postat mai sus ca ,instalatia e buna ,compresorul merge...problema mea e ca ventilatoarele nu pornesc cand apas butonul de ac ..ele pornesc doar cand se ridica temp la apa...

MULTUMESC

Share this post


Link to post

compresorul mergea ok...nu mai decupla...ce inteleg eu de aici e ca atunci cand apas butonul de ac ar trebui sa plece simultan...ca doar nu o sa pot folosi ac-ul doar cand pornesc ventilatoarele din cauza temperaturii apei,nu?sa fie acel releu de mai sus?multumesc

 

 

Bun

AC ul este functional in sine (si cu ventilatoare si fara) el merge face rece dar ploblema mare este ca in fata radiatorului de apa mai exista unul.Acela trebuie racit cu ventilatuarele

Ca sfat nu iti pot spune decat sa verifici 23 si 31.Ar trebui langa relee sa ai si ceva sigurante (ar trebui).Daca habar nu ai sa le verifici nu te baga tu mergi la un electrician care stie ce are de facut

 

De regula majoritatea releelor auto au urmatorii pini notati astfel:

-85 si 86 sint alimentarea bobinei releului

-30 plus

-87 si 87a, inchis/deschis.

Ca sa verifici releul va trebui alimentat cu 12v pe pinii 85 si 86 si cu un aparat de masura se verifica continuitatea intre 30, 87 si 87a

Daca ai aparat de masura din comert (aduca ala cu buton negru pe misloc care se roteste ) tre sa fie setat pe curent continuu sau OHMI

 

Da pana la urma releele le-ai gasit?Mi se pare ca e ca la opel si sunt imfipte in panou cu sigurante !

Share this post


Link to post

Salutare, ajutati-ma si pe mine, unde pot gasi garniturile de la conductele de aer conditionat care intra in compresor. Sunt din Constanta, am cautat peste tot si nu gasesc, sunt metalice si in interiorul lor sunt din guma, multumesc.

Share this post


Link to post

sigurantele sunt bune toate...verificate...mai ramane sa verific releu...mersi mult pt informatii...

totusi ma mai framanta ceva... am obs ca atunci cand apa ajunge la o temp ridicata,imi pleaca amandoua ventilatoarele...nu doar cel mare ...e normal?

Share this post


Link to post

azi am fost din nou la service-ul unde mi-au incarcat instalatia cu freon... diagnostic final: compresorul stricat - pe la el mi s-a dus tot freonul...

Unde pot repara un compresor de nubira 1, in Bucuresti? (ieftin)

Am gasit sh 330lei cu garantie 3 luni si montaj + freon 250 lei, insa nu stiu cat de bun e...

Ce ma sfatuiti: sh sau reparat cel vechi? Si mai ales la cat s-ar ridica costul reparatiei?

Share this post


Link to post

sigurantele sunt bune toate...verificate...mai ramane sa verific releu...mersi mult pt informatii...

totusi ma mai framanta ceva... am obs ca atunci cand apa ajunge la o temp ridicata,imi pleaca amandoua ventilatoarele...nu doar cel mare ...e normal?

 

 

DA este foarte normal ! Ventilatoarele au si catvea trepte de turatii mai repede daca arde sau mai incet ...etc

 

 

Iar catapkz sincer eu as miza mai mult pe dezmembrari decat compresoru sa fie reparat ...e mai simplu si mai ales daca are si garantie daca totul este facut corect NU ARE de ce sa nu mearga

 

 

Iuili - nu ai nevoie de garnituri - se pot repara pierderile cu agent care videaza reteaua "de termoficare" :) daca are scureri numai pe la garnituri - incearca si vezi cum reacteaza,garniturile poate doar pe comanda (la dezmembrari nici sa nu te gandesti) incerca la magazinele cu piese din import si anume mai exact cu codul de pe fiecare conducta trebuie sa le gasesti

Edited by DanLGZ

Share this post


Link to post

Salutare,

Ieri am constat o problema la instalatia de racire si anume: cu butonul de AC apasat martorul este aprins dar aerul nu este rece. De asemenea ventilatoarele de langa radiator nu pornesc. Am incercat inlocuirea releului de AC dar nimic.

Masina este o Nubira 2 2007.

Va rog sa ma ajutati daca aveti vreo idee sau sfat.

Multumesc,

Share this post


Link to post

Service/atelier A/C. Nu mai ai gaz refrigerant ("freon") in instalatie. Posibil sa-l fi pierdut datorita unei utilizari necorespunzatoare.

Share this post


Link to post

Multumesc, asta o sa fac.

Share this post


Link to post

Salutari,

Am fost astazi sa incarc instalatia cu freon iar la un moment dat aparatul a cerut, dupa selectia marca si tip auto o alta selectie de genul R 134 LHD 97-03 sau R 134 RHD 03-07. Cele doua optiuni difera din punctul de vedere al al cantitatii de freon incarcata, 750 g respectiv 850 g. Masina mea este fabricatie 2003 si nu sunt convins ca optiunea aleasa de baietii care au operat aparatul este si cea buna, R 134 LHD 750 g, intrucat dupa incarcare tot nu "baga" aer rece. Vorbind la telefon cu un mecanic mi-a recomandat sa merg la el pentru a verifica o electrovalva??? care probabil va trebui inlocuita???

In manualul de reparatie am gasit ca vinovata ar putea fi o supapa de expansiune situata undeva sub tabloul de bord.

A mai avut cineva asemenea probleme?

Care ar fi rezolvarea?

Care este cantitatea corecta de freon la incarcare?

Am incarcat oare putin?

Share this post


Link to post

Salutare, astazi uitandu-ma pe la motor am observat o scurgere de ulei pe la uscatorul de AC. Nu-mi dau seama pe unde ar putea pierde, cel mai posibil pe la cele 2 tevi care intra in el. Exista cumva garnituri de etansare in cele 2 gauri ? Sa se fi stricat si sa piarda ulei. Ce ma sfatuiti sa fac: sa-l schimb ? .. Astept pareri, sfaturi de la cei care s-au lovit de aceasta problema.

Share this post


Link to post

Salutare, astazi uitandu-ma pe la motor am observat o scurgere de ulei pe la uscatorul de AC. Nu-mi dau seama pe unde ar putea pierde, cel mai posibil pe la cele 2 tevi care intra in el. Exista cumva garnituri de etansare in cele 2 gauri ? Sa se fi stricat si sa piarda ulei. Ce ma sfatuiti sa fac: sa-l schimb ? .. Astept pareri, sfaturi de la cei care s-au lovit de aceasta problema.

 

Eu am "rezolvat" scaparea de freon de la cele doua conducte care intra in uscator prin slabirea lor (nu prea mult ca o sa pierzi freon), miscate putin, apoi stranse la loc. De 4 luni nu mi-a mai aparut scurgeri la locul cu pricina.

Edited by adi78

Share this post


Link to post

Salut, am incercat ceea ce ai sugerat, dar fara rezultate :( . OF of of, la prima reumplere o sa schimb uscatorul, garnituri si ce mai trebuie.

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am si eu o nubira 1 din '98 si i-am bagat acum 2 ani freon. Aerul conditionat a mers pana in iarna, iar acum iar nu mai baga deloc.

Cand apas pe butonul de A/C se aude cum cupleaza compresorul. Inainte sa ii bag freon as vrea sa il reconditionez sa nu mai am probleme. Imi puteti recomanda un service cat mai ieftin?

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Va deranjez si eu si va cer un sfat. De cateva luni AC-ul de pe Nubira 2 pe care o am s-a defectat. Am fost cu ea la un service, concluziile lor ( fara totusi sa rezolve problema):

 

1. Freon nu pierde, oricum i-au mai pus de 2 ori proastpat in instalatie

2. Compresorul porneste si merge ( eu personal aud cand merg cu ea si acelerez la turatii mai mari un zgomot foarte urat..metalic asa de la compresor ) dar acesti domni o tin pe a lor ca trebuie schimbat nu stiu ce filtru ( cel de pe langa radiator, am uitat cum ii zice) si odata cu el a sa fie siguri si compresorul. Si sa dea jos si tubulatura sa o curete.

 

Acum, eu sunt cam reticent sa bag intr-o masina cam 1/3 din valoarea ei de piata doar ca sa fiu sigur ca imi va merge AC-ul.

 

Un alt sfat venit de la service a fost sa merg mai turat cu ea, pentru ca in urma iernii s-au creat diverse dopuri si ca asa am sanse sa isi dea drumul, dar personal cand aud compresorul ala (care cica e bun) ma doare sufletul sa o calc.

 

Aerul bagat in habitaclu e departe de orice inseamna aer conditionat, nu e racit absoltut deloc, e fix la nivel de ventilator..

 

Multumesc mult!

Edited by sebivaduva

Share this post


Link to post

Sigur compresorul suna? Nu e intinzatorul curele de la AC?

Share this post


Link to post

Salutari,

Revin cu probleme legate de AC. Dupa ce abia am schimbat compresorul, la o zi mai exact, a cedat si vaporizatorul. Intrucat operatia de demontare a acestuia pare complicata, iar in manualul de reparatie este lacunar acest capitol, am rugamintea daca a mai demontat cineva sa ma lamureasca cu cateva chestiuni, si anume:

- vaporizatorul se poate demonta separat sau se demonteaza intreg ansamblul, inclusiv cu radiatorul de incalzire?

- daca exista posibilitatea sa se scoata separat din ansamblu, care sunt punctele de legatura cu acesta intrucat pe masina nu am reusit sa-mi dau seama?

- in cazul in care se demonteaza intreg ansamblul, se scoate si plansa de bord sau nu este necesar?

- care sunt locurile in care este prins de caroserie ansamblul? fotografii sau video ar fi mult de folos.

- cat timp v-a luat demontarea?

 

In speranta ca nu v-am plictisit cu intrebarile, rog sa ma ajutati cu sfaturi si idei legate de modul de demontare a vaporizatorului.

 

Multumesc!

Share this post


Link to post

Nu ma ajuta nimeni cu ceva sugestii legate de demontare?

Share this post


Link to post

Buna , am si eu o problema cu ac-ul de la un cielo din 95 corean , l-am cumparat recent si nu avea radiator de ac pt ca sa fisurat in urma unui accident , am comandat un radiator nou dar nu se potriveste la filet cu conductele de pe masina l-am trimis inapoi si mi-au dus altul si nici asta nu se potriveste , poate sa imi spuna cineva daca sint mai multe modele de radiator de ac pt cielo sau difera de la un model la altul si mai am o problema cu electroventilatorul de ac nu gasesc nici o mufa unde sa il conectez (probabil a fost taiata cind a avut accidentul ) sau se leaga impreuna cu ventilatorul de la radiatorul de racire .

Share this post


Link to post

Ventilatorul auxiliar la cielo e in paralel pe cel de racire. Mufa (sau firele) ar trebui sa se gaseasca pe filonul care traverseaza botul pe sub radiatoare.

Nu am auzit dacat de un singur model de radiator pentru cielo.

Share this post


Link to post

parca erau 2 - pentru cutie manuala si pentru automata. Cel pentru automata avea un rtacord sau doua in plus...

Share this post


Link to post

Am luat azi si un radiator second de pe un cielo din 96 si surpriza nici asta nu se potriveste , ultima solutie ar fi sa schimb si conductele alta varianta nu mai stiu .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...