Jump to content
Sign in to follow this  
sp67

Probleme Si Reparatii Aer Conditionat (a/c)

Recommended Posts

S-a rezolvat. Astăzi la -7 Grade AC a cuplat. L-am lăsat să meargă vreo 15 minute să se mai unga instalaţia. AC a cuplat doar când acul de la temperatura apei a ajuns în mijloc.

Din 2007 de când am maşina nu am avut nicio problemă cu AC, sper să n-am nici de acum încolo.

Share this post


Link to post

Singurul senzor in contact oarecum cu temperatura aerului exterior este cel din admisie si dupa el se "prinde" ECM-ul cam ce temperatura e afara.

SIngura problema e ca atunci cand se incalzeste motorul se incalzeste si aerul tras pe admisie ( care se face din compartimentul motor la cielo) de aici si cuplarea, desi sunt - bine afara ;)

Share this post


Link to post

Salut pe toata lumea

Am citit toate postarile din acest topic si de la alte forumuri cu aceasta tema. Din nefericire pentru mine nu am gasit nici un raspuns cit de cit apropiat de defectul aparut la nubira mea. Mai este o postare de prin 2005 dar numai cu intrebare fara raspuns.

Dar sa explic defectul.

Mers cu masina totul OK. Oprit 10 min pentru ca asteptam pe cineva. Pornit masina si constat ca aeroterma nu mai porneste. Am testat toate cele 4 trepte de turatie si nu nergea pe nici una. Am pus pe treapta 1 si am dat drumul la A/C. Nuci A/C nu a pornit si nu s-a aprins nici martorul de functionare. Am presupus ca s-a ars vreo siguranta dar fiind noapte am mers inapoi acasa fara caldura. A doua zi cautat si verificat sigurantele . Totul OK. Tensiune pe sigurante 12V. In schema apare o cupla de test S207 unde am fost mai mult ca sigur ca este defectul. Demontat jumatate de bord in cuplei S207 si dupa 3 zile de cautari am reusit sa o depistez in spatele blocului de comanda incalzire , aeroterma si voleti. Este prinsa cu banda de cablaj si daca nu esti atent cum este si spatiul stramt nu ai multe sanse sa o vezi din prima. Cum era de asteptat contactele erau arse. Am taiat cele 3 fire din pini 18,19,20 ai cuplei si le-am cositorit impreuna. Izolate si legata inapoi de cablaj.

Problema rezolvata.

 

Dar la verificare apare o alata problema . Cand am cuplat A/C a inceput sa baraie ca si cum paletele aerotermei ar lovi ceva. Cu A/C oprit baraitul se oprea. Am verificat in fata la motor compresorul. Nu se auzea nimic deosebit peste zgomotul motorului. Dar in cabina zgomotul este deranjant mai ales ca se intensifica odata cu turatia motorului si nici nu il facea inaite de defectarea aerotermei . Din punct de vedere al functionari pentru care a fost construit A/C functioneaza normal (adica face rece). Am respectat indicatiile constructorului si indiferent de anotimp cel putin o data pe saptamina am pornit A/C 1-2 min. Pina acum de 6 ani a mers perfect. Frigul nu poate fi un motiv pentru ca a functionat si la minus 20 grade. Verificat zilnic de doua saptamani sa vad vreo modificare in functionare.

 

Daca s-a mai lovit cineva de acest defect il rog sa spuna cum s-a rezolvat . :osanale:

Share this post


Link to post

Salutre,am si je o problema mare:imi merg ambele ventilatoare si cel de a.c si cel de racire,pornesc imediat cand pornesc masina,adica si la rece(in timpul ierni).A maia vut cineva acesta problema(sa fie scurt,radiatoarele sun legate unu de altul)?

CU MULTA STIMA

Share this post


Link to post

salut am o problema cu ac, de unde pot cumpara semeringu de la compresor cel de la ax din spatele fuliei ?

 

si inca una,cat ulei se pune in compresor inainte de a fi montat pe masina si a se unple instalatia cu freon ?

 

cielo 95 cod motor G15MF

Share this post


Link to post

Va salut ! O ''mica'' problema cu Cielo al meu, Exe 2005 GPL. Dupa iarna anului 2010 (in care nu am folosit AC-ul deloc), in luna aprilie 2011 cand am dat sa il pornesc, nu a mai vrut de nici o culoare..nu a mai cuplat compresorul..lipsa totala a agentului refrigerant din instalatie fiind deseori pusa pe seama neutilizarii lui pe toata perioada iernii..Dupa incarcare, a mers vreo luna, apoi povestea s-a repetat, cei de la service (undeva in Slobozia), punand aceasta reincarcare pe seama insuficientei incarcari anterioare..Toate bune si frumoase 2 luni si un pic, cand s-a constatat pierderea a 3-a oara a agentului...Aceasta a fost ultima incarcare a ei...scenariu de care mi-e cel mai frica fiind acela al evaporatorului avariat, ce presupune demontarea bordului, cauza care a fost luata in calcul dupa ce ultimele 2 incarcari au trecut cu succes testul cu lampa fluorescenta, nedetectandu-se nici o pierdere pe nicaieri. Am rugamintea la cei care au mai trecut prin situatii similare, in vederea sfatuirii catre un service ''serios'' in Bucuresti, problema fiind aici (spre deosebire de una mecanica sau electrica, sa spunem), diagnosticarea, practica trebuind sa treaca minim 2-3 luni sa vad daca intr-adevar cauza a fost indepartata...M-as bucura deci sa descopar care e ''buba'', si sa nu mai stau cu emotii ''ca daca peste 2 luni nu va mai merge''..alta incarcare, alta distractie..alti bani..stiti voi (deja am bagat 350 RON in 3 incarcari succesive). Multumiri anticipate fiecaruia dintre voi care cititi si ''problema ''mea, precum si celor care ar putea da o solutie...un service care sa nu te jupoaie si unde o eventuala garantie a lucarii ar fi binevenita ! Salutari si toate bune...si de acum incolo...''Racoare in habitaclu'' va urez tuturor !

Edited by silviu39

Share this post


Link to post

Nimeni..cu un sfat..va rog?

Share this post


Link to post

Vreun service bun pt a/c in bucuresti cu preturi decente in zona militari-dr taberei etc?

Edited by raresvintea

Share this post


Link to post

...deja am bagat 350 RON in 3 incarcari succesive ...

Nimeni..cu un sfat..va rog?

Intrebare ajutatoare generata de costul mic indicat de tine: in momentul incarcarii, ai asistat la procedura ? S-a facut vidarea instalatiei, verificarea etansarilor si s-a introdus substanta de contrast ?

Share this post


Link to post

Am asistat, insa s-a procedat direct la conectarea furtunaselor de la aparatul de incarcat, fara nici un alt fel de alta operatie (substanta de contrast, etc)...

Nu stiu ce sa mai cred !

Share this post


Link to post

Ca sa nu vezi pierderile folosind lampa UV si ochelarii exista doar doua variante:

1. NU a fost introdusa substanta de contrast, caz in care cineva te jefuieste pe fata, cu doua labute.

2. Pierderea este la vaporizator, caz in care este ceva mai greu de depistat, insa nu imposibil.

Share this post


Link to post

Vezi ca e foarte posibil sa ai pierderea pe la unul din porturile de incarcare, cel mai probabil pe la cel de pe partea de inalta presiune. Daca scoti capacelele de protectie si vezi lichid cat de putin in valve aia e. Poti testa si cu apa si sapun, metoda e surprinzator de eficienta si e recomandata in "Haynes techbook air conditioneer". Se poate rezolva simplu, repede si bine cam asa: iei un surub de 8 mm din ala cu saiba incorporata si-l scurtezi incat cand il insurubezi in valva pe post de dop intre marginea lui si marginea valvei sa ramana 0,3-0,5mm. Dupa aia mai faci rost de un O-ring de cauciuc cu diametrul interior de 6-7mm si grosime 1mm si-l bagi fortat pe surub pe post de saiba de etansare apoi plantezi surubul in valva in locul capacelului de protectie si nu mai ai treaba. Nu trebuie strins foarte tare, numai cat sa turteasca bine O-ringul de cauciuc. Metoda asta mi-a aratat-o un tip care se ocupa de instalatii AC si tot el mi-a spus ca majoritatea masinilor pe la aceste valve pierd freon, ca se stie de catre cei de prin servisuri treaba asta, dar evident pun freon si le lasa asa ca sa te aibe de client in vecii vecilor amin. Poza atasata arata ce am descris, nu am pe loc alta mai de aproape, dar cred ca se intelege ideea.

 

L.E. Vad ca nu pot atasa poza. Mai incerc odata si daca nu pot sper ca descrierea ajunge.

 

Asa. Si poza.

post-1922-0-10303400-1334559569_thumb.jpg

Edited by Tetea

Share this post


Link to post

Va multumesc inca odata pentru promptele raspunsuri...Respectivul ''mester'' nu a folosit ochelari...am sa incerc si metoda descrisa de domul Tetea...insa..pana..sau dupa pasul acela..se poate recomada un service de climatizare auto serios in Bucuresti? va rog mult..cei care ati fost sau ati auzit...

 

Va salut si toate bune ! Astept raspunsurile voastre!

Share this post


Link to post

Ieri ,am "gasit " defectiunea la aer conditionat ,din 4 viteze cit are butonasul/sistemul,nu functioneaza decit pina la vit a 3 a ,cea de a patra e moarta,iar ca ,"curent" nu prea face cum ar trebui,e slabut ,in concluzie trebuie sa incarc instalatia sau sint necesare si alte reparatii,pierderi n am observat sa fie,cielo 95 coreea,hatch back,mentinut intr o stare de functionare perfecta de socrul meu,37600km,fara rugina!!!???Astept un sfat ,o opinie de la specialisti.Multumesc anticipat,Sanatate,Razvan

Share this post


Link to post

Omule, tu tastezi doar de dragul de a umple pagini intregi ?I Pe o gramada de topicuri ai postat offtopic la greu. Ce treaba are rugina masinii, socrul tau (Sa-ti traiasca, de altfel !) cu A/C-ul ?????

 

Pentru lipsa de "curent" trebuie sa-ti repari intii blocul de comanda (treapta IVa) si, nu in ultimul rind, sa verifici daca nu ai o gramada mare de frunze si alte mizerii prin suflanta sau evaporator.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Pt 2 rinduri ma certi in halul asta!?Eu stiu ca e totusi un forum unde putem discuta deschis orice problema,atita rigiditate din partea voastra a moderatorilor,n am intilnit pe nicaieri,ma rog,o sa ma adaptez.Puteai sa o spui mai diplomat dar...Mersi de raspuns,Sanatate,Razvan

Share this post


Link to post

Salutare tuturor !

 

Am cumparat de cateva zile o Leganza 2003 CDX

Am cateva plobleme cu AC ul

Cand am cumparat-o vechiul propietar a spus ca instalatia nu are freon.Am mers am bagat freon la un service care nu repara doar baga freon iar de cand am bagat am mers o zo cu masina iar acuma compresorul se opreste si porneste sacadat (la interval de 2 5 secunde) cate-o data merge continu fara sa se opreasca

Am inteles ca ar fi instalatia de AC infundata? Baieti de acolo nu stiu exact sa imi spuna ce are,pare un contact imperfect

Si inca o intrebare daca se poate : Leganza are filtru de polen? Daca da unde ca l-am cautat si nu l-am gasit acolo la grila stanga sus la motor!

 

O zi buna

Share this post


Link to post

Verificati curelele de accesorii,eventual schimbate si intinse corespunzator,eu mi am rezolvat problema cu ,curele noi si intinse bine de mine,nimik altceva,am mai schimbat uleiul hidraulic care asigura functionarea servo si compresorului,e dificil sa se infunde instalatia cu freon,vedeti cu ce fel de agent de racire ati incarcat,multi incarca cu cel pt aparatele de aer conditionat din casa,deci clar ca nu e bun,sau calitativ este altceva decit are nevoie masina.Eu i am dat in goarna vreo 25-30 km,cu aerul pornit dupa schimbarea curelelor si la viteza 3 din 4 a ventilatorului si a dat drumul perfect,m a "congelat "in 10 min de mi tremura capul,nu i nimik grav, oricum curelele de accesorii ,ambele ,nu sar de 70 de lei ron.Razvan

Share this post


Link to post

Leganza are filtru "de polen", il gasesti foarte aproape de amortizorul dreapta al masinii. Legat de A/C, daca nu e vorba de o problema electrica (contact imperfect), ar mai fi si alte variante: protectia compresorului intra in actiune (din diverse motive: supra-presiune in instalatie - posibila infundare a filtrului capilar sau defectiune a senzorului; probleme cu evaporatorul - daca zici ca nu ai gasit filtrul "de polen", cel mai probabil asta e problema, au intrat frunze si alte mizerii direct in evaporator). Ar mai fi posibila o problema a radiatorului, tot din motive de jeg. In cazul Leganzei, slabe sanse sa ai probleme de la curele.

Share this post


Link to post

Osa curat vaporizaoru in functie de ce gasesc in filtru (ca daca la schimbat cineva e clar ca nu asta e ploblema)

Si cu radiatoru sa i dau jos sa il curat?Chiar imi spusese cineva de uleiu de la servo ca nu e doar de servo ca este si de compresor AC dar nu am crezut

Edited by DanLGZ

Share this post


Link to post

N-are nici cea mai mica legatura uleiul de servo cu uleiul compresorului de A/C. Bine ai facut ca nu l-ai crezut. Ca sfat colegial, pune mina si descarca manualul de Leganza si documenteaza-te, nu mai pune urechea la tot felul de sfaturi neavizate. Manualul de service este cea mai buna sursa de informatii, restul ... pe propria raspundere !

 

Nu umbla la radiatorul de A/C, iti golesti instalatia de agent refrigerant. Spalarea o faci cu jet de apa sub presiune. Nu exagerat de mare, risti sa il deteriorezi.

Share this post


Link to post

Stai asa ca vad ca usor usor incepe sa mearga.La pornire uneori face figuri dar azi a mers totul OK.Mai merg cu ia cateva zile sa vedem ce zice daca continua sa mearga e bine daca nu osa luam masuri de riguare

Share this post


Link to post

Salutare tuturor.

Vin si eu cu o problema. In primul rand am un Cielo din 1997, acum vreo 3 ani, am avut un accident, atunci cand am fost nevoit sa schimb instalatia de AC -de specificat ca acesta mergea, radiatorul si conductele au fost singurele lucruri schimbate - luate de la dezmembrari. acum cateva zile am fost sa incarc instalatia cu freon, mai intai sa verificat sa nu aiba vreao scurgere, pana aici totul ok! a venit momentul knd mecanicu a pus un termomentru in masina, ca sa observe la ce temperatura ajunge,dar nimic,aer cald, moment in care a observat ca compresorul nu pornea, a ridicat masina pe elevator, si a observat k nu primea curent, a coborato si ia facut o legatura directa[ nu stiu ce exact], moment in care acesta a pornit, dar...spre surprindere, aer rece tot nu scotea, conductele nu se raceau...nimic!

Acum vin cu intrebarea, ma puteti ajuta cu un sfat, ce as putea sa fac? unde sa ma duc... ceva! multumesc

Share this post


Link to post

Salut!

 

Revin cu noi probleme la instalatia de A/C pentru Cielo 1995 din dotare. Anul trecut am realizat in service specializat reconditionarea compresorului A/C prin inclocuirea presetupei si a tuturor garniturilor. S-a mai schimbat si ventilul de la fitrul evaporator.

Totul a fost super ok pentru 2 saptamani dupa care din nou instalatia a pierdut freonul. Anul acesta am revenit la firma care s-a ocupat de reconditionare si constatarea fost ca instalatia are nevoie de schimbarea vaporizatorului de A/C situat sub bord.

S-a reverificat compresorul, acesta neavand scurgeri de ulei/freon, fiind extrem de curat. De asemenea nu s-au gasit scapari la radiatorul de A/C.

La verificarea completa a instalatiei de A/C s-a bagat presiune de aer. In urma acestei operatii vaporizatorul cedat la propriu - cu presiunea in instalatie vapozitorul pur si simplu a explodat, restul de freon iesind prin gurile de ventilatie in masina si pe la furtunul de scurgere condens din compartimentul motor.

 

Ca atare, ma aflu in situatia dificila de a inlocui vaporizatorul (sau evaporatorul) de A/C care se regaseste sub bordul masinii. Acesta operatiune, din spusele mai multor persoane se poate face doar demontand tot bordul masinii. Operatiunea in service este extrem de scumpa (numai manopera solicitata fiind de 600 lei).

Intrucat acesta operatiune nu este descrisa amanuntit (mura-n gura) in manualul clasic de service, va rog foarte mult sa ma ajutati cu manualul COMPLET de service pentru Cielo sau cu orice fel de indicatii care ma pot ajuta in schimbarea acestei piese pe cont propriu, fiind o persoana cu cunostinte medii despre electrica/mecanica.

Mentionez ca masina este folosita de tatal meu, persoane cardiaca, deci in mare nevoie de aer rece in masina pe perioada verii, imposibil de renuntat la a mai repara instalatia de A/C.

 

Multumesc

Edited by Banderas_232003

Share this post


Link to post

Pai ce sa zic.Eu personal m-as apuca incet sa desfac tot bordul si apoi sa vezi ce este acolo.Adica incepi cu ceasurile,comutatoare volan si volanul consola din misloc cea cu aerul si cu butoanele apoi cd cas dupa caz daca are consola schimbator viteze ceasul din misloc usita torpedou sau torpedoul cu totu aerisitoarele toate apoi coaja efectiva a bordului - atentie incet dureaza o zi nu cred ca ai ce sa spargi/strici daca esti atent dar ploblema mare e ca masina tre sa stea cateva zile poate chiar o saptamana pe dreapta.

 

PS : Eu intr-un final am rezolvat.Sa-a reparat singur dupa ce am mers mai mult timp cu AC ul pornit :) .la inceput mergea compresoru la relanti se oprea in ture acuma nu se mai opreste deloc oricum osa scot filtru sa ul schimb.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...