Jump to content
Sign in to follow this  
sp67

Probleme Si Reparatii Aer Conditionat (a/c)

Recommended Posts

sal. am mai citit si eu pe aici si cam stiu ce e pe circuitul aerului. aeroterma e pornita cand incerc(nu-s chiar asa de afon). singura chestie care ma pune pe ganduri e ca nici ledul portocaliu de la buton nu se mai aprine. butonul actioneaza ok - se simte. nu stiu schema electrica sa imi dau seama ce face sa se aprinda ledul ala.

Share this post


Link to post

Cine stie cum pot curata evaporizatorul de la AC ...

vreau sa ajung cu SPRAYUL si pe el (evaporizator)

a folosit cineva sprayul de curatire pe acel element ??

Share this post


Link to post

nu se aude nimik, nici macar becul de la butonul de pornire nu se mai aprinde. ce ar putea sa fie? siguranta nr 11 am verificat-o deja.

Pai daca nu se aprinde becul, inseamna ca nu pleaca comanda din ECM, deci ar fi bine sa mai verifici strapul ala inca o data. In orice caz nu e bine sa mergi cu strapul ala acolo. De A/C mai tine si un releu, este parca cel din stanga sus cum te uiti la panou.

 

Cine stie cum pot curata evaporizatorul de la AC ...

Il cheama evaporator. Nu prea ai cum direct ca e rau pus, iar pe traseu iltalnesti prima data ventilatorul. Deci bagi spray la greu pe la capota pe unde isi trage aerul si tii aeroterma pe 4.

Share this post


Link to post

Multumesc de ajutor ..

am sa bag furtunasul de la spray pe la ventilator...

dupa ce dau jos capacul ala de plastic subtire.

post-4182-127407629602_thumb.jpg

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

@06dht - chiar daca nu ai freon in instalatie, ledul de la buton se aprinde la actionare. Vezi sa nu fie arsa siguranta sau releul de AC.

Share this post


Link to post
headbang2.gif am si eu o intrebare ..daca nu am freon nu imi merge nici instalatia electrica de declansare ? nici ledul nu se mai aprinde la buton ? mie intr-o zi nu mi-a mers iar a doua zi a pornit lejer, insa azi din nou mi-a facut figura si nu mai porneste + ca nu mi se aprinde nici ledul la buton si nici nu mai aud turbina aceea..asa e normal daca nu mai am freon sau trebe sa ma uit la altceva gen sigurante ..39000000.gif

Share this post


Link to post

E chiar asa de greu de citit postul de deasupra?

  • Like 1

Share this post


Link to post

sal. pana la urma s-a rezolvat cu aerul meu. am fost la un mecanic...cel mai mare tepar care am avut neplacerea sa-l intalnesc... initial mi-a gasit un fir de la mufa de intra in compresor rupt. l-a pus la loc da tot nu mergea. dupa cateva sunturi in bocul de sigurante imi zice sigur ca este comanda de aer si incepe sa-mi bage o surubelnita in butoanele de pe bord de am ramas blocat. sa vezi cum sareau butoanele..jegosului ii era lene sa desfaca 4 surubele. in fine plin de draci nu am mai verificat cum trebuie dupa ce mi-a pus el comanda pe un buton ,,,dezaburire spate,,, si am plecat. mai tarziu mi-0am dat seama ca de fapt tot nu merge si ca tacanitul venea de la releul de dezaburire. ca un tampit ma duc la vreo 2 zile si imi iau comanda de aer 150 ron. o montez eu si tot nimik. ma duc iar la prost si tot el suparat k cica am montat eu gresit comanda ...are 2 mufe una mai mare alta mai mica... in fine, daca nu eram convins atunci mi-am dat seama ca tipul nu are nici o treaba cu meseria. deci ATENTIE amatori, feriti-va de atelierul de electrica auto din buzau de langa spitalul CFR per partea cu depoul---prostu de radu. suparat si convins sa ma duc in service am gasit alt electrician da baiat dezghetat care fara prea multe mi-a zis ce si cum ar avea. i-am lasat masina si a facut-o. pe langa cateva contacte oxidate am mai avut blocata si bobina de la compresor--mizerie multa. asta mi-a spus el.

important este sa va feriti de radu --- cel mai mare vacar din buzau.

 

apropo acum sunt racit de la aerul conditionatheadbang2.gif

 

offtopic.gif

 

sal. pana la urma s-a rezolvat cu aerul meu. am fost la un mecanic...cel mai mare tepar care am avut neplacerea sa-l intalnesc... initial mi-a gasit un fir de la mufa de intra in compresor rupt. l-a pus la loc da tot nu mergea. dupa cateva sunturi in bocul de sigurante imi zice sigur ca este comanda de aer si incepe sa-mi bage o surubelnita in butoanele de pe bord de am ramas blocat. sa vezi cum sareau butoanele..jegosului ii era lene sa desfaca 4 surubele. in fine plin de draci nu am mai verificat cum trebuie dupa ce mi-a pus el comanda pe un buton ,,,dezaburire spate,,, si am plecat. mai tarziu mi-0am dat seama ca de fapt tot nu merge si ca tacanitul venea de la releul de dezaburire. ca un tampit ma duc la vreo 2 zile si imi iau comanda de aer 150 ron. o montez eu si tot nimik. ma duc iar la prost si tot el suparat k cica am montat eu gresit comanda ...are 2 mufe una mai mare alta mai mica... in fine, daca nu eram convins atunci mi-am dat seama ca tipul nu are nici o treaba cu meseria. deci ATENTIE amatori, feriti-va de atelierul de electrica auto din buzau de langa spitalul CFR per partea cu depoul---prostu de radu. suparat si convins sa ma duc in service am gasit alt electrician da baiat dezghetat care fara prea multe mi-a zis ce si cum ar avea. i-am lasat masina si a facut-o. pe langa cateva contacte oxidate am mai avut blocata si bobina de la compresor--mizerie multa. asta mi-a spus el.

important este sa va feriti de radu --- cel mai mare vacar din buzau.

 

apropo acum sunt racit de la aerul conditionatheadbang2.gif

 

offtopic.gif

si ca un rasp pentru mai sus ... chiar daca nu ai freon in instalatie ledul tre sa se aprinda...verifica si tu ori cu shunt la supapa aia de presiune ori la un centru de incarcat instalatii e vreo 20 de ron o verifivcare completa a instalatiei in caz ca nu ai freon ca sa vezi pe unde pierde.

Share this post


Link to post
drive.gif se pare ca m-am impacientat degeaba ..cred cel putin .. nu merge AC decat cu motorul pornit ..e normal asa ceva ? scz dar am matizul de anul acesta inainte am avut alta fara AC de aceea sunt novice in domeniu ..m-am speriat cand am pus contactul pe generel si nu pornea AC ... doar dupa ce porneam mortorul si la voi este la fel ?

Share this post


Link to post

drive.gif se pare ca m-am impacientat degeaba ..cred cel putin .. nu merge AC decat cu motorul pornit ..e normal asa ceva ?

Normal ... ca e normal. Cine crezi ca iti invirte compresorul daca nu motorul ? Matizul e o masina mica si simpatica insa clar nu ascunde vreo veverita sub capota ;)

Share this post


Link to post

Salut ! Am si eu o problema la Ventilatie + AC care sta cam asa: Pornesc masina si dupa ventilatia si nu se intampla nimic nu porneste ventilatia automat nici AC-ul , dar dupa 2-3-4 min de functionare a masinii proneste ventilatia si AC-ul si nu mai am nici o problema ! Dar dupa ce opresc motorul si il las cateva minute cand ma urc in masina si plec tot asa face , ventilatia porneste dupa cateva minute ! Siguranta am verificat-o(e de 10 nu?) , am inlocuit-o cu alta cred ca de la deschidera capacului rezervorului (care functioneza) si tot asa face ! Ce sa mai verific ? Multumesc !

Share this post


Link to post

Ventilatorul singur (fara a cupla A/C-ul) iti functioneaza normal ? Adica porneste fara sa fi nevoit sa astepti un timp dupa ce pornesti motorul ? Daca da, probabil ai presiune scazuta in instalatia de A/C (a pierdut agent refrigerant).

Share this post


Link to post

Leganza are ceva bube cunoscute la aerul conditionat? Sau se poate sa fi pierdut aiurea freonul? Am pe cineva cu una si nu ii functioneaza aerul si am zis sa intreb.

Share this post


Link to post

Ventilatorul singur (fara a cupla A/C-ul) iti functioneaza normal ? Adica porneste fara sa fi nevoit sa astepti un timp dupa ce pornesti motorul ? Daca da, probabil ai presiune scazuta in instalatia de A/C (a pierdut agent refrigerant).

 

Pai asta e problema nu porneste ventilatorul ! decat numai dupa ce merg cu masina 4-5 min !

 

Siguranta la aeroterma se afla acolo in stanga sub volan sau mai sunt si altele ?

Share this post


Link to post

Buna ziua.

Care este cantitatea maxima de agent de racire cu care se poate incarca instalatia de AC la Cielo?

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

730±20 g (sistem R-134a). Asta e data in manualul de Espero. Presupun ca e aceeasi ca la cielo, au aceeasi instalatie.

Share this post


Link to post

Multam DJ-ule.

Am incarcat ieri cu fix 730 ml, recuperandu-se doar 10 ml.

Abia acum am gasit si eu in manualul de Cielo informatia.

 

Scuze daca am intrebat fara sa citesc mai cu atentie.

Share this post


Link to post

Am avut o cunostinta cu un Tico - care facuse rost de o buteliuta de freon - cu cuplele de rigoare, si isi putea incarca singur instalatia de ac. Stiu ca nu e 100% cuser, insa e o solutie de moment, mai ales in cazul meu - banuind ca pierderea o am pe la evaporator (ala din aeroterma)

 

Din pacate am pierdut legatura cu acel om si nu mai tin minte de unde spunea ca facuse rost de acel freon - stie cineva vreo varianta prin bucuresti?

Share this post


Link to post

Am avut o cunostinta cu un Tico - care facuse rost de o buteliuta de freon - cu cuplele de rigoare, si isi putea incarca singur instalatia de ac. Stiu ca nu e 100% cuser, insa e o solutie de moment, mai ales in cazul meu - banuind ca pierderea o am pe la evaporator (ala din aeroterma)

 

Din pacate am pierdut legatura cu acel om si nu mai tin minte de unde spunea ca facuse rost de acel freon - stie cineva vreo varianta prin bucuresti?

 

Eu stiam ca intai se face vid in instalatie. Sa nu ramana aer pe acolo sau mai stiu eu ce. Daca nu stii pe unde pierde cu o pensula cu diluant curata valvele de umplere de urmele de freon si vezi daca apare iar.

 

Share this post


Link to post

S-a facut verificarea cu substanta de contrast - si pe nicaieri nu se vedea, nici macar pe la valve.

Share this post


Link to post

Pai imposibil sa nu ramana manjite de la umplere! Si sa te pacaleasca. Eu asa am patit...

 

Share this post


Link to post

Leganza are ceva bube cunoscute la aerul conditionat? Sau se poate sa fi pierdut aiurea freonul? Am pe cineva cu una si nu ii functioneaza aerul si am zis sa intreb.

Leganza fratelui meu n-a avut nici o problema de 6 ani de cand o are si a mea nu are nici o problema de 4 ani de cand o am ...

Share this post


Link to post

Prima revizie la AC a MOSului a avut loc la mai bine de 10 ani de la iesirea pe poarta fabricii. In 2008 i-am facut o revizie generala, am desfacut compresorul mai mult din curiozitate. Inauntru arata perfect, n-am avut pierderi pe la nici o imbinare. Acum, la 2 ani de la revizie, am impresia ca lucrurile nu stau f bine. Imi baga super frig peste 1250 RPM insa doar racoare la ralanti. Probabil a pierdut ceva agent refrigerant, drept e ca nu am pornit ACul decit de vreo 2 ori pe timp de iarna :(

Share this post


Link to post

Cred ca problema este cauzata mai degraba de faptul ca ti-ai bagat nasul p-acolo :)

Share this post


Link to post

Nu eu am facut revizia la compresor, am apelat la meseriasi ;) . Totusi ... perioada de revizie la AC este de 2 ani !

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...