Jump to content
Sign in to follow this  
sp67

Probleme Si Reparatii Aer Conditionat (a/c)

Recommended Posts

Bine ca mi-ai zis sa merg si eu sa rezolv treaba asta. Nu am fost pana acuma ca am crezut ca ma costa cam mult :D . Intrebare: exista si vreo garantie? Caci sincer nu ai cum sa-ti dai seama imediat ca o sa te tina foarte mult . Inca ceva: tie de ce ti s-a dus freonul? Ai mai schimbat ceva? ca sa stiu la ce ma astept :P

Share this post


Link to post

Freonul sa dus in timp, mai ales ca in timpul iernii nu am mai pornit AC. Altceva nu mi-a schimbat. Am vreo 2 sapt. si merge f. bine.

Share this post


Link to post
Bine ca mi-ai zis sa merg si eu sa rezolv treaba asta. Nu am fost pana acuma ca am crezut ca ma costa cam mult :D . Intrebare: exista si vreo garantie? Caci sincer nu ai cum sa-ti dai seama imediat ca o sa te tina foarte mult . Inca ceva: tie de ce ti s-a dus freonul? Ai mai schimbat ceva? ca sa stiu la ce ma astept :P

 

Eu am pus freon la AutoNet si mi-au dat 3 luni garantie.

Share this post


Link to post

M-a costat in jur de 1.300.000 (din care jumatate manopera :( )

Mi-a zis sa mai trec peste o saptamana sa ma puna pe ultraviolete din nou, si daca pierde imi completeaza gratis. Doar sa schimb eu piesa gaurita in termen de 3 luni...

Share this post


Link to post

NO, hai ca m-am pripit! Nu mai merge AC-ul, cred ca s-a dus freonu, si nu are decat doua sapt. Cred ca e belea, sper doar sa nu fie prea scump.

Share this post


Link to post

NICOTINE, ppoti sa-mi spui, te rog, mai exact unde e serviceul din Baneasa? Pe ce strada? Cum se numeste?

Share this post


Link to post

Fratilor am o mare problema ... daca tot veni vorba de defecte. :wallbanger: .Cu AC - ul. Adica : Nu porneste de la buton (butonasul ala mic pe care scrie AC). Mentionez ca electric este bine. :) >- Daca scot releele de la electrocupla si de la ventilatorul de pe condensatorul de AC si le fac manual contactele...este :banana: beton...merge uns. Presostatul isi face datoria...cum l-am scos afara sistemul a murit.

Nu stiu unde mamamamamama lui sa mai umblu... daca stie cineva ceva va rog... :osanale:

Astept un raspuns ... nu lasati un necajit la 50 grade in masin vara...

Multumesc. :thumbl:

Share this post


Link to post

In primul rand da o pe forum si vezi unde sa mai discutat pentru a nu mai posta oriunde.

Ai verificat toate sigurantele inclusiv cele din spatele tabloului de sigurante?Mai sant 2 pe partea din spate acolo linga relee.

Share this post


Link to post

Ok una bucata cielo '97 : e normal ca atunci cand accelerezi brusc sau la turatii mai mari de 4000 sa se opreasca A/C si sa revina dupa scaderea turatiei ?

Share this post


Link to post
Ok una bucata cielo '97 : e normal ca atunci cand accelerezi brusc sau la turatii mai mari de 4000 sa se opreasca A/C si sa revina dupa scaderea turatiei ?

 

In cazul in care ai apasat acceleratia "blana" , ECU stie lucrul asta... si daca soferul nu are probleme de alta natura, inseamna ca e in mare belea... si are nevoie de toata puterea motorului. In conditiile astea, ECU taie consumatorii... si incepe cu cel mai mare! AC-ul... si acum pe bune... bine face.. pentru ce te incomodeaza lipsa AC-ului cateva secunde, cand esti cu piciorul la podea intr-o depasire la limita???

Share this post


Link to post

Inainte de a pleca in concediu mi-am reparat si eu instalatia de aer. A trebuit sa schimb conducta dubla de langa radiator, care avea urme de vopsea in locul pe unde pierduse freonul. N-am gasit una de Espero ,asa ca am folosit una pt. Cielo, care putin indoita se potriveste perfect. Costuri : 2,3 mil. teava + 1,5 mil. incarcarea cu freon. Toata operatiunea a durat o jumatate de ora si s-a desfasurat in fata blocului in care locuieste mecanicul.

Share this post


Link to post
In cazul in care ai apasat acceleratia "blana" , ECU stie lucrul asta... si daca soferul nu are probleme de alta natura, inseamna ca e in mare belea... si are nevoie de toata puterea motorului. In conditiile astea, ECU taie consumatorii... si incepe cu cel mai mare! AC-ul...

Utila informatia ! Cat am circulat in timpul concediului (masina incarcata, gaz, cutie automata) imi pregateam depasirile "la limita"(si nu numai) prin deconectarea aerului conditionat , pt. un binevenit plus de putere. Se pare insa ca era o manevra inutila, avand in vedere si faptul ca in cazul masinilor cu cutie automata, majoritatea depasirilor se fac cu acceleratia "la blana", pt. a retrogada intr-o treapta inferioara.

Share this post


Link to post
N-am gasit una de Espero ,asa ca am folosit una pt. Cielo, care putin indoita se potriveste perf ct. Costuri : 2,3 mil. teava + 1,5 mil. incarcarea cu freon.

Aceeasi chestie cu indoitul tevii de AC mi-au facut si mie in service acum ceva vreme si dupa vreo cateva saptamani in locul unde au indoit s-a rupt teava de tot (ala e aluminiu acolo). Bine ca era intr-un service si am primit garantie deci nu am platit pentru tampenia lor. Apropo pretul la mine la aceeasi treaba a fost undeva pe la 2 milioane jumate cu tot cu manopera si incarcare cu freon.

Service: Radacini Plevnei.

Share this post


Link to post

Pretul pt. teava este cel din depozitul service-ului (autorizat Daewoo) la care lucreaza omul. Banul il scoate din incarcarea cu freon. Riscul de rupere a tevii indoite se pare ca este real (am mai auzit de un caz asemanator cu al tau), desi nu cred ca este o regula, altfel s-ar fi renuntat la procedeul aceasta, folosit de multi mecanici. Spune-mi totusi ce garantie ai avut pt. lucrare, ca sa stiu cam cat timp as putea emite pretentii in caz ca as avea ghinionul tau. :-?

Share this post


Link to post

Pe factura e specificat garantie pentru manopera 90 de zile si pentru piese 18 luni conform HG395-85 competata cu ordinul 786-96.

 

Oricum diferenta de pret nu se justifica in nici un caz.

Share this post


Link to post

Dupa o reparatie a A/C ( reumplere cu freon ) mi s-a spus ca s-ar putea sa am o fisura extrem de mica si sa revin peste 1-2 luni. In cazul pierderii de freon se poate verifica cu un termometru temperatura dp instalatie sau nu e concludent datorita fisurii extrem de mici?

Share this post


Link to post

am si eu o problema cu A/C-ul, adica nu merge deloc :)

Becul se aprinde cand apas pe buton, dar nu se aude ca ar cupla compresorul si nici nu porneste ev-ul.

M-am uitat pe panoul de la sigurante si am identificat o siguranta pt a/c care este buna.

 

Ce altceva as putea sa mai verific (specific ca nu stiu deloc istoria masinii ca este a firmei, stiu doar ca are 130k km).

Share this post


Link to post

Pai de aprins se aprinde deoarece la cald uleiul se dilata si creaza o anumita presiune in instalatie. Nu merge deoarece nu mai are pic de freon si daca acesta nu este prezent nu mai pleaca nici compresorul. Trebuie mers in sevice la un test A/C pret 55 lei noi la Radacini Plevnei

Share this post


Link to post

Becul se aprinde oricum pentru ca e un led care primeste curent la actionarea butonului,dar ca nu functioneaza,pot fi mai multe cauze!Incepind cu o lipsa totala de freon in instalatie(fisura) si continuind cu siguranta arsa,contact imperfect la presostat sau compresor,ventilator A/C ars sau defect.Fiind masina de firma...orice e posibil :D !

Pentru verificare pierdere(fisuri neindentificate)se constata cu trasori.Asa i-ti dai seama unde e fisura.Si 1.5 mil incarcare cu freon @-) ...sincer mi se pare cam mult!

Edited by osirus

Share this post


Link to post
Dupa o reparatie a A/C ( reumplere cu freon ) mi s-a spus ca s-ar putea sa am o fisura extrem de mica si sa revin peste 1-2 luni. In cazul pierderii de freon se poate verifica cu un termometru temperatura dp instalatie sau nu e concludent datorita fisurii extrem de mici?

 

Freonul contine un marker luminiscent. (Se vede la lumina UV unde e spartura.)

Share this post


Link to post

1. Mai sant 2 sigurante in spatele tabloului pe partea de jos.Verifica-le si pe acelea.

2.Verifica sa nu fie sarita vreo mufa de la compresor.

3. Veerifica daca cureaua este rupta sau slaba la compresor.

4. Si ultima incercare : pe partea dreapta catre habitaclu in compartimentul motor este un senzor de presiune pe conducta cea subtire cea de intlta presiune.Scoate mufa din ea si fa strap intre cele 2 fire.Daca in felul acesta porneste ai freon lipsa in circuit.

Share this post


Link to post

:) >- Multumesc mult. O sa incerc toate cele si va tin la curent cu rezultatul.

Share this post


Link to post
1. Mai sant 2 sigurante in spatele tabloului pe partea de jos.Verifica-le si pe acelea.

2.Verifica sa nu fie sarita vreo mufa de la compresor.

3. Veerifica daca cureaua este rupta sau slaba la compresor.

4. Si ultima incercare : pe partea dreapta catre habitaclu in compartimentul motor este un senzor de presiune pe conducta cea subtire cea de intlta presiune.Scoate mufa din ea si fa strap intre cele 2 fire.Daca in felul acesta porneste ai freon lipsa in circuit.

 

1. sunt bune

2. nu prea vad mufele, e inghesuiala mare. Defapt am gasit una cu 2 fire izolate cu banda de carpa :) si pare a fi infipta bine acolo

3. cureaua pare noua

4. conducta subtire am gasit-o in stanga (cum te uiti din fata masinii) si o ia pe sub filtrul de aer. Acolo parca am vazut ceva infipt in ea dar nu sunt sigur ca e senzorul. Oricum e inghesuiala mare si trebuie sa dau jos filtrul de aer ca sa am acces acolo. Si e mizerie mareeeee (cu prima ocazie curat <nu spal> motorul, ca ma enerveaza sa ma mozolesc cum ridic capota si pun mana pe ceva) si sunt la munca acum si nu pot sa ma jegaresc.

 

Inca o intrebare: N-ar trebui sa fie si un releu pe undeva? (sau e in compresor). Ca nu tacane nimic cand apas butonul (am stat cu urechea pe panoul de sigurante).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...