Jump to content
Sign in to follow this  
sp67

Probleme Si Reparatii Aer Conditionat (a/c)

Recommended Posts

Pai n-are treaba cu senzorul... Senzorul, fiind scos nu lasa sa cupleze releul de AC - deci nu da curent spre bobina ambreiajului. Chiar daca faci contact intre pinii senzorului cu o sarma, tot asa va face.

 

Ai un scurt undeva pe circuitul de dupa releul de comanda AC. Pentru ca verificand cu mufa de la compresor scoasa tot arde siguranta - deci nu e scurt in bobina.

Share this post


Link to post

E jale ca nu prea am idee cum vine instalatia... Daca ma poate ajuta cineva macar cu pareri rog sa posteze sau sa dea un pm si ne intalnim cumva... Acum nu stiu unde sa caut scurtul... Am desfacut aseara cutia cu relee, scos mufele de pe spate(3 bucati mari si colorate :) ). Ma gandesc ca nu cumva sa fie scurt intre cutia cu relee si instalatia care trece pe la faruri(pe bucata asta se afla si firele de la compresor).

Share this post


Link to post

Pune senzorul la loc, scoate (inlocuieste) releul de cuplaj compresor cu altul de proba si refa testele cu aparatul. Astfel iti vei da seama daca problema este pe comanda (inainte de releu), dupa releu sau releul in sine si mai elimini din posibilitati.

Schema electrica o gasesti in manual.

 

PS Nu stiu cum este la nubira, insa la cielo/espero firele de la compresor sunt periculos de aproape de saxofon, vezi sa nu fie topite.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Pai asa am facut :) Am inlocuit releul cu unul la alegere... l-am pus si cu scrisul in sus si cu scrisul in jos si nimic. Firele de la compresor trec departe de galerie insa nu stau foarte bine pe acolo sunt cam prin zona traversei care tine radiatoarele. Nu stiu exact sonda aia de pe teava ce valori trebuie sa aiba spre exemplu doar cu contactul pus.

Edited by sorin1983

Share this post


Link to post

vezi cu aparatul de masura - cu releul scos - daca ai rezistenta 0 intre firul de plus al compresorului si masa (de oriunde de pe masina)

Share this post


Link to post

Firul + din mufa care intra in compresor? Cu contactul pus sau fara?

Share this post


Link to post

Nu conteaza.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Am masurat(uitasem sa masor ca rezistenta, noroc ca ati zis) si am 2 ohmi plus fata de masa, 2 ohmi minus fata de masa. Ce e ciudat e ca se pare un scurt pe undeva. Daca pun aparatul intre fire si dau pe buzzer(continuitate) imi da ca sunt in scurt... Am dezizolat firele(de pe instalatie si nu gasesc... Nu stiu ce sa zic.

Share this post


Link to post

Told you :)

Esti sigur ca ai gasit TOT traseul firului - de la releu pana la compresor - o fi ramas vreo sectiune nedescoperita... Leaga alt fir pe langa de la releu si vezi - daca merge il faci "permanent"pe traseul celui vechi.

Share this post


Link to post

Inainte sa desfaci toata instalatia verifica in spatele panoului unde se infige releul. Problemele de obicei apar la jonctiuni, contact imperfect la soclu se topeste firul (consum mare) si atinge de tabla.

Share this post


Link to post

O intrebare va rog. Se da un Golf IV al unui amic care nu raceste instalatia cum trebuie.Mesterul cu incarcarea cu reon a venit cu butelia si sculele sa vada despre ce e vorba. Punand manometrele a constatat urmatoarele: Pe circuitul de joasa presiune erau 2 bar pe cel de inalta aproximativ 8. Dupa pornirea AC urca pe circuitul de inalta pana la 15 bar. Mentionez ca ventilatoarele de pa radiator nu functionau decat atunci cand apa in motor a facut 85 grade si odata cu pornirea lor scadea si presiunea de pe circuitul de inalta pana la 10 bar. Se opreau ventilatoarele, crestea iar la 15 bar. De racit nu raceste cum trebuie. Din observatiile mele de la Cielo cand cuplez AC ventilatoarele pornesc, ceea ce nu se intampla la Golf IV. Acele ventilatiare sunt comandata odata de senzorul de temp si posibil a doua oara de la alt senzor(presostat banuiesc ) de pe instalatia de AC? Sigurantele sunt OK si releele de la ventilatoare la fel. Ce poate fi?

Share this post


Link to post

Told you 10000000.gif

Esti sigur ca ai gasit TOT traseul firului - de la releu pana la compresor - o fi ramas vreo sectiune nedescoperita... Leaga alt fir pe langa de la releu si vezi - daca merge il faci "permanent"pe traseul celui vechi.

 

 

Inainte sa desfaci toata instalatia verifica in spatele panoului unde se infige releul. Problemele de obicei apar la jonctiuni, contact imperfect la soclu se topeste firul (consum mare) si atinge de tabla.

 

 

Singura varianta este sa scot acea portiune de instalatie(tine si farurile pe ea, ventilatoarele, claxoanele si ce o mai fi 10000000.gif ) si sa o despoi la piele. Madkat tu zici bine cu modificat 40000000.gif .

Nu s-a topit nimic Dj_Dark. Am scos aseara toata cutia cu relee(in spate au trei mufe imense colorate-nu se poate gresi pozitia- le-am pipait, gadilat etc) si nu pare nimic de acolo. Posibil sa fie undeva belit... pentru ca nu mi se pare ok sa am continuitate pe fire... banuiesc ca acolo trebuie sa imi vina un +12 si un - . Gresesc?

Nu am un aparat profi dar daca am posibilitatea o sa fac niste poze cu tot tambalaul ca sa vedeti cum e la nubira si ce tampenii am gasit 10000000.gif

 

 

@dorucioby : eu am incarcat instalatia la un robotel caruia i s-a introdus tipul si marca masinii si el a inceput programele: golire, vidare, verificare etanseitate, incarcare etc. Ii recomand sa faca acelasi lucru pentru o treaba profi, o cantitate corecta etc. Plus ca se baga automat si substanta de contrast si cu niste ochelari uv poti sa vezi eventuale pierderi(Garnituri, pori etc). Posibil sa fie o buba electrica/electronica. Mie mi se pare anormal pt ca si mie imi pornesc ventilatoarele pe viteza mica atunci cand dau drumul la aer.

 

Apropo pentru cine e interesat costa 100 lei toata distractia cu freonul si service-ul se afla undeva pe giurgiului. Daca e voie pot sa dau si date mai exacte pentru ca e cel mai ieftin.

Edited by sorin1983

Share this post


Link to post

La cielo, nubira - in general masini mai vechi - ventilatorul merge continuu cat timp e cuplat compresorul. Insa multe masini noi (Alfa mea included) are o functionare intermitenta a ventilatorului - independent de temperatura motorului atunci cand este AC-ul pornit. E posibil si la golf sa fie la fel, sau pur si simplu sa fie dusa rezistenta de treapta 1 a ventilatorului si sa plece doar tr.2

 

Da-mi si mie te rog pe mp unde exact e servisul asta si ce program au - zile de saptamana/sambata - si un nr de tel ceva. Multumesc

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Or merge continuu dar pe treapta 1... Nu am urmarit sa vad exact dar o sa urmaresc...

De program stiu ca e pana la 18 dar de obicei mai sta si peste din ce zicea patronul. Adica la mine s-a apucat pe la 18.15 si a terminat pe la 18.35.

Share this post


Link to post

Am rezolvat... dupa ce am taiat firele sa pun altele mi-a trecut prin cap sa masor o dioda care se afla exact langa releul de a/c... era strapunsa, am inlocuit-o cu una din tabloul de sigurante din interior si a mers... mama ei de treaba. Am legat firele la loc, izolat toata instalatia desfacuta si acum am aer conditionat. Mersi pentru sfaturi! Acum astept sa vad de la ce era dioda aia din interior... ca vad ca merg toate... am o vaga impresie ca ar fi de la bricheta sa nu faci vreun scurt...

 

 

Share this post


Link to post

Pe daciaclub am vazut ca ar mai fi unii pe langa auchan titan cu 80 lei tot la robotel.

Share this post


Link to post

Am rezolvat... dupa ce am taiat firele sa pun altele mi-a trecut prin cap sa masor o dioda care se afla exact langa releul de a/c... era strapunsa, am inlocuit-o cu una din tabloul de sigurante din interior si a mers...

 

Sigur nu era siguranta?

Share this post


Link to post

La Nubira sunt niste diode care arata fix ca o siguranta - dar au semnul de dioda pe ele.

Share this post


Link to post

Am ceva cunostiinte de electronica si e o dioda, cum a zis si madkat. O sa fac o poza la tablou dar nu am acum un aparat si nici telefon mai profi.

Share this post


Link to post

Am revenit cu poze dar facute cu telefonul, sper sa fie ok pentru toata lumea.

post-16959-127375051273_thumb.jpg post-16959-12737505262_thumb.jpg post-16959-127375053397_thumb.jpg post-16959-127375054142_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Nu cumva merge si fara dioda? Ma gandesc la diodele care se mai pun la releele de blocare a starterului (la alarme) - multi pun diode pe contactele bobinei.

Share this post


Link to post

Dioda se intercaleaza de obicei pe fir... daca o scot teoretic ar trebui sa intrerup circuitul. Ea doar nu da voie sa treaca intr-un sens deci fara ar trebui sigur sa fie intrerupt circuitul.

Share this post


Link to post

De obicei da. Dar am vazut si montate inseriat cu bobina releului.

Share this post


Link to post

sal. am si eu o problema cu ac-ul. anul trecut nu imi mai mergea aerul. m-am dus la un baietas care verifica instalatii si umplea cu freon si mi-a gasit supapa ai de presiune de langa filtru de aer defecta. cu strap la bornele ei cupla compresorul si racea undeva la 8 grade. am inlocuit supapa aia si pana mai zilele trecute totul a mers bine. cand am vrut sa pornesc aerul am constatat ca nu cupleaza compresorul. am scos iar mufa de la supapa si i-am dat strap. a pornist compresorul si mi-a mers vreo cateva minute cat sa se raceasca. am oprit masina ca nu aveam treaba cu ea. cand am plecat si am vrut sa dau drumul la aer ...nimik. nu mai porneste, nu se aude nimik, nici macar becul de la butonul de pornire nu se mai aprinde. ce ar putea sa fie? siguranta nr 11 am verificat-o deja.

Share this post


Link to post

E dat drumul la aeroterma? Mai este si un releu pe acolo din cate imi aduc aminte si poate nu face contact in soclu.

 

Edited by run4fun

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...