Jump to content
Sign in to follow this  
sp67

Probleme Si Reparatii Aer Conditionat (a/c)

Recommended Posts

Vorbeste cu el sa-i puna curea pe banul lui si daca functioneaza A/C-ul iar masina e ok si vrei sa o cumperi pana la urma, platesti tu cureaua, asta asa ca sa-l vezi cat de cinstit e.(dar sigur nu va fi de acord, asta mai mult ca sigur)

Dar mai bine, vorba lui Wolf, evita oameni de genul asta.

Share this post


Link to post

Probabil instalatia de A/C este defecta.

Share this post


Link to post

La mine incepuse sa se destrame cureaua(avea vreo 2 luni), iesise un firicel din ea si atingea ceva, facea zgomot. Drept urmare am taiat-o, si a durat ceva pana am pus-o la loc, de lene.

Poate sa nu aiba nimic AC-ul, dar testeaza inainte.

Share this post


Link to post

buna ziua

Am si eu probleme cu aerul conditionat la un cielo din 2004.La drum intins functioneaza normal dar in oras la semafoare si in aglomeratie merge intermient

15 secunde merge.. pe urma pauza 15 sec si tot asa.Ventilatorul exterior nu porneste niciodata desi condensatorul de ac este incintat.

Poate cauza acest ventilator decuplarea aerului conditionat? si daca este de la ventilator din ce cauza nu merge?

Edited by bx440

Share this post


Link to post

Este de la ventilator. Ventilatorul este cel care iti face racirea radiatorului de A/C. In momentul in care ventilatorul nu merge => supraincalzire => sistemul intra in protectie => oprirea compresorului.

 

La drum intins, la viteza, iti functioneaza pentru ca racirea este suficienta datorita curentului de aer care intra fortat. In oras ... mai mult stai :)

 

Nu-l lasa asa, poti strica mai multe. In plus, vine vara si e posibil ca nici la drum intins sa nu ti se mai raceasca cum trebuie ...

Edited by Salex

Share this post


Link to post

am luat din nou masina la probe si am constatat urmatoarele

ventilatoarele merg amindoua dar sint comandate numai de temperatura apei. Cind este apa rece compresorul de AC decupleaza foarte des pt ca nu merg ventilatoarele iar dupa ce se incalzeste decupleaza mai rar.

din cite am inteles ventilatoarele sint legate in paralel ( merg amindoua odata) dar nu ar trebui sa fie comandate si de temperatura freonului?

Share this post


Link to post

Nu iti functioneaza treapta 1 la ventilatoare.Pe treapta 1 pornesc automat la pornirea AC-ul si pe treapta 2 cand presiunea AC trece de 1800 Kpa.

Daca treapta 1 nu merge pornesc pe treapta 2 insa prea tarziu si presiunea ajunge repede la 2700 kpa si atunci compresorul decupleaza.

Share this post


Link to post

ventilatoarele sunt pe circuite separate - cel mare dinspre motor porneste in functie de temperatura motorului

cel din fata porneste doar cand merge A/C-ul

in nici un caz simultan sau in serie etc...

Share this post


Link to post

Gresit.Amandoua pornesc in paralel indiferent de treapta sau conditie(AC sau temperatura).

Share this post


Link to post

am rezolvat problema

siguranta 14 care alimenteaza ventilatoarele pe linia de AC era arsa si topita ( de 20 A.) Am scimbat o cu una de 10 amperi pe care a ars o instantaneu si pina la urma am pus una de 30 A si e totul OK. Nu credeam ca maninca atita curent ventilatoarele.

Multumesc pentru raspunsuri

Share this post


Link to post

Ca orice motor electric, la pornire consuma foarte mult.

Share this post


Link to post

salut sunt nou pe aici.am si eu o problema mi-a aruncat compresorul de la a.c ulei pe la fulie si nu mai am nici freon in instalatie! ce e de facut?

Share this post


Link to post

Daca problema e compresorul..pregateste-te cu vreo 600 de ron(altii au fost mai norocosi) :P

 

In astia 600 intra "dat jos compresor,desfacut,curatat,schimbat garniturile,montat la loc, si umplere cu freon.

 

Varianta ceva mai ieftina ar fi sa ai probleme doar cu vreo conducta +freon.

Share this post


Link to post

Buna tuturor!

Am o problema simpla dar se pare foarte greu de rezolvat:surubul de prindere al rolei intinzatoare al AC-ului a cedat probabil si am pierdut tot amsamblul.Am cumparat o alta rola intinzatoare dar surubul cu ajurorul caruia se prinde rola nu il gasesc .

Am incercat la o multime de magazine,service,etc. si peste tot am primit acelesi raspuns:nimeni nu livreaza respectiva piesa.

Rugamintea mea e urmatoarea:nu are cineva schita surubului buclucas ,astfel un strungar priceput ar putea presupun sa il faca. Daca dimensiunile nu sunt exacte rola nu se va alinia cu fulia AC si fulia de pe arbore!

 

Multumesc!

Share this post


Link to post

Poti rezolva elegant problema cu un surub oarecare (de grosime corespunzatoare) un distantier dintr-o teava de dimensiune corespunzatoare si o piulita.

 

Schita nu am insa nici cel original nu are nimic special in afara de surubul aditional de strangere. Tot distantier are pentru a fi rola centrata pe directia curelei.

 

Du-te la un nea saiba mai rasarit si te rezolva instand.

 

PS. Ca sa-ti faci o idee de grosimea surubului, originalul se desface cu cheie de 17 sau 19, nu mai stiu exact care.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Am rezolvat problema cu ajutorul lui "Nea saiba"si astfel am reusit sa ma integrez in categoria celor ce ruleaza cu geamurile inchise la temperaturi incinse! :) )

Share this post


Link to post

Am si eu o problema. Am montat o instalatie de AC luata de la dezmembrari pe un Cielo dar imi trebuie instalatia electrica pentru ea. Imi puteti spune si mie, va rog, de unde pot lua una sau o schema sa construiesc una?

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Schema e in manualul de service ;)

 

manualul - erau niscai linkuri pe aici pe undeva (nu le gasesc acum)

Share this post


Link to post

Da, exact am gasit-o, mersi mult!

Share this post


Link to post

Din cate stiu daca ECM-ul nu stie de A/C, degeaba ii pui instalatia. Trebuie schimbat si ala.

Share this post


Link to post

Din ce stiu ECM-urile sunt la fel - au fire pentru AC si cutie automata - conectate/neconectate in functie de echipare

Share this post


Link to post

Buna seara, am o problema cu instalatia de a/c care nu porneste decat daca suflanta este pe pozitia 3 sau 4 sau nu porneste deloc

am verificat releul - este ok, pus pe direct porneste compresorul, practic ECM nu comanda releul compresorului a/c.

Are cineva o schema?

multumesc

Share this post


Link to post

Mai verifica releul ala, cand aveam tico-ul si mie imi facea aceeasi problema si de la ala era. Uneori functiona cum trebuie, alte ori facea figuri...

Share this post


Link to post

Salut,

 

Tocmai mi-am reparat si eu aerul conditionat la Cielo `96. Am avut radiatorul spart, undeva in partea dreapta jos avea o fisura destul de mare. L-am facut la un service de prin zona trafic greu din Bucuresti (mi-e frica de warn pentru reclama dar la cererea publicului, pot da informatii detaliate pe PM sau poate chiar aici).

 

Pe langa radiatorul spart am avut si electroventilatorul ars.

 

Sambata trecuta 06.06.2009, am fost la constatare si verdictul a fost sa las masina in service pentru 2 zile. Miercuri seara 10.06, pe la ora 18.00 am dus masina, lasand cheile, masina si talonul la portar, deoarece programul se incheie pe la 17.00-17.30. Vineri am fost anuntat ca este gata si functionala (si masina si instalatia de a/c). Datorita faptului ca lucrez in cealalta parte a Bucurestiului (Afumati), am reusit sa o iau doar sambata dimineata.

 

Piesele schimbate erau deja in portbagaj (as putea sa zis ca erau curatate de praf destul de serios), ceea ce m-a incantat destul de mult. Foarte corecti, foarte seriosi, au insistat sa vin pentru o verificare cand voi avea eu timp (probabil ca tot intr-o sambata).

 

Per total, m-a costat 950 RON. Nu pot spune ca e mult sau putin, din moment ce sunt inca extaziat ca imi merge a/c.

 

Sper ca aceste informatii sa va fie de ajutor. Daca aveti intrebari, va rog PM.

 

Numai bine,

roka

Share this post


Link to post

Si eu am acum probleme la aerul conditionat la Matizache. Baga rece doar dimineata, sau cand masina era rece. Am crezut ca nu mai are freon (ma rog agent de racire) am mers cu ea la un service la Constanta, au incarcat baietii cu freon instalatia, am dat drumul la aer conditionat dar nu s-a intamplat nimic. Aerul bagat era cald in continuare. Dupa cautari indelungate, baietii au ajuns la concluzia ca valva de expansiune este bulita. Ea se afla in interiorul masinii, pe evaporatorul care se gaseste undeva sub bord. Evident ca nu aveau aceasta valva de expansiune. Am cautat-o la un magazin de piese Daewoo - nici nu stiau de ea, dar am identificat-o intr-un catalog, au sunat la Craiova la distribuitorul de piese de schimb si am aflat ca este in jur de 300 RON. Am zis sa mai caut.

Pe net, pe eBay nu am gasit de Matiz.

Intrebarea mea este nu cumva se poate demonta aceasta valva (expansion valve) si remedia, curata, ca ma indoiesc ca se pot produce defectiuni la aceasta valva, mai degraba depuneri care pot fi inlaturate/curatate. A mai avut cineva problema asta, a desfacut-o cineva? Pana la urma scot si aia 300 RON dar ma gandesc sa nu ii dau degeaba, si sa se poata repara valva.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...