Jump to content
Sign in to follow this  
sp67

Probleme Si Reparatii Aer Conditionat (a/c)

Recommended Posts

Asa e ... am garantie da' daca mai e altceva defect ... compresor , radiator climatizare AC(daca exista asa ceva), conducta ... etc. iar trebuie sa cotizez...

 

Pana acum e ok si m-am prins si cum se poate verifica daca totul e ok...

Daca apesi butonul de AC si compresorul cupleaza intr-o secunda e ok

Cu cat ai mai putin freon in instalatie compresorul cupleaza mai tarziu ... ultima data cupla dupa ~ 5 secunde .

Share this post


Link to post
Am dat de o firma super serioasa si mi-au reparat compresorul fara costuri uriase. Nu stiu daca este voie sa postez numele si numarul de telefon dar daca cineva vrea sa afle detalii sa-mi dea un pm.
salut am si eu pb. cu aerul conditionat la masina...o nubira 1 si as vrea sa aflu unde este firma sa merg si eu sa ved ce are...mersi

Share this post


Link to post
Aceeaşi problemă am avut-o şi eu, condensatorul fisurat. Am încercat sudare în argon - un mare fâs, deoarece fiind gaz, freonul iese pe unde găseşte şi el un por liber, ca atare instalaţia nu ţinea deloc freon. Am schimbat condensatorul, no problem.

 

Eu l-am luat cu 6.400.000, nou-nouţ.

 

salut...am citit ca ti-ai cumparat compresor no...zimi si mie de unde ca ma lasat si al meu de la nubira 1 an 1999 1,6 CDX.

Share this post


Link to post

aveti idee de unde pot sa cumpar un uscator de espero????

Share this post


Link to post
salut...am citit ca ti-ai cumparat compresor no...zimi si mie de unde ca ma lasat si al meu de la nubira 1 an 1999 1,6 CDX.

 

Ai citit gresit,a spus ca a cumparat condensator nu compresor :) .Problema cu compresorul am avut si eu la nubira (identica cu a ta) in urma cu 2 zile.Ce probleme am intampinat la rezolvarea AC-ului (ce povestesc eu poate o sa ii fie cuiva de folos pentru a nu se "pacalii" ca mine):

 

Masina a fost cumparata in toamna anului trecut(Nubira 1 CDX),AC-ul era nefunctional iar cel de la care am cumparat masina mi-a spus: "Incarci si tu cu freon ca s-a descarcat, nu e problema mare,e in jur de 100 ron" l-am crezut pe cuvant nefiind interesat in mod special de AC pentru ca deja evident temperatura de afara era destul de scazuta fiind toamna iar Aerul Conditionat oricum nu il foloseam.Se face vara,incep caldurile iar eu ma gandesc "pentru 100 ron nu are rost sa ma chinui,masina a venit echipata cu AC,e pacat sa nu-l incarc",ma duc la un service oarecare crezand ca problema e una minora.

 

Incep baietii sa verifice conductele pe acolo pentru a fi siguri ca freonul nu are scapari si SURPRIZA,filetul de la conducta pe unde se baga Freonul era mancata\tocita\rupta facuta praf...mi-am adus aminte,trebuie sa spun si unde e "service"-ul asta unde sunt niste baieti taaree nesimtiti :) am asteptat 2-3 ore numai pentru a-mi spune chestia asta.Service-ul se afla pe pe strada care duce de la Parcul Mare spre Targ,nu faci dreapta la semafoarele alea si o tii drept in fata si la un moment dat dupa circa 30 m se vad niste porti albastre pe dreapta,acolo in spate e bagat cei din Craiova poate cunosc,nici nu stiu daca are ceva autorizatii(am fost indrumat de catre cineva sa ma duc acolo).

 

In fine,sa revenim:Imi dau baietii o conducta de la Nubira pentru ca numai de la alta masina nu se potrivea,platesc conducta. Revin a 2-a zi pentru a baga freon si aceeasi poveste,astpt 2-3 ore dupa ei pana se hotarasc care baga freonul :mda: .Dupa atata asteptare ii spun celui care se pregatea sa bage freonul,sunteti SIGUR ca o sa functioneze...aa mai mult ca sigur,si oricum pana nu bag freon nu am ce vedea...Baga freon si iara SURPRIZA nu facea rece,se framanta ei pe acolo putin de ochii lumii,ca si cum ar parea ca sunt ingrijorati..domne' compresorul nu baga,va rog sa ne platiti freonul bagat,iar la compresor nu ne pricepem.Cand am auzit faza asta deja eram la capatul puterilor :spumelagura: .Am incercat sa le explic ca trebuiau sa verifice intai,i-am intrebat dau banii pe compresor,conducta,SIGUR O SA FUNCTIONEZE...la care ei imi spun ca oricumnu isi puteau da seama daca merge compersorul decat daca era freon in instalatie.Platesc freonul si plec furios cu gandul ca nu are rost sa ma cert cu niste incompetenti pentru ca oricum nu o sa mai calc pe acolo niciodata.In timp ce mergeam spre casa,ma gandesc sa trec si pe la un daewoo-ul de la podul Electro.

 

Ajung acolo cu gandul ca,nu are cum sa fie foarte foarte mult, 2-3-4 mil,dau si termin povestea.Intreb cat costa iar baiatul de acolo imi spune in jur de 1900 ron cu tot cu TVA,vreti sa facem comanda? =)) ..NUUU categoric,costa enorm dar de ce e asa scump?..oamenii imi explica foarte civilizat,asta e pretul lor, pentru tico e 12 mil cielo 15 din cate retin,cam asa,Imi mai spun si ca nu trebuie inlocui in intregime compresorul,se pot da separat piese din el.Plec putin mai linistit.Ajung acasa si sun o "cunostinta" de la daewoo,ii spun cele intamplate,si ma cheama a 2-a zi dimineata la reprezentanta Daewoo pentru a rezolva problema..la 7:50 ajung acolo,la 8:00 intru(prima masina).Compresorul era distrus in totalitate (cel putin asa spun ei) face rost de altul de Leganza pentru ca se potrivea(sper sa nu fi inteles gresit) Second hand de sigur,la fabuloasa suma de 450 ron.Invartelile lor,treaba lor eu am fost multumit de pret ,l-au pus au bagat iara freon pentru ca ,RETINETI!MASINA NU AVEA FREON..deci mecanicii lu' peste de unde am bagat freon ma fraierisera la maxim.In fine baga si freon,mai schimb si un filtru ca tot sunt acolo..48 ron ora de lucru x 2 ore=96 ron + 450 + acolo de o bere +freon 100 ron 600 si ceva de ron + conducta si freonul de la ceilalti baieti in jur de 800 -850 Ron toata "distractia" asta.Am plecat foarte multumit de faptul ca am rezzolvat problema.Am omis inca ceva cei de la reprezentanta au spus ca compresorul se verifica si cu AER SIMPLU,nu e nevoie de freon,iar cei de la service-ul fantoma au spus contrariu.

 

Sper ca nu v-am plictisit cu povestea mea,si poate aveti ce invata din ea :D

 

Multa Bafta

Share this post


Link to post

am si eu o problema cu ac-ul...cand apas butonul si vreau sa dau drumul la ac nu mi se aprinde ledul acela de pe buton din ce cauza oare ? siguranta am verificato si e buna din ce am mai cititi prin forum am ainteles ca ar mai trebui sa verific si releul de la ac da nu stiu unde este poate sa ma ajute cineva? sau ce alte motive ar mai putea fi? cei de la service cand am fost mi-au spus ca daca nu se aprinde ledul trebuie sa schimb toata comanda de la ac da nu au verificat dacat siguranta altceva nimic...mentionez ca am un espero 1.8 din 1998

Share this post


Link to post

@alextuning

Instalatia nu se verifica bagand aer ci creeand vacum si vazand daca se pastreaza. Daca baietii aveau instalatie de incarcat si nu operau cu butelia pe cantar si cu manometrul, cum cred eu ca s-a intamplat, puteau face chestia asta si chiar daca erau incompetenti rau si faceau incarcarea fara test isi puteau recupera aproape tot freonul bagat si nu te mai taxau aiurea.

 

@romica

Siguranta aceea cred ca e de la cuplaj A/C si daca e asa, nu are legatura cu problema ta. Oricum trebuiau sa verifice mai adanc inainte de a ajunge la concluzia ca e defecta comanda. Verifica sa nu fie vre-o mufa sarita prin spate. Daca nu, gasesti comanda la SH.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

am desfacut azi comanda de la ac si nu are nici o mufa sarita totul e ok acolo...cred ca am sa imi cumpar alta comanda..

Share this post


Link to post

revin cu o oarecare problema.

Ac-ul raceste mult prea mult.Am scris pe pagina anterioara ca am masurat dupa incarcare -10.

Dupa un timp de mers cu ac-ul pornit deja te tampeste. Temp e mult prea mica singura solutie fiind de a lasa ventialtorul sa bata pe dezaburire parbriz , altfel e grooaznic , mai mult de 5 min nu rezisti la picioare nici la gurile centrale,

Am vazut ca imi scapa putin ulei cu subst flurescenta pe la " recuperatorul de freon" , cred ca asa se numeste.Asta dintr-odata pentru ca nu am umblat la acele conducte.

Am masurat din nou temp la gura de racire si este -8.9 . temp exterioara 28 de garde, pe seara asa.

Se poate sa fie prea mult freon in instalatie?

Share this post


Link to post

NU conteaza daca e mai mult.

Instalatia are un anumit randament, acel randament NU creste daca ii bagi ( presupunand ca ai avea unde ) mai mult freon decat e recomandat.

 

Daca ce scri tu acolo e cu nimus grade celsius ... e visul oricarui posesor de AC.

Mai e o solutie sa nu te tampeasca temperatura foarte rece a ACului.

Ai un buton pe bord, de care, daca invarti poti seta sa nu iti dea aer de temperatura minima ci sa il dai mai spre cald.

Iar daca are clima, seteaz-o pe 24 de grade si o sa iti fie perfect.

Cat priveste scurgerea de freon, evident ea nu e buna, trebuie rezolvata.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post
Am dat de o firma super serioasa si mi-au reparat compresorul fara costuri uriase. Nu stiu daca este voie sa postez numele si numarul de telefon dar daca cineva vrea sa afle detalii sa-mi dea un pm.
Mar interesa si pe mine adresa(daca este in bucuresti) si nr. de tel. multam.

Share this post


Link to post

Salut!

 

Am cautat pe forum si nu am gasit nimic asemanator cu problema mea:

- pentru prima oara am observat acum vreo 2 zile ca imi creste temperatura apei la masina. Nimic deosebit poate, dar, chestia ciudata este ca se intampla doar daca este AC-ul pornit si nu am viteza mare. Nivelul de antigel este ok, ventilatoarele pornesc ambele cum trebuie...

 

Fenomenul se manifesta mai exact in felul urmator: pornesc AC, baga aer rece super bine ca inghet in cateva minute, apoi incet-incet creste temperatura aerului care intra si creste temperatura lichidului de racire. Daca opresc AC scade temperatura lichidului de racire pana la normal (intre cele 2 puncte).

 

Multumesc si scuze daca am postat unde nu trebuia!

Edited by kufu

Share this post


Link to post

salutare,

 

am frunzarit si eu cam tot topic-ul asta, insa n-am gasit simptome asemanatoare cu ce am patit eu, asa ca risc o-ntrebare...

 

mai concret, AC-ul vechiului meu Cielo ('96) functiona cat de cat multumitor pana ieri - cu opriri / porniri destul de dese, ceea ce am inteles ca-i oarecum normal in conditii de caldura mare, instalatie obosita, eventual calcat un pic mai hotarat acceleratia... - anyway, de racit racea destul incat sa-ti intepeneasca gatul daca uitai sa-l mai directionezi si-n alta parte

 

azi dimineata, desi racoare cand am plecat de-acasa, cam pe ultimii doi kilometri ai drumului spre slujba zic sa dau si eu drumul la frigider - nu stiu, poate-a fost vreo coincidenta ceva, insa am auzit un zgomot ca de piesa grea cazuta pe-un scut de tabla, si de-atunci n-am mai servit aer rece in masina :(

 

in pauza de masa m-am invartit un pic pe langa atelaj, insa fara prea mare folos - LED-ul pe butonul de AC se aprinde, se aude tacanitul releului si la pornire si la oprire, niciun alt indicator nu se aprinde-n bord, insa nema aer rece, si de asemenea nu se simte scadere de putere la pornirea AC; m-am uitat si-n compartimentul motor - ambele ventilatoare merg, nu pare a fi nimic lipsa, toate curelele sunt acolo, nu iese fum de nicaieri, nu miroase nicaieri a ars, sub masina nu sunt pete, am observat doar cateva picaturi de lichid uleios verzui cazute dintr-un furtun gros ce pleaca din coltul radiatorului si intra-n motor (in partea stanga cum stai in fata masinii si te uiti la motor); si (parere subiectiva totusi) mi s-a parut chiar ca-n masina intra acum aer un pic mai rece cu AC oprit decat cu el pornit...

 

tin minte ca acum vreo doua luni cand am scos-o din service (reparatie capitala la motor), m-au atentionat cei de-acolo ca "s-ar putea sa trebuiasca sa schimb curand compresorul de AC" (nu mai retin detalii) - intrebarea e daca e posibil ca asta sa crape asa de brusc si zgomotos, si ce risc mergand cu el asa in continuare

 

si eventual poate stiti vreun service in Bucuresti mai liber zilele astea, ca-n week-end cica era programata plecarea-n concediu, si nu vreau program de sauna pe drum :(

 

10q

Share this post


Link to post

si inca o-ntrebare, c-am mai rumegat aseara problema... stie cineva cum miroase uleiul de-i zicem "freon" cand e ars? de multe ori am gasit sub masina pete de lichid uleios, mult prea curat sa provina din motor (si oricum pe joja nu pierd nimic), si de multe ori, la 2-3 minute dupa ce pornesc motorul simt in masina ceva miros de seminte de dovleac prajite :)

 

ma gandesc ca poate chiar pierd "freon", si eu ma agit cu compresoare, explozii si alte panici din astea...

Share this post


Link to post

Am un Cielo din 1996 la care instalatia de aer conditionat a mers perfect, pana in aceasta vara cand i-am incarcat instalatia cu freon.

Dupa incarcarea instalatiei sub una din tevile compresorului a aparut un lichid uleios si se auzea un fasait. De asemenea pe traseul conductei care intra in bord mai exact in dreptul filtrului de aer acolo unde sunt mufate cele doua conducte se aude un fasait dar nu este nici o urma de ulei.

 

Conducta care intra in bord este foarte rece dar cea care iese este fierbinte iar instalatia numai furnizeaza aer rece. Ce trebuie sa fac?

 

Inca o problema. Nu imi porneste ventilatorul de pe radiatorul din fata chiar daca masina circula in oras. Este normal?

Share this post


Link to post

1) Probabil e freon, ceea ce denota pierderi la oring-ul respectiv . Trebuia verificata instalatia inainte de umplere.

2) fasaitul e normal.

3) Ventilatorul sau circuitul e defect. Cele 2 ventilatoare trebuie sa porneasca concomitent. Vezi sigurantele intai.

 

Eu as rezolva punctul 3 mai intai.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Daca ventilatoarele nu-ti functioneaza, in mod normal sistemul de A/C intra in protectie. Sustin ce a zis Dj_Dark, rezolva punctul 3 cu maxima urgenta. E posibil ca, in momentul in care iti merg ventilatoarele, sa ai si frig in masina. Posibil sa ai o scurgere minora de "freon" insa trebuie remediata, altfel pierzi tot gazul.

Share this post


Link to post

Intre timp am demontat electromotorul de la ventilator,cel care impinge aer in masina si am scos doi pumni de frunze uscate si am fost la o vulcanizare si am suflat cu aer.

Am curatat contactii de la sonda care inra in radiator si acum cind pornescaerul conditionat pornesc ambele electroventilatoare,dar conducta care intra sub bord este rece iar cea care iese este calda.

Condensatorul nu este foarte rece cind merge aerul conditionat.

Ce sa fac?

Share this post


Link to post

Mergi la o firma specializata in A/C, nu neaparat service Daewoo. Nu prea mai ai ce sa ii faci tu.

Share this post


Link to post

Si totusi... la problema mea nu are nimeni nici macar o idee??

Share this post


Link to post

Verifica daca cele doua electroventilatoare pornesc:

1. cand dai drumul la AC

2. cand se incalzeste motorul (fara AC pornit)

Share this post


Link to post

Tu chiar crezi ca poti rezolva orice problema in spatele blocului ? Nu ai cum ! Ai pompa de vidare ? Ai dispozitiv cu azot de testare a instalatiei de A/C ? Lampa cu ultra-violete ? Eu nu cred si nici nu inteleg de ce nu accepti ideea ca problema poate sa te depaseasca (ca diagnosticare/remediere/unelte). Mama ei de Dacie ... din cauza ei am ajuns o natiune de mecanici !

Share this post


Link to post

@ andreib: Asta a fost primul lucru... merg foarte bine ventilatoarele... Chestia se intampla doar daca stau pe loc sau merg incet (1-a maxim a 2-a). Daca am viteza nu se intampla nimic... Totusi, ventilatoarele merg bine, pornesc cand trebuie! :( :aoleo:

 

 

@ Salex: pentru cine era postul tau?

 

Multumesc!

Share this post


Link to post
Salut!

 

Am cautat pe forum si nu am gasit nimic asemanator cu problema mea:

- pentru prima oara am observat acum vreo 2 zile ca imi creste temperatura apei la masina. Nimic deosebit poate, dar, chestia ciudata este ca se intampla doar daca este AC-ul pornit si nu am viteza mare. Nivelul de antigel este ok, ventilatoarele pornesc ambele cum trebuie...

 

Fenomenul se manifesta mai exact in felul urmator: pornesc AC, baga aer rece super bine ca inghet in cateva minute, apoi incet-incet creste temperatura aerului care intra si creste temperatura lichidului de racire. Daca opresc AC scade temperatura lichidului de racire pana la normal (intre cele 2 puncte).

 

Multumesc si scuze daca am postat unde nu trebuia!

 

Data viitoare cauta mai bine.Problema este la indicatorul de bord unde sunt contacte imperfecte.

S-a discutat aici : http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...;hl=temperatura

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...