Jump to content
Sign in to follow this  
sp67

Probleme Si Reparatii Aer Conditionat (a/c)

Recommended Posts

Problema la a/c Leganza.

Am cumparat recent o conducta de ac-u nou noutza , cea veche era f buna insa un furtun s-a frecat de o clema de langa compresor si a strapuns intr-un final.

Problema este ca piesa cea noua nu se potriveste decat in compresor si pe traseul urmat de cea veche, iar in radiatorul de interior aeasta nu intra complet, nu este etansa deloc .

A mai avut cineva problema asta?

Exista vre-o rezolvare?

Share this post


Link to post

done.

Ca sfat pentru cei care mai cumpara conducte noi.

Trebuie sa luati putin la smirghel varful conducte, apoi intra f ok, de preferat sa dati jos capacul ala de plastic pentru ca incurca.

Eu am folosit si un gasket de la 2+2 ca sa fiu sigur de etansare.Maine ramane sa bag freon sa vad ce se intampla :)

Share this post


Link to post

Trebuia sa aiba un O-iring pentru etansare, nu cred ca 2+2 e bun de folosit pe acolo.

Share this post


Link to post

Este si o-ring insa am vrut sa fiu sigur ca daca e sa treaca freonul de inelush sa nu treaca si de gasket.N-am avut de unde sa cumpar Loctite la ora 21 ca eram mai sigur pe montaj daca foloseam Loctite

Share this post


Link to post

N-ai nevoie de Loctite sau alte chestii din astea. eu am facut bucati o instalatie A/c si apoi cand am montat-o am folosit tot O-ringurile initiale. De 2 ani nu mi-a pierdut gram de freon ... Si nici macar nu ma strans la nebunie ...

Share this post


Link to post

Da, m-am documentat si eu mai bine, insa eram destul de sceptic referitor la etansare. Din cate am aflat e bine sa nu iasa din gasketul acela pe instalatie pentru ca e posibil sa se "duca" compresorul.

Instalatia am stat vr-o 10 min s-o videz si se pare ca este ok. Presiunea este f buna. Temp la gura de racire este de -10 grade.

Share this post


Link to post

-10 grade ?! Sigur e bun termometrul ?

Share this post


Link to post

asta inseamna aproape instalatie "inghetata" - si ar trebui sa intre in protectie inainte de a se intampla asta... :o

Share this post


Link to post

Temperatura vaporizatorului nu poate fi mai mica de -7 grade la leganza.La -7 grade vaporizatorul poti masura la aeratoare minim -5 grade.Dintre masinile daewoo singura care are protectie la inghet a vaporizatorului este matizul.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

O sa-mi schimb in curand compresorul de A/C (pun nou...) si in procedura de schimbare din manual zice ceva cum ca se umple compresorul nou cu ulei in cantitate egala cu cea scursa din cel vechi (evident daca cel vechi nu l-a pierdut...). Intrebarea este: ce cantitate optima se pune in compresor (pe "eticheta" din compartimentul motor zice - ulei refrigerent, despre el este vorba ? - PAG 265 ml... asta sa fie?). Intreb deoarece "am auzit" faptul ca aceste compresoare ar avea deja ulei in ele...

Share this post


Link to post

In mod normal compresorul nou se livreaza cu cantitatea respectiva de ulei in el.

Share this post


Link to post

salut,

m-am uitat prin posturi si nu am gasit...

 

am o problema cu instalatia de aer conditionat la un cielo std euro 3 din 2005.. De la service mi-au zis ca este senzorul de joasa sau ceva de genul asta... un senzor cu 3 pini pe care nu il gasesc la craiova...

din pacate n-am avut inspiratia sa iau codul exact

 

daca a mai avut cineva o problema similara sau stie de unde as putea sa cumpar un senzor din asta astept sugestii

Share this post


Link to post

Cum au ajuns la concluzia ca este senzorul de presiune?Au pus testerul si au citit presiunea sau au masurat presiunea cu manometre?

Share this post


Link to post

pai sa o iau cu inceputul,

pierdea lichid de racire pe la o garnitura chiar in dreapta radiatorului , cand am ajuns eu la service era aproape tot dus.

au remediat problema cu garnitura si nu mai pierdea nimic, asa ca s-au apucat sa re-umple instalatia.

 

au umplut instalatia dar cand pornea ac nu cupla, nu baga aer rece..

 

cam asta a fost... si concluzia ca e senzorul cu 3 pini...

Share this post


Link to post

Trebuie pus testerul pentru a vedea presiunea pe care o arata acel senzor.

Poate fi o siguranta,poate fi un releu sau poate fi o mufa sarita de la compresor.

Daca presiunea citita de senzor este mai mica sau mai mare decit cea citita direct de manometru atunci se i-a decizia inlocuirii acelui senzor.

Share this post


Link to post

ei zic ca sunt siguri ca e senzorul ala, au facut comanda de vreo 3 ori de fata cu mine la craiova... a trecut ceva timp de la depistarea problemei si singurul raspuns primit a fost ca nu au la craiova si trebuie sa vina din coreea. tare imi e ca stau toata vara fara AC . :shock:

 

o sa ma duc saptamana viitoare la revizie si vedem daca rezolv ceva

Share this post


Link to post

Revin cu informatii legate de A/C. Asa cum mi-am propus de mult, azi am reusit sa ajung la un service specializat.

 

Simptome care m-au dus la service :

- pierdere in timp agent refrigerant => scadere eficienta racire habitaclu

- usoare scurgeri de ulei pe la compresor

- zogmot puternic al compresorului (un huruit-vijiit destul de enervant)

- treptat presiunea in instalatie a devenit prea mica pentru a mai porni compresorul.

 

Astazi le-am cerut sa desfaca compresorul si sa inlocuiasca tot ce li se pare citusi de putin uzat. Am scapat ieftin, pistonasele aratau impecabil, rulmentul si presetupa la fel (NU STIU de unde provenea zgomotul, am suspectat tot timpul ca rulmentul e de vina !). Compresorul a fost curatat ca la farmacie, schimbate toate garniturile de etansare. Instalatia a fost intii testata cu azot, apoi vidata, umpluta cu agent refrigerant, ulei si substanta fluorescenta (pentru depistarea eventualelor scurgeri/pori). In final operatiunea a avut mare succes, daca pornesc A/C, in 5 secunde aerul de la grile imi paralizeaza mina. Desi nu am folosit A/C mai bine de 2 ani, instalatia e in stare perfecta.

 

LE: Am revenit acum de la masina unde am masurat temperatura aerului la grila. Pe recirculare aer, setat la 18C si pe treapta de ventilatie 2 din 5, la grila centrala (chiar la iesire) temperatura a coborit la 2,4C. Nu stiu daca mai putea cobori, nu mai rezistat mai mult

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Daca esti multumit de calitatea lucrarii poti scrie aici cat a costat intreaga operatiune si numele service-ului unde ai efectuat-o.. :)

Si eu as vrea sa-i fac o inspectie la masina mea pentru ca si la mine se manifesta acelasi zgomot al compresorului, mai ales cand e mai racoare afara, si exista un "fasait" ce se aude la aeratoare in habitaclu.

Share this post


Link to post

Nu am dat nume si preturi pentru a nu fi considerata reclama. Daca exista interes si poate fi lasat postul, iata si detalii: service-ul se numeste GES, poate fi gasit pe strada Vulturi la nr. 89. Ieri am aflat ca au si web-site : GES. Omenii se ocupa si de altele in afara de A/C, am mai pus la ei esapamente, catalizatoare, diverse si intotdeauna am fost foarte multumit. O singura precizare: daca vreti servicii bune pentru masinile voastre oamenii sint super OK, nu cirpesc si nu fac treaba de mintuiala. Daca vreti sa fiti tratati boiereste, sa fiti periati la intrare, abandonati ideea de a merge pe acolo. Nu cred ca am intilnit in alta parte oameni mai reci si mai acri !

 

La mine lucrurile au stat in felul urmator, putin impotriva politicii firmei. In mod normal, clientul merge cu masina si specialistul lor face constatarea dupa care se apuca de lucru. Eu m-am dus si le-am zis din start ca vreau compresorul desfacut, facuta o revizie severa, incarcat cu "freon", etc... Cind a primit pe bancul de lucru compresorul, nenea a devenit putin aricios, ca nu are joc la rulment, ca nu scapa freon, ca uleiul e f.f limpede ... el ce sa-i faca la compresorul respectiv ? Chiar mi-a zis din start ca baga mina in foc ca m-am inselat, ca il pune la loc si merge brici. Evident, eu tot ce am vrut l-am pus sa faca, omul a executat lucrarea f. bine, rezultatele vi le-am zis de ieri. Desfacut compresorul complet, curatat pistonase, schimbat garnituri, inlocuit ulei si mai multe nu mai stiu. Din momentul in care s-a apucat efectiv de compresor, treaba a durat cca. 3 ore. Demontatul si montatul au fost facute , evident, de un pusti foarte vioi :) . Dupa montarea compresorului pe pozitie a fost facut un test etansare a instalatiei. A bagat azot sub presiune, faza care mi-a dat ceva emotii avind senzatia ca pierde pe undeva. Lucrurile au fost mai simple, dupa egalizarea presiunilor in circuite, s-a stabilizat si a fost OK. Oamenii au doua aparate destepte de incarcare cu agent refrigerant. Pentru inceput se goleste instalatia recuperindu-se ceea ce se poate, respectiv "freon" si ulei. Urmeaza o etapa de vidare care a durat 10 minute. Ei recomanda adaugare de ulei si substanta fluorescenta, din motive care s-au discutat si ras-discutat pe acest topic.

 

Umplerea cu gaz+ulei costa 154 RON, substanta de contrast parca 39 RON. Daca, dupa incarcare, instalatia scapa pe undeva, dar nu din vina lor (adica exista un por) la cea de-a doua incarcare se ofera o reducere, parca de 20%. Pe mine toata lucrarea m-a dus la 500 RON, nu stiu daca e mult sau putin pentru ca la altii nu am mai intrebat. Pentru mine a fost OK fiind foarte aproape de casa, practic la mai putin de 15 minute de mers pe jos.

 

Precizari suplimentare: din cite am vazut, oamenii se ocupa cu destul succes de orice tip de masina, inclusiv aducerea rapida a pieselor, insa nu stiu cum stau cu preturile la acest capitol. Ca idee, ieri am vazut un Opel Vectra A la care i-au adus radiator A/C, un Mercedes ML la care ii schimbau discurile de frina, placute, bucse. Doar pt. A/C am mai vazut 3 Audi-uri, un Volvo (cu numar de Bulgaria :D ), 1 BMW, 1 Passat si 2 Peugeot-uri

 

 

@Mike1 : acel "fisiit" pe care l-ai observat este un indiciu ca presiunea din instalatie nu mai e corespunzatoare, cel mai probabil ti-a pierdut agent refrigerant. Cum ziceam si in alte rinduri, asa a inceput si la mine. La un moment dat nici compresorul nu o sa-ti mai porneasca.

Share this post


Link to post

Merci frumos pentru informatii Salex, cu siguranta postul ofera info utile si va ramane :)

Share this post


Link to post

Exact la GESSERVICE mi-am facut si eu revizia la AC+incarcare cu freon in 2005, oameni profesionisti.

AC-ul raceste si acum extrem de bine.

Share this post


Link to post

La Tigra neveste-mii cand dau drumu la aer ( lucreaza / raceste ) se aude un sssasait / galgait ( ca si cum ai aerisii caloriferele de apartament ) in partea centrala jos, la nivelul pedalierului , dar central.

Are cineva idee ce e ?

Concomitent cu acest ssssasait am constatat ( dupa reparatia de inlocuire diverse pe la motor ) ca NU mai incalzeste.

O sa reajunga la mecanic dar as dorii sa stiu de ce il bat.

Omul a facut reparatiile astea http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...mp;#entry355401 ( post 54 ) + schimb bujii dar se pare ca a stricat incalzirea si a provocat ssssasaituri.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

desi nu au trecut 2 saptamani de cand am fost si eu cu AC la "doctor", tot la G, am observat la pornirea AC-ului un huruit destul de puternic, pe care nu l-a avut pana acum. stie cineva de la ce ar putea fi?? vad ca inca mai baga rece. oare pot sa mai merg cu el asa?? nu prea am pofta iar de service.(m-a scuturat de 400 ron data trecuta)

Share this post


Link to post

Ieri mi-a fost reparat si mie AC-ul...

Am cumparat radiatorul AC , am fost la service s-a demontat, radiator apa, electroventilatoare 1 si 2 , radiator AC ... s-au montat la loc cu radiatorul nou de AC, s-a incarcat instalatia cu freon .

Am mai schimbat ulei+filtru, antigel (daca tot s-a demontat radiator) cu consumabilele mele, s-a mai schimbat ornametul pe o usa si am platit 260 lei ... toata distractia.

 

Acum sper sa nu mai pierd freonu' ... ca-i tare scump aeru' asta ...

Share this post


Link to post

Mergi la ei, ai garantie la reparatie.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...