Jump to content
Sign in to follow this  
sp67

Probleme Si Reparatii Aer Conditionat (a/c)

Recommended Posts

P.S. Poate pute-ti sa-i dati o carte baiatului ca sa vada si el schema sigurantelor, etc... Iti multumesc expero 16V, merci pentru idee poate ma ajuta si pe mine cineva cu acest manual si ma mai intereseaza carete tehnica,nu cunosc f. multe despre aceasta masina,atat pot spune ca sunt super multumit de ea,pentru mine a fost o trecere cam de la cer la pamant,inainte am avut o supernova care mi-a facut o mie de draci parca ma insurasem cu ea,o bibileam tot timpul.

Va multumesc f. mult

Share this post


Link to post

Daca ai o cunostinta care trece prin Targoviste ti-l pot da oricand, pe CD (acum 2 saptamani am trecut prin Pitesti... Daca as fi stiut...). Sau, daca ai casuta la Yahoo ti-l trimit baietii acolo!

Share this post


Link to post

adresa mea de e-mail de pe yahoo este bogdan_ungureanu652@yahoo.com

Merci mult.

Bogdan

Share this post


Link to post

acum fac download la fisierele de la tine,merci mult.de abia astept sa ii dau print(sunt la job si merge este moca)inco o data multumesc

Share this post


Link to post

1.Este cumva AC legat de instalatia de franare? Sa va spun si de ce: inainte aveam frane naspa AC cupla dar nu baga un debit normal (de abia se simtea) dar era totusi aer rece.

Am schimbat placutele de frana si am facut o aerisire si surpriza compresorul nu mai cupleaza desi becul de pe bord zice ca da.

Exista o legatura care nu o inteleg?

Mentionez ca de anul trecut am inceput sa am pb cu AC dupa 7 ani de zile de functionare fara pb. L-am dus la mesteri si surpriza totul era OK nu pierde freon, garnituri ok dar nu mergea; s-a umblat un pic la el si si-a revenit; a mers ce a mers si aceiasi situatie.

A mers pana am ajuns la punctul 1. Si desi vine iarna ma gandeam ca ar fi ok sa ma la vara AC.

Share this post


Link to post
Am ramas fara A/C la un Cielo ('96, Coreea), se pare ca a ramas fara freon.

Stie cineva unde se repara cel mai bine si ieftin? Evident, vreau si o verificare a instalatiei, ca nu vreau sa bag freon si sa ma pomenesc in cateva luni ca iar am ramas fara el.

 

Mergi la City Center 2, langa Romexpo, intreaba de Cristi de la electric. :wink:

Share this post


Link to post

Salutare la toata lumea din nou,mai o problema cu barcuta mea.

Acum ceva timp am schimbat radiatorul de A/C,i-am schimbat si garniturile am incarcat cu freon,dar A/C-ul pleaca cand vrea muschi lui, am zis ca este de la releu l-am schimbat si pe ala si acelasi simtom ,m-am uitat si la siguranta nu este arsa dar am inlocuit-o cu una noua.

Practic cand pornesc motorul prima data si dau drumul la A/C compresorul nu pleaca,dupa ce fac cca 20 km merge, sau dupa ce se incalzeste ii schimb releul cu cel de langa el merge si atunci, nu stiu ce sa mai zic.

Ma poate ajuta cineva?

Share this post


Link to post

La temperaturi scazute ale motorului si ale mediului nu porneste AC-ul.

Share this post


Link to post

La mine porneshte, si inca cum.

Nu stiu sa iti dau nici un sfat din proprie experienta, mergi la un mecanic bun si pune-l sa caute ce are.

Share this post


Link to post

Pe instalatia de freon exista un senzor de freon care nu da voie compresorului sa porneasca decat daca este refrigerant in instalatie (sa nu mearga cu aer). Merita verificat si ala ca la mine la Fiat nu mergea din cauza lui... Oricum recomandarea este sa te duci la cineva care se pricepe :thumbl:

Share this post


Link to post

am avut si eu un cielo executive din 2000. aveam o problema asemanatoare cu aerul conditionat. pornea cu o mica intarziere fata de momentul apasarii pe buton. nu stiu ce sa zic in cazul tau. sfatul meu e sa mergi la un service specializat.

Share this post


Link to post

Am gasit un service de reparat AC auto care este situat orientativ, langa PSD Baneasa prima straduta la dreapta si apoi iarasi dreapta. Completat cu freon si ulei in instalatie,subst fluorescenta, plus inlocuit un furtun 1.4 mil lei.

Peste 10 zile am revenire pt constatare eventuale pierderi; ce este nasol ca am trecut prin iarna cu AC-ul stricat si este posibila o deteriorare a garniturilor (este f important sa-l deschizi si iarna) si ei mai banuie o piesa pe care vor hotara atunci daca o vor schimba.

Edited by Nicotine

Share this post


Link to post

Iti recomand service-ul Radacini de pe Plevnei. Aveau acolo doi frati, meseriasi foarte buni care mi-au rezolvat aerul conditionat dupa ce am cheltuit multe milioane del lei acum un an. Pe unul din frati il cheama Mario. Intreaba de el. este service-ul din fata benzinariei shell de pe Plevnei.

Share this post


Link to post
ce este nasol ca am trecut prin iarna cu AC-ul stricat si este posibila o deteriorare a garniturilor (este f important sa-l deschizi si iarna) si ei mai banuie o piesa pe care vor hotara atunci daca o vor  schimba.

Asta ti-au zis-o ei? Ca ai stat toata iarna cu a/c stricat?

De costat n-a costat mult, de asta sa fii sigur. Oricum cat freon iti baga atata platesti. Bine, asta ca situatie normala si din ce-am vazut la mine in service la Renault.

Da, si a/c ar trebui pornit cateva minute nu numai iarna, ci pe tot timpul anului. Macar la 2-3 sapt.

Sa ne mai spui despre ce piesa este vorba.

Share this post


Link to post

Am fost vineri la revizie, si la proba cu lumina flurescenta nu erau pierderi de freon si nu am mai schimbat nici o piesa.

Instalatia a mers cu freonul din fabrica 8 ani de zile, si anul trecut incepuse sa faca figuri nu cupla si daca tot venise iarna am neglijat problema.

La vara in conditii de utilizare intensiva voi vedea daca au facut o treaba ok.

Share this post


Link to post

Exista posibilitatea ca AC sa cupleze dar sa bage aer destul de rece ? Am un amic cu un cileo care are problema asta . Sau i se pare nu stiu ce sa zic..

Desemenea cica nu mai face rece decat dupa o perioada de timp , fata de inceputuri cand facea imediat cum ii dadeai drumul , indiferent ca masina a stat in soare.

Sa fie o problema ?

ca eu cred ca viseaza el cam, mult si ca numai la vara o sa-ti dai seama daca face suficient de racoare..

Share this post


Link to post

a/c se verifica cu un termometru de incredere, bagat pe aerator, treapta 1 de viteza ventilator, ralanti, dupa approx 15 min de functionare. Trebuie sa aveti max 8 grade.

Am mai zis eu si prin alt topic...

Share this post


Link to post

Va zisesem anul trecut ca am umplut instalatia cu freon, iar la verificare si reverificare nu s-au constatat pierderi (Cielo '96).

A mers bine pana de curand; acum o saptamana, cand a fost mai cald, mi-am dat seama ca raceste cam greu, iar acum 2 zile si-a dat iar duhul - nu mai cupleaza compresorul.

Morala: probabil ca garniturile sunt imbatranite iar freonul a scapat incetisor. Si am mai pornit aerul conditionat chiar si iarna - nu chiar in fiecare saptamana, cum scrie la carte, dar ... In concluzie, daca batranica voastra nu-si mai da aere, poate ar fi bine sa schimbati de la inceput toate garniturile, inainte sa incarcati instalatia cu freon.

Share this post


Link to post

Cand apesi butonul de AC, se aprinde? Dupa 1 sec, se aude un ţac? Calculatorul reactioneaza? (marire temporara ralanti)

 

Tipic, daca butonul nu se aprinde e o problema electrica. Am patit eu, se miscase releu'. Am avut un morcov...

 

Oricum, A/C pierde freon inevitabil. Odata cu el, pierde capacitatea de racire, pana cand baga aer usor mai rece decat exteriorul.

 

In final, A/C e angrenat de motor. Optimum este facut pentru sarcina, nu ralanti. Masina mea este inchisa la culoare si daca stau in soare Sahara nu face fata. Sufla rece dar ma incing eu prin parbriz.

 

Testul il fac asa:

 

* Cu masina incinsa (parcata la soare cu orele), mut la umbra.

* Pornesc A/C pe 3

* Turat motor 2500/3000

* Recirculat aer.

* Asteptat 30 sec

 

Temperatura in masina scade la "suportabil". De acolo, scot recircularea, mut pe 2 si plec, la racorica. In max 5 minute il dau pe mai mic ca incep sa-mi inghete mainile/picioarele.

 

Daca merg in soare puternic, nu mai face fata la ralanti (ambuteiaj). Ori turez usor (1000-1500) ori bag recirculare.

 

Eficienta A/C depinde de turatie, implicit de stilul de mers. Daca mergeti tot timpul pana in 2000 RPM, nu baga cat trebuie, punct. Doar la umbra sau in calduri suportabile (<30 grade)

 

Si inca o chestie. Cantitatea de caldura schimbata este constanta. Acelasi "frig" pe dublu aer inseamna mai putin "frig" pe metru cub. Dat pe 3 sau 4 nu face frigider in masina decat la temperaturi mici. Vara in soare nu face cat trebuie. Stati pe 1 sau 2 (presuspun ca grilele de admisie si ventilatorul au fost curatate)

 

A/C a fost verificat, garniturat, reumplut, etc acum 10.000Km si 12 luni.

Share this post


Link to post

Ok...nu-s prea lamurit dar...La cei care au patit-o cu A/C se auzea vreun "fasait" ca si cum ar avea pierderi pe undeva? Si mai exact cum v-a lasat? deodata sau incet incet ati simtit ca nu mai baga rece? La mine unu a mers foarte bine ultima oara dar cand i-am mai dat drumul canci rece. Sincer nush daca e asa dar s-ar auzi ca scapa ceva pe langa filtru de aer pe acolo. Mai dati si voi o parere ceva ca nu prea am chef sa dau asa repede 2 bulioane pe reparatie.

Am mai citit pe undeva ca daca ar fi prea multa presiune nu ar merge si nici daca ar fi prea mica. Astept opinii.

Share this post


Link to post

Si eu am cam aceeasi problema : in loc sa bage rece, baga aer la aceeasi temperatura cu aia din masina sau chiar mai cald. Stie cineva care poate fi cauza ?

Si cam tot dintr-o data s-a intamplat.

Share this post


Link to post

Cel mai probabil ai teava de freon fisurata si a scapat tot pe acolo. Vezi ca am pus eu mai demult la Piese espero cat costa teava + manopera.

Share this post


Link to post

@BlueBear: pierderea este rapidă în caz de defect (conductă fisurată, garnitură torică neetanşată etc) deoarece freonul e un gaz sub presiune, cum găseşte o găurică ţuşti afară, şi lentă în timp, deoarece datorită ciclurilor de comprimare/decomprimare, îşi pierde proprietatea de a absorbi căldura.

Share this post


Link to post

Am rezolvat-o! Am fost la Radacini Vitan mi-a facut verificare instalatie si umplere cu freon, apoi reverificare cu lampa UV si gata !

La verificarea cu termometrul la interior aveam cam 11 grade C cu aeroterma la nivel 4.

 

Toata distractia a costat 1.200.000.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...