Jump to content
Sign in to follow this  
sp67

Probleme Si Reparatii Aer Conditionat (a/c)

Recommended Posts

Salutare all ! De curand sunt posesor al unui cielo corean '96... am bagat o gramada de bani ca sa-l aduc cat de cat la linia de plutire ... si mi-a mai ramas in ultima instanta sa bag si freon si sa verific instalatia ...Zis si facut... am fost la un service de specialitate... mi-a verificat instalatia .. si au zis baietii ca e ok ... Mi-au bagat freon .. a mers aerul cond... pana ieri seara cand am ajuns acasa... cand am oprit masina am avut impresia ca se aude un fasait... initial am zis ca am spart un cauciuc...dar cand am ridicat capota... tot freonul se scurgea pe radiator in jos si cand am miscat de butelia aceea micuta de freon a sarit si mai tare ... de am crezut ca bubuie... :o nu am avut ce sa fac decat sa ma zgarii pe ochi si sa ma uit cum se duc pe apa sambetei banii mei si freonul din instalatie... Ce s-a intamplat: una dintr-e tevile de aluminiu prin care circula freonul s-a frecat de chestia aia de plastic de deasupra radiatorului...ceea prin care intra aer la motor... paana s-a subtiat si a cedat... intrebarea mea este: Ce sa fac? cum pot eu repara/suda/lipi conducta asta ? :wallbanger: Va multumesc!

Share this post


Link to post

Zmeu @ La tine nu decupla indiferent de turatie?

 

aktymel@Solutia este inlocuirea conductei.

Share this post


Link to post

se pare ca sa rezolvat ovi. Azi am schimbat IAC si toate sant bune. Se pare ca ai avut dreptate cu chestia aia de nu recunoaste ECM turatia. Dar am mai avut asa cateodata , rar de tot chestia aia cu pornitul compresorului mai tarziu decat cand apas pe buton. Oricum sant foarte multumit de schimbare mai ales ca afara e iadul pe pamant. Nu mai spun ca am uitat cat am cheltuit cu astia de la daewoo [700 ron] [bujii, fise, capac delcou, lulea, bobina din delcou, supapa egr , stricat suruburile la rampa de injectoare ,dereglat corpul clapeta si intrun tarziu schimbat la sfatul unui coleg IAC , CARE ERA DE VINA .] Ce sa mai am uitat de astea mai ales ca acum merge bine. MULTUMESC COLEGILOR PTR RABDARE.

Share this post


Link to post
Zmeu @ La tine nu decupla indiferent de turatie?

 

Nu, doar la relanti. Ceea ce era/este foarte stresant: la semafor cand e caldura mai enervanta mie mi se decupleaza AC-ul.

Share this post


Link to post

ok am inteles ar fi usor si ideal de schimbat conducta. dar ma costa 150 ron . Eu nu mai dispun de atatia bani + ca mai trebuie si freon bagat din nou... Mi-a zis cineva de sudura in argon (as scapa mai ieftin undeva pe la vreo 50 ron) intrebarea mea este: Tine? o fi bun !? sau .. treaba de mantuiala .. nustiu ce sa fac .. sunt in gaura rau de tot ... Va multumesc!

Share this post


Link to post

Conducta aia e foarte subtire ceea ce face sudura dificila... eu in locul tau as face un efort si as cumpara una noua.

nu te zgarci, ca sa nu platesti alta reincarcare+ conducta noua

Share this post


Link to post

O ruganminte mare la voi,unde se afla situat mai exact vaporizatorul,ca trebuie schimbat?Stiu ca sub bord...ce ar trebui sa demontez?Va multumesc!

Share this post


Link to post

Salut Ovi!

Am vazut ca esti in tema cu probeleme A/C la Daewoo.Eu am un Tico SX.Am facut ieri o incarcare partiala cu freon, in jur de 200 de grame la service Daewoo Focsani.De bagat baga super , dar exact deasupra motorului, unde intra acel furtun gros de cauciuc intr-o teava mai mica , teava care la randul ei se prinde in doua sau trei suruburi ca un suport im dai ceva ulei.Scuze de exprimare dar nu stiu cum sa zoc in asa fel incat sa se inteleaga cat mai bine...Anul trecut nu am avut aer deloc, si banuiesc ca scapa undeva, crezi ca trebuiesc stranse suruburile alea sau e o garnitura acolo care ar trebuie schimbata?Merci mult, si astept un raspuns cat mai urgent...

Share this post


Link to post

 @BImadi s-ar putea sa aiva ceva pori conducta ta si in timp sa se piarda freonul. vezi ca in freon se baga un ulei fosforescent pt a urmari eventualele scurgeri.

 @Ovi Eu am rezolvat conducta  mea :P  Am fost la un nene foarte priceput(probabil singurul din oras care sudeaza in argon) ce a facut: a taiat conducta in doua a bagat o tevusca mica de cupru prin cea de aluminiu si apoi a incarcat cu sudura. arata destul de inestetic dar pana la urma am scapat cu 40 ron+80ron reumplerea buteliei cu freon. Acum functioneaza! sa vedem cat ! Bft all !

Share this post


Link to post

Salutare tuturor.

Am schimbat de curand cureaua de la AC. Totul ok, numai ca de ceva timp, cand pornesc aerul, timp de 5 secunde se aude un super scartait / tremurat (mai ales la viteze mari). Eu banuiesc ca s-a "lasat" un pic cureaua, fiind noua.

Intrebarea mea este : pot sa ii fac eu ceva cu un efort minim sau trebuie sa ma duc la service sa imi desfaca toate pe acolo si sa stranga cureaua ?

Share this post


Link to post

E usor de intins cureaua numai ca ai nevoie de canal-rampa sau sa ridici masina pe cric in partea dreapta fata.

Share this post


Link to post

si sa ai tubulare de 12 pt intinzator si de 15 pt. fulie (tre sa slabesti piulita ca sa poti intinde cureaua)

Share this post


Link to post

De la ce poate proveni performanta scazuta a A/C? In 10-15 minute se face omeneste in masina, dar nu sufla "aer inghetat", ci doar un pic rece. Freonul a fost schimbat recent.

Share this post


Link to post

Ori ai o pierdere si ti-a scapat iar freonul, ori ai radiatoarele infundate si trebuie curatate, ori astepti prea mult de la biata masina pe caldura asta :)

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Nu mai spuneti freon ,este gaz ecologic R134a ,freonul se folosea la frigiderele vechi si are indicativul R12 .Putine masini Daewoo au avut instalatia aer conditionat cu R12 , marea majoritate folosesc R134 a.

Pentru viitor se prevede inlocuirea lui R134 a cu bioxid de carbon pentru eliminarea poluarii .

Asta inseamna compresor mai puternic si conducte mai subtiri .

Share this post


Link to post

Mnda... trebuia sa apara si problema asta... prea "boierisem" cu A/C-ul... Simptome: la ralanti, cand apas butonul de A/C, cupleaza compresorul, turatia scade putin, incepe sa se raceasca, dar in 2-3 secunde, turatia creste la loc si nu mai raceste decat foarte-foarte slab (in general, Nubirik mea racea de maama-mama, dupa cum am postat in alt topic...). In mers la fel, racire insuficienta, zgomot compresor (probabil lipsa ulei din ala, PAG...). Ventilatoarele pornesc, atat pe viteza mica cat si pe viteza mare, compresorul cupleaza (in mers nu se mai simte cum "infraneaza" motorul). Cauzele care ar fi? Cele clasice: pierderi de freon si ulei sau mai rau compresor crapat (desi cupleaza...), sau ceva mai de finete, cum ar fi presostatele (sondele de presiune - eu n-am vazut deat una, pe o conducta... :rolleyes: ) sau senzorul MAP? Multumiri anticipate pentru raspunsuri!

Edited by nino

Share this post


Link to post

Scuze pentru postul dublu, dar trebuie sa-i multumesc lui @ovi_jer (cu care am facut cunostinta dupa atata vreme...) si trebuie sa stie toti forumistii ca maestrul stie ce spune si pe deasupra este un om extraordinar! Sincer va spun tutror: cunoaste "meserie", este incredibil de amabil si ce este mai important, este de un un bun simt extrem!!! Multumesc inca o data, maestre!!! :osanale: Revenind la problema mea, se pare ca ar fi niscai probleme la ambreiajul compresorului, dar prin manualul de service nu prea sunt detalii... In schimb scrie ceva prin manual de o supapa de expansiune prin bord, in nu's ce cutie... :scarpin: care cica decupleaza compresorul daca se defecteaza... dar la mine compresorul baga presiune in circuit, dupa cum a aratat scanner-ul lui Ovi... Va tin la curent cu ce oi rezolva in service!

Edited by nino

Share this post


Link to post

Daca acea supapa s-ar bloca presiunea ar ajunge imediat la 3000 kpa si ar decupla compresorul :)

La tine este o problema la cuplaj sau la fulie-ax.

Share this post


Link to post

De ce mi-a fost frica... n-am scapat... compresorul... "trage dar nu baga" conform mecanicilor de la 3 service-uri (inclusiv dealer-ul local Daewoo). Dupa spusele lor, pot incerca schimbarea pieselor ambreiajului, -dar nici unii n-au desfacut asa ceva :grumpy: - dar nu-mi garanteaza nimeni ca apoi va merge... Compresor sh... of!

Share this post


Link to post

Nu ai de ales si oricum trebuie sa-l desfaci sa vezi ce e in neregula la el.

Share this post


Link to post

:scarpin: salut! am un espero 1.8 si am o problema cu temperatura la apa cind merg cu aerul pornit (ajunge pe rosu) :rolleyes: asta cind e cald afara peste 30 c.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...