Jump to content
Sign in to follow this  
sp67

Probleme Si Reparatii Aer Conditionat (a/c)

Recommended Posts

Comanda la compresor o da ecm-ul in functie de cerere sau conditii.

Pe compresor este senzorul de inalta presiune si pe conducta de inalta presiune este senzorul de joasa presiune.

Prin strap-uri se pot testa daca sunt defecte sau daca presiunea este prea mica sau prea mare.

Share this post


Link to post

cunosti cumva un electrician care ma poate ajuta?

Share this post


Link to post

si eu sunt tot din valcea dar stau in bucuresti. vineri o sa vin pana la valcea asa ca daca stii pe cineva poate poti sa imi dai datele de contact sa fac o progamare.

mersi

Share this post


Link to post

Salut, sunt nou pe forum.

Am citit toate posturile si n-am gasit nimic similar cu problema mea, asa ca m-am hotarat sa postez.

 

Am o problema la AC la Cielo din '95 (masina a avut si mai are o grama de probleme, dar momentan vreau sa o rezolv pe asta)

 

Mi sa montat un compresor de AC pe masina, sa umplut cu ulei, sa verificat instalatia cu vacuum, apoi sa umplut si cu freon, merge bine, baga aer rece, dar dupa un timp de lucru incepe sa miroasa urat, cred ca a ulei, sau ceva asemantor cu ulei incins, si la un moment data iesiot si  fum sau ceva asemanator pe langa maneta de la stergatoare. (masina a mers mai mult de 6 luni fara compresor si nu stiu daca tevile au fost astupate, iarasi nu stiu daca e sau nu infundat furtunul de evacuare a condensului)

 

Cineva pe forum a spus ca agentu de racire e toxic si produce probleme respiratorii

 

ps: debitul de aer e mai mare in dreptul soferului decat in partea dreapta ( ma refer la diuzele care sunt in bord, sau cum se numesc)

Share this post


Link to post
NU,vezi ca scrie pe butelia aia de ac sau pe compresor.Daca nu ma insel este R134a

 

 

Merci frumos!

Pana la urma am fost la un service autorizat si am incarcat instalatia de AC corespunzator cu freon si cu solutie de contrast.Am mers cateva zile cu ea sa circule solutia de contrast prin toata instalatia si la diagnosticare mi s-a spus ca e dus condensatorul care costa 6 mil...ENORM!! ... stie careva pe unde se gasesc piese SH poate ma lipesc pe acolo de ceva mai ieftin.

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am si eu o problema/intrebare.

In ultima perioada am observat ca atunci cand cuplez aerul apas pe buton, se aprinde led-ul si se aude compresorul cupland dupa 3-5 secunde.

 

Este vreo problema?

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

Apesi pe buton imediat dupa ce pornesti motorul?

Nu cred sa fie vreo problema.

Share this post


Link to post

Astazi da...am apasat dupa ce am pornit motorul.

Mai exact ...pornit motor>trecut pe GPL>pornit ventilator pe treapta 2>pornit AC.

 

Datile trecute cand am observat comportamentul desris nu mai tin minte cum am procedat.

Edited by bella

Share this post


Link to post

Este oarecum normal.

Share this post


Link to post

@Ovi: Baroane, nu imi place acel 'oarecum'........ :redface:

Ce ar putea fi?

Edited by bella

Share this post


Link to post

La mine, daca pornesc motorul cu butonul AC gata apasat, dureaza cateva secunde bune pana porneste si compresorul - intai coboara relanti-ul, mai sta 2-3sec, si abia apoi ii da drumul.

 

In cazul tau cred ca ar fi trebuit sa-l porneasca imediat.

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare.

Cat ma costa o reumplere cu freon?....Ma intereseaza preturi mai recente si daca se poate din galati.

Multumesc.

Share this post


Link to post

Salutere. Eu am un espero 1,8 si atunci cand pornesc ACpleaca compresorul si baga aer cald. Numai daca il turez pe la 1300rot/min. se mai aude un tacanit si incepe sa vina aer rece. Normal cand dau drumul la ac si porneste sa bage aer nu ar trebuii sa fie rece? Instalatia a fost incarcata de 2 saptamani. Mentionez ca daca tin motorul turat la 1300 baga aer rece beton. Am facut initializarea odata la iac si am observat ca atunci cand apas butonul la AC sa aude ca pleaca iar in timpul a celor 10 sec cat sta pornit se mai aude cateodata ca ar mai porni ceva iar apoi sar opri. Deci ca o concluzie de ce atunci cand sta in ralantiu numi pleaca nu imediat la 3-5 sec si pleaca la poate si un minut de cand apas butonul. E normal sa se auda acel contactor in timp ce AC functioneaza? Parca lar decupla si iar lar cupla. MULTUMESC.

Share this post


Link to post
Am si eu o intrebare.

Cat ma costa o reumplere cu freon?....Ma intereseaza preturi mai recente si daca se poate din galati.

Multumesc.

 

Salut pentru mai multe detalii da un pm.,daca nu vezi ca in I.C.FRIMU este un super specialist care se ocupa de AC. .Cei de la Ena mi l-au recomandat cu toate ca-l stiam mai de mult

Share this post


Link to post
Salutere. Eu am un espero 1,8 si atunci cand pornesc ACpleaca compresorul si baga aer cald. Numai daca il turez pe la 1300rot/min. se mai aude un tacanit si incepe sa vina aer rece. Normal cand dau drumul la ac si porneste sa bage aer nu ar trebuii sa fie rece? Instalatia a fost incarcata de 2 saptamani. Mentionez ca daca tin motorul turat la 1300 baga aer rece beton. Am facut initializarea odata la iac si am observat ca atunci cand apas butonul la AC sa aude ca pleaca iar in timpul a celor 10 sec cat sta pornit se mai aude cateodata ca ar mai porni ceva iar apoi sar opri. Deci ca o concluzie de ce atunci cand sta in ralantiu numi pleaca nu imediat la 3-5 sec si pleaca la poate si un minut de cand apas butonul. E normal sa se auda acel contactor in timp ce AC functioneaza? Parca lar decupla si iar lar cupla. MULTUMESC.

 

Ceva este in neregula la parametrii care ii primeste ecm-ul.Turatie prea mica,presiunea prea mica sau prea mare sau pierderi de vacuum la galeria e admisie care modifica valoarea senzorului MAP.

Share this post


Link to post

Ieri mi sa rupt cureaua de la ac . Am schimbat-o, (personal), da acu nu mai cupleaza compresoru'.

Ce sa se fi intamplat ? exclus pierderea freonului (a functionat pana s-a rupt cureaua) ...X-file?! :scarpin:

Share this post


Link to post

Ventilatoarele din fata pornesc cand apesi butonul AC?

Share this post


Link to post

ambele .

Share this post


Link to post

Multumesc ptr promptitudune ca intotdeauna ovi. TE ROG frumos trimitemi un pic pozitia furtunelor de sub corpul clapeta de la espero cu motor de 1,8 ;euro 2, si spunemi daca ar fi defect MAPul cum sar manifesta defectul. MULTUMESC ENORM OVI.

Share this post


Link to post

naylui @ Verifica daca nu ai scos din greseala mufa electrica a ambreiajului electromagnetic al compresorului.Daca acolo e ok verifica atunci releul si siguranta compresorului care sunt pe partea din spate a tabloului cu sigurante.

 

acn13_costel@ Din pacate nu am nicio poza la indemana cu corpul clapetei si nici nu le stiu pe de rost.Daca o tii turata mai decupleaza compresorul?

Share this post


Link to post

multumesc, voi verifica maine dimineata

Share this post


Link to post

Nu numai decupleaza, ramane normal. Am vazut astazi ca e de ajuns sa tin la o mie de rotatii si cupleaza compresorul dupa care baga aer de rupe. daca e la relantiu cand cupleaza cand decupleaza si bineinteles baga si nu baga rece. Am tot incercat sa fac iniatializarea si nu stiu daca se face din cauza asta caci tot aceeasi problema o am cu pornirea, adica nu creste cu 100-200rot/min la pornire. La drum dupa cum ti-am spus baga aer nui problema numai in ralantiu baga aer fierbinte

 

 

Am uitat sa te intreb cum as putea sai reglez turatia caci dupa cum ti-am povestit intr-un alt topic mia umblat unul la surubul de la clapeta si lam dat inapoi dar imi tremura daca il dau cum miai spus si daca il dau sa atace putin cand se tureaza cand scade si mi se mai aprinde chekul din cand in cand. La fel facea si dupa cemi reglase ala din surub relantiul[mecanic de la daewoo] chiar de o facuse sa stea la relantiu constant. Banuiesc ca de acolo i se trage si cu aerul daca spui ca el ar citi daca este prea subturata. Nu stiu ce sai mai fac ,daca nici astia de la daewoo nu mai fac lucruri bune, vorba aia reprezentanta, apoi la cine sa ma mai duc caci la piatra nu mai are nimeni softul ptr espero. Nici nu stiu cum sa o mai aduc acum la adevar , macar sa mearga cum mergea, leganat sau smuncit.

Share this post


Link to post
naylui @ Verifica daca nu ai scos din greseala mufa electrica a ambreiajului electromagnetic al compresorului.Daca acolo e ok verifica atunci releul si siguranta compresorului care sunt pe partea din spate a tabloului cu sigurante.

 

da era scoasa mufa; cred ca a smulso cureaua cand sa rupt ...

 

multumesc pentru ajutor

Share this post


Link to post

Si eu am aceeasi problema ca si acn13_costel. Dubios. De fapt ai vazut si tu cum facea, ovi. Am crezut doar ca s-a rezolvat cu schimbatul presostatelor de joasa presiune dar se pare ca nu.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...