Jump to content
Sign in to follow this  
sp67

Probleme Si Reparatii Aer Conditionat (a/c)

Recommended Posts

Verifica termostatul si daca pornesc ventilatoarele de pe radiatoare, in fata.

Share this post


Link to post

Am gasit facturile din iulie , de cand mi-am reincarcat instalatia de aer conditionat. Recomand ca in cazul in care nu mai aveti deloc freon (incarcare cu 750 g) sa insistati sa va bage si substanta de contrast pentru a nu face de doua ori reincarcarea (ca subsemnatul...). La verificarea ochiometrica, prima data, nu s-a observat pierderea agentului frigorific printr-un por aflat chiar sub surubul de fixare a radiatorului , astfel incat am aruncat 130 ron din buzunar(pt. prima incarcare) degeaba , contribuind in acelasi timp la incalzirea globala prin ejectarea in atmosfera a poluantului... (Io-s de vina pt. caldurile din vara asta ...).

Daca schimbam de la inceput radiatorul (400 ron in oras fata de 700 la reprezentanta....) nu ma costa decat 175 ron montatul si incarcatul. Asa ca , nu faceti ca mine si ca meseriasii de aici !

Share this post


Link to post

Salut,la un Espero e normal dupa oprirea aerului conditionat sa se auda un fasait aproximativ 20-30 secune ? Instalatia merge ok, baga frig. Se aude fasitul din bord...

Share this post


Link to post

Mai exact presiunile din circuitul de inalta presiune cu cel de joasa presiune.

Share this post


Link to post

Stie cineva care este presiunea normala din sistemul de AC atunci cand compresorul este oprit, instalatia e incarcata corect cu cantitatea normala de agent refrigerant si nu exista fisuri sau pierderi in sistem?

 

La mine nu mai merge AC. Am desfacut capacul de la acumulator si am apasat supapa. Nu mai e presiune deloc in sistem. Cred ca am ramas fara freon. Cupla de presiune care nu permite sa porneasca compresorul fara agent in sistem a functionat pana in ultima clipa, insa nu mai pornea compresorul imediat, cu motorul la relanty, ci numai cand acceleram putin motorul, iar vaporizatorul nu mai racea aproape deloc. Acum nu mai porneste deloc compresorul.

 

Stie cineva un service serios in Bucuresti unde se umple sistemul cu agent? Ideal ar fi sa scoata din sistem agentul care a ramas, apoi sa testeze pentru pierderi, si apoi sa completeze cu cantitatea nominala si eventual ulei.

 

Eu am gasit un service unde imi cerea 200 RON ca sa umple cu agent, fara sa testeze pentru pierderi. Tot la acelasi service imi vindeau un injector nou cu 300 RON, in timp ce la un magazin Daewoo costa 230 RON. Cred ca intelegeti aluzia.

Edited by mgrigo2000

Share this post


Link to post

Am rezolvat problema cu compresorul de A/C... second-hand, de Nubira II din 2005... Chestia interesanta e ca nici macar service-ul uzinei din Craiova nu a desfacut vreodata un compresor, desi parti componente s-au importat... Compresoarele de A/C pentru Nubira 1, II sau Leganza sunt identice, pana la... mufa de alimentare a bobinei ambreiajului acestora, care difera de la... an la an... din cate am observat pe mai multe masini... Iarasi interesant este faptul ca la ralanti, compresorul meu vechi defect, baga freonul... cald, iar in mers il racea (foarte putin, e adevarat), iar eficienta "dezaburirii" (folosirea A/C pe post de "dezaburitor" geamuri) a ramas constanta (adica aerul care iesea din cutia evaporatorului era uscat - probabil rolul "uscatorului"...).

Edited by nino

Share this post


Link to post

Si nu l-ai desfacut din curiozitate pe cel vechi din curiozitate daca oricum l-ai inlocuit?

Share this post


Link to post

Nu l-am desfacut din lipsa timpului, da' e in plan... Sigur se poate repara, si la fel de sigur e faptul ca subansamblurile se gasesc greu... La fel, am in plan sa desfac si modulatorul ABS... Dar... daca timp nu e, nimic nu e... 8-|

Share this post


Link to post

Am si eu o problema la Cielo din '99 130.000 Km :rolleyes:

E masina de firma...dar e si cum ar fi a mea. Cand pornesc aerul conditionat...miroase puternic a praf :scarpin: ...si in 10 min imi sare si temperatura la motor peste limita. Mentionez ca ventilatoarele la ambele radiatoare au fost puse de un " meserias" sa porneasca odata cu contactul si raman pornite tot timpul. Ciudatenia este ca daca nu cuplez A/C-ul totul merge perfect...nu miroase a praf..nici la cald nici la rece...si nici temperatura nu creste la motor...sta pe mijloc cum ar trebui. Uitandu-ma am observat ca am si o fisura la vasul de expansiune...si de vreo sapt completez la 2 zile lichidul (am sa schimb vasul cat mai repede).

Ma poate ajuta cineva?

 

Multumesc anticipat

Share this post


Link to post

Trebuie sa incarc instalatia cu freon! Puteti sa-mi recomandati un service in Constanta? Va multumesc!

Share this post


Link to post

am si eu o problema nu mai porneste A/C apas butonul se aprinde beculetul de pe buton dar nu se aude si nici nu porneste A/C stie cineva ce poate fi?

Share this post


Link to post

Porneste si ventilatorul ca sa ai AC.

Share this post


Link to post
Porneste si ventilatorul ca sa ai AC.

 

stiu asta ca nu am de ieri masina dar tot de geaba am verificat sigurante releu tot dar de geaba cureaua este in regula dar de ce nu porneste. inca o chestie ventilatorul nu mai merge decat pana la viteza 3 la 4 se opreste sa aibe vreo legatura

Edited by parapashtiuk4u

Share this post


Link to post

Pe viteza 4 la ventilator ai o alta siguranta. Ai mai folosit AC-ul peste iarna? Daca nu, e posibil sa nu mai ai freon. Citeste TOT topicul prezent si ai sa gasesti cum sa verifici daca problema este de la lipsa de freon sau de la compresor.

Share this post


Link to post
stiu asta ca nu am de ieri masina dar tot de geaba am verificat sigurante releu tot dar de geaba cureaua este in regula dar de ce nu porneste. inca o chestie ventilatorul nu mai merge decat pana la viteza 3 la 4 se opreste sa aibe vreo legatura

 

Linga cutia filtrului de aer pe una din conductele de AC ai un traductor de presiune,daca faci strap intre cei doi pini ai mufei si porneste atunci nu ai suficient agent in sistem.

Share this post


Link to post
Linga cutia filtrului de aer pe una din conductele de AC ai un traductor de presiune,daca faci strap intre cei doi pini ai mufei si porneste atunci nu ai suficient agent in sistem.

merci mult. am facut cum ai spus tu si a pornit. Deci trebuie incarcat? sau schimbat acel traductor de presiune? bine ca nu este compresorul cum credeam eu.

Share this post


Link to post

Verificare + incarcare.

Share this post


Link to post

Inainte de umplere, sa iti verifice si oringurile de la conductele principale care intra si ies din acumulator. La mine cea de la acumulator era aplatizata, in loc sa fie toroidala, si pe acolo cred ca am pierdut agentul refrigerant, caci se vedeau urme de ulei sub piulita de trangere a conductei.

Share this post


Link to post

Daca nu mai exista freon inseamna ca instalatia are vre-o fisura pe undeva, ca doar nu se evapora subit prin magie. A zis bine ovi_jer, verificare si apoi reumplere dar, in functie de unde este fisura, poate ti-ai fi dorit sa fie doar compresorul. La mine de exemplu a fost condensorul (radiatorul din fata masinii) care a corodat in timp. Pret total, nu stiu daca am voie aici dar, oricum, a fost undeva la 650 RON cu totul, diagnoza, piesa, inlocuire, reincarcare. Daca ai fisura la evaporator in bord de exemplu e foarte greu de localizat si costisitor de schimbat.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Dupa 10 ani de apa, praf etc - fulia de la AC a inceput sa se auda - face un fel de harshait cand nu este cuplat compresorul

rar, dar face... :rolleyes:

Treaba si-o face ok dar totusi as vrea sa o schimb - si aici vine intrebarea:

uitandu-ma pe acolo pare relativ usor de schimbat (ca orice fulie) - wd-40 pe surub (ca e toata o rugina), desfacut surub, pus fulie noua si strans surub...

DAR - in manualul de service e descrisa o intreaga procedura care implica demontarea compresorului - ceea ce nu as vrea...

cei care ati facut operatia asta - cum e? cum banui eu sau cu demontare compresor ca in manual?

Share this post


Link to post

Din cate am observat eu la mecanicii care mi-au schimbat-o mie aveau o scula speciala cu 2 filete, unul exterior iar altul interior, asta daca am vazut eu bine. Cred ca e mai complicat decat pare. Oricum, trebuie dat jos de pe masina cel putin la mine asa au facut si l-au prins in menghina de fulie presand ambreiajul pentru "contra" fiindca altfel piulita aia se invarte cu tot cu ax.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

merci de raspuns

exact de asta mi-era mie teama... cum faci sa tii fix axul cand defaci piulita... si in manual e o scula de genul a ce spui tu...

mai studiez si daca nu gasesc o solutie o mai las asa - nu vreau sa depresurizez circuitul - merge f bine, si odata desfacut exista riscul sa inceapa belele...

o curat bine, poate si niste wd si vedem...

Share this post


Link to post

Salutare lume...

Am un por/fisura pe la condensator AC, verificat la service cu detector de freon sau ceva de genul...

Totusi in anul 2008 si cu atata stiinta si descoperiri...singura varianta este inlocuirea condensatorului?...care mi s-a zis la service ca ma ajunge 900-1000 lei, piesa + manopera, ca cica se demonteaza cam mult la espero pt schimbarea condensatorului...

 

A mai gasit careva vreo varianta de lipire??? :)

 

Multumesc anticipat, Razvan.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...