Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Jurnal de bord - ce probleme ati avut la MATIZ?

Recommended Posts

Codul piesei este 96325867

da asta e codul piesei, insa aseara mecanicul a scos priza de pe senzor sa vedem daca dimineata mai face figuri.

rezultatul a fost acelasi, scuturaturi, motorul nu sta la relanti si se opreste.

trebuie sa fie alta problema, daca gasesc piesa second hand totusi sa incerc. zice mecanicul ca mai este un senzor drept in spatele motorului

nu l-a scos ca fost ocupat, este urmatorul pe lista, daca nu e nici asta, am pus :)

Edited by costi02

Share this post


Link to post

In wk asta a plouat zdravan la BV ,m am trezit cu apa in masina,..........si am descoperit "izvorul' - lampa(becul) din plafon ,pe capota deasupa lampi este antena si am banuit ca pe acolo vine apa si am fugi sa cumpar un silicon (sambata dim) ,am dat cu silicon pe la antena in speranta ca opresc izvorul...in dimineata asta iar era strand in masina...a mai patit cineva asa? pe unde se infiltreaza apa in plafon?

Share this post


Link to post

De regula apa vine de la dezlipirea parbrizului, mai frecvent la stalpii fata, si se aduna la picioare, fiind apoi greu de scos si uscat. Daca ai descoperit izvorul la gaura de antena, trebuie demontata si curatata veioza, ca e in suferinta. Gasesti acolo si strangerea pentru suportul antenei. Mai bine tai din cauciuc moale o garnitura noua, decat silicon...

Share this post


Link to post

am vazut cum imi picura apa de la lampa fix pe schimbator, cred (sper ) ca doar de la antena ajunge apa acolo ....

Share this post


Link to post

Hristos a inviat! am o problema cu buburuza mea , nu mai vrea sa porneasca am schimbat bujii , fise, capac de delcou si nimic se ineaca cand vreau s-o pornesc , pote sa ma ajute cineva sa-mi dea un sfat?ca la service trebuie s-o tractez si am ramas cu ea la parinti in agigea

 

Fix problema asta o am si eu. Ce a fost pana la urma?

Defect asemanator: Matiz 2004, 88 mii km.

 

Initial in primavara 2010:

Mergea cu rateuri pana a murit de tot.

Am schimbat bujiile si si-a revenit.

Dupa o luna revizia normala: ulei, filtru benzina, filtru ulei.

 

Repetir acum 3 zile:

Ca si anul trecut, nu a mai pornit dupa un semn vag de mers neregulat.

Nu mai pornea deloc.

Ca sa vad bujia cu problema am schimbat bujiile pe rand.

Dupa prima, a pornit dar neregulat.

Am schimbat si bujie 2. Nu a mai pornit.

Schimbat si 3: deloc.

Am lasat pe loc in ideea ca vine mecanic.

Inainte sa o duc pe platforma, am incercat sa repornesc.

Dupa sprituri repetate (dadea oarece semne de pornire) a pornit si am dus-o turata la mecanic unde... a murit complet si cica nu-i da de cap.

Nota: mecanic cu experienta, dar nu si pe matiz.

 

Cum sa-l mai ajut?

 

Multumiri

Edited by sorin_frumuseanu

Share this post


Link to post

Bujii, fise, capac delcou... Ca sa scanteieze (si sa nu se mai inece), ar mai fi trebuit sa vada daca mai e buna bobina de inductie. Asta in conditia ca senzorul electronic de rotatie din delco este valid.

Share this post


Link to post

Rezolvat.

Schimbat: Capac delcou, lulea, fise: cost piese 100 lei.

Mecanic zicea ca era sarit si un dinte de la distributie care ar fi condus la uzura mai mare a luleleli.

Ca idee: carbunele central din capac era dus (ar trebui trecut in carte verificarea asta pe la 60 mii km) si luleaua (minunea pe care atingea carbunele) prezenta urme de scurt, coacere, temperatura mare.

Cica exista 2 tipuri de capac de delcou si 2 tipuri de lulele. De preferat sa mergeti cu piesa la magazin ca sa nu faceti ture ca mine :)

Desi schimbasem bujiile, mi-a pus totusi bujiile Nk... (cele din carte).

Fise: Bosh

Capac delcou: made in Italia.

 

Impresie generala: inca e buna buburuza, exceptie vopseaua care a inceput sa se umfle, dar si aici sper sa rezolv cu inhibator de rugina (fertran parca sau altele asemenea).

Share this post


Link to post

Mecanic zicea ca era sarit si un dinte de la distributie care ar fi condus la uzura mai mare a luleleli

Cioace

Share this post


Link to post

Bine ca s-a rezolvat :)

Ma documentez acum la ce trebuie inlocuit la 90 mii km chiar daca arata bine.

Am verificat si cablul de ambreiaj (spunea cineva ca se subtiaza) si pare ok.

Share this post


Link to post

Scriu si eu aici problema pe care am avut-o cu cablul de ambreiaj ca sa stie si altii, daca au aceeasi problema. Este cazul clasic in care cu foarte putini bani scapi de batai majore de cap.

 

Inca de cand am luat masina in primire, in 2008, pedala de ambreiaj se apasa relativ greu, si avea un hop spre capatul cursei, scapa brusc in jos. Apoi a mers din ce in ce mai greu, pana cand am inceput sa am probleme. Anul trecut am inceput sa tot dau jos pedala si sa o gresez. Credeam ca e de la lipsa de lubrifiere. Apoi, vazand ca exista o uzura considerabila a bucsei de metal de la pedala, am schimbat pedala cu totul, crezand ca e din cauza bucsei uzate. Cu tot cu vaselina, mergea la fel de greu. Apoi am observat ca incepe sa i se modifice punctul de "prindere", astfel ca am inceput sa reglez din piulita din capatul cablului, la cutie. Si cu toate astea, mereu incepea sa nu-mi mai prinda, si tot reglam piulita, pana cand am observat ca mi-a venit pedala langa cea de frana. Am incercat sa o mut cu mana si atunci am realizat ca mi se rupsese axul pedalei din suportul pedalier.

 

Am fost la niste prieteni care au garaj si aparat de sudura, dupa care a inceput operatiunea de demontare a pedalierului: indepartat volan, indepartat bord complet, cu tot cu ceasuri si panou central, demontat coloana directie. Apoi am sudat bine-bine de tot axul si le-am remontat. Pedala mergea la fel de greu.

 

Apoi am inlocuit cablul de ambreiaj (35 RON). Operatiunea este simpla, ca sa nu te tavalesti pe jos, se scoate ansamblul filtrului de aer (admisie+rezonator+filtru), dupa care ai acces usor la cablu. Se scoate piulita de pe el, se scot cele 2 suruburi din suportul de cauciuc dinspre cabina, se scoate de pe pedala si iese cu totul. Nu pot sa va descriu senzatia. Prima oara cand am apasat pedala efectiv am avut senzatia ca e iesit cablul de pe undeva si a trebuit sa verific ca e pus corect, atat de usor mergea. :mrgreen:

 

Deci foarte important: daca pedala de ambreiaj merge chiar o idee mai greu, schimbati cablul !!! Pedala trebuie sa se lase sub greutatea piciorului, daca merge mai greu=problem. Pentru 35 de lei, scapati de niste dureri mari de cap, plus ca nu se intampla mereu sa te lase acasa sau la servici. Daca patesti asa ceva la drum lung, esti mancat...

Share this post


Link to post

Salutare.Sunt un nou posesor al unui matiz din 2007 euro 3 cu GPL care are doar 58000km.L-am cumparat acum 2 luni si sunt multumit de aceasta masina.Am avut de la inceput o problema cu gazul...imi trecea prea repede pe gaz instalatia si mi se oprea des la relanti fiindca nu ajungea apa inca la temperatura optima.M-am gandit ca daca as curata IAC-ul si i-as da o resetare de ECM poate ar imbunatatii situatia insa nu sa intamplat.Iar de cateva zile chiar si cand apa ajunge la temperatura optima mi se opreste motorul la relantii...si face acest lucru foarte frecvent.Care ar putea fi cauza si ce as putea sa ii fac pana sa ma duc la mecanic.Mentionez ca eu sunt in italia ca lucrez aici si aici folosesc masina.Am aflat ca gazul imi intra prea repede fiindca e posibil sa fie setata instalatia la 40 de grade sa treaca pe gaz,e posibil?Astept raspunsurile voastre.

Share this post


Link to post

In manualul de intretinere a Matizului este recomandat verificarea si reglarea la jocul supapelor dupa fiecare 20000 km parcursi... Consider un lucru foarte important care este neglijat de majoritatea posesoriilor de Matiz. Reglajul se poate face cel mai bine cu motorul rece la parametrii conform manualului.La masiniile care functioneaza pe gaz necesita o atentie deosebita jocul la culbutori...

Share this post


Link to post

verificarea si reglarea la jocul supapelor ... un lucru foarte important care este neglijat

50.000 fara, de exemplu, benzinara.

Share this post


Link to post

imi poate da cineva un raspuns concret inainte de a imi goli din buzunar la mecanic fiindca au preturile mari italienii la manopera.

Share this post


Link to post

50.000 fara, de exemplu, benzinara.

in manual se observa verificare la 20000 km.post-20617-0-41521500-1343814344_thumb.png Edited by asanyi

Share this post


Link to post

In manualul meu in locul reglajului jocului supapelor scrie jocul la clapeta, cred ca este o eroare in manualul tau, sau poate al meu. Nici eu nu am umblat la supape in schimb jocul culbutorilor l-am reglat la schimbarea distributiei.Cel mai mare zgomot apare de la culbutori cu jocul nereglat si ulei neschimbat la timp sau prea gros.

Share this post


Link to post

jocul la clapeta, cred ca este o eroare

Da, o eroare regretabila de traducere, si sunt mai multe in manualul de service, care creaza confuzii si nedumeriri. Halal editor.

Eu nu am reglat niciodata jocurile.

Share this post


Link to post

Eu nu am reglat niciodata jocurile.

 

Bun, si nu-ti tacanesc culbutorii ? Mie si cu ei reglati dupa un drum mai lung, cu motorul incins, la ralanti ii aud ( nu din masina, ci numai cu capota ridicata ). Asta se intampla dupa ce am schimbat termostatul si nu mai merg cu motorul rece.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Da, o eroare regretabila de traducere, si sunt mai multe in manualul de service, care creaza confuzii si nedumeriri. Halal editor.

Eu nu am reglat niciodata jocurile.

Parerea mea ca indifirent ce scrie in manual... la o masina fara compensatori hidraulici la jocul la supape,este recomandat verificarea jocului.Dar va pot spune din experieta proprie ,un joc nereglat pe linga sunete ,sesizabile sau insezizabile,pot aparea si alte probleme,de exemplu la mine din cauza supapelor de evacuare..strinse...nu aveau nici un joc nici zgomot mi se oprea motorul in ralanti cind era aerul putin mai umed sau dimineata la prima pornire,iar cu motorul cald obtineai putere doar la turatii mai mari deci avea performante scazute.La reprezentanta mi sa u inlocuit capac delcou,IAC ,bujii...pe bani nu putini...nimeni nu ia dat importanta jocului la culbutori,pina cind un priten nu ma sfatuit sa verific.Cu motorul rece efectuat veicarea doua din supape evacure erau dereglate ,sau reglat frumos cu lera la parametri dupa care motorul mergea frumos la cald si la relantisi au disparut problemele.In concluzie verificarea culbutoriilor nu implica costuri enorme care ar trebui sa sperie pe cineva este o verificare simpla.Faptul ca la unii nu a fost nevoie de reglaj nu cred ca inseamna ca la altii nu pot aparea probleme cred eu.Verifarea jocului la culbutori a fost dor o propunere din partea mea,nu o diagnoza de meseriasi...

Share this post


Link to post

Domnu` pai vorbim de supape sau de culbutori ? Supapele sunt una si culbutorii alta. Supapele sunt impinse de culbutori in faza de admisie/evacuare, iar in faza de combustie+explozie acestea sunt tinute inchise de arcurile lor.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

motorul incins, la ralanti ii aud

La mine nu se aude, mai ales la cald (cand, zic eu, jocurile se micsoreaza, prin dilatari)

Share this post


Link to post

post-20617-0-90978100-1343934424_thumb.jpgpost-20617-0-49939000-1343934442_thumb.jpg

Domnu` pai vorbim de supape sau de culbutori ? Supapele sunt una si culbutorii alta. Supapele sunt impinse de culbutori in faza de admisie/evacuare, iar in faza de combustie+explozie acestea sunt tinute inchise de arcurile lor.

Domnu eu incercam sa vorbesc despre jocul i dintre coada supapei si surubul de reglare culbutori.Jocul dintre coada supapei si ghidajul supapei nu se regleaza dupa cum se vede in manualul de reparatii . Edited by asanyi

Share this post


Link to post

Deci, este vorba de jocul culbutorilor, nu a supapelor.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...