Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Jurnal de bord - ce probleme ati avut la MATIZ?

Recommended Posts

-pt martor benzina cred ca problema e- ,, toate face asa", si eu am aceeasi problema- ajung cu ea pe rosu(fara sa se aprinda martorul) ma duc cu ea la pompa si pana la plin nu intra mai mult de 17-18 litri,logic ar trebui sa fie cel putin 25,( zic eu.)

-pt bec bord benzina-verifica la pompa de benzina pinii corespunzatori( e topic pe forum), daca nu inearca sa schimbi becurile din bord nu e foarte dificil.

-la cat mergi tu cu el (3km) nu emult consumul-verifica si http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/34502-matiz-cu-consum-imens-in-regim-urban-ajutor/

-pt centura bec ars sau circuit intrerupt.

Share this post


Link to post

iti zic eu ca la problema cu martorul de benzina cel mai probabil s-a dus senzorul de pe pompa,asa e la mine cel putin.

Share this post


Link to post

Daca pui un volan mai mare, n-ai sa ai nevoie de servo. Parerea mea. Hâc tracanna.gif

 

Eventual unul de raba. :) )

 

-pt martor benzina cred ca problema e- ,, toate face asa", si eu am aceeasi problema- ajung cu ea pe rosu(fara sa se aprinda martorul) ma duc cu ea la pompa si pana la plin nu intra mai mult de 17-18 litri,logic ar trebui sa fie cel putin 25,( zic eu.)

 

 

Fals, nu este normal comportamentul. Cand este pe rosu insa fara sa fie aprins becul intra 27-28litri.

Share this post


Link to post

.

 

 

 

la mine asa face, sa-l ia naiba, ca azi eram peste prima linie si au intrat 20 litri fara sa declanseze, iar alte dati nu intra nici 17-18 de pe rosu( fara bec aprins) :wallbanger: , o fi de la sonda mea litrometica,nu stiu ce sa zic.

Edited by jorky1987

Share this post


Link to post

Am avut Matiz euro2 de nou din 2003 fara absolut nici o problema. L-am vandut in 2008 la 120.000 km si am luat unul nou euro 4. La acesta am schimbat de 2 ori senzorul de acceleratie si ... este mult mai puturos decat celalat euro 2. Acum adevarul e ca este mai silentios si are doar 40.000 km ! Mai am 1 Leganza 1999 luata de veche, dar masina pe care ma bazez in orice situatie este MATIZUL !!!. Daca s-ar mai produce, as face acelasi lucru, l-as schimba cu unul nou, bineinteles Matiz, cea mai buna alegere pentru mine !

Share this post


Link to post

salutare am si eu un matiz din 2007 are 47mii km si pana acum nu am avut nici o problema mecanica doar apa gasita in portbagaj ce ziceti ma tine cureaua de distributie pana pe la 55mii precizez ca matizul e cu mine in italia,are 6 drumuri de Italia,acum in vara ma duc acasa cu el si ii fac revizii si uleiul in cutie nu l-am schimbat deloc,pe bubi il las acasa si iau un chevrolet aveo sper sa fie la fel de bun ca matizul.Ce parere aveti.

Share this post


Link to post

am un matiz din 2008 nu am avut probleme pina acum, de doua saptamani atunci cind apas frina i-mi trepideaza volanul si pedala de frina.am schimbat placutele de frina si tot asa face,numai la viteza de peste 40 ,50 km \h .m-am uitat la discul de frina pare bun .sa schimb si discul .astept un raspuns .multumesc

Share this post


Link to post

Ia verifica si rotile.

Share this post


Link to post

Degeaba te-ai uitat la discuri, trebuie sa te uiti in timp ce se invarte roata, sa vezi daca fuleaza lateral sau nu, ovalizate cum se zice in popor.

Share this post


Link to post

Da de ceas comparator nu s-a auzit? Verificarea ochiometric a discurilor ii pe ghicite.

Share this post


Link to post

Ochiometric ai dedus tu, se pune o surubelnita, sau orice obiect de genul sprijinit in punct fix pe suportul etrierului, si se apropie de disc in timp ce se invarte, e suficient sa-ti dai seama daca fuleaza sau nu. Si mai simplu ajunge sa invarti roata cu mana fara sa o demontezi, daca 'agata' din loc in loc si nus e invarte liber, e clar.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Merge si varianta cu surubelnta doar ca nu-i vei gasi raspunsul. Din cite stiu, un disc de frina are voie sa "bata" pina in 5 zecimi de mm, peste, deja se simte. Ce-i asa greu de masurat sa stii una si buna? De nu ai cu ce, mergi in service si le masoara in 15min.

Share this post


Link to post

Buna ,ma puteti ajuta si pe mn cu ceva?In urma cu cateva zile am alimentat la peco la Celly ,am facut cativa km dar dupa asta masina a inceput sa faca figuri .Cand se incalzeste motorul nu se mai accelereaza si se opreste ,daca o las sa se racesca porneste la prima cheie.Imi puteti spune si mie de la ce poate fi ,daca ati patito?/??? :( [-O<

Share this post


Link to post

probleme cu matizul meu e2 an 2005 pornea si se oprea brusc schimbat delcou si identificat un scurtcircuit in service provocat de alarma dauna 550 ron :( in rest nici o alta problema consum redus si drumuri multe :lavolan:

Share this post


Link to post

Buna ziua, sunt posesorul unui Daewoo Matiz din anul 99' si am o problema la ea. De fiecare data mi se deregleaza roata dreapta: ba o gasesc in partea stanga, ba in partea dreapta si se tocesc cauciucurile; mereu trebuie sa ii reglez manual unghiul de fuga de la cremaliera. Am fost cu ea la mecanic si mi-a spus ca e posibil ca surubul de la caseta de directie sa fie slabit sau sa fie bratul dreapta. Am facut ambele probleme constatate de acel mecanic si la fel face: odata la o luna maxim 2 eu trebuie sa ii cumpar cauciucuri. V-as ruga anticipat sa imi dati un sfat..ce sa fac ? pt ca am schimbat si caseta de directie anul trecut si nu stiu ce sa ii mai fac sa nu se mai deregleze acea roata.

Edited by VAXXi

Share this post


Link to post

Trebuie sa-i faci ''geometria''. Mecanicul o sa iti spuna daca e cazul sa schimbi vreo piesa la directie, suspensie, etc.

Share this post


Link to post

Hi!am si io oaresce problemuta la maty.dupa 4 ani si ceva de functionare zilnica,a venit vremea sa hodineasca.mai precis m-am angajat la o firma care mi-a dat un logan de serviciu.problema e ca de cand am loganu,matizul vede strada doar in weekend.si daca sta mai mult de 3 zile nepornit ma lasa bateria.problema mai mare e ca s-a intepenit directia si de unde inainte o invarteam cu o mana f.usor,acu tre sa trag ca boul de volan ca sa virez.ce s-o fi intamplat?a ruginit ceva?tre uns ceva?

Edited by calinjack

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am un matiz din 2008, chel, cu 79.000 km la bord.

 

Reviziile au fost facute integral la reprezentanta (in afara Bucurestiului ca platesc jumate din bani asa).

 

Probleme existente:

 

1. Desi masina are doar 3 ani, rugina incepe usor, usor sa apara pe aripi si pe interiorul capotei (nu a fost lovita frontal).

 

2.Jante de tabla sunt destul de proaste, fiind predispuse la a se indoi foarte usor.

 

3. Mai recent, probleme cu rulment dreapta fata.

 

4.Chedere de proasta calitate, la spalare cu presiune intra apa in masina - se pot schimba chederele sau se poate astepta, in timp se intaresc datorita variatiilor de temperatura, asa ca problema se rezolva de la sine uneori.

 

5.Ventilator incalzire habitaclu (s-a distrus destul de usor in doar 3 ani) - schimbat cu alt ventilator de la dezmembrari - 100 ron.

 

6.Senzor TPS (nu sunt specialist dar stiu ca este responsabil de amestecul combustibil / aer, sau asa mi s-a zis) , stiu doar ca din cauza lui imi murea motorul la ralanti. Dupa ce l-au scos in service si l-au sters de depuneri a mers perfect.

 

7.Am avut montate placute after market si aveau insertii metalice => discuri si placute de frana schimbate la 40.000 km - in garantie.

 

8. Probleme cu pistonul de la roata dreapta spate a necesitat schimbare (era ruginit) si am avut probleme la ITP din cauza lui.

 

9.Rugina la imbinarile bratelor stergatoarelor.

 

10.Probleme cu cutia / siguranta de sub bord (partea soferului) (la modelele din 2006 + ) este o cutie mica rosie, daca este nefixata corespunzator nu mai functioneaza nimic. Se poate schimba intreaga cutie sau indoi 1 / 2 din piciorusele existente pentru a ramane fixata in locas.

 

11.Probleme cu cablul de la kilometraj - vibreaza pana in 40 km / h.

 

12.Probleme cu tabla de la portbagaj / haion (recomand inchidrerea ei cu mana pe geam pentru a evita indoirea).

 

13.Probleme cu directia (trage stanga / dreapta) dar asta tind sa cred ca e din cauza unor anvelope abia achizitionate (diferente de greutate intre ele).

 

14.Probleme cu zdranganit si trepidatii ale schimbatorului in treapta a 2 (si putin intr-a 3-a), cauzate de o garnitura de cauciuc slabita in ansamblul schimbatorului, am rezolvat-o prin inlocuirea intregului ansamblu de la schimbator - in garantie.

 

15.Gauri in mansonul de cauciuc al cablului de ambreiaj care au rezultat in intrarea apei in manson si ruginirea cablului. Problema intamplandu-se asta iarna a mai avut un efect "benefic" constand in inghetarea (literalmente) a cablului de ambreiaj (nu se putea apasa pedala). Rezolvare de moment (iarna): incalzirea cu o bricheta la o distanta de 1-3 cm a mansonului pentru dezghetare.

 

 

 

Mai mult ca sigur daca as sta sa ma gandesc as realiza ca au mai fost si alte probleme, dar minore. Per total sunt multumit de masina luand in calcul starea drumurilor din Romania si costurile aferente intretinerii ei. Lasand la o parte reviziile si alte consmabile (stergatoare, lichid de parbriz, etc) nu cred ca am investit mai mult de 1000 RON in 3 ani in ea.

 

Ca si recomandari, va sfatuiesc sincer sa va faceti reviziile in afara Bucurestiului ( eu le fac in Bacau) si cu tot cu drumul pana acolo si inapoi ma costa mai putin ca aici.(reviziile se fac tot in service autorizat).

 

O foarte mare bila alba pentru Matiz o dau pentru manevrabilitate + feedback-ul din volan si stabilitate. Spun asta deoarece am avut si un Hyundai Accent (productie 2008) care in curbe aproape sarea de pe sosea din cauza suspensiilor moi si a lipsei de feedback din volan.

 

 

 

 

 

.

Edited by Vladimir.Stancu

Share this post


Link to post

6.Senzor TPS (nu sunt specialist dar stiu ca este responsabil de amestecul combustibil / aer, sau asa mi s-a zis) , stiu doar ca din cauza lui imi murea motorul la ralanti. Dupa ce l-au scos in service si l-au sters de depuneri a mers perfect.

Wrong, senzorul de pozitie clapeta are alt rol. Amestecul este dat de informatiile de la senzorul MAP si de la senzorul de oxigen (lambda).

Share this post


Link to post

M-am apucat sa schimb ambele bascule, insa am unul dintre pivoti intepenit ( rugina probabil ) in portfuzeta.

 

Am dat cu, deja clasicul, WD 40, am tras la ranga, ceva ciocane si nimic.

 

Ceva recomandari, un dispozitiv home made, un mod de lucru, ceva ?

 

Multumesc anticipat !

Edited by sonyericssondj

Share this post


Link to post

Rezolvat pana la urma, trebuia sa distantez sau largesc unde se prinde pivotul de fuzeta.

 

Merci oricum.

 

 

Share this post


Link to post

Am patit si eu cu becul de nivel combustibil,nu se mai aprinde,,,eu am vazut cind am pus contactul sa pornesc masina...intrebarea e becul e ars?

Share this post


Link to post

Se aprinde cand nivelul de benzina scade sub cota de alerta (cam ultimii 5 litri). Indicatorul cu cadran si ac ce arata ?

Share this post


Link to post

salut am si eu un matiz din 2001 si azi dimineata cand am plecat am observat ca la plecarea de pe loc se aude un troncanit in podul pedalier la fel face si cand pun frana la viteze mici ma poate ajuta cineva????????

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...