Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Jurnal de bord - ce probleme ati avut la MATIZ?

Recommended Posts

Uleiul il mananca cel mai probabil pe la garniturile de la supape, deci prin completare se innoieste treptat, ca de la schimb la schimb.

Cineva nu a schimbat uleiul la o dacie timp de 180000 km pana s-a defectat iremediabil; a inceput experimentul dupa 200000 km cand incepuse sa-i manance ulei.

Ar fi interesant sa fac un astfel de experiment la matiz, dar nu stiu daca voi mai avea dorinta sa o pastrez mai multi ani, schimband pe viitor distributia, ambreiajul, care implica niste costuri. La Opel nu sunt astfel de costuri in viitorul apropiat - ambreiajul e hidraulic, distributia pe lant.

Dar nu se stie niciodata.

Share this post


Link to post

Salut,

 

Bine v-am gasit!

 

Postez aici pentru ca regulile forumului nu imi permit sa deschid un topic nou.

 

Doresc sa achizitionez un Matiz (am gasit cateva care intrunesc conditiile): am fab >2007, aer conditionat, servo directie, sub 50k km, pret undeva sub 2000 euro (bugetul este de maxim 2000 euro).

Doresc sa folosesc aceasta masina exclusiv in oras (pentru drumuri in afara am un Mitsubishi Lancer X de care sunt f multumit). In oras nu va fi foarte uzata pentru ca folosesc metroul pentru serviciu. Deci as putea spune ca as fi un utizilator cat se poate de normal.

 

M-am orientat catre Matiz pentru ca vreau ceva fff ieftin la intretinere si fara sa-mi dea batai de cap.

 

Pentru ca nu cunosc aceasta marca si eventualele probleme care exista sau care pot aparea am nevoie de ajutorul vostru sa-mi vindeti cateva ponturi.

 

Ma intereseaza urmatoarele:

 

- la ce sa fiu atent cand o cumpar (nu voi merge singur ci un un bun amic care se pricepe la masini) - exista chestiuni particulare, zgomote pe care ar trebui sa le urmaresc, etc

- din cate am vazut distributia se schimba la 60k km, trebuie schimbata si pompa de apa?\

- in matiz intra apa (in solenza pe care am avut-o acum ceva timp intra)?

- exista probleme specifice de motor (consum de ulei, pieredere de antigel sau consum de antigel in mod inexplicabil), zgomote etc?

- caseta de directie este cu probleme la matiz (de ex inainte am avut o solenza si acolo se stia ca dupa un nr de km caseta incepe sa piarda lichid pe la un simering) ?

- sistemul de franare?

- ce ulei folositi la matiz (eu de ex la lancer folosesc 5w-40, in cartea matizului este recomandata o altfel de vascozitate)?

- costuri de intretinere?

- orice alte chestiuni pe care voi le credeti semnificative

 

Astept cu nerabdare raspunsurile si recomandarile voastre.

 

Multumesc!

Edited by ursul_bipolar

Share this post


Link to post

Daca amicul se pricepe la masini, isi va da seama de eventuale zgomote ale motorului, desi la 50000 km nu ar trebui.


Pompa nu trebuie schimbata odata cu distributia - eu am 125000 km si nu am schimbat-o.


In matiz nu intra apa.


Nu exista probleme specifice de motorului daca e intretinut corespunzator.


Caseta de directie nu are probleme la matiz.


Sistemul de franare nu are probleme; pana la 125000 km am schimbat doar pistonasele pe spate care sunt ieftine si se blocasera; unii au mai schimbat glisierele dar la mine nu a fost cazul.


Merge 5W30 pana consuma apoi se poate trece la mai mare - ex: 10W40, cel putin eu asta folosesc acum, sau segmentat motor si schimbat cu aceasta ocazie si semeringuri supape.


Costurile de intretinere la mine au fost foarte mici - pana la 125000 km cheltuind in 7 ani in jur de 3000 lei - aici intrand uleiuri, amortizoare, filtre, placute, saboti, distributie, recent bratele si bucsele fata si IAC-ul si manopera, cand nu am reusit eu sa repar.


Unii au mai schimbat cablul de ambreiaj - dar la mine nu a fost cazul.




  • Like 1

Share this post


Link to post

Matizul e solid, in ciuda dimensiunilor si aspectului de bombonica, nici eu nu am auzit de probleme majore la el, nici pe acest forum unde sunt membru de aproape 10 ani, nici in viata reala.

Stiu ca unele mai trepideaza la relanti din cauza motorului cu 3 cilindri, insa nimic anormal.

Atentie in schimb la rugina, il napadeste usor, dar daca e tinut din scurt, nu ai treaba.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Singura problema la matiz e rugina si lipsa servo (la al meu de ex.). In rest, apa paie si bataie.

 

Am si eu o intrebare pentru pasionati : mi s-a belit mufa aia de la far (dreapta) care intra in bec si ii da putere sa se aprinda :D

 

S-a carbonizat, nu-s ce kkt, asa era de cand am luat masina dar s-a acutizat si imi face figuri, se mai stinge farul in mers, palpaie etc.

 

Faza e ca cica nu se gaseste separat piesa respectiva, decat ca parte a sistemului electric al masinii or some shit si costa mult sa iei cu totul.

 

E adevarat? Unde as putea gasi asa ceva (in afara de dezmembrari evident).

 

Mersi


Multumesc mult! Cred ca noi ne stim de pe celalalt forum nu? De fapt sunt sigur :caaalm:

La chestia cu rugina da intr-adevar am vazut ca este o problema.

 

Ce ziceti de varianta asta: http://olx.ro/oferta/matiz-2008-edition-se-power-full-option-ID37hAf.html#d4c0ede7c7

 

Arata impecabil matizu' ala, daca e primul proprietar si ti se pare ca merita banii, go for it.

Share this post


Link to post

Am vb azi cu proprietarul. Exista un singur proprietar. Si mie mi se pare ca arata f bine masina.

Share this post


Link to post

Multumesc mult! Cred ca noi ne stim de pe celalalt forum nu? De fapt sunt sigur :caaalm:

Ce ziceti de varianta asta: http://olx.ro/oferta/matiz-2008-edition-se-power-full-option-ID37hAf.html#d4c0ede7c7

 

Asa este. Chiar vorbeam ultima data de vascozitatea lui 0w-20 :)

 

Arata bine si din poze nu pare lovit sau reparat la repezeaza.

Ia un mecanic si studiati-l la fata locului, pe indelete.

 

Share this post


Link to post

Da, daca ma hotarasc la varianta asta o sa merg cu cineva care se pricepe sa o verifice amanuntit.

Share this post


Link to post

Cu siguranta, matizul acela se va vinde repede, daca e ok - vad ca in alta parte scrie ca are carte service ceea ce e bine. Acum vad ca pozele au fost facute pe 2 februarie si pe 14 a fost pus in vanzare pe alt site deci trebuie verificat. Si vopseaua metalizata protejeaza mult mai bine impotriva ruginii.

 

Are cauciucurile schimbate (desi Continentalurile originale rezista peste 40000), de aici as trage urmatoarele concluzii:

1. A taiat cel putin unul din ele cum am patit eu si atunci a hotarat sa schimbe tot setul.

2. Are bani si din cauza invechirii lor, pentru mai multa siguranta sau pentru mai multe sanse la vanzare, a hotarat sa le schimbe.

3. A dat kilometrajul inapoi.

Edited by robertinoo

Share this post


Link to post

Io zic s-o iei.nu mai gasesti asa ceva in zilele noastre.cu maty n-ai probleme.eu de 8 ani doar benzina ,ulei,filtre,placute si baterie.nici macar becuri.

Acu stau ca lenesul cu distributia in debara de lene sa ma duc la service.in 14 expira itp.daca gaseste ceva la ea schimb atunci tot.

Share this post


Link to post

Cu siguranta, matizul acela se va vinde repede, daca e ok - vad ca in alta parte scrie ca are carte service ceea ce e bine. Acum vad ca pozele au fost facute pe 2 februarie si pe 14 a fost pus in vanzare pe alt site deci trebuie verificat. Si vopseaua metalizata protejeaza mult mai bine impotriva ruginii.

 

Are cauciucurile schimbate (desi Continentalurile originale rezista peste 40000), de aici as trage urmatoarele concluzii:

1. A taiat cel putin unul din ele cum am patit eu si atunci a hotarat sa schimbe tot setul.

2. Are bani si din cauza invechirii lor, pentru mai multa siguranta sau pentru mai multe sanse la vanzare, a hotarat sa le schimbe.

3. A dat kilometrajul inapoi.

 

Masina are vreo 4 anunturi de la acelasi utilizator cu 4 numere de telefon diferite.

Eu am vb cu proprietarul, la telefon pare ok. Cred ca Sambata ma duc sa o vad. Am sentimentul ca este ceva ciudat la mijloc dar amicul meu sigur isi va da seama daca este ceva in neregula.

 

Sper sa nu fie dat kilometrajul inapoi, asta chiar ar fi o problema.

Share this post


Link to post

La kilometraj e mai greu de verificat dar cred ca la 30k km cat sustine ca are cauciucul de pe pedale si de pe volan nu ar trebui sa fie uzat.

Stiti o alta metoda prin care poti verifica?

Share this post


Link to post

cauciucul l-am schimbat si eu acu vreo 4-5 ani.bine ca mi-ai adus aminte sa cumpar unele noi,cat despre volan eu am uzura doar la mana stanga dar daca aveam o husa pe el puteai sa juri ca-i noua masina dupa volan.scuz-ma dar astea nu sunt metode de verificat vechimea masinii.mai bine vezi cat de uzate sunt discurile de frana.sau orice altceva.


are airbag?dupa volan pare ca da.nu stiu insa de ce un se power full option nu are panouri de plastic ci de pfl.

Share this post


Link to post

cauciucul l-am schimbat si eu acu vreo 4-5 ani.bine ca mi-ai adus aminte sa cumpar unele noi,cat despre volan eu am uzura doar la mana stanga dar daca aveam o husa pe el puteai sa juri ca-i noua masina dupa volan.scuz-ma dar astea nu sunt metode de verificat vechimea masinii.mai bine vezi cat de uzate sunt discurile de frana.sau orice altceva.

are airbag?dupa volan pare ca da.nu stiu insa de ce un se power full option nu are panouri de plastic ci de pfl.

 

Am zis ca masina va fi verificata atat de prietenul meu cat si in service (va fi ridicata pe rampa).

 

Buna observatia cu panourile de la usi.

Share this post


Link to post

Pe unul din numere lui de telefon, vanzatorul mai are o masina la vanzare, un Chevrolet Spark: http://www.masini.ro/chevrolet/masini-second-hand/spark/405847/

Cel mai probabil este bisnitar si atunci nu cred ca merita drumul pana la Ploiesti.

Sa nu fi facut din doua matizuri, unul. Eu am avut posibilitatea sa iau un matiz cu 100 euro de la cineva, tot alb, din 2002 pe care-l primise ca diferenta la un schimb, si sa pun totul de pe a mea din 2008, pe aia, ca a mea tot avusese accidentul cu copacelul, pe dreapta spate.

Dar ma mai costa si manopera vreo 100 si m-am lasat pagubas; tot o reparasem deja pe a mea, cat de cat.

Share this post


Link to post

Optinia mea: arata prea impecabil masina, as spune ca e un samsy. Iar eu nu am gasit unul cinstit in timp ce am cautat masina. Cauta toate numerele de telefon pe Google, daca vei gasi mai multe anunturi (mai multe masini), e clar.

Pentru kilometri exista un sigiliu la cutia de viteze si altul in spatele ceasului, problema e ca se poate da inapoi foarte usor, cu un ac, desfacand geamul.

Cauciucul de la pedale ar mai da un indiciu, cum a spus si colegul mai sus; asta daca nu a fost si el inlocuit.

Daca tu crezi ca merita sa mergi pana acolo, fa-o. Eu am pierdut o zi, mergand pana la Pitesti sa vad un Matiz ca nou, cand colo a fost de firma 100%. Clar nu e cazul de fata, dar am spus patania mea.

Mai intreaba unde e inmatriculat, Bucuresti/Ploiesti... Pentru mine ar conta.

Bafta!

Share this post


Link to post

Iti multumesc mult robertinoo pt investigatia asta. Recunosc ca nu am avut timp sa caut daca mai are si altceva la vanzare dar asta spune cam tot. Cred ca ma re-orientez.

 

razvan ai dreptate ... posibil sa fie facatura masina asta...

Edited by ursul_bipolar

Share this post


Link to post

de fapt asta am vrut sa spun si eu dar nu am vrut sa fiu eu primul.masina e prea cosmetizata.presurile din mocheta prea noi si la culoare astupa probabil uzura mochetei originale sau nu.nu astupa.iar culoarea chiar daca e maroul ala metalic,din poza nu mi se pare a fi cel original.asta parca-i mai deschis,si oricat ar fi de intretinuta tot ai mici zgarieturi de pietricele pe ea si bitum mai sus de praguri.adica urme de bitum

Share this post


Link to post

Daca o iei de la persoana iti poate arata probabil asigurări vechi, facturi, chitanțe, va sti pe ce ulei a mers motorul, toate aceste acte pe numele ei. Daca e samsar zice "nu mai am facturile, am fost in reprezentanta, nu stiu, etc"

 

//Auzisem de la niște prieteni ca poti verifica daca motorul are compresie buna cu tr 1 la 5000 rpm si apoi luat piciorul de pe accelerație. Daca " da in nas" e in mintile lui motorul, daca doar face galagie si reduce viteza fara vre-un soc ceva, nu prea sta bine. Nu sunt 100% sigur dar are logica, si pe mine m-a bruscat sa zic asa cand am încercat. Poate cineva sa confirme?

Edited by tunning4life

Share this post


Link to post

1.Uita-te pe la busonul de ulei si vezi daca ai depuneri in zona culbutorilor (mazga grosiera) Inseamna ca nu a vazut ulei schimbat la timp si conform specificatiilor producatorului.

2.Vezi cum se deschid/inchid usile. Daca se duc "fleasca" pana la capat la deschidere nu-i ok. Deci, nu justifica km actuali. (usile spate in special)

3.Vezi amortizoarele sa nu fie curse(daca sunt pe ulei) daca sunt pe gaz troncane.

4.Vireaza pe loc...daca trosneste/pocneste are coloana/caseta praf.

5.Ridic-o pe cric si trage de bieleta/e sus/jos(special pe dreapta). Daca are joc...bucsa deteriorata daca amandoua au joc...bucsa+bielete "praf".

6.Obligatoriu diagnoza pentru senzori: IAC,TPS,MAP,injectoare,ax came, senzor viteza..

7.Verifica culoarea antigelului in vas(daca este maronie, nu-i bine)

8.Verifica joja de ulei sa nu aiba spuma albastruie pe ea.

9.Ridicata pe cric, verifici fiecare roata (atentie la jocul rulmentilor) o vezi in mers la urma(test drive) daca auzi vreun huruit in habitaclu.

10.Vezi cat de uzate sunt furtunele pe la motor.

11.Atentie la cum/cat incarca alternatorul.

12.Atentie la martorii din bord(sa se aprinda toti...check,frana mana,faza lunga, bec ceata spate, etc..

13. Ridica mocheta pe alocuri si vezi starea tablei.

14.Vezi sa nu ai mocheta uda in dreapta pasager...daca da, ai calorifer spart.

15.Mare atentie la cate nuante de culoare ai pe masina.

16.Verifica armatura fata sa nu cumva sa fie "bubuita" frontal.

17.Ridica roata de rezerva si vezi daca ai tabla "armonica". posibil sa fie un matiz mai "scurt" daca a fost "bubuit" in spate.

18.Vezi cum porneste(sa nu porneasca la a "n" cheie ca nu-i bine)

19.Atentie la cum isi mentine ralanty-ul la cald.

20.Vezi daca ii porneste ventilatorul, aeroterma, aerul(daca are), butoane dezaburire,avarii, ceata

21.Verifica frana de mana (sa nu aiba cablul rupt)

22.Vezi cum "trage" la plecarea de pe loc ( asa verifici cum sta pe compresie si ambreiaj...)

 

Restul ar fi bine sa ti cont si de ce au spus colegii mai sus.

 

Cam astea mi-au venit in minte acum.

 

Bafta la achizitionare.

Edited by buburuza vesela
  • Like 2

Share this post


Link to post

Salut. Am si eu un matiz din 2003 cu care ma apropii vertiginos de 100.000 km. Pana acum pot spune ca sunt multumit de masina si nu prea am bibilit mult la ea.

Ce s-a schimbat pana acum (in afara de ulei, filtru si cauciucuri ):

-cablu ambreiaj;

-pompa benzina, inlocuita cu una de Dacie Solenza;

-placute frana;

-rulmenti spate;

-rulmenti alternator;

-saboti frana.

Toate astea in aproape 2 ani si 25.000 km.

Aaa si masina acum este gri inchis :banana:

Pana acum numai bine, maine trebuie sa reglez frana de mana si cateva mici bibileli...

Sa auzim de bine

Share this post


Link to post

Deja mi-am facut un excel cu ce trebuie verificat! :) Va multumesc la toti! Adevarati colegi forumisti!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...