Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Jurnal de bord - ce probleme ati avut la MATIZ?

Recommended Posts

Schimba doar pcv deocamdata, cu manuta proprie.

Te va costa mai nimic si 99% va rezolva problema turatiei variabile.

De restul banilor vei cumpara cadouri de sarbatori. :aplauze:

Share this post


Link to post

Relanti in valuri vine de obicei de la niste "aer fals", pe care calculatorul si IAC nu pot sa il mai gestioneze. Ceva furtune crapate. Vezi la PCV furtunul mic cu cot, poate e rupt.

Share this post


Link to post

Am si eu o problema cu matizul. la rece imi porneste dar dupa ce circul cu masina si o opresc si incerc sa o repornesc nu mai vrea.

Se aprind in bord toate, se amorseaza pompa de benzina dar nu da nici un semn cand incerc sa o pornesc. nimic nimic. ca si cum ar fi totul mort. dupa ce sta cateva ore porneste. Va rog frumos daca m-ati putea ajuta. Va multumesc

Share this post


Link to post

Daca nu porneste electromotorul, banuiesc contactul electric de la cheie. Carbunii la electromotor.

http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/5477-probleme-electrice-matiz/page-7

http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/25900-matiz-nu-porneste-cand-e-cald-motorul/page-2

Mai cauta si tu.

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Dar n-ar fi trebuit sa nu mai mearga deloc?

Share this post


Link to post

Daca nu ma insel si varul meu avea aceeas problema : Pornea la rece mergea cu ea si cand se incalzea motorul se oprea.Dupa ce se racea mai putea sa o porneasca. Problema a fost de la delcou, pe care l-a schimbat cu unul aftermarket de 200-300.

Dupa care am luat eu masina lui si mi-a crapat senzorul optic de la delcou si pana la urma l-am schimbat cu unul original.(vezi post 1621 , punctul 6)

Vezi

 

Parerea mea e sa cureti capacul si rotorul de la delcou sau sa le inlocuiesti.Daca persista o investigatie la mecanic cu testerul si vezi ce zice.

 

Sper sa te ajute.

 

Iar pt. RaZoR-07 si tomis multumesc pt raspunsuri. momentan nu imi mai face figuri in valuri.

 

 

 

Share this post


Link to post

Stie cineva cum se poate demonta bara spate matiz ?! Cea din plastic...

Share this post


Link to post

Simplu, din suruburi :)

 

Dai jos numarul, dai jos tablele de sub stopurile spate, bagi mana pe sub masina...ce e asa greu?

Share this post


Link to post

Recent, la 100.000 km am schimbat ( in afara de ulei, filtre, bujii): saboti frana si cilindrii frana spate, amortizoare spate.

La 120.000 km am schimbat cureaua, merge excelent !

Share this post


Link to post

La ce interval se schimba cureaua de distributie?

 

Also, azi mi s-a ars o pozitie pe stanga, are sens sa incerc sa o schimb? Am inteles ca e delicat :D

Share this post


Link to post

Da are sens. Altfel amenda :D Sfat: leaga firele cu o brida, soricel, colier nylon, etc, ca sa poti trage de codita acestuia sa scoti becul din oglinda, pe viitor.

Share this post


Link to post

Amenda pentru pozitii? Nu le folosesc niciodat. Am citit povesti de groaza cu schimbatul pozitiilor, m-am chinuit si cu becurile normale vreo 20 de minute ieri in frig...

Share this post


Link to post

Daca demontezi farul o sa vezi ce usor e.Ai de desfacut un holzsurub cu cap cruce si 3 suruburi de 6 cu cap xexagon de 10.O tubulara ar fi nemaipomenita.

Share this post


Link to post

Valeu, de ce sa nu demontezi si stopurile? Ca e la fel de usor cu surubelnita, si au mai putine surubele...

Share this post


Link to post

Simt ceva ironie.Daca vrei poti sa demontezi ce vrei.Ar mai fi o varianta sa dai motorul jos dar cu farul e mai simplu.

Share this post


Link to post

mie mi s-a depus o mizerie maronie gen rugina in borcanul de antigel

Share this post


Link to post

Ma e posibil sa fie cablul de acceleratie prea slab? Mi se pare ca atarna oleaca pe rola aia, nu e intins...si cateodata, mai ales cand e frig, mi se intampla sa moara motoru la relanti...cand iau picioru brusc de pe acceleratie, repet acum cand e frig. Nu foarte des si mai ales cand e rece motorul.

Share this post


Link to post

Da ma, e ca la dacie :D Deci nu cablul de acceleratie iti tine relantiul, ci motorasul pas cu pas sau IAC care trebuie curatat din cand in cand. Porma facuta o procedura idle learn, te lamuresti pe forum :)

Share this post


Link to post

Pe la 120000 km s-a oprit motorul in intersectie. A pornit greu si apoi tineam relantiul ca la dacie. S-a rezolvat cu achizitia unui IAC nou, cel vechi nu-l curatasem niciodata si nu cred ca mai aveam ce sa-i fac pentru ca arata groaznic chiar si dupa curatare. Am dat 58 lei pe cel nou si merge perfect.

Apoi m-a lasat toba - s-a lasat din cauza gravitatiei de la imbinare ca se rupsesera din sudura cele 2 fiare care tineau toba pe pozitie pe mijlocul masinii; cu 50 lei am rezolvat cu inlocuirea partii colierului cu o bucata de teava; acum am toba dintr-o singura bucata.

Check-ul sta in continuare aprins si nici nu ma intereseaza, cum nu m-a interesat niciodata, de ce.

De 40000 km nu-i mai schimb uleiul, doar completez. Filtrul il schimb din cand in cand.

Tot de curand aveam ceva batai pe la roti care s-au rezolvat cu inlocuirea bratelor si a bucselor bara stabilizatoare - cost 130 piesele+150 lei manopera - ca un brat nu vroia sa iasa.

Dupa 4 accidente, tot nu ma lasa inima sa-l abandonez, ultimul luna aceasta cand un alt matiz a intrat in mine. Abia in ianuarie 2016, implineste 8 ani si poate fi considerat o rabla.

Niciodata nu m-a lasat in drum; nici in cazul accidentelor.

Ii dau nota 10!

Share this post


Link to post

De 40000 km nu-i mai schimb uleiul, doar completez. Filtrul il schimb din cand in cand.

. Abia in ianuarie 2016, implineste 8 ani si poate fi considerat o rabla.

Cum domle`, noi incercam sa demonstram ca la Matiz merge numai 5w30 ACEA A3 si dumneata vii sa ne strici aici rosturile spunandu-ne ca nu ai schimbat uleiul de 40.000 km si totusi motorul functioneaza ? Numai masinile de top au asa intervale mari de schimb la ulei . Al meu are 160.000 km si14 ani si nu e o rabla inca, depinde si de intretinere.

Share this post


Link to post

Pai la cat e de ieftin matili il schimbi ca pe coioti. Sau pe 2000 euro...cine stie...

Share this post


Link to post

Asa cum e al meu la caroserie, probabil ca nu valoreaza mai mult de 750 euro (cu taxa platita si nerecuperata). Am pus un anunt de vanzare pe internet cu 750 euro si in urmatoarea ora m-au sunat doi potentali cumparatori. Insa, primul cu care am vorbit, parea om serios dar mai apoi m-am prins ca el nu vroia sa o treaca imediat pe numele lui, iar eu nu vroiam sa o vand altfel ca sa nu ma trezesc cu amenzi, de la lipsa rovinieta, pe numele meu. Clar era un bisnitar nici nu vroia sa ne intalnim fara sa am C.I.V la mine - vroia sa o ia pe loc; cand am vorbit prima data se plangea ca a cautat pentru firma si la toate matizurile ce le-a vazut, batea motorul. Asa ca m-am razgandit, pe al doilea nu l-am mai contactat si am sters anuntul.

Apoi am mai bagat in ea 700 lei, pe asigurare, rovinieta si reparatii si o mai tin un an pana-i expira ITP-ul si apoi ori o vand cuiva care o vrea pe numele lui, ori o vand pentru programul rabla, ori o vand pe bucati.

De un an jumate am o a doua masina, un Corsa din 2009; avand in vedere ca prea mult nu as lua pe Matiz, ma gandesc macar sa menajez putin Opelul, mergand aproximativ 10000 km cu o masina si 10000 cu cealalta/ pe an. Si daca ma gandesc bine, la 10000 km cat merg cu Matizul, la consum de 1l/100 mai putin decat la Opel, as merge pe o economie de 500-600lei, bani care imi acopera in medie, anual, cheltuielile cu o masina.

Cum spuneam, matizul nu m-a lasat in drum nici macar in cazul accidentelor; nu a fost lovita la nivelul rotilor sau frontal.

Am rugina mai pronuntata pe portierele frontale, la colt.

Am vazut astazi un Matiz verde, probabil din generatia mai veche, carpit cu tabla zincata prinsa in caroserie cu popnituri, peste portiunile ruginite.

Share this post


Link to post

De 40000 km nu-i mai schimb uleiul, doar completez. Filtrul il schimb din cand in cand

 

Pe langa asemenea intretinere evacuarea sparta a Matizului meu poate parea tuning.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...