Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Jurnal de bord - ce probleme ati avut la MATIZ?

Recommended Posts

E posibil sa fie de la ceas kilometraj/ cablu kilometraj. Se aud rotitele de plastic. Incearca sa localizezi mai exact zona de unde vine zgomotul.

Share this post


Link to post

Salutari!

Am un Matiz din 2003, euro 2, 144000 km. Am luat-o in 2007 cand avea 52000 km. Masinuta e fiabila dar cam rugineste si la cat e de mic motorul ar putea consuma mai putin. Am schimbat telescoapele pe spate la putin timp dupa cumparare ( bateau si erau pline de ulei) si urmeaza sa le schimb si pe fata tot din cauza uleiului. O problema care apare in fiecare an sau aproximativ la fiecare 20000 de km ar fi nefunctionarea motorului din cauza uzurii capacului delcou si a lulelei pe care le-am schimbat ieri dupa ce m-au lasat la 50 de km de casa si am venit cu ea tractata. A trebuit sa patesc treaba asta a treia oara ca sa imi dau seama ca trebuie sa le schimb la fiecare 20000 de km. In concluzie schimbati-le la timp ca nu sunt asa scumpe. Am mai schimbat fisele cam pe la 100000 km. In rest nu am schimbat nimic in afara de consumabile.

Sper sa va fie de folos.

Numai bine!

Share this post


Link to post

Hi friends i am smith , new to this site and it is good

 

Hey dude, i have seen this before and it looks some thing

Share this post


Link to post

Sunt un detinator deMATIZ EURO 3 din 2006 cu 15000km(nu prea am circulat cu el) si incepand de asta toamna se aprinde CHECK-ul dar se mai

si stinge.Problema este ca nu se intampla nimic vizibil adica:motorul merge frumos atat la relanti cat si turat(nu se aude nimic suspect),la drum se infige,consum bun,directie buna,frane la fel ca alte cuvinte merge ca si cand am cumparat-o.(noua)Specific faptul

ca am mers cu ea in regim greu de functionare adica pe distante scurte si porniri dese.Rare ori a intrat in regimul normal de functionare.

De asemenea a avut perioade lungi cand a stat de ex. asta iarna.Poate cineva sa- mi dea idee ce sa intamplat?Schimburile de ulei motor,

cutie le-am facut dar n-am schimbat lichidul de frana.Nu ma trimiteti la service ca odata am fost odata si mi s-a luat de ei dar cu alta

problema:parpriz putin plecat si pe langa ca mi-au luat o gramada de bani am plecat cu stergatorele inversate doapele de la suruburi

lipsa.Apropo atunci am facut si shimburile de ulei iar cand mi-a shimbat filtrul de benzina nu mi-a mai pus un fir la filtru,au zis ca

asa sunt astea noi.Oare sa fie de aici ca de la o luna a inceput sa-mi faca problema

MULTUMESC celor care ma pot ajuta!

Share this post


Link to post

Nu e de la filtru. Check-ul il aprinde calculatorul, cand apare vreo problema la senzorii de pe motor, la dispozitivele pe care le comanda el, la calitatea gazului esapat, etc, etc,... Trebuie citit calculatorul, are el de spus ceva, asta se poate face la un (alt) service sau la cineva care poate face asta. Alta solutie nu prea este...

Share this post


Link to post

salut, vezi sonda lamda, vezi filtru aer, vezi catalizator infundat.

 

Salutare ,

Am si eu nevoie de putin ajutor . Mergeam ieri bine mersi cu micul meu gigant si deodata incepe sa se auda sub bord un bazait (asemanator celui de scurtcircuit - probabil chiar asta este motivul ) . Ideea e ca m-am gandit ca e vb de vreo chestie electrica insa ceva nu se pupa , pt ca zgomotul se aude doar cand rulez (gen dupa 10km/h) cand stationez nici vorba de vreun zgomot. Astept parerile voastre . Ms

 

Salut, daca nu e cablu ar putea fi si ceasurile din bord de kilometraj.

Share this post


Link to post

Supapa PVC. Negru cu mov :P

 

Stie cineva , valva de purjare canistra vapori are mufa in dreapta masinii sau in stanga? A mea cre ca e pusa invers :wallbanger:

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Multumesc,dar as dori sa-mi enumere cineva toti senzorii si sondele pe care le pot desface si curata fara sa fac vreo prostie.

Share this post


Link to post

Multumesc tuturor care m-au sfatuit referitor la CHECK=ul aprins.Mi=am luat inima in dinti si m-am apucat sa desfac senzorii pe care ii

reperasem si spre norocul meu primul pe care l-am desfacut a fost valvula IAC si surpriza-mizerabil-atentie trebuie curatat bine si in

interior unde vine montata(scaunul).Multi spun ca nu se aprinde de la IAC dar la mine vad ca da.Va mai spun dupa mai multi km.

Share this post


Link to post

Multumesc mult pt sfaturi , intr-adevar era de la cablul de kilometraj !

Share this post


Link to post

Hristos a inviat! am o problema cu buburuza mea , nu mai vrea sa porneasca am schimbat bujii , fise, capac de delcou si nimic se ineaca cand vreau s-o pornesc , pote sa ma ajute cineva sa-mi dea un sfat?ca la service trebuie s-o tractez si am ramas cu ea la parinti in agigea

Share this post


Link to post

Daca amorseaza pompa de benzina incearca sa schimbi filtrul de benzina. Consumabilele nu se schimba cand nu mai porneste motorul.

Share this post


Link to post

@julgame. Cand spui ca se ineaca:

1. Cand pui contactul se aude cum se amorseaza pompa de benzina?

2. Dupa ce incerci sa pornesti motorul se aprinde/ ramane aprins martorul "check engine"?

3. Electomotorul invarte, dar nu porneste...verifica daca are/nu are scanteie

4. Electromotorul invarte/ motorul da sa porneasca dar moare.. verifica daca se tureaza daca ajuti cu acceleratia.

Share this post


Link to post

Salutari!

Va cer ajutorul inca o data. Matizul e din 2003 si are 145000 de km. Intr-o zi din iarna am constatat ca temperatura lichidului de racire e putin mai mica decat ar trebui (asa indica ceasul). In urmatoarele cinci zile acul s-a tot departat in fiecare zi pana a ajuns la mai putin de jumatate. Primul meu gand a fost ca s-a dus termostatul deoarece mi se parea ca nu mai da bine nici caldura. L-am schimbat dar am constatat ca nu s-a schimbat nimic. Urmatorul gand a fost ca s-a defectat senzorul care citeste temperatura pe care l-am schimbat cam de o luna. In urma schimbarii am sesizat o mica scimbare l-a ceasul de bord dar nesatisfacatoare. Acum dupa ce s-a mai incalzit vremea ajunge si acul in pozitia lui normala,cand merg prin oras sau urc vreo rampa, dar nu trece de ea si termocupla e pornita in acel moment ,,spectaculos''. Credeti ca e posibil sa fie defect termostatul cel nou? sau senzorul cel nou?

Asa ca va rog daca aveti vreo idee nu ezitati sa imi transmiteti.

Multumesc!

Share this post


Link to post

Sigur ai montat corect termostatul ? Ma refer la gaura aia de bypass, care trebuie sa fie in sus.

Share this post


Link to post

pompa amorseaza, checkul se stinge pur si simplu baga prea multa benzina , nu se face bine amestecul corect,

Edited by julgame

Share this post


Link to post

Cind spui ca se inneaca, ai verificat daca sunt ude bujiile? Ca daca este asa ai probleme cu aprinderea. Faptul ca ai delcou, motorul sigur este euro 2. Daca ai schimbat bujii, fise, verifica bobina de inductie daca da scinteie. Daca nu are scinteie verifica senzorul optic de la delcou.

Edited by anditof

Share this post


Link to post

Azi am verificat ambele termostate si se pare ca cel vechi functioneaza bine iar cel nou deschide incepand de la 70 de grade. Am montat termostatul vechi inapoi, cu gauricea in sus, dar tot nu indica corect temperatura in bord. Probabil e de vina senzorul cel nou. Super calitate la piese!

Share this post


Link to post

Poate nu stiu eu bine dar acul nu trebuie sa stea putin mai la stanga de jumate, adica mai putin? Cel putin eu asa am vazut si nu am probleme cu incalzirea.

Edited by Tonyus

Share this post


Link to post

...deschide incepand de la 70 de grade.

 

Trebuie sa deschida la 82'C, deci mai cauta unul bun. Eu am montat unul nou GM si este excelent ( 20 lei ), pana nu ajunge temperatura motorului la regimul normal termostatul nu trebuie sa deschida.

Share this post


Link to post

Salutare!

Din serialul "Zona crepusculara" sa va povestesc de problema Matiz-ul meu.

Am un Matiz din anul 2005, motor de 800, euro 3. De cand am cumparat-o cat timp a fost in garantie, mi-au reparat-o la sevice-ul lor, inclusiv a venit un inginer de la Craiova. Problema era ca se aprindea check-ul si nu mai tragea motorul. Au schimbat tot pe ea mai putin motorul. Dupa ce a expirat garantia, am ignorat check-ul pentru ca de fiecare data ne dadea alta eroare, dupa o vreme se stingea singur, sau il stegeam. Dar mergea motorul.

Episod nou. De asta iarna insa s-a schimbat problema, in sensul ca, la pornire nu sta in relati, si se scutura de s-o desprins tava de esapament. La pornire o tineam acelerata cateva minute si apoi isi revenea. Daca aveai de plecat mai in graba, se scutura pe drum de zici e era posedata, motorul nu tragea, si dupa un minut, zici ca atunci o iesit din fabrica. Am fost cu ea peste tot, pe tester cand injectorul, cand EGR-ul, can cum.

acum suntem la un mecanic care a luat-o piesa cu piesa. Bujiile schimbate, injectoare schimbate anul trecut, etc, insa dimineata se scutura si moare motorul.

Un electician priceput a zis ca numai modul pas cu pas trebuie schimbat. Asa ca am inceput, de sus in jos. am schimbat toate piesele alea pe rand, soc-ul electonic, piesa de sub soc, nimic!!!!! Acum a mai ramas de schimbat senzorul de apa, si aici incep problemele. Am cumparat senzor de apa, dar senzorul asta nu e bun ca e senzorul care arata pe bord apa, nu de ala e vorba. e vorba de piesa de sub carburator, cu magazine de piese din Sighet nu am reusit sa o identificam la depozite, nu gasesc poze eu piasa pe net, nu stiu cum ii spune?

ar fi o solutie sa ma duc cu ea in mana la magazin, insa ar trebui sa merg in Baia Mare la magazin specializat cu piese Daewoo si asta inseamna sa pierd mult timp, si avem nevoie de masina. Am sunat acolo dar nu am reusit sa-i fac sa inteleaga de ce piesa e vorba.

Daca printre voi este cineva care a inteles despre ce vorbesc il rog sa ma ajute cu o denumire, un cod. Mecanicul zice ca-i senzor de apa si are 3 picioruse, ca-i Euro 3. Degeaba a vorbit la magazin ca nu s-au inteles.

Helpppppp! :osanale:

Edited by costi02

Share this post


Link to post

Helpppppp! :osanale:

Vezi si tu pe aici ... poate gasesti ce trebuie.

Share this post


Link to post

96181508 si sau 96182634 este senzor temperatura lichid racire. Aici ai o poza cu descriere si modele la care mai este folosit (e primul din lista) :http://www.eraspares...ia=305&Pagina=6

Edited by Tonyus

Share this post


Link to post

Vezi si tu pe aici ... poate gasesti ce trebuie.

multumesc pe ei sunt de saptamana trecuta, le-am umflat factura la fix!

 

96181508 si sau 96182634 este senzor temperatura lichid racire. Aici ai o poza cu descriere si modele la care mai este folosit (e primul din lista) :http://www.eraspares...ia=305&Pagina=6

nu cred ca este aceia piesa, daca reusesc sa incarc poze o sa le pun ca am reusit sa bag mina in matiz

 

sper sa fi reusit cu pozele

http://my.imageshack.us/v_images.php

 

aici poze

http://imageshack.us/photo/my-images/205/matiz007.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/710/matiz008.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/684/matiz006.jpg

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...