Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Jurnal de bord - ce probleme ati avut la MATIZ?

Recommended Posts

Mai omule, lasa-ma cu teoria aiurea, cu forte si alte marafeturi! Initial ai zis ca a inceput sa-ti TOPAIE spatele(fenomen pe care nu mi-l pot imagina la o masina cu ampatament atat de mic) si ca asta te-a aruncat pe contrasens unde tu ai tras de volan si ai intrat in sant si te-ai rasturnat!

 

Si da, un amortzor poate ceda oricand! Am plecat de la Bran cu amortizorul fata dreapta bun si am ajuns la Radauti cu el curs si fara pic de eficienta! Deci, pe undeva pe drum, el s-a dus dracului!

Stiu sigur ca era bun pentru ca de fiecare data cand plec la drum lung, inainte de a ma arunca in masina imi aprind o tigara si inspectez vizual anevelopele, amortizoarele, lichidele de la motor.

 

Asemanarea cu remorcuta aia, pe care tu ai adus-o in discutie nu ma duce cu gandul decat la faptul ca masina ta topaia intr-adevar de colo-colo dar din cauza amortizoarelor duse. Ti-am zis mai sus ca mi-a fost montat pe spate dreapta un amortizor si la 1.5 luni cand am revenit la service pentru un nou test de amortizoare el avea eficienta zero!!! Si mersesem ~1000km cu el.

 

Degeaba incerci sa dai vina pe masina, ca o fi ca o pati. Aici a fost o combinatie intre tren de rulare in afara parametrilor+nepriceperea de a stapanii masina iesita de sub control.

 

Singur afirmi ca s-au produs mai multe accidente in locul acela, toate erau Matiz cu amortizoare schimbate de 1,5 luni ? Hai sa facem o analiza:

- daca erau amortizoare cauza nu ajungeai in locul acela cu 100 km/h, cu orice masina, cu amortizoare prastie nu poti merge cu mai mult de 90 km/h pe o autostrada din Ungaria (imbracaminte asfaltica cea mai buna din zona). Pe drumurile noastre limita de siguranta scade spre 60 km/h;

 

Crede-ma ca se poate. Am venit de la Radauti la Bucuresti cu 2 amortizoare cu eficienta 0, fata-spate dreapta.

Share this post


Link to post
.. Crede-ma ca se poate. Am venit de la Radauti la Bucuresti cu 2 amortizoare cu eficienta 0, fata-spate dreapta.

Si n-ai adormit la volan de la leganat ? Probabil ca aveai spatele incarcat. Nu confunda soselele actuale din Moldova cu cea din poza.

Share this post


Link to post

Nu, eram decat eu plus prietena mea(eu am ~65kg ea are ~45kg) iar pe bancheta din spate 1bucata rucsac ce continea laptop, in portbagaj aflandu-se un troler micut plic cu haine ce nu cantarea mai mult de 5kg.

 

Masina nu se legana deloc insa existau 2 probleme:

1. masina se apleca mai tare la viraje la stanga luate cu viteza;

2. La denivelari mai pronuntate avea tendinta sa sara de fund intr-o parte(desi mergeam drept). Asta a fost si cauza pentru care atunci cand am ajuns in Bucuresti mi-am facut programare la service pentru test de amortizoare si asta este motivul pentru care sustin ca ori ambele amortizoare de pe spate erau varza ori exista dezechilbru foarte mare intre ele(la mine era dezechilibrul de 65% intre dreapta spate si stanga spate).

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Dezechilibru mare intre amortizoare este altceva decat eficienta zero, in ultimul caz caroseria se tine doar in arcuri si este ca o barca pe valuri.

Share this post


Link to post
Dezechilibru mare intre amortizoare este altceva decat eficienta zero, in ultimul caz caroseria se tine doar in arcuri si este ca o barca pe valuri.

Gandindu-ma la felul in care a zis ca a fost aruncat pe contrasens, la asta m-am gandit:

1. Dezechilibru mare(adica un amortizor ok si unul dus) care au facut masina sa "sara" intr-o parte;

2. Eficienta 0->caroseria se comporta ca barca pe valuri, de colo-colo, din val in val.

Share this post


Link to post

Discutia a plecat de la afirmatia ta ca poti merge cu viteza cu o masina cu eficienta zero pe amortizoarele spate.

 

PS trecerea peste o zona valurita neregulat provoaca rotirea volanului, deci, daca nu-l pastrezi ferm pe directie, esti aruncat pe alta directie. Eu cred in aceasta ultima varianta si nu in cea cu dezvoltarea unor forte extraordinare care sa mute o masa de 800 kg aflata la o viteza de 100 km/h de pe o directie pe alta. Acesta-i si motivul pentru care tac-miu imi tragea una parinteasca dupa ceafa de fiecare data cand nu tineam ambele maini pe volan.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

@ marianvid: imi pare rau de ce ai patit si stiu cum e sa ai parte de un asemenea eveniment. Bine ca ai scapat teafar.

 

Dar cine a comparat dimensiunile Matiz-ului cu o alta masina din categoria ei? Ati observat inaltimea, latimea, lungimea? Oare unde isi are centrul de greutate? Cat trebuie sa-l "balansezi" sa se rastoarne? Eu zic ca destul de putin.

Asemenea lucruri nu le poti evita, oricat de multa experienta ai avea, deoarece sunt foarte multi factori decisivi : starea masinii, traiectoria ei, viteza, starea soferului, reactiile soferului, starea carosabilului ( deplorabila in cazul lui marianvid ), etc. De ce credeti ca s-a montat ESP pe TOATE modelele Mercedes-Benz clasa A?

Poti sa ai zeci de ani de conducere fara evenimente si cand ti-e lumea mai draga sa patesti ceva asemanator. Nu zic ca asta ti-a fost soarta dar, cum se zice, esti victima imprejurarilor.

Trebuie sa recunoastem ca Matizul nu e fruntas (chiar deloc) la categoria stabilitate (si asta nu e doar parerea mea ci si a prietenilor/cunostintelor/colegilor). Cunosc cazuri de rasturnare (tot Matiz) la viteze mult mai mici.

 

P.S.: Rog pe cei "priceputi in stapanirea autovehicolului" sa-si mai revizuiasca talentul. Nu avem nici drumuri nici atitudine corespunzatoare unei circulatii cat de cat civilizate. Oare cati vor mai muri ne/vinovati pana realizam treaba asta?

Edited by Tonyus

Share this post


Link to post
... Dar cine a comparat dimensiunile Matiz-ului cu o alta masina din categoria ei? Ati observat inaltimea, latimea, lungimea? Oare unde isi are centrul de greutate? Cat trebuie sa-l "balansezi" sa se rastoarne? Eu zic ca destul de putin ...

 

- centrul de greutate al unei masini nu depinde decisiv de dimensiunile ei, ci de repartitia maselor;

- rasturnarea colegului de forum s-a produs datorita lovirii taluzului din santul drumului (vezi pozele);

- intrarea in balans a unei masini se produce datorita manevrarii nepricepute a volanului, deci, se produce din vina soferului;

- ca sa dezechilibrezi o masina prin intrarea intr-o groapa trebuie sa ai volanul rotit fata de axa drumului, iar asta este o greseala de pilotaj;

- o masina se bazeaza in viraje pe taloanele pneurilor, asa ca, cine n-a aruncat Continentalurile puse de la un moment dat de catre niste nepriceputi din fabrica pe aceasta masina, sa nu se planga de comportamentul din viraje;

- ESP-ul se pune pentru ca nepriceputii care conduc supravirator o masina subviratoare sa poata spune: "ce bine ma descurc cu volanul".

 

Altfel, postarea anterioara este din categoria: "n-am (avut) Matiz, dar imi dau cu parerea".

Share this post


Link to post
Concluzia mea: masina s-a rasturnat dintr-o manevra a volanului neadaptata la viteza de deplasare.

 

Eu unul sunt perfect de acord cu ce zice tolin...

Pe drumurile pe care circul de regula sunt o multime de denivelari de genul celor puse in discutie...

Frina de motor, mainele ferm pe volan pentru pastrarea directiei si franarea cand nu esti cu vreo roata in aer :D , sunt singurul mod in care nu ajungi in decor (ca sa nu mai zic de viteza cu care abordezi portiunea).

Ceea ce s-a intamplat tine de un cumul de factori nefericiti...in primul rand trasul de volan din cauza celui de pe contrasens...

Sa ne fereasca Dumnezeu de ce intalnim pe soselele din RO!

Share this post


Link to post

@ tolin: faza cu "n-am (avut) Matiz dar imi dau cu parerea", e total eronata, deoarece de ceva timp am "onoarea" sa alerg un asemenea model, printre altele (camioane, dube, masini mici, etc. face parte din meseria mea)

Citez:"- ca sa dezechilibrezi o masina prin intrarea intr-o groapa trebuie sa ai volanul rotit fata de axa drumului, iar asta este o greseala de pilotaj;" si daca eu conduc un autotren cu semiremorca frigorifica in care sunt carcase de bovine agatate pe carlige ? E eroare de pilotaj daca ma rastorn la o groapa mai adanca sau denivelari mai pronuntate, chiar la o viteza de 40-50 km/h, fara sa virez.

Ai dreptate..."- ESP-ul se pune pentru ca nepriceputii care conduc supravirator o masina subviratoare sa poata spune: "ce bine ma descurc cu volanul"....ori nu?:

"The W168 (adica M.B. A-Class) became infamous in 1997 after flipping over during the traditional "moose test" performed by the Swedish automobile publication Teknikens Värld. According to the report, the W168 overturned when maneuvering to avoid the "moose". Mercedes initially denied the problem, but then took the surprising step of recalling all units sold to date (2,600) and suspending distribution until the problem was solved by adding electronic stability control and modifying the suspension. This marked the world première of stability control in a small car."( Sursa: Wikipedia)

In fine nu asta e tema topicului, dar fie sau nu "eroare de pilotaj" Matizul e tot o masina usor de rasturnat si instabila.

 

@ alex_damian: doamne fereste sa faci frana de motor pe un drum alunecos la o masina cu tractiune pe spate.

Edited by Tonyus

Share this post


Link to post
@ alex_damian: doamne fereste sa faci frana de motor pe un drum alunecos la o masina cu tractiune pe spate.

 

Perfect de acord, dar vorbeam de Matiz ... :-? :D

Share this post


Link to post

La matizul prietenei mele, pt a depista sursa de zgomot de la puntea spate (ma dispera deja, si am luat-o prin eliminare) am decuplat amortizoarele spate ( am scos prezonul inferior ), si am incercat sa pornesc la drum :o . Pana nu incercati nu cred ca o sa intelegeti... Pe drum drept, fara deniveleri fara nimic mai mult de 30km/h ora nu am avut curajul sa merg... Spatele topaie din momentul in care pornesti masina si topaie continuu, de ai impresia ca se da peste cap. Virajele nu se pot lua, decat la pas... Am spus toate astea ca sa va dati seama cat de MULT conteaza amortizoarele. Eu nu as fi crezut ca masina poate devenii atat de instabila. Efectiv de speriat, ai impresia ca nu ai nici un control asupra ei!

 

Deci atentie mare la amortizoare... Eu sunt comvins ca evenimentul care se dezdate mai sus este generat de ineficienta amortizoarelor, completat de manevre sa le zic "neinspirate".

Share this post


Link to post

Cu amortizoarele varza, dar cuplate, sunt mai putine grade de libertate ca in cazul experimentat de catre tine.

Share this post


Link to post

Pai daca ai decuplat amortizoarele, axa spate se comporta, la fel ca si axa unei semi/remorci, care le vezi ca sunt atasate dupa autoturisme, cele ce nu au amortizoare doar niste arcuri in foi.

Apropos @ tolin: este cam contradictoriu ceea ce afirmi, citez:"QUOTE(tolin @ Nov 13 2008, 03:11 PM) post_snapback.gifConcluzia mea: masina s-a rasturnat dintr-o manevra a volanului neadaptata la viteza de deplasare."

apoi:"- rasturnarea colegului de forum s-a produs datorita lovirii taluzului din santul drumului (vezi pozele);"(Scris Nov 21 2008, 10:15 PM)

Gata cu off topic.

O solutie (printre multe altele) la instabilitate ar fi, marirea ecartamentului rotilor (de ex. roti cu cauciucuri mai late, genti mai iesite inafara sau montarea unor distantiere, etc) dar aceste modificari aduc dupa sine uzura prematura a rulmentilor si a altor piese ce fac parte din sistemul de rulare=> nu sunt sigure/recomandate.

Share this post


Link to post
Asemenea lucruri nu le poti evita, oricat de multa experienta ai avea, deoarece sunt foarte multi factori decisivi : starea masinii, traiectoria ei, viteza, starea soferului, reactiile soferului, starea carosabilului ( deplorabila in cazul lui marianvid ), etc.

 

Daca tu esti doar altul care s-a dat de-a berbeleacul, de unde stii ca altul nu ar fi tinut-o pe drum?

Esti cumva vreo autoritate care decreteaza idei tampite si ai uitat sa ne anunti, pentru ca tu ai patit-o?

 

P.S.: Rog pe cei "priceputi in stapanirea autovehicolului" sa-si mai revizuiasca talentul. Nu avem nici drumuri nici atitudine corespunzatoare unei circulatii cat de cat civilizate. Oare cati vor mai muri ne/vinovati pana realizam treaba asta?

Esti cam incoerent matale si nu ai nici o treaba cu subiectul, probabil ti-a ramas mintea in oglinda retrovizoare de la "reflectii rutiere".

Edited by Tommy

Share this post


Link to post
Apropos @ tolin: este cam contradictoriu ceea ce afirmi, citez:"QUOTE(tolin @ Nov 13 2008, 03:11 PM) post_snapback.gifConcluzia mea: masina s-a rasturnat dintr-o manevra a volanului neadaptata la viteza de deplasare."

apoi:"- rasturnarea colegului de forum s-a produs datorita lovirii taluzului din santul drumului (vezi pozele);"(Scris Nov 21 2008, 10:15 PM)

Unde-i contradictia ? Nu datorita manevrelor volanului a ajuns masina in sant ?

Share this post


Link to post

Pai d-le tolin ai avut dreptate la partea cu taluzul, dar (cum dealtfel a mentionat si marianvid) din sens opus circula un (?) autovehicul, fapt care l-a provocat sa execute acea manevra. Oare, daca nu venea nimeni in acel moment si loc din sens contrar, mai rasturna el frumusete de Matiz lovind taluzul din santul drumului, sau doar intra pe contrasens unde, teoretic, avea loc sa redreseze autoturismul scapat de sub control ?

 

 

Si acum iarasi Off Topic:@ Tommy: Chiar si prezumtia de a fi "vreo autoritate care decreteaza idei tampite" e jignitoare. Eu unul sunt profund dezamagit de autoritatile din tara noastra, dar totusi cred ca exista in cadrul lor si oameni/persoane care isi fac treaba cinstit (daca sunt lasati), doar atat ca sunt putini.

Nu vad incoerenta. Raspundeam la afirmatiile unui user.

Acum chiar gata cu O.T.

Edited by Tonyus

Share this post


Link to post

D-le Tonyus, cum procedezi cand scoti Matizul parcat intr-un sir de masini, pe stanga, de exemplu. Banuiesc ca accelerezi usor, virezi dreapta si cum apuca jumatate din latimea botului masinii sa treaca de masina din fata, incepi sa invarti invers volanul, desi n-ai trecut inca de masina din fata, pentru ca altfel vei lovi masinile parcate pe partea cealalta a stradutei, nu ? Toate acestea se petrec la o viteza mai mica de 5 km/h. Acum, poate, intelege toata lumea cum ar trebui facuta o manevra de evitare a unui obstacol cand masina se deplaseaza cu 100 km/h: scurta, ca amplitudine si rapida.

 

Omul a recunoscut ca a fost luat prin surprindere de neregularitatile drumului si pierzand directia s-a speriat vazandu-se pe acelasi sens de mers cu alta masina care venea din fata (sunt cuvintele lui in postarile de mai sus, iar surprinderea si frica sunt sentimente firesti, omenesti, nu sunt o vina). Dar daca ar fi avut norocul sa intalneasca un refugiu sau o zona plata, in loc de marginea unui sant, precis nu se rasturna.

 

Acum lumea se imparte in doua parti: una care sustine ca drumul si suspensia Matizului au fost cauza accidentului si alta care sustine ca un sofer n-are voie sa fie suprins de ceva cand se deplaseaza cu 100 km/h, adica sa tina bine volanul in maini pentru a mentine directia, iar daca acest lucru nu se petrece, sa manevreze volanul in asa fel incat sa mentina masina in siguranta pe sosea, adica scurt si rapid.

 

PS am patit un lucru asemanator cu Matizul, la iesirea dintr-un viraj pe stanga fara vizibilitate pe drumul Rasnov-Poiana Bv, am dat de o zona profund valurita (beton macinat). Stiu cum este sa-ti sara inima din piept (eram cu cei doi copii in masina) cand realizezi ca masina are toate sansele sa ajunga in santul din dreapta si sa se rastoarne la 90-100 km/h. Doar, din manevra descrisa mai sus am scapat ruland cu o roata pe marginea din dreapta a soselei si accelerand.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Da, efectul manevrelor creste proportional cu viteza de deplasare. Nu cred ca poti face aceleasi miscari de volan, la 80+ km/h pe care le faceai la ~ 5-10 km/h, fara a avea urmari neplacute. Prefer sa nu bruschez de volan la viteza mai mare.

Un sofer poate fi surprins de orice si oriunde. Capacitatea lui de a prevede anumite situatii, cateodata, cere aptitudini care-l depasesc.

Edited by Tonyus

Share this post


Link to post

Fals! Capacitatea lui de a prevede anumite situatii, cateodata, cere EXPERIENTA!

Share this post


Link to post

Esti sigur? Oare cata experienta ii trebuia nefericitului care a murit strivit intre 2 camioane, unul a pus frana brusca in fata lui, el a oprit foarte aproape de el, dar cel care il urma a reactionat tarziu si a intrat in ei. Sau cei trei nevinovati care au fost macelariti (la propriu) de o autocisterna (ansamblu cap tractor si semiremorca cu cisterna), intrata pe contrasens. Si lista ar putea continua, dar nu fac "reflectii rutiere" ca poate iarasi par incoerent...

 

 

Revenind la subiectul acestui topic: Matiz E-A/C Euro 4 probleme: - imposibilitatea folosirii centurilor din spate (nu intra partea metalica de pe centura in "zavorul" acestuia) => tras de carcasa de plastic (neagra) a "zavorului" si acum functioneaza. Explicatia fiind : "asa face toate"

- rezervor spalator parbriz crapat undeva => " nu se umple acel rezervor sa fie plin"- asta e rezolvarea (?!) data de domnul mecanic de la reprezentanta - voi mai reveni asupra problemei personal.

Mai sunt si altele, dar sa vad cum se vor rezolva.

Edited by Tonyus

Share this post


Link to post
Capacitatea lui de a prevede anumite situatii, cateodata, cere aptitudini care-l depasesc.

 

 

Fals! Capacitatea lui de a prevede anumite situatii, cateodata, cere EXPERIENTA!

Ce-mi place cand va contraziceti aiurea si persistati in off topic pentru lucruri care voi insiva le definiti ca fiind incerte si probabile!

 

Tonius, ai avut vreodata matiz? Poate macar citesti si titlul topicului ;)

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Salutare.

Am si eu o problema cu gandacelul meu (aka Matiz :D ). De cateva zile am observat ca nu mai indica nimic kilometrajul si as dorii ajutorul vostru pentru a schimba cablul de kilometraj. A mai patit tineva asa ceva ? Exista vreo sursa de unde sa ma documentez? Eu unul nu am gasit nimic si as avea nevoie urgenta sa il schimb.

Craciun Fericit.

Share this post


Link to post

De ceva timp,am o mica problema la matiz,dar deranjanta: butonul de la dezaburire luneta incepuse sa prinda mai greu,apoi nu mai prindea deloc si trebuia sa pun o hartiuta care sa-l fixeze intr-o pozitie optima astfel incat sa se aprinda beculetul si sa dezabureasca;

in urma cu o saptamana s-a blocat de tot si nu mai pot dezaburi luneta;

ce as putea face,fara sa o duc in service?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...