Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Jurnal de bord - ce probleme ati avut la MATIZ?

Recommended Posts

... la mine se cam aude motorul ...

Cat se va mai bate moneda pe aceasta prejudecata paguboasa ?

Share this post


Link to post
Ms pentru ajutor. Io schimb in felul urmator: II de la 15-20 ; a III-a de la 30 ; a IV-a de la 50 ; a V-a de la 70.

Sa conteze asta la functionarea motorului??

De 2 sapt o conduce si nevasta care mere mai turata ca e incepatoare

Super subturat conduci. Nevasta ta, desi incepatoare, exploateaza mai bine matizul, pare'se..

Incearca si tu sa faci cum fac aia din ID'ul tau si o sa vezi ce matiz vioi ai. ;)

Share this post


Link to post

tolin,

Cat timp va exista soferi pe Matiz :)

 

Nu zic ca ma deranjeaza, cateodata, cand sunt in "mood" chiar imi place sunetul motorului turat peste 3500!

Problema este ca zgomotul de motor multe ori cauzeaza reactii de genul "omori motorul!" din partea necunoscatoriilor :)

 

(Parca vad cum sare la 40% warnul din cauza offtopicului.)

Share this post


Link to post

De ce, nu te incadrezi la: "ce probleme ati avut la Matiz" ? Altfel, cine pleaca urechea la necunoscatori ? "Daca nu-le place, sa traga oblonul !"

Share this post


Link to post

Revizia de 10 k: ulei motor+filtru, ulei cutie = 4.200.000 lei la radacini pe plevnei

 

Masina nu are probleme

Share this post


Link to post

@strumfuadi

cam ai dreptate, conduc subturat.

De ce nu or fi pus astia la fabrica un turometru ... ma omoara zgomotul asta de motor turat.

Foarte greu ma descurc... mi se pare ca fortez motor.

Share this post


Link to post

Pai, e bine ca nu ti-au pus turometru, asa, poate, o mai scapi pe unde trebuie. Altfel, nu trebuie sa-ti faci probleme de fortare a motorului, el este limitat electronic in turatie.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

O mica problema, cand am trasa frana de mana si ma misc mai brusc in masina se aude un zgomot ciudat ca un carait, sigur este de la frana de mana dar de ce?

Share this post


Link to post

si la mine se mai aude cateodata acelasi zgomot, dar am pus-o pe faptul ca frana de mana nu era trasa la maxim si roata se mai misca cand ma miscam si eu.

Share this post


Link to post

Revin cu patetica problema a ruginii: Ce parere aveti daca va spun ca usile din fata(la astea m-am uitat mai atent), pragurile in dreptul usilor din fata, sunt pline de punctulete de rugina?? Am spalat astazi masina si in parcare la servici am zis sa fac o fapta buna sa sterg urmele de apa care au ramas. Uitandu-ma atent am vazut o gramada de punctulete ruginii..nu se vad urme de lovituri, vopseaua este intacta, numai ca are culoarea ruginie.

 

Spune-ti si mie, este normal sa se intample asta? Mi se pare ca masina asta a fost vopsita in bataie de joc! Sunt un car de nervi! Platesc ~500ron/luna la ea si ma uit cum se dezintegreaza singura!

Share this post


Link to post

Si eu am probleme cu rugina. Am puncte de rugina pe pragul din dreapta, pe pasajul rotii din stanga spate, pe capota motor (pe interior).

E exact cum zici tu nu e sarita vopseaua doar ca are culoarea ruginie. Nu ma asteptam sa rugineasca asa repede...

Share this post


Link to post

Man, dar a ta este din 2004! A mea este din Noiembrie 2006! Are un an si 3 luni, ce dracu s-o ia de masina este asta? Este o bataie de joc! Am platit 7200 de euro pentru o mare bataie de joc si de cap.

Share this post


Link to post

am un matiz din 2002 si este folosit pe taxi.de ce stie cineva sa-mi spuna si mie de ce in ultima perioada de timp trebuie sa-i schimb mereu luleaua sau cum ii zice de la delcou.simptomele sunt ca nu vrea sa porneasca nici de ce o bati si cum ii pun alta lulea noua porneste ,merge vreo 2 saptamani si apoi din nou...m-a disperat.ajutati-ma pls !!!!!!

Share this post


Link to post

Closhkutza, cred ca esti cel mai ghinionist posesor de matiz de pe forum :(

sry zeilor pt. offtopic

Edited by stryder

Share this post


Link to post

Aceleasi probleme cu rugina le am si eu dar nu pot emite pretentii atata timp cat masina a fost a firmei si are 120.000 km rulati. In rest trancaneala de la tunburucul usilor ma exaspereaza dar o sa imi fac timp sa o pun la punct.

Share this post


Link to post

Mda, trancaneala aia de la "tunburucul usilor " e urata; la mine face preponderent la usa stanga-fata, celelalte le pot ignora ca zgomot

Despre rugina: la mine a aparut un punct fix in mijlocul capotei, dar are un motiv, capota a fost schimbata in urma cu ~3 ani cand un dobitoc s-a urcat cu picioarele pe ea.

Share this post


Link to post

Daca aveti fete de usi ca la modelul SE dati fata de usa jos si puneti un plastic din ala ca la modelul E care se prinde pe tabla si tine tamburusul fix. Eu am pus fete de usi ca la modelul SE si am dat jos plasticele alea si zdranganeau ..am dat fetele de usi jos si am pus acele plastice care intra pe tamburuse si nu mai zdrangane nimic.

Share this post


Link to post
... simptomele sunt ca nu vrea sa porneasca nici de ce o bati si cum ii pun alta lulea noua porneste ,merge vreo 2 saptamani si apoi din nou...

Ce fel de bujii (codul lor) si ce fel de cabluri (fise) ai pe motor ?

Share this post


Link to post

Matizul meu e din 2006. La 6000 nu mai intra in viteza a 2-a. Am fost la service si mi-ai schimbat (in garantie) cablu de la schimbator. Cica defect de fabricatie. Acum o luna am plecat cu ea de pe loc si dupa vreo 500m schimbatorul s-a "inmuiat" pur si simplu. Nu mai intra in nici o viteza. Norocul meu a fost ca ramasese cuplata in treapta a doua. Asa am ajuns pana la service. Si astia mi-au spus ca e... tot cablul de la schimbator. Acum era rupt de tot. S-au mirat si ei, ca nu am decat 20k, cica mai schimba dar pe la 60-70k, la taxiuri, masini de scoala...

In rest... ce sa zic!? Mai e o buba cu indicatorul de benzina, da se pare ca nu sunt singurul asa ca m-am mai linistit.

Toate cele bune!

Share this post


Link to post

tocmai mi-am luat un matiz se power.zi-mi si mie te rog cam la ce viteze tre sa schimb vitezele pt un consum cat mai redus.scuze de ce sunt offtopic.

 

tocmai mi-am luat un matiz se power.zi-mi si mie te rog cam la ce viteze tre sa schimb vitezele pt un consum cat mai redus.scuze de ce sunt offtopic.
maistre tolin de ce poti sa ma ajuti

Share this post


Link to post

Pana acum nu prea am ce sa ii reprosez masinutei, dar are doar 15300 de km (cu toata cartea de service, nimeni n-o sa creada ca un Matiz face doar 5-6 mii de km pe an). Ce voi spune aici nu sunt probleme, doar chestii enervante:

 

1 - zdrangane mecanismul de inchidere a usilor. in toate usile. Imi voi face timp sa vad ce e pe acolo.

 

2 - zdrangane ornamentul din plastic de la geamul dreapta spate. M-am uitat azi, atat cel de pe interior cat si cel de pe exterior par prinse destul de "lejer", nu sunt fixe ca cele de pe partea stanga. Nu am incercat inca sa le dau jos, azi am facut doar constatarea :)

 

3 - furtunasul de by-pass de la restrictorul de aer are o crapatura dubioasa care totusi nu pare sa comunice pana la interior. Normal, este cam singura piesa pe care nu scrie "Made in Korea". Se va inlocui saptamana viitoare, odata cu operatiunea "schimbare filtru aer si eliminare restrictor".

 

4 - balamalele usii stanga spate scartaie la greu. Bine, e adevarat ca usa respectiva a fost deschisa de vreo 10 ori in 3 ani... dar asta nu e o scuza, mai ales ca am uns-o trei duminici la rand. Le mai las sa se gandeasca, poate inteleg si ele ca degripantul si vaselina sunt bune pentru balamale.

 

5 - azi i-am facut Matizului primul reset ECM. Nu a parut sa aprecieze gestul meu - pentru prima data nu a vrut sa porneasca la prima cheie, dar la a doua a luat-o ca de obicei. Ca sa isi bage mintile in cap si sa priceapa care-i seful l-am mai pornit de vreo 5 ori (baiat istet, a priceput si a luat-o de fiecare data la sfert).

 

6 - asta mi-e si rusine sa o spun... la viata mea am desfacut bucati si am montat la loc cateva masini, am demontat cateva motoare etc. Ei bine, becurile de pozitie de la Matiz mi-au venit de hac. M-am chinuit, m-am aplecat, m-am sucit, m-am intins... n-am reusit sa scot soclurile din far nici pe stanga nici pe dreapta (nu am maini tocmai mici, dar am degete lungi. degeaba). Ce naiba, trebuie vreo scula speciala cu care sa tragi de soclurile alea? Rad de mine pana si W5W-urile BlueVision, care acum stau pe masa in loc sa fie in far, unde le e locul...

Share this post


Link to post
3 - furtunasul de by-pass de la restrictorul de aer are o crapatura dubioasa care totusi nu pare sa comunice pana la interior. Normal, este cam singura piesa pe care nu scrie "Made in Korea". Se va inlocui saptamana viitoare, odata cu operatiunea "schimbare filtru aer si eliminare restrictor".

 

Confirm- am vazut la cateva Matizuri. Il repari usor cu banda adeziva, 2-3 straturi si gata.

 

Cat despre reset ECM- curata si clapeta IAC.

Share this post


Link to post

Inca nu comunica cu interiorul, dar am sa imi pun in torpedou o rola cu banda de cauciuc, just in case - pana gasesc un furtun mai calitativ cu care sa-l inlocuiesc pe pacatos.

 

Am vrut sa curat azi si IAC-ul, dar tot ce aveam la indemana era un spray WD40 si am zis sa il mai las pana cumpar un degresant facut special pentru genul asta de operatii. L-am trecut acum pe lista ca sa nu uit :thumbl:

Share this post


Link to post

Salut.Am un matiz E cu 19000 km si imi pare ca se aude prea tare tacanitul motorului.Dar culmea ca nu se aude tot timpul ci doar in anumite plaje de turatie.De exemplu bag a 3 la 40 km/h si pe la 45-50 se aude tacanitul,dupa care dispare daca viteza creste,la fel face si cand scade in a 3 viteza,la 45-50 se aude iar.Daca merg constant cu 45-50 km/h se aude permanent.Eu am mai ascultat prin oras alte matizuri,se aude ceva tacanit dar nu-mi dau seama daca fac la fel in mers.Ma deranjeaza ca se aude prea tare in habitaclu.Poate asa facea si inainte,dar mergeam cu muzica si nu-mi dadeam seama.Tacanitul asta e cumva din categoria ''asa face toate?'' La matiz se pot regla culbutorii sau tachetii,ce o fi avand el.Ulei am bagat 5w-30 valvoline XL-III de 70 ron/L si de la ultimul schimb,adica 5000 km n-a scazut nivelul pe joja nici macar 1 mm,tot la maxim e.Folosesc doar filtre Mann.In plus s-a crapat vasul de expansiune chiar la imbinare,deci un pic sub maxim,deci cred ca mai duce daca nu se mareste crapatura sau nu depasesc nivelul.Si as dori sa stiu unde-i filtrul de benzina si daca usor de schimbat in ''fata blocului''.Totusi faza cu tacanitul ma deranjeaza cel mai tare,lamuriti-ma si pe mine cum ii? Daca aveti pareri,opinii,sugestii le astept cu interes.Merci :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...