Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Jurnal de bord - ce probleme ati avut la MATIZ?

Recommended Posts

Masoara cum ti'am spus. Daca valorile sunt in parametri respectivi atunci de vina este bateria sau vreo conexiune a bornelor.

Check engine se aprinde si cand tensiunea in circuit scade sub o anumita valoare.

Share this post


Link to post
Cand ai scos bujiile, cum se prezentau?

Din cele relatate de tine, mie mi se pare ca ai probleme cu aprinderea (verifica capacul distribuitorului - sa nu ai umezeala..., carbunele central, fisele bujiilor).

Cati km are masina? Mai verifica si filtrul de aer si cel de benzina.

 

bujiile erau putin ude si mise pare ca miroase un pic a benzina

masina are 107 000km am schimbat uleiul si filtru de ulei dar filtrul de benzina si cel de aer nu am umblat la ele.fisele lucreaza,cum scot o fisa se simte...dar carbunele...unde o fi?????

merci frumos pt ajutor...esti un domn. :osanale: :osanale:

Share this post


Link to post
...dar carbunele...unde o fi?????

In capul de la delco.

Share this post


Link to post
Masoara cum ti'am spus. Daca valorile sunt in parametri respectivi atunci de vina este bateria sau vreo conexiune a bornelor.

Check engine se aprinde si cand tensiunea in circuit scade sub o anumita valoare.

 

 

Am fost la electrician si mi-a masurat,pornita avea 14.5 iar daca o acceleram mai crestea iar oprita 13.8 ..cica era de la borna + era slabita si de aceea facea figuri .Oricum inainte sa ajung la electrician i-am dat curent de la alta masina si a mers s-a stins si becul de la baterie si check engine..iar electricianul mi-a spus ca incarca mai mult decat trebuie chiar,nu mai putin .Important este ca acum merge si mi-a spus sa revin peste o sapt sa mai masuram odata sper ca asta sa fii fost problema .

 

ps:Multumesc pt sfaturi!

Share this post


Link to post

Nu te mai du sa decartezi bani, e totul ok. Nu incarca mai mult, e fix in parametri.

La fel am patit eu cu o conexiune a bornelor, dupa un weekend in care nu am mers cu masina, luni dimineata nu mai palpaia nici ledul de la alarma. Credeam ca e bateria, dar am scapat ieftin, ca si tine.

Edited by strumfuadi

Share this post


Link to post

Acum 10 minute am fost pe la masina. Am desfacut finitia laterala de pe partea dreapta, sa vad daca nu cumva zdrangane retractorul centurii din spate dreapta(am un zdranganit ciudat in masina si nu stiu de unde vine). Mare mi-a fost surpriza sa descopar ca in aripa si pe toata partea inferioara a "oalei" de la stop este plin de nisip(noroi uscat). Are cineva cum ar putea ajunge noroiul de la roata acolo, inauntru?

 

S-a mai intalnit cineva cu asa ceva? O idee de rezolvare?

 

Multumesc.

 

 

M-am dus si am facut niste poze, si cred ca am elucidat "misterul".

 

post-5484-1203078990_thumb.jpgpost-5484-1203078995_thumb.jpg

post-5484-1203079000_thumb.jpgpost-5484-1203079006_thumb.jpg

post-5484-1203079011_thumb.jpg

 

In ultima poza se observa ca este o gaura. Acea gaura trebuia sa fie ocupata de un surub pentru prinderea barii. Ei bine, surubul nu este. Cine stie ce o mai fii pe acolo. Imi vine sa mor de nervi!!

Bara a fost schimbata acum mai mult de jumatate de an. De atunci, eu am mers cu gaura aia acolo prin care a sarit apa in voie.

 

Si ca sa fie totul si mai fain, am descoperit ca la coltul din stanga, cel pe care l-am avut indoit in felul asta

post-5484-1203079209_thumb.jpg

la partea "se pupa" cu bara este plin de crapaturi si rugina, asta dupa ce am dat o gramada de bani pentru a iesi bine.

Ce optiuni am acum sa repar locul unde a aparut rugina?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Salut! Am un matiz E, de o luna si am reusit sa ating bine cu partea inferioara a lonjeronului dreapta un bolovan. Am cumparat repede un grund spray de 13 lei si am dat repede cateva straturi. Ti-as recomanda sa freci cu smirghel apoi dai cateva straturi de grund spray si apoi cu vopsea.

Edited by Mircea
Nu mai cita inutil mesajul anterior. Foloseste butonul fast reply din josul paginii

Share this post


Link to post
Mai adaug cate ceva despre matizul meu care face curand 3 ani (si 34000km)

Am impresia ca directia se comporta cam ciudat, parca ar avea un fel de joc; iar la viraj lin, in special spre dreapta, se simte in volan un fel de tacanit usor. Tin sa spun ca nu a fost schimbat nimic in ceea ce priveste bucse, amortizoare, etc.

 

Rezolvat partial.

Roata stanga fata era ovala, pur si simplu cauciucul s-a tocit doar pe o portiune de ~15 cm, restul fiind mult mai putin uzat. Am pus-o in spate si a disparut trepidatia din volan.

Share this post


Link to post

De 2 zile se intampla ceva ciudat.Eram cu benzina pe rosu(becul aprins) si am bagat de 50 ron vreo 14 litri.In mod normal ar fi trebuit sa urce indicatorul pana la jumate, insa abia abia timid a urcat pana la sfert.La 2 ore dupa acesta am facut plinul pana la primul clik al pompei si a mai intrat benzina de vreo 70 roni.Azi dupa 4o km parcursi de la plin imi arata ba jumatate de rezervor ba trei sferturi.Maine o sa fac plinul din nou sa vad daca consuma ca un Hummer sau e bulit indicatorul.ce parere aveti?

Share this post


Link to post

120 de ron la un plin...

Eu de obicei cand faceam plinul bagam cam de 90 ron, dar in conditiile in care nu eram pe rosu. Plus ca de cand nu am mai facut un plin a mai crescut un pic pretul la benzina. E posibil sa fie doar defect acul ala indicator, care oricum are variatii mari in functie de pozitia masinii.

Edited by andrew

Share this post


Link to post
Rezolvat partial.

Roata stanga fata era ovala, pur si simplu cauciucul s-a tocit doar pe o portiune de ~15 cm, restul fiind mult mai putin uzat. Am pus-o in spate si a disparut trepidatia din volan.

Daca roata fata s'a uzat neuniform atunci ai unghiurile nereglate si ti se va toci aiurea si noua roata.

Fa geometria cat mai repede!

Share this post


Link to post
120 de ron la un plin...

Eu de obicei cand faceam plinul bagam cam de 90 ron, dar in conditiile in care nu eram pe rosu. Plus ca de cand nu am mai facut un plin a mai crescut un pic pretul la benzina. E posibil sa fie doar defect acul ala indicator, care oricum are variatii mari in functie de pozitia masinii.

S-a intamplat vreodata sa faci plinul si acu sa-ti arate juma de rezervor dupa 40 -50 km?

Share this post


Link to post

La mine dupa un drum de 80 km prin Bucuresti acul statea pe rosu iar a doua zi dimineata dupa ce am pornit motorul si am mers 1 km sa ridicat la un sfert.

Share this post


Link to post
S-a intamplat vreodata sa faci plinul si acu sa-ti arate juma de rezervor dupa 40 -50 km?

 

Diferente asa de mari nu am vazut. Dar sa imi stea acul cand aproape de rosu, cand la 1/4 am patit.

Share this post


Link to post

sal la toti, sunt nou pe forum, si nou intr-ale forumului, in general.

Am un matizan in dotare, 02. 2005, in prezent am 85 mii km si prea putine probleme.

Ce m-a mirat cel mai tare a fost faptu ca nu mi-au "cazut" amortizoarele, nici pe la directie, bucsi, pivoti, alea, alea..., deci nimic important. Singura problema a fost acum 2 ani, cand am pornit motorul se tura nebuneste singur, dupa cateva sec scadea turatia pana la subturare la relanti, apoi iar se tura...In acelasi timp se simtea si un miros "rau" la gazele esapate.

La service nu au stiut ce are, ziceau ca e o ineptie ce indica scanerul si ca nu puteau sa anuleze eroarea in mod normal..., in fine, s-au chinuit 1 sapt cu masina sa-i dea de cap si nu au reusit.

Am apelat la fabrica, la craiova, si am solicitat un expert de acolo, ca astia de la mine sunt incompetenti. A venit omul dupa 2 zile si mi-a facut masina!!! Chestie simpla, benzina nu era buna (petrom de 95), au golit rezervoru, l-au spalat bine - bine, apoi au pus alta benzina (nu de la petrom), i-au dat cheie si mergea perfect :) ) .

Asta a fost atunci, acum am alta problema. De ceva vreme, la rece, cand pornesc motorul (nu intotdeauna), simt ceva trepidatii mai mari la relanti, iar dupa cateva sec. imi palpaie martorul ceck de cateva ori , apoi ramane aprins.

Se stinge dupa mai multe reporniri la cald. Pe perioada cat e aprins motorul mere bine, normal, nu simt diferente de functionare.

La service mi-au zis ca apare eroare la supape (ceva de genul asta). Bujiile sunt in grafic, schimbate la 60mii, mi-a recomandat sa folosesc o solutie de curatare injectoare - supape ce se pune in combustibil.

Am folosit solutie dar nu s-a vazut o ameliorare evidenta. Acum nu s-a mai aprins de vreo sapt. cred ca s-a mai incalzit afara, sau si-a facut efectul solutia respectiva (am folosit-o de o luna).

In speranta ca nu v-am plictisit prea mult si cu scuzele de rigoare daca am expus probleme care s-au mai discutat ( nu am apucat sa citesc nimic de aici pana acum), astept pareri - sfaturi.

multumesc!!

Share this post


Link to post
Bujiile sunt in grafic, schimbate la 60mii

Bujiile se schimba la 20 mii.

Vezi ca in loc de Targoviste ai scris Targiviste. :)

Share this post


Link to post

nu vreau sa par penibil , dar am mers ieri cu matizu si am obs urm. chestiune

in trafic la semafor cand calc frana motorul tinde sa scada din turatii nu mult dar destul cat sa il simt cum trepideaza . Repet nu scade mult dar se simte .De la ce ar putea veni aceasta scadere de turatii numai cand apas frana

multumesc mult

numai bine

!!

Edited by chiper_dan

Share this post


Link to post

@nonel, la mine in carte zice ca bujiile trebe schimbate la fiecare 30 mii km.

Asta cu targiviste nu mai stiu cum s-o modific, dar e bn si asa, e mai interesant :P

Share this post


Link to post

@chiper_dan: verifica supapa unisens de la servofrana; din ce ai descris aici, s-ar parea ca supapa aceea nu mai inchide perfect.

Share this post


Link to post
@nonel, la mine in carte zice ca bujiile trebe schimbate la fiecare 30 mii km.

Asta cu targiviste nu mai stiu cum s-o modific, dar e bn si asa, e mai interesant :P

Cum mergi tu cu masina? Cum schimbi vitezele?

Profilul ti l-am modificat eu.

Share this post


Link to post

Ms pentru ajutor. Io schimb in felul urmator: II de la 15-20 ; a III-a de la 30 ; a IV-a de la 50 ; a V-a de la 70.

Sa conteze asta la functionarea motorului??

De 2 sapt o conduce si nevasta care mere mai turata ca e incepatoare

Share this post


Link to post

Tu mergi subturat si mai tarziu o sa ai necazuri pe la supape si injectoare. Schimba treptele la o turatie mai mare. Matizul are un motoras de aspirator pe care trebuie sa-l turezi ceva mai mult pentru a scoate maxim din el. In plus, mersul subturat o sa iti manance mai multa benzina.

Share this post


Link to post

Ideea este ca atunci cand schimbi treapta de viteza sa nu 'pici' sub curba de cuplu.

Eu schimb cam asa:

ll-25

lll-45-50

lV-65-70

V-100

Share this post


Link to post

II de la 15-20 - aici OK!

 

a III-a de la 40 - si la mine se cam aude motorul dar aste e...

a IV-a de la 55 - 60 - in oras rar ajung in a IV (imi place in a III-a ce sprint are matizul peste 50 la ora)

a V-a in momentul in care am ajuns cu a IV la viteza de "coraziera" dorita care este peste 85 oricum...

 

P.S: stiu, e cam off-topic raspunsul meu. Exista topic separat...

Edited by devnulla

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...