Jump to content
Sign in to follow this  
florin_rd

Aer Conditionat Matiz

Recommended Posts

E o explicatie de RAHAT.

Auzi tembelism: "supapa compresorului da afara freonul ca sa nu explodeze, trebuie demontat radiatorul si curatat". Unde e bre "supapa compresorului"? Tipii aia habar nu au cum functioneaza o instalatie AC sau poate vor sa te prosteasca. Probabil ca trebuie sa suspectezi ca rasufla unul dintre porturile de incarcare, poate cel de pe partea de inalta presiune. Se intampla cand nu au mai fost folosite de mult. Scoate capacelele de protectie si daca vezi lichid in valve aia e situatia. Se poate testa apoi cu substanta de contrast sau cu apa si sapun. Iti recomand sa schimbi servisul.

Share this post


Link to post

Da, scapa freon pe la porturile de incarcare. Cel de pe teava din dreapta. Se vad niste bule mici acolo. Acum ce sa fac, pot etansa cumva mai bine, sa nu scape? Ca nu vreau iar sa dau bani in alt service.

Multumesc pentru ajutor.

Share this post


Link to post

Pai uite cam ce as zice sa faci ca sa scapi.

Inteleg ca iar ai pierdut freonul asa ca nu mai ai nici o graba. Eu am mai descris odata unui coleg cum se rezolva situatia aici: http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/1039-probleme-si-reparatii-aer-conditionat-ac/page__st__860__p__552472#entry552472 .

Incepi prin a pregati un dop dupa cum am descris acolo. Sa-l si probezi, ca atunci cand bagi freon sa fii sigur ca n-ai probleme cu el. After, te duci si bagi iar freon, si sa-i pui pe tembeli sa puie si 50 - 100grame de ulei. Dupa umplere pui dopul ala si nu mai ai treaba.

P.S. Ar fi bine sa-ti pregatesti preventiv 2 dopuri ca poate constati ca trebuie si la celalalt port.

Succesuri la activitate.

Share this post


Link to post

Ce rost are carpeala cu dopuri home made, cand potri sa schimbi valva ?

Share this post


Link to post

Sigur ca ar fi mai bine sa fie schimbata valva, problema e ca in Romania nu se gaseste. Sau cel putin eu nu am putut gasi (numai valva, ca impreuna cu conducta o gasesti dar costa foarte mult). Daca cineva poate spune unde se gasesc as fi foarte amator sa-mi mai iau vreo 2 de rezerva. Acuma am facut in sfarsit rost de una ( mi-a adus-o un amic din Polonia ) dar deocamdata nu umblu la dop daca nu e cazul.

Edited by Tetea

Share this post


Link to post

Eu am gasit acum 2 ani la service-ul Dacia din Deva. Nu am cautat expres, dar mi-au schimbat-o ei cand am reincarcat instaltia, cica scapa usor cea veche. Si din cate stiu e cam universala acea valva, ca si dopurile negre de plastic de protectie, nu e speciala de Matiz.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Pai da, sunt la fel la toate AC-urile cu R134, dar nu am putut gasit la nici un magazin portul de pe partea de presiune mare (eu cu ala am avut probleme), am cautat multa vreme. Nici pe la magazine virtuale n-am gasit. Credeam ca pur si simplu nu se gasesc pe la noi, mai ales ca faza cu dopul mi-a aratat-o un tip de meserie pe care il cunosc. Oricum, dopu' ala tine de mult si nu-l dau jos decat daca e cazul sa bag freon si atunci schimb si valva. Tu ai schimbat-o pe aia de pe partea de presiune mare sau pe ailalta? (adica pe aia de pe conducta subtire sau de pe conducta groasa?). Cat a costat?

Share this post


Link to post

Eu vreau sa va multumesc. Pana la urma am confectionat si eu 2 suruburi care sa se potriveasca pe filetul de deasupra valvelor de umplere. Suruburile au fost fixate cu Loctite special pentru filete de instalatie (un fel de banda de teflon numai ca este lichida).

Instalatia a fost umpluta cu freon la un service ce avea robot, iar mecanicii spuneau ca baga automat si ulei. Acum daca este adevarat sa nu, nu pot sti.

Daca mai revin pe forum cu aceasta problema, inseamna ca tot mai scapa freon. Eu sper sa nu.

Share this post


Link to post

Salut .

 

Radiatorul meu de AC a fost bulit asa ca a scapat tot freonul .

Am schimbat radiatorul si am bagat freon . A testat presiunea din sistem mecanicul , sa fie sigur ca nu mai sunt probleme, totul ok .

 

Dupa o luna , adica acum , masina nu mai baga rece. La inceput a bagat rece bine de tot. Cand au venit caldurile , a bagat bine la inceput , apoi mai prost.

Am apasat foarte scurt una din valve si a iesit freon. Deci mai e .

 

Singura chestie ciudata e ca imi scartaia cureaua din cand in cand . ( probabil de Ac) . Cureaua de alternator e noua. Le-am verificat pe amandoua sunt intinse ca lumea.

 

Aveti vreo sugestie ?

 

Am inspectat din nou si mai amanuntit . Treaba se impute ... Supapele de pe ambele conducte sunt duse, bolboroseste acolo. Partea tragica este ca sub compresor am dat de un lichid uleios.

 

Se poate repara sau mai bine inlocuiesc tot ?

Edited by Ativix

Share this post


Link to post

Te referi la supapele de alimentare cu freon sau la conductele din compresor?

 

Daca rasufla doar pe la conducte (atunci curge si ulei din compresor) se pot schimba doar garniturile (o-ringurile) conductelor ,sunt doua diferite ca diametrul si ieftine dar ar trebui si completat cu ulei compresor si bineinteles freon !

Share this post


Link to post

Ma refer la supapele de alimentare cu freon

Share this post


Link to post

Buna ziua tuturor! Va rog sa ma ajutati si pe mine daca se poate cu o informatie. Am um Matiz din 2004 si nu ii functioneaza aerul. Am fost azi cu el sa vad ce are sa ii fac verificare si mi sa spus ca scapa pe la garnitura compresorului si ca pierd freonul,asa ca nu a vrut sa imi faca incarcarea instalatiei zicandu-mi ca trebuie sa schimb compresorul.S-a mai intilnit cineva cu aceasta problema ,ce ma sfatuiti sa fac si daca nu cumva nu merge reparat sau trebuie neaparat schimbat compresorul. Eu sunt din Galati daca ma poate ajuta cineva cu o informatie unde as putea merge sau sa cumpar unul sh ca nou e scump rau. Multumesc!

Share this post


Link to post

Problema este ca asa spun toti de la service sa schimbi compresorul dar se poate repara numai ca este destul de migalos .In primul rand ar trebui sa stii pe la ce garnitura scapa freon ca sa o schimbi; compresorul are mai multe 'garnituri':2 o-ringuri mici diferite (2-3 cm) la conductele compresorului,o garnitura patratoasa mai ciudata la blocul conductelor, 3 o-ringuri mari de diametrul compresorului si presetupa (un simering de etansare pe ax)! Eu am schimbat cele 3 o-ringuri mari si cele 2 mici si merge perfect AC de o luna jumate, problema e sa nu fie presetupa defecta ca nu stiu daca se gaseste!

Share this post


Link to post

salutare...

 

am si eu o problema cu matizul... in sensul ca atunci cand folosesc A/C-ul la drum lung, imi balteste in dreapta (la copilot).

banuiesc ca este un furtun sau ceva de genul de vina. ma poate ajuta cineva cu un sfat unde anume sa ma uit dupa "infractor" ?

 

noroc ca a fost foarte cald zilele astea si s-a uscat repede. apa era destul de mare ~1-2cm. mi-am dat seama de asta, dupa ce incepuse sa miroasa mocheta si am dat presul de cauciuc la o parte.

 

pls help... cu un sfat sau o pagina din manualul matizului de service daca se poate.

 

multumesc.

Share this post


Link to post

scurgere_condens_ac_matiz.jpg

 

PS - nu mai stiu de unde am poza ... posibil sa fie de pe aici de pe forum ... rog autorul sa nu se supere ca am postat-o ...

Share this post


Link to post

iti multumesc frumos pentru ajutor :)

 

multumesc si celui ce a facut poza. mai explicit de atata nu stiu daca se poate.

Share this post


Link to post

hehehe nu ma supar adrian_r5 poza imi apartine dar daca ajuta este ok :)

Share this post


Link to post

Deci mi sa bulit si mie compresorul...pierde freon pe la o imbinare pe unde este fulia.Astea se repara ( inlocuieste vre-o garnitura ceva ) sau se arunca si se pune altul ? Asa ca daca stiti pe cineva care vinde sau repara compresoare dati un semn .

Am atasat o poza sa vedeti pe unde pierde...

post-8313-0-89286900-1342437465_thumb.jpg

Edited by bishnitzarul

Share this post


Link to post

Se pot schimba garniturile (sunt 3 la fel ca aia pe care o arati in poza) si eventual poti face ca mine sa schimbi si garniturile de la conductele de alimentare (2 diferite ) si eventual daca tot desfaci compresorul sa schimbi uleiul din el !Garniturile de la conducte se gasesc peste tot iar alea 3 din compresor eu le-am gasit mai groase si le-am mai pilit sa le subtiez ! Costul reparatiei aproximativ 50 lei plus freon si ceva munca dar merge perfect de doua luni si ceva !

Share this post


Link to post

Pe autostrada spre mare am parcurs o portiune de vreo 30-40 km mai tare, adica 120-130 km la ora plus AC pe o portiune de drum cu ceva dealuri, deci un efort mai mare al motorului sa zicem. La un moment dat imi intra in habitaclu in loc de aer condtionat un aer albicios si miros de incins. Trag pe dreapta, ridic capota, antigelul curgea spume prin borcan. Opresc motorul si astept vreo 20 de minute sa se mai raceasca si apoi pornesc mergand doar cu 80-90 km la ora si fara AC. Dupa inca 30 de km nivelul antigelului revine la normal. Am parcurs la fel drumul spre Bucuresti, 80-90 si fara AC si nivelul s-a ridicat putin, fara sa treaca de nivelul maxim, ceea ce pare normal.

A mai patiti cineva ceva asemanator? Mentionez ca nu am schimbat freonul prea de curand, este asadar vechi dar isi face inca treaba la cat folosesc eu AC-ul.

Semne de ardere a garniturei de chiuloasa n-au aparut, antigelul n-are ulei, iar uleiul n-are spuma specifica.

Share this post


Link to post

Nivelul antigelului din borcan cred ca este identic la toate Matizurile, si la mine cand se deschide termostatul, daca o turez imi creste nivelul si se creeaza spuma, iar cand o las trebuie sa treaca ceva timp la relanti pana sa scada la normal.

Deci nu este o problema cu antigelul, plus de asta banuiesc ca termometrul din bord indica normal.

 

Problema este din alta parte, dar nu ma bag caci nu am AC, dar tare cred ca s-ar putea sa nu mai ai freon destul.

Share this post


Link to post

Nu cred ca are vreo legatura nivelul antigelului cu faptul ca nu ai schimbat freonul,asta nici nu se schimba.Indicatorul din bord de temperatura ce zice?.

 

Oricum cred ca n-are legatura cu Ac. De verificat termostat , supapa capacului vasului de expansiune si garnitura de chiulasa

Share this post


Link to post

 

Oricum cred ca n-are legatura cu Ac. De verificat termostat , supapa capacului vasului de expansiune si garnitura de chiulasa

 

Si ce legatura are asta cu faptul ca omul indica alte manifestari cand MERGE cu AC PORNIT.

Daca nici cu AC-ul nu are treaba...

Problema lui e strict legata de AC.

Share this post


Link to post

Fumul alb bagat prin instalatia de ventilare a aparut doar la folosirea AC. Atunci antigelul era spuma in borcan desi acul din bord nu s-a ridicat peste nivelul maxim normal. In rest masina functioneaza normal. Semne de ulei in antigel sau invers nu exista.

Garnitura cum poate fi altfel verificata ? Banuiesc ca daca se da jos chiuloasa, garnitura e buna de schimbat apoi.

Share this post


Link to post

Daca ai fi citit atent ce am scris eu in pagina anterioara, nu e nevoie sa dai jos garnitura de chiulasa, aia e buna, problema la tine e din alta parte.

Cel mai probabil are originea in habitaclu decat in partea motoare, mai poate sa mai fie urma de condens, daca este prea rece ... conditiile pot fi multe.

Spuma din borcan e normala dupa ce ai parcurs anumite distante cu peste 50 kmh, ti-am zis, daca o turezi stand pe loc... ai sa vezi cum se creeaza spuma.

E perfect normala in turatii, mai nasol e cand o ai la relanti. Dar nu te astepta ca atunci cand o ai turata si o opresti la relanti sa se duca spuma, o sa trebuiasca sa mai stai cateva minutele. Apoi revine la normal.

Plus de asta, daca chiar vrei sa dai jos chiulasa ca sa verifici garnitura, nu ai decat, e o suma de bani data in plus.

Atata timp cat nu ai pierderi de lichid si nici ulei in apa, garnitura aia e buna.

Scurt.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...