Jump to content
Sign in to follow this  
yir

Etrieri Lanos

Recommended Posts

Vreau sa schimb etrierii cu unii de Lanos, ma intereseaza unde pot gasi etrieri de Lanos la un pret bun. Am mai citit pe forum si am gasit doar in 2 locuri informatii referitoare la pret si era o diferenta destul de mare intre ele.

Share this post


Link to post

Am luat de la magazinul de langa Apaca cu 227 Ron bucata, se aduc pe comanda. Daca nu mai are nimeni nimic de adaugat se poate inchide topicul.

Share this post


Link to post

Etrierii au si placute sau trebuie cumparate separat ? Ce fel de placute merg cu acesti etrieri ?

Share this post


Link to post

Sunt cu tot cu placute, merg placute de matiz.

Share this post


Link to post

Nu stiu daca ai citit si la "masina mea" dar eu am scris acolo de etrieri lanos.

I-am luat cu 190 ron bucata cu placutze incluse, de la nicu barbu, www.autodaewoo.ro

Livrare in 24 de ore, cost transport 21 ron.

Share this post


Link to post

Am aflat prea tarziu... deja ii luasem...

Share this post


Link to post

Asta e acum, poate o sa fie utila informatia pentru altii interesati.

Share this post


Link to post

Sunt si eu interesat de niste etrieri de lanos,da'.. sunt mai eficienti decat cei de la cielo?? Care e diferenta si e vizibila diferenta?

Share this post


Link to post

Eu mi-am pus etrieri de lanos si sunt superrrrrrr. Schimbare enorma. Frane zdravene.

M-au costat 380 ron + 70 montatul,reglatul si schimbatul lichidului la tot ansamblul frana+30 ron lichidul de frana(bosch) + 21 ron taxe de transport de la autodaewoo.

Le am de peste 6 luni si sunt f multumit de ele.

Share this post


Link to post

Mi-am montat si eu etrieri de Lanos + placute de Matiz pe masina. Am pus lichid de frana nou in instalatie apoi am aerisit si am facut o proba. Vad ca tine frana dar NU as putea sa afirm ca intradevar prinde MULT mai bine ca inainte frana. :mrgreen:

Atat cu etrierii vechi cat si cu etrierii noi mie imi pare ca la Cielo frana prinde foarte jos.In rest daca apasam ferm pe frana imi ingheta roata atat cu etrierii originali de Cielo dar si cu cei de Lanos.

 

Sigur ca poate e prematur sa ma exprim 100% pentru ca cu franele vechi placutele faceau contact bun cu suprafata discurilor. Poate trebuie sa merg 200km pt ca noile placute sa ia forma discurilor si sa am maximul de eficienta la franare. Dar atunci deja voi fi obisnuit cu ele si nu o sa mai fiu obiectiv ce si cum.

 

 

Si totusi unde este castigul? si de ce lumea are impresia ca se castiga enorm daca se inlocuiesc etrierele de Cielo cu etriere de Lanos?

Sincer eu cred ca multi de aici au avut etriere semiblocate ori din pricina ruginii ori a garniturilor vechi ori a glisierelor cu probleme ori de ce nu a lichidului de frana neschimbat la timp.

Atfel dupa inlocuire e clar mare diferenta si fana lor musai prinde mult mai bine.

In cazul meu am avut etriere de Cielo functionale cat de cat in parametrii si din acest motiv pot afirma ca nu e asa de mare diferenta intre cele 2 sisteme de fanare.

Cu atat mai putin o diferenta enorma.

 

** Etrierul de Lanos sau de Cielo este supus la aceeasi presiune hidraulica de intrare -presiune creata si mentinuta de pompa de fana.

Oare la aceeasi presiune hidraulica de intrare, forta de apasare exercitata de etriere asupra discurilor este mai mare ???

Raspunsul ar fi NU.

Acum practic la un etrier nou aceasta forta de apasare este trimisa mult mai usor la placutele de frane respectiv discul de frana

pe cand in cazul unui etrier vechi se pierde destul de mult in frecarile elementelor semoblocate, etc.

 

** Masurand ochiometric placutele care le-am dat jos de pe Cielo din etrierii originali cu cele care au fost puse pe etrierii de Lanos in speta placutele de Matiz

am ajuns la concluzia ca supratafta de contact a placutelor de Matiz NU DIFEREA CU MULLT de suprafata de contact a placutelor de Cielo.

Initial asta mi-a fost dat ca argument de ce jmecheria asta cu etrierii de Lanos ar imbunatati franarea masini.

Deci argumentul asta cade.

 

Cand am facut montajul placutelor am avut numai un telefon cu camera foto si nu m-am chinuit sa fac poze ca sa va prezint fotografic aceasta constatare -mai ales ca eram cam murdar pe maini ;)

Dar poate gasim pe cineva care alatura o placuta de Matiz langa una de Cielo sa vedem diferenta de marime.

 

 

Una peste alta oricum sunt multumit ca am pus etrieri noi.Fiindca este lucru nou si asta ma linisteste cand merg la drum.

In plus imi pare ca mecanismul de glisiere existent la etrierele de Cielo este inlocuit in etrierele de Lanos cu unul similar dar mai simplu. In general etrierele de Lanos imi par gandite mai eficient si totusi la etrierul de Cielo exista o garnitura peste pistonasul de frana -aia avea rolul sa il protejeze pe pistonas de umezeala mai ales in cazul utilizarii unor placute mai uzate. In cazul etrierului de Lanos vad ca acea garnitura nu exista. ... :-?

Edited by sorin77

Share this post


Link to post

Boala la Daewoo, mai ales la sistemele fara ABS, s-au zgarcit sa dea drumul mai mult pe spate la presiune din pompa, probabil pentru a nu derapa. Una peste alta e o frana care-si face treaba cat timp mergi .. prudent, in rest .. parerea mea e ca poate avea un comportament oarecum imprevizibil, masina e prea rapida pentru forta de oprire. Dar daca te ajuti de frana de motor e ceva mai bine.

Share this post


Link to post

Detaliaza ce inseamna lichid de frana '' nou''.

Share this post


Link to post

Si eu am etrierii schimbati si sunt multumit de ei.

De cand i-am schimbat mi se pare mai ferma frana si mai prompt raspunsul.

Vad ca tu spui ca iti tine foarte jos :-?

La mine s-a simtit imediat nu dupa 100 km. Si forta de apasare eu zic ca e mai mica decat inainte.

Si nu cred ca trebuie sa pui frana sa blochezi roata, adica trebuie sa ai abs-ul in picior.

Pe de alta parte am inteles ca nici nu se mai fac etrieri normali, uzina recomandand etrierii acestia de lanos.

:) >-

Share this post


Link to post
Detaliaza ce inseamna lichid de frana '' nou''.

Nu retin marca lichidului dar scria pe el ca e facut special pt Lukoil, benzinarie din care l-am si cumparat dealtfel. Oricum specificatia lui este DOT4. Initial am vrut sa iau Prevent dar ala mi s-a parut f. scump 350 mii/500ml .

 

Lichidul a fost schimbat astfel: am utilizat un furtun cu un cap infipt pe aerisitor si altul intr-o sticla.

Am desfacut aerisitorul si am lasat sa curga lichidul de frana vechi. Din timp in timp mai dadeam si pedale sa curga mai repede. Cineva urmarea nivelul lichidului in vasul cu lichid de frana. Si turna lichid nou astfel incat sa nu scada nivelul sub minim. Cand a ajuns lichid curat in sticla (lichid nou) ne-am oprit. Am inchis aerisitorul.

La sfarsit am aerisit individual rotile din fata.

 

Lichidul vechi de fapt nu era asa de vechi el fiind inlocuit in toata instalatia de frana sa spunem cu 8-9 luni in urma -tot DOT 4 ceva marca germana.

 

 

@mvylo - tu ai Cielo din 2000, poate pompa ta de frana este un pic diferita de a mea ... poate ...

altfel eu nu explic cum mie imi prinde mai jos frana.

Spun mai jos comparand cu alte masini pe cale le-am condus si nu in comparatie cu Cielo. Am mai calcat frana la un corean din 95 si tot asa mi-a parut ca prinde frana ca la mine, deci este o chestiune de desing la pompa lor de frana.

Edited by sorin77

Share this post


Link to post

1.Nu ai facut o schimbare a lichidului de frana si aerisirea sistemului corecta.

2.Ai folosit un lichid de frana slab calitativ.

3.E normal sa fie asa dupa felul cum ai procedat.

Share this post


Link to post

1,3.Bun si cum ar fi trebuit sa procedez corect?

Oricum e clar ca nu am inlocuit absolut tot lichidul de fana pe partea din spate a masinii nu am intervenit

Iar in urma aerisirii nu a mai ramas aer in instalatie -sau cel putin asa credem noi ... ;)

 

2. Conform cu ceea ce scria pe cutia lui este DOT 4... si avea si insemnul ala cu RAR pe el.

Acum cat de slab calitativ este in raport cu alte produse similare nu as putea sa ma pronunt.

Tu ce recomanzi in materie de lichide de frana?

Share this post


Link to post

Normal trebuie sa scrie "compatibil Dot 3", care e in specificatiile masinii.

DOT 5.1 e exact ce-ti trebuie. Foarte bun e cel de la OMV.

Share this post


Link to post

@sorin77: Vezi aici procedura de aerisire corecta. Daca am inteles bine in timp ce lichidul curgea de la sine din instalatie, tu l-ai "ajutat" facand pedale ceeea ce inseamna ca ai aer la greu in sistem.

Share this post


Link to post

Si eu mi-am schimbat etrierii cu unii de lanos de la dnul Nicubarbu si sunt f multumit de ei.

Pe linga ei am mai schimbat si furtunasele (racord) de frana si lichidul si sunt f multumit de aceste lucru.

Rezultat frana mai serioasa.

Share this post


Link to post

@bella atunci cand am dat pedale sa accelerez curgerea am facut lucrul asta si in ideea de a curata eventualele mizerii de pe instalatie. Si da e posibil sa fi intrat aer pe traseu nu zic nu.

Dar apoi am aerisit de mai multe ori la fiecare roata din fata (peste 10 ori la fiecare roata) cu procedura clasica motor oprit 4-5 pedale, tii apasata frana, da drumul la aerisitor usor, merge pedala pana la fund, tii in continuare apasat, ajutorul va strange aerisitorul, abia acum se ridica piciorul de pe frana daca mai e si reiei procedura de la capat. Tot asa o tii pana iese tot aerul.

E drept nu am re-aerisit fanele pe spate, am mers pe ideea ca nu are de ce sa fi intrat aer la ele.

 

Atat inainte de schimbare cat si dupa schimbare mie imi face impresia ca atunci cand calc pedala de frana simt ca est un pic elastica (cu motorul oprit).

Eu traduc chestia asta de frana elastica prin faptul ca apas pana intr-un punct pedala si de acolo mai merge inca apasat dar trebuie

sa cresc mult forta de apasare si se simte ca pedala mai coboara un pic dar opune oarece rezistenta inainte de a ajunge la punctul maxim unde se poate apasa cu motorul oprit.

Daca pornesc motorul cand calc frana merge totul ok, e necesara mai putina forta si efectul de apasare elastica dispare sau oricum este drastic diminuat.

 

 

@serban_pc Ce intelegi prin "Rezultat frana mai serioasa".

Cum poti sa cuantifici chestia asta? Iti prinde frana mai sus? Te rog da mai multe detalii si nu fii zgarcit cu descrierea ;)

La mine nu am spus ca nu imi tine frana, ba dimpotriva imi tine cel putin cat tinea inainte si poate un pic in plus, dar nu este o schimbare pe care eu sa o cataloghez ca fiind spectaculoasa, fenomenala, etc.

Share this post


Link to post

Detaliaza: spectaculoasa, fenomenala!

Si mai ales la ce te asteptai si nu te satisface.

Share this post


Link to post
Eu mi-am pus etrieri de lanos si sunt superrrrrrr. Schimbare enorma. Frane zdravene.

...

Le am de peste 6 luni si sunt f multumit de ele.

@mvylo

Eu am utiliazat doar alte cuvinte prin care mi-am exprimat opinia ca nu am vazut ceva "schimbare enorma" daca mi-am pus acesti etrieri.

Share this post


Link to post

Eu cred ca ai ceva probleme cu sitemul de franare.

Acsulta de ovi_jer (e un sfat prietenesc).

De unde ai luat etrierii? Sunt "galbeni"?

Share this post


Link to post

Etrierii sunt originali. Daca ceea ce se vede mai jos e galben atunci sunt galbeni ;)

etrieri_lanos_2.jpg

 

 

Oricum merci de sfaturi -astazi plec in vacanta si nu o sa mai intru pe net pana la anu',

Va urez de pe acum La multi ani, sanatate si integrare usoara in EU!!!

:banana:

 

... poate ne intalnim in vacanta asta prin http://www.sibiu2007.ro/ :thumbl:

Share this post


Link to post

Referitor la chestiunea pe care am raportat-o cu eficienta franarii dupa ce am inlocuit etrierii standard cu etrieri de Lanos, pot sa spun ca am mers in service sa schimb pivotii ocazie cu care am aruncat o privire si la frane.

 

Cu aceasta ocazie am putut sa observ pe mijlocul discurilor mele de frana (pe ambele fete, la ambele discuri) o banda uniforma de culoare ruginie de cca 1,1 cm grosime.

Era clar ca acolo nu calcau cum trebuie placutele de frana si era clar ca uzura era uniforma la ambele discuri pe ambele fete (banda avea aceeasi gromsime in ambele cazuri)

Din pacate nu am avut aparat foto la mine sa ii fac poza. Dar am pus o schita putin cam exagerata dar e numai asa cat sa va facei o idee. Deci cum spuneam banda era absolut uniforma si era situata centrat pe latimea discului de frana si culoarea ei ruginie facea contrast foarte vizibil cu luciul metalic de pe restul discului de frana.

 

Conform cu mecanicii de la service discurile mele de frana sunt ok si au spus ca am utilizat ceva placute de fana care aveau compozitie neuniforma respectiv mai dura in zona in care s-au uzat discurile. Dar au spus ca totul e normal si era de asteptat ca placutele de Matiz sa calce altfel decat placutele de Cielo.

Uzura discurilor nu era mare si mi-au recomandat sa mai merg cateva sute de km, sa am rabdare si placutele de frana se vor uza cum trebuie dupa discuri.

 

Paradoxal de la momentul schimbarii etrierilor pana la momentul inspectiei am efectuat peste 450 de Km

si totusi se pare ca placutele noi nu s-au uzat suficient cat sa aiba contact maxim cu suprafata discurilor de fana.

M-am intors in TM :lavolan: si intradevar placutele s-au mai adaptat dupa discurile mele si acum am fane mai bune fara sa mai aerisesc sau sa mai fac altceva.

Sper ca am elucidat misterul. :thumbl:

 

Oricum cei care va puneti etrieri de Lanos fara sa va puneti si discuri de fana noi aveti in vedere acest aspect.

post-754-1168434155_thumb.jpg

Edited by sorin77

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...