Jump to content
Sign in to follow this  
beje

Volanul Se Invarte Greu

Recommended Posts

Buna ziua,

 

Sunt nou pe acest forum, de fapt asta e primul meu mesaj.

 

Am o problema si se pare ca search-ul nu m-a ajutat... :(

 

Am un Matiz din 2001, cumparat de ocazie acum 1 an de zile, caruia i se invarte foarte greu volanul. Oricum parca se invarte mai greu decat atunci cand am luat-o.

 

Ca termen de comparatie la DSN-ul pe care l-am avut se invartea mult mai usor.

 

Ce as putea sa ii fac?

 

 

Multumesc,

Vlad

Share this post


Link to post

Functioneaza greu in mers sau pe loc?

Prima data as verifica presiune pneurilor si apoi caseta de directie ;)

Share this post


Link to post

Macar spune daca e SE POWER sau simplu, fara servo.

Share this post


Link to post

Nu are servo in dotare.

 

Volanul se invarte greu in special pe loc, dar nici in mers nu prea imi place... din nou termenul de comparatie e DSN-ul pe care l-am avut.

Share this post


Link to post

Trebuie verificat tot trenul de rulare fata. Poate fi in primul rand de la caseta de directie (probabil avea joc si a fost stransa), apoi flanse de amortizoare, pivoti, bielete de directie.

 

Daca misti rapid volanul stanga dreapta se aude o bataie?

Share this post


Link to post

Intradevar, poate fi de la caseta de directie: acolo se face reglarea fortei de rotire a volanului.

Daca e prea strans, volanul se roteste greu si nu revine pe directia inainte dupa ce iei curbele;

Daca nu e strans suficient, troncane coloana de directie.

Uita-te in manualul de service si te lamuresti

Share this post


Link to post

Am simtit si eu ca volanul la Matizul meu se misca greu astazi cand am condus matizul unui prieten. Daca nu ma urcam la volanul altei masini nu-mi dadeam seama de asta. Masina mea este un SE din 2005 iar masina colegului un E din 2004.

Poate ma poate ajuta si pe mine cineva cu o solutie la problema mea;

Multumesc mult!

Share this post


Link to post
Am simtit si eu ca volanul la Matizul meu se misca greu astazi cand am condus matizul unui prieten. Daca nu ma urcam la volanul altei masini nu-mi dadeam seama de asta. Masina mea este un SE din 2005 iar masina colegului un E din 2004.

Poate ma poate ajuta si pe mine cineva cu o solutie la problema mea;

Multumesc mult!

Pai u ai servo la masinuta pe cand cel cu e-ul nu are. Vezi sa nu fi ramas fara ulei in vasul pentru servo sau sa nu fie caseta de directie dusa

Share this post


Link to post
Nu are servo in dotare.

 

Volanul se invarte greu in special pe loc, dar nici in mers nu prea imi place... din nou termenul de comparatie e DSN-ul pe care l-am avut.

- nu se compara mere cu pere;

- nu se roteste volanul cu masina pe loc;

- verifica presiunea in pneuri;

- lasa caseta de directie in pace, nu cum esti sfatuit, vei avea probleme cu ea doar daca continui sa rotesti volanul cu masina pe loc.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare: vineri am schimbat cauciucurile de iarna cu cele de vara, ocazie cu care am constatat ca se invarte mult mai greu volanu (Matiz E, fara servo).

Se poate sa fie de vina textura cauciucurilor? (ma gandesc ca cele de iarna, fiind si cald, erau mai moi). Sau sa fie presiunea in ele prea mica/mare?

Este posibil sa imi fi bulit ceva la caseta de directie cand a strans prezoanele?

Share this post


Link to post

Textura in nici un caz, presiunea da.

Share this post


Link to post

Ce treaba sa aiba prezoanele cu caseta =))

Ai presiune prea mica cred. Fiind mai tari cele de vara ar trebui sa se invarta mai usor.

Share this post


Link to post
Am si eu o intrebare: vineri am schimbat cauciucurile de iarna cu cele de vara, ocazie cu care am constatat ca se invarte mult mai greu volanu (Matiz E, fara servo).

Se poate sa fie de vina textura cauciucurilor? (ma gandesc ca cele de iarna, fiind si cald, erau mai moi). Sau sa fie presiunea in ele prea mica/mare?

Este posibil sa imi fi bulit ceva la caseta de directie cand a strans prezoanele?

 

Nu cumva sint alta dimensiune cele de vara?

 

Asa am patit si eu cind am schimbat anvelopele, dar invers.Acum se invarte volanul mult mai usor.

Am avut 155/65/13 si acu am 155/70/13.

Edited by zapacitu

Share this post


Link to post

Eu cred ca si structura anvelopei conteaza, ma refer strict la partea de crampoane. Cele de la anvelopele de iarna sint lamelare sau in zig-zag sau fagure, motiv pentru care sint mai maleabile. Cele de vara au profilul plin, motiv pentru care nu se deformeaza deloc iar rotirea pe loc nu transmite in volan altceva decit influenta frecarii cu asfaltul. Si la mine cu anvelopele de iarna volanul se invirte mai usor, ceea ce mi se pare normal. Nu-mi spuneti ca anvelopele voastre de iarna au aderenta mai buna pe timp de vara decit anvelopele de vara sau all-season, ca nu va cred ! Inainte sa le schimb aproape la fiecare semafor plecam cu scirtit de roti si la orice frinare ceva mai aspra se blocau imediat rotile. La asta se poate adauga desigur presiunea incorecta, gradul mare de uzura al anevopelor sau suprafata diferita de testare (asfalt f. rugos sau f. neted)

Share this post


Link to post

Nu prea am inteles teoria ta; cu cat o roata e mai tare, pe loc se invarte mai usor. Aderenta aproape nu are treaba in cazul asta, adica da diferente mici. Spre exemplificare.. ia o roata cu presiune 1 atm si vei vedea. Umfla la 2 si la 3 si urmaresti diferentele :)

De asta un cauciuc de iarna se invarte mai greu, din cauza ca are o compozitie mai moale si pe loc da o frecare mai mare,

nu a structurii lamelare sau de alt fel. De asta si consumul mai mare de regula cu roti de iarna. Faptul ca opreste mai prost vara e alta mancare de peste. Dar pe o vreme de asta.. pe la 10 grade, e greu de spus daca e mai bun un cauciuc de iarna sau unul de vara.

Eu unul prefer de vara.

Share this post


Link to post
Nu prea am inteles teoria ta; cu cat o roata e mai tare, pe loc se invarte mai usor. Aderenta aproape nu are treaba in cazul asta, adica da diferente mici. Spre exemplificare.. ia o roata cu presiune 1 atm si vei vedea. Umfla la 2 si la 3 si urmaresti diferentele :)

Evident, aici ai dreptate. "Usurinta" in cazul acesta (daca testam pe acceasi anvelopa) se datoreaza micsorarii suprafetei de contact cu asfaltul. Chiar daca in teorie forta de frinare nu depinde de suprafata de contact, in practica lucrurile nu stau ideal si presiunea incorecta am dat-o si eu ca posibila cauza. In 15 ani de cind conduc si ma bag in masini am trecut prin de toate :) , sesizez imediat la o masina pe care o conduc de citva timp daca presiunea a scazut la 1,7 in loc de 2,0 sa zicem.

 

De asta un cauciuc de iarna se invarte mai greu, din cauza ca are o compozitie mai moale si pe loc da o frecare mai mare, nu a structurii lamelare sau de alt fel. De asta si consumul mai mare de regula cu roti de iarna. Faptul ca opreste mai prost vara e alta mancare de peste.

Ei bine, la mine cu anvelopele de iarna volanul se invirte mai usor :) Sint de acord cu tine in legatura cu aderenta crescuta provenita din compozitia cauciucului insa eu pun cresterea consumului pe seama pierderii de randament. Iar aderenta crescuta haide sa o luam in calcul doar in domeniul de temperaturi unde ar trebui sa lucreze. La fel cum mersul iarna cu anvelope de vara nu e f. OK, nici mersul vara cu anvelope de iarna nu il consider OK. O prezicare, omul a constatat o modificare in comportament la intervale mici de timp, hai sa zicem o ora ... Nu cred ca e cazul sa discutam comparativ cum se comporta o anvelopa de iarna la -10C si una de vara la 20C :

Am si eu o intrebare: vineri am schimbat cauciucurile de iarna cu cele de vara, ocazie cu care am constatat ca se invarte mult mai greu volanu (Matiz E, fara servo).

 

Dar pe o vreme de asta.. pe la 10 grade, e greu de spus daca e mai bun un cauciuc de iarna sau unul de vara. Eu unul prefer de vara.

Sa zicem ca sintem pe granita si ca ar putea exista pareri impartite. Eu unul am trecut pe anvelope de vara de mai bine de 2 saptamini. Totusi, nu cred ca asta e important pentru topicul de fata, inca o data spun ca omul a sesizat diferenta in volan la intervale f. scrute de timp, deci nu cred ca e cazul sa facem o discutie gen anvelope de iarna vs. anvelope de vara. Pur si simplu eu cred ca nu are nici o problema, ca directia lui se comporta normal. In cazul meu, la toate anvelopele de iarna pe care le-am avut (toate de firma buna si modele de top) am constatat acelasi comportament. Daca e anormal, inseamna ca am si eu o problema cu directia :)

Share this post


Link to post
Ce treaba sa aiba prezoanele cu caseta =))

Ma gandeam ca in momentul in care le-a strans, a miscat ceva pe acolo, in sensul ca s-a transmis de la roata la caseta, sau ceva de genul asta. Nu stiu, eu is mai afon la mecanica :D

 

 

Nu cumva sint alta dimensiune cele de vara?

 

Asa am patit si eu cind am schimbat anvelopele, dar invers.Acum se invarte volanul mult mai usor.

Am avut 155/65/13 si acu am 155/70/13.

 

Sunt aceeasi dimensiune, 155/65/13

Share this post


Link to post

Buna dimineata.Am si eu o problema asemanatoare.Din momentul in care am trecut la cauciucurile de vara volanul se invarte mai greu.Si in plus trage stanga;destul de tare chiar.Mentionez ca inainte mergea perfect drept.Si am observat treaba asta imediat ce-am plecat de la vulcanizare.Rotile au fost echilibrate inainte sa le puna baietii pe masina.

E ciudat ca se invarte mai greu volanul pentru ca si atunci cand le-am pus pe cele de iarna a inceput sa se invarta mai greu, dar era normal.Acum ce motiv sa aiba?

Dar cel mai mult ma ingrijoreaza faptul ca trage stanga.In mod sigur nu am luat nici o groapa sau altceva inainte sa intru la vulcanizare.Aveti vreo idee?O zi faina.

Share this post


Link to post

Mai intai verifica (din nou daca e cazul) presiunea in pneuri, daca este egala schimba rotile intre ele (stg. cu dreapta), daca dupa aceste operatii masina "trage" in aceeasi directie ai probleme cu unghiurile trenului de rulare, daca "trage" in directia rotii cu probleme, anvelope diferite ca uzura sau specificatii si/sau idem pentru jante.

Share this post


Link to post

Problema e ca jantele si anvelopele sunt la fel la specificatii si la uzura. :( De fapt eu am indoit mai demult intr-o groapa jantele de pe dreapta nu cele de pe stanga.Dar nu-mi dau seama cum puteau sa apara probleme la directie dupa un schimb de anvelope.

Share this post


Link to post

Si eu cu o nelamurire: e normal ca la un SE POWER sa se miste volanul mai greu in momentul in care A/C e cuplat? Adica sesizabil mai greu. Ca si cum n-as mai avea servo...

Edited by ldarius

Share this post


Link to post
Problema e ca jantele si anvelopele sunt la fel la specificatii si la uzura. :( De fapt eu am indoit mai demult intr-o groapa jantele de pe dreapta nu cele de pe stanga.Dar nu-mi dau seama cum puteau sa apara probleme la directie dupa un schimb de anvelope.

 

Daca zici ca ti le-au echilibrat pe toate, fuguta si fa un unghi de fuga, baga presiune egala in toate rotile(pe la Lukoil-uri gasesti compresoare la care setezi presiunea), si vezi daca e ok ca risti sa le strici de noi!

 

Si eu am avut aceeasi problema la tizu meu de noua, si s-a rezolvat asa, numai ca le-am pus pe cele de pe spate pe fata la 10k - acum numai trage decat datorita inclinatiei drumului. Si volanul se invarte mai usor cu cat presiunea e mai mare din roti...in carte scrie 2.1 fata si 2.3 spate - eu imi pun 2.3 pe toate si nu am nici o problema!

 

@ Idarius:

 

Phai daca ai servo pe el, da, e normal pt ca motorul invarte pompa de ulei pt servo odata si la asta se adauga compresorul AC. Faza asta se intapla cand stai pe loc la relanti; Tureaza motorul si ai sa vezi nu numai ca iti intra aer mai mult si mai rece in habitaclu de la AC dar si ca volanul se invarte mai usor - sa ma corecteze cineva daca gresesc!

Share this post


Link to post

Nu gresesti. Totusi nu ma asteptam sa fie atat de sesizabila treaba asta cu volanul. Ma rog, atat de evidenta si enervanta...

Share this post


Link to post

Asa e si la a mea. Nu m-am prins decat cand m-am urcat pe a lu' Ami.

Parca e vorba de o bucsa de teflon de pe la coloana de directie. Dupa ce am schimbat-o, o vreme a mers mai usor. Acum iar merge greu. :(

Share this post


Link to post

S-a rezolvat problema expusa cu o pagina in urma.Am facut inca o echilibrare la toate rotile si apoi le-am pus pe cele din spate pe fata, pentru orice eventualitate, si acum merge drept masina :D

Tot interesandu-ma pe la oameni mai priceputi ca mine in treaba asta, am aflat ca e o prostie sa faci echilibrare la roti imediat dupa ce le pui pe masina(cazul meu;schimbatul cauciucurilor de iarna cu cele de vara pe aceleasi jante).Ideal ar fi sa mergi intai cu ele un numar de kilometri( cam 200- 300) si abia apoi sa faci echilibrarea.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...