Jump to content
Sign in to follow this  
nino

Compatibilitati Piese Intre Cielo, Espero, Nubira Si Leganza

Recommended Posts

Da, deci e bucsa de ghidaj cum spuneam, ar trebui sa se potriveasca de la Cielo, Kadett, Ascona, AstraF, Vectra A, Calibra...dar de ce vrei sa o schimbi? oricum la toate e uzata mai mult sau mai putin, si ansamblul cu bieletele capata un joc sus-jos, e din ciclul asa face toate.

 

Cielo are (si) cutie F16, poate nu toate, nustiu asta.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Bieti...concluzia mea este ca: * f13 si pe Cielo si pe Opel - presupun ca sunt aceleasi rapoarte deci niciun avantaj

* f16 are alte rapoarte ( mai bune, presupun ) care s-a pus pe Cielo din fabrica sau a montat cineva ulterior ?

Edited by andreiorga

Share this post


Link to post

F16 e pe unele cielo din fabrica, si pe toate Espero-urile, rapoartele la f16 sunt mai lungi, o sa fie masina lenesa(anume Cielo de 75 de cai - cel mai slab Espero are 90 de cai), adica raportul la tr 5 de exemplu e 0.707 fata de 0.89 la f13, asta se traduce la f16 prin 150km/h la 4000 rpm - pe bord.

Edited by argon

Share this post


Link to post

aha...cred ca am inteles ceva...ceva...

dar f20 ?

Share this post


Link to post

Stie cineva daca se potrivesc sabotii de damas si la nubira 1?

Share this post


Link to post

Andrei...pe cielo cutia din cate stiu este f13...de opel merge f13 sau f16 ...recomandat ar fi f13 ...astra F1.6 75cp cod motor c16se .f 16 e altfel la rapoarte.deci se poate f13 de opel :D prinderea fiind identica ,opel ul este tot fabricatie GM.

 

Pe Cielo indiferent ca este de 75 CP sau 90 CP nu a existat decat cutia F16 si cea automata, nici vorba de alta cutie precum F13

Share this post


Link to post

Ar fi mai mult decat util sa facem la inceputul topicului, pe prima pagina o sinteza a intreg topicului... :osanale: adica pe scurt.. piesa nu stiu care de la modelul/marca nu stiu care...

Share this post


Link to post

Ar fi mai mult decat util sa facem la inceputul topicului, pe prima pagina o sinteza a intreg topicului... :osanale: adica pe scurt.. piesa nu stiu care de la modelul/marca nu stiu care...

 

 

 

 

sunt de acord cu cristi nu cred ca rasfoieste nimeni atatea pagini sa vada daca i se potriveste bucsa de la cielo la leganza...

 

 

 

Share this post


Link to post

Stie cineva daca se potrivesc sabotii de damas si la nubira 1?

 

Logica imi spune ca si daca se potrivesc la prinderi, nu va calca bine in tambur, la Nubira avand diametrul mai mare.

 

Pe Cielo indiferent ca este de 75 CP sau 90 CP nu a existat decat cutia F16 si cea automata, nici vorba de alta cutie precum F13

Esti sigur? am vazut discutii si anunturi cu cutie f13 de Cielo..

Edited by argon

Share this post


Link to post

Nu stiu sigur daca s-a raspuns la intrebarea ...daca se potrivesc farurile de la nubira la lanos...sant si eu foarte curios ...va rog cei ce stiu sa spuna daca... Multumesc tare mult!

Share this post


Link to post

Esti sigur? am vazut discutii si anunturi cu cutie f13 de Cielo..

 

Foarte sigur : conform manualului

 

- RPO MM5 (F16 cinci viteze)

- Cutia de viteze automatã 3T40

Share this post


Link to post

daca se potrivesc farurile de la nubira la lanos...sant si eu foarte curios ...

Tie din poze ti s-ar parea ca se potrivesc? :|

Share this post


Link to post

pompa de benzina nubira 1 = pompa benzina nubira 2 ?

Share this post


Link to post

Dupa cum bine se stie, Nexia/Cielo mai batrioare NU au fost prevazute cu fuzeta damontabila pe puntea spate, pe cind la modele mai noi au adus acesta imbunatatire. Acum urmeaza intrebarea de zece puncte. In afara faptului ca au fuzeta demontalila (modele noi) a ramas una si aceiasi punte sau au intervenit si alte modificari? Cu alte cuvinte, m-ar interesa daca o punte model nou s-ar potrivi la fix pe cutia mea.

Share this post


Link to post

Dragi colegi am si eu o intrebare intrebatoare : se poate monta kitul de ambreiaj de pe nubira 1.6 pe leganza? Va multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri.

Edited by dcornel107

Share this post


Link to post

Leganza cu motor de 2.2 are Aisin, nu s-a vandut la noi, ci majoritar in State. La noi sunt cu motor de 2 litri, care au ZF. La Espero toate au Aisin Warner, dar 1.5 are modelul 50-41LE, si cel de 1.8 50-40LE, deci teoretic difera, ce nustiu sa-ti zic.

- Pai difera priza care intra in convertorul de cuplu, la cea cu motorul de 1,8, priza cutiei este mai groasa ca la cea cu motorul de 1,5, am patit-o eu care am cumparat o cutie automata de Espero 1,5 si a trebuit sa fac din 2 cutii una!

- Si mai sunt si alte diferente cum ar fi: la cutia automata 50-41LEde pe Espero 1,5 are cate 3 discuri de frictiune pe cele 3 ambreiaje si 3 frane pe care le are, mai are o frana cu banda care este aceiasi la amandoua, la cutia automata 50-40LE are cate 4 discuri de frictiune pe cele 3 ambreiaje si 3 frane,... mai difera blocul de supape care are bile de blocare in alte pozitii decat la celalalt model, oricum nu se potriveste documentatia din manualul service de la Espero, mai rau te baga in ceata ,cautati la Volvo-> eu la ei am gasit ... sau pe net!

- Am mai cumparat cateva discuri de frictiune de pe net, mi-am facut garniturile pentru blocul de supape la un prieten care are firma de publicitate si are ruter cu laser, le-am scanat pe cele vechi, le-am ajustat, vectorizat si le-a decupat dintr-un carton fabricat in Anglia, rezistent la uleiuri minerale(adus de la Craiova de un prieten) , arata ca din fabrica, erau la Cehi pe net la 70 Euro fara transport.

- Am ajuns la concluzia ca nu masina e de vina ca e prea complicata si nu are cine sa o repare,...oamenii nostri sunt de vina, vor sa fie platiti doar pentru ca exista si sunt angajati intr-un service drept mecanici si ei habar nu au cu ce se mananca aceasta meserie, vor sa le spuna calculatorul ce defect au masinile noastre si daca nici calculatorul nu stie, inseamna ca masinile nu sunt bune si trebuie schimbate, baietii stiu sa schimbe doar uleiul si filtrul si uneori si acolo dau buleala!

- Imi cer scuze ca sunt asa dur cu unii asa zisii mecanici, dar dupa o indelunga plimbare la toate sevice-urile din Galati, la care nimeni nu se baga sa umble intr-o cutie automata chiar si platit, deoarece era mult de munca si nu avea timp de ,,proiecte'' ,

am gasit cu greu doi mecanici, tata si fiu, care au avut curaj sa se implice intr-un asemenea ,,proiect'' si timp de cateva saptamani am invatat cutia de viteze automata de la Espero care este aceiasi la Opel Vectra A, Opel Astra F, Volvo, Sab, etc.

- Acum stiu mai multe despre cutia automata de pe Espero decat mecanicii de la reprezentanta Daewoo, unde nu mai au nici tester, ca zic ei ca nu mai renteaza !

Sunt de parere ca se poate repara absolut orice, trebuie sa vrei!

Share this post


Link to post

Buan ziua. Am si eu o intrebare la care sper sa pot gasi un raspuns aici. Stie cineva daca pot inlocui termostatul de la espero cu unul de opel si daca da de la ce model? Am un espero 1.8 din 1997. Multumesc.

Share this post


Link to post

Ai mai jos masinile pe care s-au folosit modelul de termostat pe care il ai si tu. Din pacate Opel nu se afla printre ele.

post-4414-0-84213500-1311350697_thumb.jpg

 

Share this post


Link to post

Nu stiu daca a auzit cineva pan acum, sau daca asta e topicul potrivit, eu am un Cielo care are un fel de tremurat in orice viteza...ma rog nu i-am dat de capat inca, dar acum vreo 2 ani mi-a spus cineva ca motorul ar fi de Lanos si cutia de viteze de cielo si de aici eventuale incompatibilitati. Chestia cum ca motorul ar fi de Lanos mi-a spus-o dupa ce a pus testerul pe motor si nu aparea nimic...si omul repara numai daewoo de ani de zile...

Share this post


Link to post

Tamburii, sabotii si cilindrii receptori de frana de Cielo sunt aceiasi cu cei de Espero, Lanos, Astra F si Vectra A.

Share this post


Link to post

Filtru benzina Nubira 1 = Matiz

 

Cilindrii receptori de frana Nubira 1 cumparati acum, desi s-au montat fara probleme, nu mai realizeaza forta de franare avuta cu cei vechi. La verificare am constatat ca au pistoane mai mici cu 3mm pe diametru. Mi s-a spus ca sunt de Cielo si ca cilindri cu pistoane mari nu se mai fabrica. Voi verifica. Pana atunci aveti grija, pentru ca nu este suficient sa mergeti cu talonul masinii la magazin, trebuie sa verificati personal marfa. Anterior, la un alt magazin, mi-au vandut discuri de frana care nu se centrau perfect pentru ca aveau interiorul mai mare cu aproape 0,5mm. Le-am dus marfa inapoi, au verificat cota, s-au mirat si mi-au adus altele, italiene. Sunt mai scumpe dar masina nu vibreaza.

Share this post


Link to post

Mai mult ca sigur ti-a dat cilindri de 17,5 mm in loc de 20,64 mm cat sunt normal la Nubira. Din punct de vedere al montarii se potrivesc, dar ca franare ai zis si tu ca e o diferenta...Am constatat de ceva timp probleme cu piesele originale Daewoo, de aceea eu merg intotdeauna pe piese aftermarket. Incurajez pe toata lumea sa download-eze TECDOC (cine are nevoide de indrumari poate sa ma contacteze pe PM) si sa vada acolo ce firme produc piesele compatibile pentru masina care o poseda, precum si specificatiile. Cu ajutorul TECDOC am aflat de exemplu ca se gasesc cilindri receptori pentru Nubira de 20,64 produsi de ATE sau TRW. Mai mult, acestia sunt identici cu cei montati pe Astra H si Vectra B.

 

Intamplator si eu mi-am schimbat cilindrii la Cielo cu unii ATE de 19,05 mm care sunt aceiasi cu cei de pe Espero, Astra F, Corsa B si Vectra A. Ideea e ca e posibil ca unele piese sa nu se mai fabrice pe original din motive de cerere scazuta, dar aftermarket sigur se vor mai gasi multumita compatibilitatii cu Opel.

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

Doresc sa schimb cutia de viteze de pe Cielo Sohc '96 (F 16,cod 90 375 354, NS 92-5) cu una similara. Am gasit doua cutii de Cielo, dar au alte coduri( Nexia sohc si dohc) : 90375357, NS 94-8, 90344608, NS 94-7. Stie cineva care ar fi diferentele intre acestea si ceea ce am eu original pe masina?

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

Din cite inteleg, codul mic, in special ultima cifra (NS 92-5) face referire la rapoartele cutiei. Cu cit e mai mic, cu atit mai mai bine, clasificarea fiind de la 1 la 9.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...