Jump to content

ionutt

Membru
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

About ionutt

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  • An
    1999
  1. Foarte utile informatiile. Multumesc frumos!
  2. Am schimbat si rulmentii dreapta fata. De data asta nimic spectaculos. Toate s-au desfacut lejer (a trecut doar o saptamana de la ultima demontare). Cel dinspre planetara iese si fara presa cel dinspre exterior necesita presa.
  3. Varianta cu autogenul am pastrat-o ca ultima alternativa. Din fericire am reusit fara. Week-end-ul asta schimb si rulmentii. Sa vedem ce ma mai asteapta si acolo.
  4. Am schimbat in week-end bascula dreapta (cea cu pivotul). Cu ocazia asta am dat fuzeta jos si am putut evalua mai bine de unde provine zgomotul. E din pricina unuia dintre rulmenti. Vreau sa va povestesc distractia de care am avut parte la schimbarea basculei. In mod normal nu ar fi trebuit sa dureze mai mult de 2 ore insa datorita surubului care fixeaza bascula pe sasiu a durat mai bine de 8h. Bucsa basculei s-a fixat pe surub (parca s-au sudat) si nu a vrut cu nici un chip sa se desprinda. Din fericire materialul din care e facut surubul nu se compara nici pe departe cu cel de la Dacie. Filetul a rezistat cu brio chinurilor si a reusit chiar sa forteze in urechea de pe lonjeron largind-o si facand loc si partii metalice a bucsei sa iasa. In momentul in care filetul nu a mai avut in ce sa prinda insa s-a cam terminat distractia. Pentru a putea taia capatul surubului (cu flexul) am fost nevoit sa demontez fuzeta. Am fortat surubul in exterior cu un alt surub cu pas identic introdus prin spatiul de sub bieleta de directie si am taiat aproximativ un cm din capatul cu hexagon. La indepartarea surubului folosit ca "presa" datorita elasticitatii bucsei de cauciuc surubul a revenit in pozitia initiala si am reusit sa fortez extragerea basculei. Oricum, nu doresc nimanui sa aiba asa noroc. Ma intreb cum ar fi procedat baietii de la service-urile autorizate in astfel de situatie.
  5. Salut, Am si eu o problema. Sper sa nu fi postat aiurea un topic nou dar pana acum nu am gasit nimic scris despre asta. Am un Matiz din '99 cu vreo 70k de KM la bord (a fost al unei tipe si nu a mers prea mult cu el). Azi de dimineata a aparut un zgomot la rulare. La inceput aparea doar peste 40KM/h. Pe seara s-a accentuat si a scazut si viteza de la care apare pe la vreo 20KM/h. Zgomotul creste in intensitate odata cu cresterea vitezei si seamana cu un uruit de rulment sau cu un avion care ruleaza pe pista la decolare . Se aude la fel de puternic si scoasa din viteza si daca apas usor pedala de frana. Nu-si schimba intensitatea in viraje. Am suspendat pe rand rotile fata si am lasat-o sa ruleze in gol si se pare ca zgomotul e pe partea dreapta. Am demontat etrierul si am scos placutele. Rulmentul nu are joc iar la invartirea cu mana (cu placutele de frana scoase) zgomotul pare sa se auda inspre cutia de viteze mai degraba. Am verificat nivelul valvolinei si e ok. Credeti ca e posibil ca zgomotul sa fie de la angrenajul conic din cutie? Mai am descoperit o chestie. Pivotul de pe partea dreapta e ranit. E posibil ca datorita jocului pe care-l are acesta roata sa se fi deschis putin in partea de jos si sa fi tras planetara dupa el fortand in roata conica de la diferential? Daca v-ati confruntat cu o astfel de problema va rog sa-mi dati si mie un semn. Nu as vrea sa schimb rulmentul doar de dragul de al schimba. Nici sa demontez cutia de viteze degeaba. Multumesc, Seara buna
 

×
×
  • Create New...