Jump to content

Daryus

Membru
  • Content Count

    44
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

About Daryus

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 01/13/1981

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    Barlad
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz E
  • An
    iunie 2007 -- Euro 4
  1. @vrazvanc Multumesc pentru link!. Trebuia sa ma uit si eu un pic mai atent pe forum... Am gasit informatiile necesare. Desi se pare ca ar merge si 155/70 si 155/80 probabil voi ramane la prima varianta pentru ca a doua prea "ar bate la ochi" si eu cum sunt zilnic pe drum, mare lucru sa nu-mi faca ARR-ul vreo bucurie, mai ales ca de vreo 3 saptamani il vad zilnic zilnic pe traseu...
  2. Am sa pun si poze cand va veni momentul schimbarii, posibil sa mai treaca ceva timp. Asa cum se spune, piesele originale sunt mai bune decat cele din magazine, chiar daca sunt teoretic identice ca specificatii. Ca idee, consumul mediu pe ultimii 50.000 km (cu 10-15% urban) este de 4,88%.
  3. Nu stiu cum sunt altii, dar eu merg cu aceleasi bujii din fabrica fara a le desface niciodata. Am aproape 90.000 km si nu prea am de gand sa le schimb prea curand. Masina porneste "la sfert" (desi corect este "la o treime" :rolleyes , consumul este bun iar dinamica este satisfacatoare. Evident ca daca as avea ceva probleme as trece la inlocuire, dar daca nu am de ce sa-mi bat capul?
  4. Vad ca nu s-a mai postat de ceva vreme pe aici... As vrea sa-mi schimb si eu cauciucurile pe fata la Matiz cam in 2-3 luni. Nu mi-as mai pune 155/65R13 ci as vrea 155/70R13 sau chiar 155/80R13. Din teorie stiu care ar fi dezavantajele: demaraj mai slab, uzura planetarelor mai rapida, probleme la ITP, stabilitate mai scazuta in viraje (de exemplu am calculat ca la varianta cu 80 raza cauciucului creste cu 2,33 cm, deci si garda de la sol creste cam la fel ) etc. Pe mine ma intereseaza parerea unui coleg de forum care chiar a utilizat cauciucuri pe 70 sau 80, mai précis daca ating pe undeva, mai ales pe fata unde asa vrea sa le pun prima data. Fac naveta 120 km/zi pe un drum nu foarte aglomerat (sunt zile cand nu ating frana dupa ce ies din oras pana la intrarea in celelalt oras) asa ca presupun ca m-ar avantaja in privinta consumului daca folosesc cauciucuri cu talon mai mare. PS. Momentan am niste Kormoran care s-au dovedit mult mai slabe decat Continentalele originale,( numar mai mic de km cat si zgomot de rulare ridicat), in schimb nu mi-au facut probleme mari la franare pe diferite suprafete.
  5. Din cate imi aduc aminte, pe site-ul Daewoo la inceputul anului 2007, pentru Matiz euro 3 consumul precizat era de 4,2 / 6,9 litri/100 km (extraurban / urban). Eram interesat de consum pentru ca in acea perioada strangeam bani pt Matiz. In iulie, cand l-am luat deja se trecuse la Euro 4 si consumurile precizate erau de 4,9 / 7,9 litri/100km, lucru care m-a cam enervat un pic, dar mi-a mai trecut din suparare pentru ca am dat mai putin la taxa de prima inmatriculare. La mine, cel putin intre aprilie si octombrie consumul se incadreaza in cel precizat de producator (+0,1-0,2 litri cel mult in plus cand o calc mai tare) Cel mai mic consum a fost de 4,69%.(trafic foarte lejer, 90km/h constant cu cateva depasiri pana in 110) pe traseul Barlad-Marasesti-Bacau si retur.
  6. Nu m-am mai complicat cu cauciucuri all-season si mi-am luat cauciucuri de iarna cu marimea din talon, adica 155/65/r13. Nu stiu cat de bune sunt (si nici nu ma intereseaza asa de mult), daca ma tin vreo 3 ierni cu cate 4-5000 km/iarna e bine. Am luat 4* Kormoran SnowPro, cu 150 lei/bucata si montaj gratuit de la un magazin din oras. Mai aveam ca optiuni Sava sau Debica, cu 20-30 de lei mai scumpe. Acum astept sa vina iarna sa ninga 3 luni si sa fie frig rau sa nu-mi para rau ca am dat banii de pomana! ) Acum 2 ani nu a nins deloc in oras daca imi amintesc bine...
  7. Problema mea este urmatoarea: cauciucurile de vara "Continental" cu care a venit echipata masina la livrare mai rezista in vara aceasta. In aceasta situatie nu prea as vrea sa cumpar 8 cauciucuri (4 de vara si 4 de iarna) in decurs de cateva luni din ratiuni financiare. (nu vreau sub nici o forma cauciucuri SH si trebuie sa recunosc ca nici doua plimbari anual la vulcanizare nu ma incanta!) Asa ca am incercat sa gasesc cauciucuri all-season pentru Matiz si din pacate atat la magazinele de pe net cat si la magazinele fizice cauciucuri de acest fel cu dimensiunile din talon nu sunt. Am gasit insa destule oferte cu cauciucuri all-season cu dimensiunile de 155/70/r13 in loc de 155/65/r13. In acest caz, cat de mari ar fi problemele cu politia daca dimensiunile cauciucurilor de pe masina nu corespund cu cele din talon?
  8. Cam intr-o luna am sa schimb si eu uleiul. Am vazut ca 5w40 e mai ieftin decat 5w30 , asa ca 5w40 e alegerea. Sa ma dea in judecata Matizul daca el considera ca il maltratez! ) PS: acum am ulei semisintetic Mobil 1 Super FE 5w30
  9. Balad, dar asa cum am mai spus drumurile sunt multe (6-8 / zi) si scurte (sub 3km fiecare). Recunosc ca merg un pic mai "repezit". Acum temperatura la apa nu trece de prima gradatie pana la destinatie, adica de aproximativ 40 grade cred. PS: a nu se intelege ca ma plang de consum, m-am obisnuit cu aceste valori, care fie vorba, sunt acceptabile pt motorul EURO 4.
  10. Se vede ca a venit vremea rece . Deja la ultimul plin consumul mixt (50% urban, drumuri f scurte/ 50% extraurban) a fost de 6,9%. Pe timpul verii, consumul a fost exact atat cat a dat producatorul, adica 5% extraurban si 7,9% exclusiv urban.
  11. Vad ca nimeni nu vrea sa se laude cu cat a consumat Matizul in iarna asta speciala... Am s-o fac eu, mentionez ca este pentru perioada 7 ian pana in 28 ian, timp in care am consumat un "plin" adica 28,9 de litri facand 299 km. Rezulta un consum de 9,66% din care 200 in oras, pornit zilnic indiferent de temperatura sau de cat de mare era zapada, curse scurte 3,4,5 km , restul de 100 km in afara orasului dar tot rute scurte 7*15 km, abia ajungea acul de temperatura la apa pe centru. Nu zic ca e mult sau putin, insa sunt foarte multumit ca nu am avut nici o problema cu pornirea, cu inzapezirea si alte lucruri pe care le-au intampinat colegi de-ai mei cu masini mult mai "stralucite".
  12. Daryus

    Politica Fratilor

    Lucian Croitoru --- premierul desemnat de Dl. Presedinte. Distractia continua...fug repede dupa pop-corn si cola!
  13. De doua ori am ajuns "pe rosu" (mai mult din curiozitate) . Acul era pe indicatia rosie cam 2-3 mm si au intrat in rezervor 29,5 litri, respectiv 29,7 litri (chiar saptamana trecuta) facand plinul pana la primul click. Oricum nu e recomandabil sa ai foarte putina benzina in rezervor asa cum s-a mentionat mai sus. On topic: 502 km (apox 330 in afara localitatii si aprox 172 in oras) cu 29,7 litri => 5,90%, acceptabil spre multumitor!
  14. Un consum de vara si de la mine: 29,5 litri benzina Petrom 95 pentru 560 km, (500 km extraurban) la viteze de 95-110 km/h in afara localitatilor (60-70km/h in localitati). Rezulta un consum de 5,26%, un consum multumitor !
  15. Acum cand iarna pare ca e pe sfarsite pot sa ma declar multumit de consum: maxim 8,5% urban si maxim 6,3% extraurban, media pe ultimile 3 luni fiind de 6,96% (aproximativ pt 2000km).Asta spre deosebire de anul trecut cand deja intrasem la banuieli trecand in urban de 10,5% , e drept ca anul trecut drumurile erau mai scurte , de 3-4 km. Sper ca si pe timpul verii sa mai scada un pic la consum , pana acum minimul istoric extraurban a fost de 5,06% (60-70km/h in localitati si 100-110km/h in afara).
 

×
×
  • Create New...