Jump to content

gabriel.marina

Membru
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

About gabriel.marina

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 01/01/1906

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Auto
    Matiz S
  1. @iuliangaburici Este posibil sa ai termostatul defect si nu da voie sa se incalzeasca motorul.
  2. @nfs> Da, 10w-30 cu caracteristiile mentionate si da, toate sunt bune, iar 8 este cel mai bun. @tolin afc> Tequila este intr-adevar o bautura, nu o marca inregistrata, dar ar fi putut fi. Daca tie iti arde de gluma, fa-o cu prietenii tai.
  3. @tolin afc> Domnu' Tolin, faci afirmatii care se bat cap in cap; sa-ti explic: dumneata ai afirmat ieri (vad ca ai corectat intre timp) ca nu pot fi comparate mere cu pere - corect, dar eu am comparat efectele pe care le au doua uleiuri diferite asupra aceluiasi motor; apoi spui ca ai aruncat uleiul recomandat de producator (mineral, 15w-40) dupa doua luni (tot vara, daca era iarna te "intelegeam"!!). Acelasi lucru l-am facut si eu, cand am folosit ulei semi-sintetic de proasta calitate (Daewoo 10w-30, care pe timpul verii se transforma rapid in 10w-20 + reziduuri de polimeri arsi); nu inteleg de ce esti atat de vehement cand sustii ca un ulei sintetic, sa zicem de pen-ultima generatie, nu ar fi mai bun decat unul mineral; apoi, tradezi din nou producatorul (vrei sa treci de la Daewoo la Castrol - asteptam cu interes rezultatele, desi nu vad ce s-ar mai putea intampla - ai consum mult sub cel estimat de producator); si asa cum nu poti compara mere cu pere, nu poti compara un motor de Ford din 1990 cu un Matiz din 2000 - de aceea sustin ca producatorul a gresit sau a avut motive comerciale cand a recomandat uleiuri minerale la Matiz; oricum, concluzia mea coincide cu a ta: 5w-30 este mult mai indicat a fi folosit. Si mai am un amendament: ai afirmat candva ca ca nu vezi utilitatea lui 10w-30 - pai tocmai asta este clasa de vascozitate perfect compatibila cu motoarele Daewoo (gandestete ca pe timpul iernii fuctioneaza acelasi sistem de racire ca si pe timpul verii, iar uleiul 10w-30 are un indice de vascozitate imbunatatit fata de 5w-30, ajutand astfel motorul sa ajunga mai repede la temperatura de lucru, fara ca puctul de curgere sa fie mai ridicat; in plus, avand un spectru mai ingust, rezulta mai putine reziduuri de polimeri arsi)... q.e.d.e.d. Pe aceasta baza, putem acum constitui un top (crescator) al uleiurilor compatibile cu motoarele GM: 1. Daewoo 10w-30 calitate ACEA A3, API SJ, semi-sintetic se transforma vara in 10w-20 + reziduuri SE SCHIMBA LA 3 LUNI 2. Aral 10w-40 calitate ACEA A3, API SJ, semi-sintetic se transforma vara in 10w-30 + reziduuri 3. Mobil, Castrol etc 10w-40 calitate ACEA A3, API SL, semi-sintetic se transforma vara in 10w-30 + reziduuri 4. Orice ulei 5w-40 calitate ACEA A3, API SL, sintetic, stabil ofera o buna ungere la pornire pe timpul iernii 5. Daewoo 5w-30 calitate ACEA A3, API SJ, sintetic, stabil ofera o buna ungere la pornire pe timpul iernii 6. Orice ulei 5w-30 calitate ACEA A1, API SL, sintetic, stabil ofera o buna ungere la pornire pe timpul iernii 7. Orice ulei 5w-30 calitate ACEA A5, API SL, sintetic, stabil ofera o buna ungere la pornire pe timpul iernii 8. Orice ulei 10w-30 calitate ACEA A1/A5, API SL, 100% sintetic, stabil ofera o buna ungere la pornire pe timpul iernii SUNT SUBLIME, DAR LIPSESC (DIN MAGAZINELE NOASTRE) P.S. Ti-ai pus aditiv la motor? Am crezut ca mi s-au aburit ochelarii si numai vad bine; pe banii matale faci ce vrei, da' parca scriai mai de mult ca nu se recomanda folosirea aditivilor, pentru a nu strica echilibrul lor si pentru a nu genera mai multi polimeri arsi.
  4. @tolin afc> "Uleurile folosite trebuie sa fie conforme cel putin cu API-SJ Cifrele codificarii SAE reprezinta clase de vascozitate si nu temperaturi cum gresit se interpreteaza. De ex. un ulei de clasa 40 este mai vascos cu 50% decat un ulei din clasa 30 la aceeasi temperatura (+40'C). La 100'C diferentza este mult mai mica. " - atunci de ce este agreat de producator uleiul din clasa 15w-40? - Nu este logic! Mobil Synt S 5w-40: SAE Grade 5W-40 Viscosity, ASTM D 445 cSt @ 40º C 84 cSt @ 100º C 14.2 Viscosity Index, ASTM D 2270 175 HTHS Viscosity, mPa·s @ 150º C, ASTM D4683 3.6 Pour Point, ºC, ASTM D 97 -39 Flash Point, ºC, ASTM D 92 220 Density @15º C kg/l, ASTM D 4052 0.855 Mobil Super M 15w-40: SAE Grade 15W-40 Viscosity, ASTM D 445 cSt @ 40ºC 107 cSt @ 100ºC 14.4 Viscosity Index, ASTM D 141 Sulphated Ash, wt%, ASTM 0.91 HTHS Viscosity, mPa.s @ 150°C, ASTM D4683 4.00 Pour Point, ºC, -24 Flash Point, ºC 230 Density @15ºC, kg/l, ASTM D 4052 0.885 Logic ar fi ca 5w-40 este mult mai bun pentru Matiz; asta nu inseamna ca este cel mai bun; ideal ar fi un 10w-30 100% sintetic, dar nu se gaseste (la noi)! Am incercat cu Daewoo 10w-30 semi-sintetic si dupa 2 luni (iunie si iulie!!) au inceput sa-mi creasca clopotei in motor; in momentul de fata am Mobil 5w-40, consumul este de 7 la suta in Bucuresti, si motorasul se simte ff bine; totusi, nu este cel recomandat de producator, dar nu am gasit altul mai bun in momentul cand am avut nevoie; de aceea urmeaza sa-l schimb cu Total 5w-30... l-am achizitionat deja, cu mare dificultate (nu se gaseste pe toate drumurile)... si sper sa raman la acesta, cu o rata de schimb de 2 ori / an ( odata la 6000 km). Pentru cei care au probleme la cutia de viteze: era o propunere undeva pentru un ulei de cutie automata, un 70w-80... altul pentru un sintetic 75w-90... Eu voi incerca cu 75w-80, tot de la Total... cred ca fiind cel mai apropiat de recomandarea producatorului si in acelasi timp un ulei 100% sintetic, va da cele mai bune rezultate pentru a scapa de caraieli si cloncanituri (acum am un Mobilube 80w-90 pus de mecanicii de la Daewoo sub pretextul ca nu au altul... si ca ar fi foarte bun, ca nu au avut probleme pana acum - nu au ei, dar avem noi).
  5. Dupa umila mea parere, ai urmatoarele optiuni (ordonate dupa compatibilitate, calitate si pret): O0: Mobil 1 10w-30 full synthetic (nu se gaseste); O1: Mobil 1 5w-30 full synthetic la PittStop (Mihai Bravu, intre Obor si Ferdinand); O2: Total 5w-30 full synthetic (cred ca gasesti undeva pe langa Marriotte); O3: Daewoo 5w-30 synthetic (la orice service Daewoo); O4: Mobil, Castrol, Total, Aral, any... 5w-40 full synthetic; O5: Mobil, Castrol, Total, Aral, any... 10w-40 semi-synthetic; O6: Daewoo 10w-30 semi-synthetic (la orice service Daewoo); No other good options!! ... si asculta sfatul unui om batran: schimba-l "ezact" de 2 (doua) ori pe an!!!
 

×
×
  • Create New...