Jump to content

Catalin99

Membru
  • Content Count

    90
  • Joined

  • Last visited

About Catalin99

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 12/02/1972

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Din
    PIATRA NEAMT
  • Auto
    DAEWOO
  • Model
    LEGANZA 2,0 CDX
  • An
    1999 in circulatie din 2000
  • Nr. Inmatr.
    NT99KAT

Recent Profile Visitors

2929 profile views
  1. Salut, la orice magazin de piese Daewoo le găsești. Costă doar 7 lei ambele. Cod 52455752. Sau de opel http://www.partsbase.org/parts/ope-1850709/ . De asemenea sunt identice cu cele de pe Espero. Am cumpărat eu luna aceasta de două ori, din Piatra Neamț( a doua oară motivat de faptul că la montare s-a pus o garnitură peste alta, fără să se observe și am pierdut freonul. Autorul am fost eu așa că nu am de ce să mă plâng). Succes la reparație!
  2. Ciudat este ca atunci cand l-am suprapus peste cel vechi pareau identice ca latime. La montare, asa cum am precizat a ramas acel spatiu de sub 0,5 cm, in lateral, pentru ca la lungime s-a incadrat perfect. Acum mai banuiesc si faptul ca este posibil sa-l fi deplasat eu prea mult spre stanga, aspect care cumulat cu certa tasare a benzii de burete vechi, sa duca la aparitia acelui luft. Oricum a ramas un spatiu ingust pe o lungime de circa 7 - 8 cm, pe care-l puteam acoperi daca demontam furtunele si lipeam banda noua fie pe calorifer fie inlocuiam banda veche a carcasei. Dar am preferat sa sar o treapta a operatiei (sau mai multe - golire, demontare furtune, demontare timonerie, reumplere instalatie, aerisire etc), motiv pentru care ma multumesc cu ce am. Pentru sezonul cald este planificata oricum inlocuirea cu un calorifer original, plus inlocuirea benzii de burete de la toti voletii, chiar daca asta presupune demontarea bordului. Si voi trage concluziile abia maine in mers. Spre sa fie cat mai aproape de 100% din randament. Multumesc inca o data Salex
  3. Am refacut operatia de demontare a plasticelor pentru reasezarea in pozitie al caloriferului. Nu am mai demontat caloriferul, am preferat sa lucrez tot cu cel aftermarket, de curiozitate pentru a vedea diferenta si pentru ca la acest moment nu am de unde achizitiona unul original. Nu am demontat furtunele, practic l-am repozitionat, mai spre partea soferului, ramanand un spatiu de circa 0,5 cm in partea dreapta pe care l-am umplut cu burete. Mai mult ca sigur exista diferente intre cel achizitionat recent si cel original, cel vechi avand pe lateral, langa fagure si niste ghidaje longitudinale din aluminiu, pe toata lungimea, care practic umplu spatiul in carcasa (de aici si diferenta de dimensiune pe care am fost nevoit sa o suplinesc cu burete). Din pacate in partea de jos a caloriferului nu am avut acces si se simte ca nu trece tot aerul prin calorifer. Daca va mai exista "data viitoare" voi lipi pe laterala caloriferului banda cu burete pentru a-l etansa complet, sa nu mai treaca aer pe langa el. Din aceste motive nici nu are cum sa se comporte un calorifer aftermarket ca unul original, patrunzand aer rece pe langa el. Oricum fata de temperatura pe care o aveam anterior in masina este sensibil mai bine, dar nu precum ma asteptam. Personal am inteles motivele pentru care operatiunea nu a avut succes 100%, dar cu certitudine daca voi monta calorifer original acesta se va apropia de temperatura pe care o dadea la momentul iesirii de pe banda fabricii. Se observa cu ochiul liber ca fagurele celui nou achizitionat este mai putin dens ca la original, schimbul de caldura fiind mai mic, la care se adauga pierderea de aer pe langa etc.. Nu am apucat sa-i fac proba in mers, ramane pe maine. Am reusit sa fac operatia in trei ore, timp in care am reparat si alte stricaciuni, mai precis plasticul care actiona un volet, prin intermediul actuatorului, pe care evident l-am rupt astazi, datorita temperaturii scazute (conform predictiilor lui Salex ). Una peste alta sunt relativ multumit de rezultat si de experienta capatata, next time va fi mai bine.
  4. E foarte adevarat, desteptul de mine a schimbat buretele de la grilele care duc aerul in spate la picioare (acum este debit de aer si in spate), am schimbat banda la imbinarile blocului de climatizare, dar nu am schimbat-o la calorifer. O sa o schimb. Ar trebui sa folosesc o alta metoda pentru fixarea caloriferului sau este suficienta acea brida? Si o sa-i fixez furtunele inainte de a monta la loc capacele blocului de climatizare Si daca tot va trebui sa umblu din nou, ma bate gandul sa caut reperul original, pentru ca acela pe care l-am montat in prezent este after market, am deja experienta cu alte calorifere schimbate la alte modele de masini, care intr-adevar nu se comporta la fel ca originalul.
  5. Revin cu noi amanunte... Din pacate dupa circa 50km, am fost nevoit sa ma intorc acasa si sa recurg la serviciile Golfului II, made in 1986, cu care am facut deplasarea la Bucuresti si retur ( evident in camasa ). Problema era ca nu baga mai deloc caldura la picioare iar la aeratoarele centrale, era usor spre caldut. Asta in conditiile in care am tinut-o turata la 4000 de ture, mai bine de jumatate de ora. Cred ca de aerisit s-a aerisit suficient pentru ca furtunele tur/retur la calorifer erau ambele fierbinti. Am consumat 20 litri de GPL cu toata operatiunea de spalare cu Calgon, clatire, aerisire etc... Cred ca este necesara o noua demontare, deoarece la plecarea de pe loc si la trecerea peste denivelari din bord se auzea un zdranganit de metal. Presupun ca este vorba de clema care tine caloriferul in pozitie, fixat. La demontarea celui vechi am cam fortat-o cu un levier, cred ca am strambat-o prea tare. Cand am montat furtunele, am impins prea tare si presupun ca onor caloriferul a sarit din clema, pentru ca acum cand misc de furtune se misca si caloriferul, atat stanga/dreapta cat si sus jos, nu sta fix. Consider ca nu sta lipit pe rama sa si probabil, aerul rece nu trece exclusiv prin calorifer ci o ia si pe langa. Astept ziua de luni sa vad daca mai am chef sa redemontez totul, sau o las pe dupa revelion. Oricum, acum stiu perfect ce trebuie demontat si cum se procedeaza. Daca nici dupa ce desfac sa vad daca nemernicul de calorifer nu a iesit din locul sau, nu rezolv cu caldura, trag masina pe dreapta pentru vremuri mai bune, cand ma voi calma si o voi lua de la capat. In prezent am acumulat energie negativa cat pentru doi ani. Salex a avut perfecta dreptate cand spunea ca este necesara atentie sporita cu plasticele ca sunt casante. Am reusit performanta sa rup clemele care fixeaza actuatoarele, si am fost nevoit sa recurg la improvizatii. <Mai mult la ornamentul de sub torpedo, am rupt toate elementele de fixare si am procedat romaneste, l-am fixat cu un surub, gaurindu-l. E drept ca nu prea se vede, dar pana voi achizitiona unul nou, ramane asa. Tineti-mi pumnii la o noua operatiune de demontare/montare.
  6. Uitasem sa spun ca-i blocasem acceleratia la 3000 de ture cu o surubelnita. Am revenit si am pus furtunul, am completat treptat antigelul din vasul de expansiune pentru ca scadea periodic, acum baga aer cald, dar nu fierbinte (dar mai rece fata de vechiul calorifer, pe care l-am taiat si am vazut ca era sensibil obturat). Oricum diseara am drum la Bucuresti si sper ca in 800 km ( Piatra Neamt - Bucuresti dus intors) sa se aeriseasca bine. Pentru mai multa siguranta imi iau si niste haine mai grosute Nu cred sa fie alta problema in afara aerisirii pentru ca furtunele caloriferului sunt fierbinti si la tur si retur, voletul de comanda aer rece/cald functioneaza si inchide. Totusi am senzatia ca acul de temperatura sta un pic mai jos fata de obicei, ba chiar mi se pare ca la oprirea motorului temperatura scade mai repede (vroiam sa zic ca la pornire, dupa stationare de circa 10 minute, acul din bord este coborat sensibil spre rece, chiar daca temperatura exterioara este pozitiva). Suspectez termostat decalibrat, pe care nu am apucat sa-l schimb. Desi nu inteleg cum de l-au apucat aceste simptome acum, in conditiile in care pana ieri se comporta relativ normal. Si totusi imi pleaca ambele ventilatoare pentru racire atunci cand sta mult timp turata Voi reveni maine cu alte detalii, se pare ca masina vrea vrea intentionat sa-mi faca sfarsitul anului mai greu.
  7. Din pacate, se pare ca tremur cu aceeasi frecventa. Baga mai rece decat cu vechiul calorifer. E posibil sa nu fie aerisita bine instalatia, asa ca o sa o las pornita pana merg sa caut furtunas. Sau o fi de la furtunul acela de vacuum, care nu inchide bine vreun volet? Cert este ca dupa ce ii pun furtunasul o voi diagnostica din nou. Sper sa nu fie alta problema ca deja ma doare capul.
  8. Dupa indicatiile date de prietenul nostru Salex, am schimbat astazi calofiferul la Leganza. Operatiunea a durat 6 ore, nefiind inca finalizata datorita faptului ca am reusit sa sectionez un furtun la vacuum, negasind o metoda pentru a-l lipi. Dimineata voi cauta un tub de cauciuc la diametru pentru a-l innadi. Abia astept sa vad maine diferenta de caldura din habitaclu! Vechiul calorifer era infundat si avea o celula sparta, curgea in tavita de sub el. O sa incerc sa-l desfac si sa postez fotografii cu continutul acestuia. Pacat ca seara nu a permis sa pot lega furtunele si sa alimentez cu antigel, dar maine la prima ora voi finaliza opratia. Prin nu stiu ce minune, clema care tine tevile caloriferului nu s-a rupt, practic am refolosit-o. Multumesc Salex inca o data pentru amabilitate.
  9. Salut. Intampin o problema cu etrierele fata in sensul ca au ruginit pistonasele, am comandat pistoane noi, acestea mi-au fost livrate si au dimensiunea de 57 mm.Problema este ca la montare in suport pur si simplu nu au intrat. Este vorba despre o diferenta de cota foarte mica, am masurat pistoanele vechi si au 56 mm. Este posibil sa fi fost montate doua tipuri de etriere pe Leganza, pentru ca la toti furnizorii apare doar dimensiunea de 57 mm, dar la mine nu intra pistoanele cu aceasta dimensiune? La unii furnizori apare ca mentiune : Etrier frana Parte montare: punte fata Parte montare: stanga Sistem franare: BREMBO R1/R2: 57.0 mm Este vorba despre doua cote? Exista posibilitatea sa fie rectificat suportul etrier, pentru a fi adus la 57 mm? Pana rezolv,am curatat pistoanele vechi, le-am remontat, dar nu ma incanta deloc ideea de a cumpara suporti noi cu dimensiunea de 57 mm, deoarece cei vechi nu sunt defecti. Vreo idee de rezolvare, cu exceptia celei de a achizitiona alti suporti? Multumesc
  10. Ciudat, dar tot chinul si presupunerile ca de vina pentru defectiune ar fi spalatul motorului, s-au dovedit a fi generate de o alta cauza. Undeva, in zona galeriei de admisie, pe motor existau doua fire de masa, unul care era pentru GPL si altul pentru o masa generala. Onor mecanicii care au procedat la demontarea motorului atunci cand l-am reparat, nu au binevoit sa puna papuci grosi la acele fire la remontare pe masina, doar le-au infasurat in jurul suruburilor, fara mare bataie de cap, iar din trepidatii s-au rupt, unul de tot si unul partial, generand acele simptome ciudate. Ciudatenia a aparut ca ambele au cedat relativ in acelasi timp generand comportamente similare la mersul pe GPL si pe benzina, corelate cu nefunctionarea corecta a electromotorului, alternatorului (care in mers scotea doar 12,3 volti), cu functionarea haotica a motorului, cu caderea brusca a turometrului sau scaderea intensitatii luminilor de bord la punerea semnalului de schimbare a directiei de mers, etc Acum pare haios ca un amarat de fir de masa poate genera asemenea probleme complexe in instalatia electrica a masinii, dar pana astazi chin si nervi... Multumesc pentru amabilitatea de a-mi raspunde.
  11. De cateva zile ma lovesc de o problema la Leganza. Mai precis saptamana trecuta am spalat motorul cu solutie si, din pacate am clatit cu presiune. Dupa operatiune, masina a inceput sa mearga cu intreruperi, cu intermitente. Ba mergea normal, ba trepida de ziceam ca va sari motorul de pe sasiu. Nu reuseam sa turez la mai mult de 500rpm, ce sa mai vorbesc de demaraj. A curatat mecanicul contactele si mufele si a dat cu spray pentru contacte, dupa care masina a functionat fara probleme cateva zile. Sambata am oprit masina, iar dupa trei ore la pornire...Pur si simplu nu a vrut sa mai porneasca. Nici macar nu se auzea zgomot la cuplarea electromotorului, acesta parca a murit. Am tractat-o si am incercat sa o pornesc in viteza a treia, am reusit cu greu, dar la fel nu trece de 500 rpm nici in ruptul capului. Chiar in mers la relanti am cuplat pe demaror pentru a vedea daca cupleaza electromotorul, din 10 incercari o data a cuplat, dupa care nu a mai vrut deloc. Pentru ca la patania anterioara mi s-a descarcat si bateria, acum am pus bateria de pe alta masina, dar la fel, nici un "clantanit" din partea electromotorului. Precizez ca si cu bateria ei aveam lumini, claxon, etc, dar nu reuseam sa o pornesc. Am dus-o la mecanic, pentru ca se banuieste decesul electromotorului (acesta a dat de o saptamana simptome de "deces" prin faptul ca nu cupla corespunzator, la 20-30 de porniri, dadea un rateu). Si in alternator, saptamana trecuta electricianul a gasit un fir dezizolat, care putea fura curent, dar e ciudat ca nu doreste sa porneasca nici moarta, chiar trasa (stiu ca nu e o operatiune recomandata, dar am recurs la ea pentru a vedea daca o pot porni). In afara electromotorului, imi puteti recomanda ce altceva sa verific (Bobina, bujii, fise - acestea le-am verificat etc) pentru ca sa ii dau de cap? E posibil sa fie un scurt pe instalatie? Mentionez ca am sesizat ca in momentul in care semnalizam, am observat ca turometrul "cadea", dupa care revenea imediat. Chiar in timp ce semnalizam se vedea o scadere a intensitatii curentului la indicatoarele de bord, care oscilau o data cu tacanitul releului. Scuze pentru exprimarea in termeni nu tocmai tehnici. Multumesc
  12. @Viktor @andreib Multumesc pentru schita si informatii, la prima ora o sa vad cum sunt legate la mine comparativ cu schita. Si totusi, Salex, incalzirea se face cam greu, abia dupa 15 minute de functionare a motorului se face simtita schimbarea de temperatura la aeratoare. E drept ca in mers baga aer cald chiar fierbinte, asta dupa o circulatie mai indelungata. Aveti idee care ar fi timpul necesar pentru o incalzire, tinand cont si de faptul ca temperatura mediului nu e chiar scazuta?
  13. @Viktor Fara suparare, dar nu e logic nimic, atata timp cat in ecuatie intra si factorul uman. Si aici, ma repet, ca urmare a interventiei mecanicilor, mai mult sau mai putin priceputi, e foarte posibil ca din nestiinta sau alte motive, sa se fi inversat la GPL turul cu returul. Si aici intervine lipsa de logica: Ce faci daca pe turul caloriferului este legat returul la vaporizator? Neavand nici o schema de montaj dupa care sa ma ghidez, am apelat la forum, in ideea ca vreo persoana care se pricepe, sa ma ajute cu un raspuns, eventual si cu o solutie. Chestiunile de logica elementara si deductiile gen "daca e legata pe turul caloriferului, inseamna ca ala e turul pentru GPL, nu?", nu ma ajuta cu nimic. No offence, stiu ca esti bine intentionat, dar raspunsul nu este cel asteptat de mine.
  14. @Viktor Da, jos e legat turul si la mine, dar nelamurirea era generata de faptul ca furtunul "turului" ce intra la vaporizator este mai " moale" creandu -mi impresia ca parca ar fi fara lichid in el. Nu am vreo schita sau manual la instalatia GPL si nici nu are indicatii privind turul/returul, iar conductele (stuturile de intrare/iesire) au acelasi diametru. Multumesc pentru informatie.
  15. @ Salex Nu stiu daca are vreo legatura caldura cu pozitia furtunelor, dar cand ti-am urmat sfatul si am inversat furtunele, ajungand exact in pozitia pe care spui ca o ai la masina in acest moment, baga mult mai multa caldura decat in situatia indicata in manual. Ma bate gandul sa le inversez, pentru ca sunt derutat de pozitia care ar fi normala, dar din moment ce constatarea mea a fost ca baga caldura mai bine in varianta cealalta, similara cu cea din prezent de la masina ta, chiar nu stiu cum sa procedez... @Viktor Ideea cu turul/returul se referea la pozitia acestora la GPL nu la instalatia masinii. Adica, turul este in partea de sus a vaporizatorului sau la cea de jos?
 

×
×
  • Create New...