Jump to content

dodo07

Membru
  • Content Count

    49
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

1 Follower

About dodo07

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Timisoara
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  • An
    2005
  • Nr. Inmatr.
    TM-06-daw

Recent Profile Visitors

3047 profile views
  1. E foarte bun 6. Anul trecut conduceam numai eu matizul si pe drumuri preponderent in afara orasului aveam vara 5 si cand se racea 6. Mai trebuie sa tii cont daca ai mers pe autostrada la 130 creste consumul, mai ales la matiz.
  2. A trebuit sa inlocuiesc ambreiajul la 150kkm, la apasarea pedalei cat timp o tineam apasata se auzea se auzea un zgomot ca un scartait. Era rulmentul de presiune cu joc mare, placa de presune si incepuse sa uzeze si axul cutiei. Asa ca nu trebuie lasat mult daca face scandal amreiajul. Cu ocazia aceasta au gasit uzate si au inlocuit si brat si bucse la cele doua roti din fata. Am dublat valoarea matizului. Chitul de ambreiaj Valeo l-am dus eu restul pieselor le-a procurat servisul dar preturi foarte OK (la piese). deviz_oct2017.pdf
  3. La 140 mii km a trebuit sa schimb fisa pistonului cel mai departat de delco, fisa lunga. La fisa defecta tensiunea se descarca pe la capacul delco (se observa scanteia si sunetul, plici-plici). Inlocuit toate fisele. Simptome : in mers episoade de dat in nas la inceput rar in zilele urmatoare tot mai des si apoi clar mers in doua pistoane. Fisa defecta nu mai are la capatul spre bujie conductorul central (probabil s-a rupt si s-a consumat din cauza flamei). Fenomenul a inceput exact dupa ce am alimentat, am suspectat benzina cu apa sau ceva si eram chitit sa incep sa umblu la partea de alimentare. Noroc ca a luat fata masina si doar seara am ajuns sa deschid capota doar pentru o verificare si atunci imediat am vazut scanteia si plici-plici. A aratat ce-l durea si m-a scutit de munca in zadar. Bravo lui. S-a rezolvat cu efort minim, aveam acasa niste fise noi Champion 8 mm rosii silicon, tot rezistive, de alte masini le-am scurtat ca la carte, acum totul e OK.
  4. Inlocuit compresor si filru uscator (noi de la Autokarma). Lucrarea (inlocuire, spalare circuit si radiator, freon, ulei) facuta la Service Blue Mosnita. Multumit, ambili, cu piesele aduse de mine, profi, factura, garantie, recomand. Totul acostat cca. 1400 lei. Acum 2 ani am avut o experienta neplacuta cu compresor sh montat la e-kold Dumbravita, tepari, nu recomand.
  5. Modificari observat in mers : tremurat motor la turatii mai mici, masina nu mai era vioaie in mers, in final roata incalzita chiar miros de ars, de ceva supraincalzit - cand am si inceput sa caut rezolvarea : schimbat placute, aerisit = efect 0. Am verifica culisele etrierului - erau OK. Rezolvarea : Schimbarea garniturilor la piston etrier. Eu asa am procedat la schimbarea garniturilor : Cumparat set reparatie autofren, cel mai ieftin =14 lei. Etrierul demontat pus pe fuzeta cu pistonul in sus, ejectat pistonul simplu din pedala, dat 8-10 pedale de frana pana in podea dar cu simt (am lucrat singur) cu verificare dupa fiecare 1-2 pedale cat a iesit pistonul, cand merge usor pedala a scapat din garnitura. Nu face nici un clac, nu mai dai pedale ca refuleaza lichidul de frana. Imediat dop etans pe rezervor lichid de frana, gata nu mai pierzi lichid din inst. Curatat temeinic piston, cilindru, uns cu lich. de frana garniturile noi si piston, dechis surub aerisire, montat garnitura interioara, bagat piston, montat burduf (garnitura antipraf-la setul nou nu e ca cea originala, e burduf - montata pe piston) Initial nu mi-a placut garn. antipraf cea noua si am incercat sa o pun pe cea veche cu metoda din acest topic (prima garnitura dupa aia pstonul....) nu am reusit si am si constatat ca e fisurata asa ca am inceput sa o apreciez mult pe cea noua si am pus-o. Scos dopul (la rezerv. LF), completat LF in rezervor full, si inapoi rapid la etrier, dupa putin timp : bulbuci, bulbuci, bulbuci, refuleaza, inchis. Montat etrier pe suport, pedale pana a devenit ferma, inca o aerisire( a mai iesit ceva aer dupa pedale) si gata. Am scapat de roata blocata si masina chinuita. Am facut totul intr-o ora, cum am spus singur, mai trebuie sa fac si la roata cealalta, sa aerisesc cum trebuie, nu gravitational. Dar deocamdata e mult, mult mai bine. Asa arata garniturile noi Si cele vechi Multumesc celor care au mai dat cate o informatie pe acest topic, daca puneau imagini era prea bine.
  6. Compresor AC blocat : 300 lei altul de de la SH (m-am dus cu masina sa- mi dea cel potrivit) si 350 manopera ( demontat cel vechi, montat cel "nou", verificat la presiune, freon+ulei cu un agregat cat un dulap) firma de firma numai cu clime se ocupa, mi-a zis seful ca e ultimul matiz la care schimba compresorul AC, 5 ore a durat, de 3 ori mai mult ca aceasi lucr. la alta masina - tipul care a lucrat a zis, poate in gluma, ca daca ii mai da un matiz isi da demisia. Face frig de palton. Am vrut sa o las fara AC, e mai fasneta si consumul cand e 5,3%, e mare, dar cand am citit pe forum colegi care si-au pus AC diy, pe matiz care nu avea din fabricatie, am revenit la sentimente mai bune.
  7. Gata am scapat si eu de rugina la aripile din spate. Am rezolvat diy, cu segmenti de reparatie Polcar, prins cu popnituri si sikaflex pt. tabla, montat si carenaje Polcar (aparatori de noroi, se monteaza usor - la aripile din fata sunt din fabricatie si se vede diferenta) la ambele roti. Unde era strapuns am curatat grund si inchis cu fiberchit pe plasa fibrasticla, etansat pe la taieturi cu grund +sicaflex. Antifon spray peste tot deasupra rotii, inclusiv pe segmentul de tabla noua.. Materialele toate undeva la 300 lei.
  8. In toamna aceasta am avut surpriza respingere la ITP - noxe, catalizator (Euro 2) iesit din functie. 100 lei alt cat Matiz Euro 2 de la schrott, demontat cel de pe masina si montat cel "nou" (din ce m-am informat are cel putin 130kkm) si am luat ITP. Poate e util sa mai stiti : la ITP mi-a trecut neconformitate si a trebuit sa inlocuiesc becuri led cu becuri incandescenta la numar si la pozitii (culoare alba, neconforma, trbuie galbena). cat de la schrott l-am tinut cateva zile in apa cu detergent vase pe care o incalzeam cateva ore pe zi si am bagat si apa cu furtun in sens invers gaze. Dupa aceea l-am montat, ca aveam timp 30 zile sa revin la ITP fara sa reia toate probele si sa verifice doar neconf. oricum am mai platit 35 lei la 85 cat platisem deja. Atasez imagine cu cele doua cat cel rau, inlocuit e cel albastrui, prajit cred, din istoricul lui : am mers ceva km cu o fisa de la delco cazuta, am crezut ca e infundat un injector sau cand a trebut sa inlocuiesc delco pe motiv de check engine si am mers o perioada asa. Daca treceti printr-o situatie ca cea descrisa si alegeti rezolvarea cat sh, sa nu arate ca cel care l-am demontat de pe masina mea. Inlocuire nu dureaza mai mult de 1 ora dar sa ai tubulara de 17 cu prelungitor si cateva zile sai dai spray degripant la toate suruburile. Si mai bine sa nu aveti nevoie, la multi ani.
  9. Lampa portbagaj se prepara din una lampa de veghe -6 leduri, cu senzor de miscare (pret promo la Dedeman 23 lei) + 4 baterii R6. Se monteaza cu banda dublu adeziva sau cine prefera cu putin surub in portbagaj si veti constat cu placuta surprindere ca nu functioneaza ziua (senzor crepuscular) dar pe intuneric sau seara mai mare dragul sa deschizi porbagajul, unde pana mai ieri lasam descarcatul pe dimineata. Grad de dificultate : fooooaaaaarte mare (trebuie sa renunti la : legaturi cu instalatia electrica, intrerupator si alte belele). Timp de preparare 5 min. Multi vor face sau au facut deja. Succes si acces la porbagaj luminat a giorno.
  10. Si eu am avul in vara Check aprins in timpul mersului, la service au schimbat capacul delco si au sters eroarea dar nu am iesit bine ca s-a aprins din nou, faza la care au schimbat delcoul cu unul nou Mado, nu am probleme, consum mixt 5,6 aveam 6 vara 7 iarna. Poate merita incercat. Din pacate nu stiu ce cod era. Acum vad ca la tine e mai complicat ca e Euro III, la Euro II asa s-a rezolvat.
  11. CHECK aprins cu intermitenta de vreo doua saptamani, porniri greoaie cand si cand, ezita la accelerare puternica, mai ales cu clima. Rezolvare : ieri schimbat delcoul orig. cu delco nou, Mando, nu se mai aprinde becul check engine, porneste si merge f bine. Mtiz Euro II, 97000 km. De stiut : in prima faza am schimbat capacul nedeschis toti km astia, era varza, fara carbune, murdar, oxidat dar nu a fost de la capac. Faza tare ca maistoru (la servis dealer Daewoo, fost) nu a facut punere la punct, l-a montat, a strans cele doua suruburi de fixare, a pus fisele si a pornit motorul dupa care a pus racordul la filtrul de aer, strans cele trei suruburi de la carcasa filru aer si gata faceti o tura. La cat merge de bine parca nu mai am chef sa ma duc in alta parte sa faca punerea la punct ca la manual cu strobo. Succes.
  12. Am pus la pozitii ceva cu 25 de leduri, am zis sa fie day light, pacat, lumineaza bine, consuma putin dar nu rezista la temperatura din far. Dupa nici un an la fiecare mai lumineaza mai putin de jumatate din leduri. In schimb la plafoniera si la numar sunt de nota 10, recomand.
  13. N-am mai facut consumuri de cativa ani. Luna asta am fost curios cum se mai simte masina si surpriza la doua plinuri sucesive mi-a dat 5,32 si 5,20. Petrom 95, cat oras atat si afara. Nu stiu ca anii trecuti regula era 6 vara 7 iarna.Au bagat ceva in bennzina de cand au scumpit-o sau am un picior foartea usor si o masina din cea mai fina. Va doresc la fel.
  14. Cu motorul oprit, apesi ambreiajul, bagi intr-o viteza si ponesti motorul daca masina are o cat de mica tendinta de deplasare ambreiajul trebuie strans. Cand se incalzeste cablul se dilata (lungeste) si efectul (ambreiajul ramane cuplat la apasarea pedalei) se accentueaza. Succes.
 

×
×
  • Create New...