Salutare lume.
Citesc forumurile de doua saptamani, in speranta ca o sa gasesc o posibila explicatie la problema Matizului meu.
Este vorba despre turatul motorului, fara a calca acceleratia. Am gasit topic-uri mai vechi cu aceeasi problema, si pana acum am facut tot ce am gasit aici pe forum. Cu toate astea, problema persista si nu de alta dar la jumatatea lunii martie, as vrea sa fac un trip prin Rusia. (aproximativ 10000 km), si as vrea ca buburuza sa mearga cat mai bine posibil. Sa nu ma trezesc la 1000km distanta de prima localitate ca nu mai porneste, fara benzina, etc.
Cum spuneam, motorul se tureaza doar cand ajunge la temperatura de regim. Se poate accelera si decelera succesiv si constant, timp de cateva secunde, se poate accelera foarte tare si sa ramana accelerat. (Atunci bag in viteza stau pe frana si las ambreiajul, atat cat sa nu-mi sara pistoanele prin capota). In traficul din oras, atunci cand o apuca turatiile, foarte rar folosesc acceleratia, doar daca vreau sa fortez putin. In rest, accelereaza singura.
Acest comportament poate dura 2-3 minute, dupa care, 200 km merge perfect, apoi poate recidiva. La fel, poate dura un drum de 20km prin oras. Este extrem de enervant, frustrant si nesanatos. Parca vad ca trebuie sa schimb ambreiajul si electromotorul.
Apropo de electromotor: La rece, porneste la un sfert de cheie. La cald....am dat si 15 minute la cheie. Am ajuns in stadiul de a circula cu bicicleta sus pe portbagaj....doar asa, in cazul in care nu mai porneste, sa am optiuni.
Am fost in service. Primul pas a fost un test motor. La acest test, s-a constatat ca IAC si TPS trebuiesc schimbate. Printre altele, am schimbat uleiul, bucse, pivoti, saboti, brate, etc. Le-am schimbat cu piese noi si originale. Vineri am scos masina din service, iar luni m-am dus cu ea inapoi. Mecanicul spune ca a rezolvat problema, dar facea la fel. In plus mai fierbea apa in radiotor, asa ca m-am intors cu ea in service pentru a doua oara. A rezolvat problema cu supraincalzirea motorului, dar nu si turatia. Iar am luat forumul la citit, am verificat furtunele sa nu traga aer fals, sa nu fie infundate. L-am pus si pe mecanic sa repete. Nici el nu a gasit nimic. (am fost a trei-a oara cu masina la service dupa care cei de acolo mi-au spus ca ei nu stiu ce are si ca nu pot face nimic). Am dat ECM reset, urmat de Idle Learn, dupa ce am fixat actuatorul IAC-ului la 28mm de la baza de prindere, asa cum sugera tolin.
Am schimbat toate filtrele. (benzina, ulei, aer).
Urmeaza sa trec cu ea pe la Auto Globus in Timisoara. Am inteles ca ei au fost dealeri de Daewoo in trecut si ar fi cei mai in masura sa faca ceva.
Forumul ce zice?