Jump to content

giusache

Membru
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

About giusache

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Bordeaux
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Nexia
  • An
    1995
  • Nr. Inmatr.
    AX517FL

Recent Profile Visitors

353 profile views
  1. Intr-o postare de ieri am pus o arhiva cu un filmulet: WP_20170103... Daca te uiti atent, vezi bataia de linguri si jocul din surub, cand pivotez etrierul stanga-dreapta Cred ca se si aude. Initial era impresia ca, discul fiind liber de prezoane cum roata e demontata, joaca daca trag de etrier deci nimic prea suspect. Cand am apropiat retina, am vazut balanganeala nu din glisiere, ci din suruburile care tin port-etrierul in fuzeta Altfel, daca esti in costumul lui Tommy Hilfigurosu' Necredinciosul, vino pana la Bordeaux sa batem cu ciocanul in ea ca in coasa WP_20170103_0051.zip
  2. Pai ai zis inainte ca eu sa incerc sa fac ceva, deci ai pocit suruburile alea, mai rau decat ar putea stiinta exacta Te-au auzit cand ai zis si au prins cu toate spirele sa nu se desfaca. Explicatia de am desenat-o eu e cam exagerata, nimic de comentat. E mult mai probabil una din cele zise de voi (sau amandoua cumulate). Discurile eu zic ca au fost schimbate deja, am vazut prin niste facturi ale masinii. Ori ca au montat aiurea port-etrier-ul ala la schimbare discuri, ori ca s-a imbatat vreun korean si a pus prea mult pe foc cand a facut aliajul (a dat laptele-n foc ) pentru un anume lot de ciolane, e greu de zis. Il voi demonta la un moment dat, cand il voi avea pe cel "nou" si le compar sa vad daca asa cumparat e la fel de deteriorat Facem studiul pana la capat, cu subler si tot tacamul, rezumat si share la investigatie.
  3. Acum merge link-ul. Am un prieten care a avut si folosit un yacht de asta de fun mai mult si m-am mai dat si eu cu el, un Diesel in 5 pistoane parca, de 2.4. Treapta a 5-a de viteza era din buton (cu overdrive). Meserie de masina. As vrea sa stiu cauza radacina de la care a plecat treaba asta. Chestia e ca gaurile de prindere ale port-etrierului sunt largite si clampane. Am dat in roata, am tras de toate mațele pe-acolo, am facut rasucirea crocodilului pe sub masina, nu gasesc alta sursa evidenta. Sunt 21 de ani de cand piesa aia e acolo probabil, 160 000 de km (asta vad eu, acu astia pot sa fie pe-o roata sau in marsarier). Ori s-a schimbat ceva la un moment dat si nu a fost montat la loc cum trebuie ori chiar a imbatranit materialul ala de a inceput sa se "mucifice". Nu stiu sa fi luat vreo groapa in ziua in care a inceput sa clampane si care sa fi cauzat asa subit largirea aia acolo. Sau sa fi franat cand eram in vreo groapa sau pe o cocoasa/bordura. Stiu ca atunci cand mergeam cu geamul dreapta deschis, pana a avea defectul asta, auzeam uneori un clănțănit subtil la trecerea prin zone cu asfalt deteriorat/ondulat etc dar nu l-am luat prea in serios. Uite o explicatie prea frumoasa ca sa fie adevarata: s-au montat niste placute de frana care au uzat discul, de i-au dat o forma conica. Si s-au folosit discurile astea schimband cateva seturi de placute. La franare, se descompune forta de apasare pe directia radiala a discului, datorita conicitatii si trage de etrier si port-etrier . E absurd, asa-i? Stiu, si eu zic la fel, dar n-am ce face azi la munci Imi mai aduc si eu aminte de rezistenta materialelor si organe de masini . O super exemplificare grafica in poza atasata.
  4. Cei cu care corelationez pe-aici n-au mai vazut sau n-au bagat-o in seama daca au trecut pe langa una asemanatoare. Altora le-a mirosit linia de opel din lateral ) E o raritate pe-aici, dat fiind faptul ca majoritatea pe care le-am vazut vandabile au motorul prajit (cutie mai scurta decat ce stiam eu la Cielo in RO, la 130 motorul incepe sa se exorcizeze - am si uitat sincer de 2 saptamani de cand sta pe butuci). Apoi, e sedane si francezii considera asta blasfemie - eu si cu arabii mai avem berline, mie imi lipsesc geamurile fumurii . In plus, trasura din '95, cu 4 geamuri electrice, servo, airbag, aer conditionat ii face sa zica "nu-i rau deloc" (acum conduc spre ex un Clio din '93 crud din toate punctele de vedere si am pe el și șoc sau cum ii zice, ca la Dacie) . The most impressive e antena "laser frate!" Legat de problema mea: Am gasit ansamblul etrier (inclusiv port-etrier) cu 40 de euro, mai astept oferta pentru alte ciurucuri cerute si sper s-o rezolv cat de repede. Daca nu reusesc sa desfac suruburile alea, o sa ajung la un service sa-i dea cu pneumatica. P.S - imi spune ca continutul a ceea ce ai trimis tu in Dropbox nu exista
  5. Viktore, pot sa-ti zic in prima faza ca esti "pocit" si merci ca esti pe faza . Surubul ala e intepenit acolo de parca e una si aceeasi cu fuzeta. In ciuda faptului ca surubul e solidar, port-etrierul ala misca in surub, cand trag de el. Asadar, nu am cum sa strang suruburile alea mai mult decat sunt stranse acum si o posibila reconditionare a etrierului presupune niste piese pe care eu nu le gasesc aici. Pot cumpara tot ce inseamna ansamblu suspensie dreapta din dezmembrari. Daca te referi la piulita din capatul planetarei, cea care vine blocata cu pana radiala si care se vede si cu roata montata, n-o vad sa fi avut de suferit. Acu', ca mi s-a pus pata pe clantzaneala asta, o sa cumpar "ciolanele" presupuse vinovate, le schimb si vedem ce se intampla. Costa undeva la 30 de euro. Daca nu, mai sunt vreo doua Nexii demontabile in toata Franta asta si costa undeva la 200 de euro intreaga. Daca operatiunea asta va fi un esec, o sa fie vreo trei Nexii )
  6. Salutari, Am atasat un scurt filmulet cu "bataia de toaca" de la port-etrier. Nu stiu cat se observa jocul ala, a trebuit sa editez un pic filmul ca sa il pot urca aici si s-a mai pierdut din calitate, plus ca n-aveam punct fix sa tin telefonul nemiscat. Sper sa fie de ajutor unora, cand cauta "scandalul" facut de roti, Am gasit piese pe aici SH (port-etrier, ansamblu cu tot cu etrier), astept oferte de pret si sa vad cum fac sa intru in posesia lor. WP_20170103_0051.zip
  7. Stand cu voi de vorba, acum mi s-a "aprins becul" si constat ca cele doua suruburi hexagonale sunt pe port-etrier (cele care vin insurubate in fuzeta) . De acolo-mi vine si jocul, sper sa ajung diseara si sa fac un film scurt. Nu-l gasesc asa de simplu prin capatul asta de lume. Daca am norocul si e doar o problema de suruburi slabite, ar fi o treaba. Daca nu scap cu o strangere de suruburi, va trebui sa-l caut prin Romania
  8. Salutare din nou si La multi ani!! Nu mai luati va rog in seama postarea de mai sus, s-a rezolvat cu wd40 si picioare-n roata Acum, cred ca am gasit sursa zgomotului si inca ceva: zgomotul dispare atunci cand apas pedala de frana. Intrebarea mea catre voi este: cele doua bucse de cauciuc aratate in imaginea atasata, sunt cele care vin pe suruburile de prindere ale etrierului? Nu am reusit sa ma uit foarte bine la masina pentru ca e noapte, dar in partea de sus a etrierului pare ca nu e acolo. Merci.
  9. Salutare tuturor, Problema mea principala e un zgomot metalic la roata fata dreapta, care imi da impresia ca o sa cada din mers. Ca o fi vreo bucsa din bratul bascula, ansamblul flansa-rulment amortizor sau rulmentul rotii, asta e greu de dat seama. Cert e ca se aude si daca trec peste o nuca... Acu' nu stiu unde sa scriu exact despre problema asta dar poate ma ajutati voi cu un sfat (daca sunt pe topic-ul gresit, scuzele de rigoare): ca sa ajung pana a-mi da seama de unde vine, trebuie sa demontez roata. Jentile mele sunt ca cele din imaginea atasata, problema e ca janta asta e intepenita pe butucul rotii (fuzeta), adica ii desfac prezoanele si ea e tzeapana de parca ar fi sudata. Orice idee din partea voastra care sa ma ajute sa o dau jos e binevenita. Asta, binenteles, sa nu implice sa dau foc masinii, sa folosesc vreun ciocan de 15 kile sau sa folosesc vreo unealta de taiat/sudat. Merci frumos in avans
  10. Salut Cristi, Distrus adică nu aud niciun "click" in momentul in care il actionez, nu se simte ca si cum ar atinge o lamela metalica sau ceva de genul. De scos de-acolo, pot sa te intreb cum ai facut treaba asta? Ai tras de el pur si simplu sau ai desfacut de tot blocul de comanda ca sa-l extragi? Eu am ajuns pana in momentul in care m-am uitat la el si am vazut ca e asamblat prin clipsare. M-am gandit ca daca incep sa-l demontez, sa nu raman cu arcuri si table care sa sara... Merci
  11. Salutari, Vin si eu cu o scurta intrebare, poate ma poate ajuta cineva. Butonul pentru geam stanga fata e distrus si as vrea temporar pana ajung sa gasesc un bloc de comanda complet, sa "fur" comanda de la unul din butoanele din spate. Aveti vreo idee despre ce cabluri trebuie sa ma leg pentru a face treaba asta? Panoul de comanda este pe portiera. Merci mult.
  12. Salutare si La multi ani!!, Merci tuturor pentru indicatii. Am golit sistemul de actionare, dupa care am pus lichid DOT4 cu busonul desfacut. Merge ok
  13. Merci mult de ajutor. Am pus intrebarea aici doar pentru ca am vazut pe capac ca e vorba de lichid DOT Daca a fost DOT3 si completez cu DOT4 (nestiind ce e acolo), nu risc sa fac vreo ciorba? Off-topic: Sau mai bine dau jos de tot si pun nou, cum zice cris06 si ovi_jer in topic-ul indicat. La debriere, ca forta de apasare, e ok
  14. Salutare, Am o scurta intrebare: Pentru ce e recipientul din imagine incercuit cu rosu si care la mine e aproape gol? Scrie pe capac DOT3 brake fluid. Totusi, recipientul pentru lichidul de frana se afla chiar pe pompa aferenta. In avans, merci mult de ajutor.
  15. Salutare oameni buni, Vin si eu cu o ciudatenie cred, ma gandesc ca poate ati sesizat unii din voi si aveti vreo explicatie: sunt cu masina pe loc si tin ambreiajul apasat. In acelasi timp, daca virez stanga dreapta de volan, se simte cum pedala de ambreiaj imi este impinsa impotriva fortei mele de apasare. Asadar, sistemul hidraulic de ambreiaj are sistem de vacuum care scade in intensitate in momentul in care relanti-ul se duce un pic in jos, din cauza pompei de servodirectie?
 

×
×
  • Create New...