Jump to content

vali b

Membru
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

About vali b

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Transilvania
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  • An
    1999
  1. Filetul si doar filetul la prezoane se poate unge cu pasta aluminiu si molibden doar CASTROL OPTIMOLY TA A SE VEDEA manualul PORSCHE CAYMAN S pag 226 Aici http://www.porsche.com/all/media/pdf/Owners_Manual_Cayman_PCNA.pdf Prezonul se unge doar pe filet atat. A NU SE DEPASI... 130NM la strangere prezoane. Prezoanele se strang doar cu cheie dinamometrica la cuplul din manual sau cu cheie in cruce sau cheia masinii , cu mana, fara prelungitoare la cheie. A se evita expertul semianalfabet atehnic (cititor doar de contor curent )de la vulcanizari ce strange prezoanele cu pistol (pe aer de impact) reglat aiurea .. va rup prezoanele.. sau le fisureaza si la urmatoarea sau urmatoarele desfacere se rup, sau se intind. Vulcanizarile profesionale nu amatorismele trebuie sa aiba cheie dinamometrica pt strangere prezoane, cat si lubrifianti ( asamblare antidesfacere si anticoroziune) certificate ...spray sau pasta pt prezoane.
  2. Antigelul pt CIELO este norma G12 ROSU sau urmatoarele mai performante G12+/ G12++ sau G13 . Temperatura de inghet a amestecului antigel -apa distilata trebuie sa fie de -35 grd C 365 DE ZILE PE AN si nu mai mica deoarece antigelul pe langa rolul antiinget al amestecului de lichid de racire are si rolul de a impiedica fierberea pana la +129 grd C in concentratia de mai sus ,are rol anticoroziv pt componentele sistemului de racire in contact cu amestecul de racire, Completarea se face in general in majoritatea cazurilor cu antigel concentrat deoarece in timp amestecul scade in performanta si temp de inghet. Amestecul antigel din motor si radiator se schimba la 4-5 ani complet . VERIFICAREA temperaturii de inghet in service profesionist se face numai cu refractometrul dar in lipsa se poate folosi un densimetru pt antigel .Pt eliminarea pierderilor minore pe la simeringuri calorifere sau fisuri f mici ...cel mai bun produs bun si pt intretinere (poate fi pus si preventiv in lichidul de racire) este polimerul lichid profesional de la firma WYNNS cu denumirea COOLING SYSTEM STOP LEAK (Numai in cutie de tabla scris cu albastru -varianta professional formula).
  3. ai verificat simeringurile de supape inainte sa pui chiulasa? Ai sanse mari sa fie de acolo. Cand ai segmentat motorul ai verificat ovalitatea si conicitatea la cilindri sa vezi daca nu cumva sunt uzati? Cu cuzinetii de palier si de biela cum stai, ca uzura
  4. verifica si bendixul si dintii de la coroana de la volanta sa nu fie uzati. De obicei de acolo este treaba cu caraitul de care spui.
  5. De ce este mai bun uleiul ligt duty decat uleiul heavy duty, aici in testul ACEA http://www.acea.be/uploads/publications/2012_ACEA_Oil_Sequences.pdf Se observa in test ca un ulei banal A3B4 da pe testul de cama 120 microni, iar un ulei de camion HD 150 microni. Deci fiecare ulei cu aplicabilitatea lui. De ce 5w40 si nu 5w30, ptr protectie mai buna la axa cu came, gasiti in conferinta Oronite Chevron pagina 19 http://www.smeerolievereniging.nl/VSN%20Benelux%20Smeeroliecongres%202010/Presentatie%20Pierre%20Yves%20Teyssier%20Benelux%20Smeeroliecongres%2009232014.pdf
  6. foarte corect. Full Saps A3B4, MB 229.5 Api SN sau SM, Porshe A40 . Acestea trebuie alese la un ulei ptr motorul de matiz. Uleiurile de diesel Porshe C30 si C3 sau cele de flota camioane MB 228.5 sau MB 228.51 lasati-le ptr altii
  7. c3-ul nu e bun fiindca nu ai masina cu filtre de particule DPF. Contine aditivi solizi care mai mult fac rau motorului de generatie veche tico / matiz (uzeaza mai mult) Deci M1 ESP 5w30 nu e bun C3-ul nu este asa friendly cu piesele interne ale motorului de generatie veche din cauza ca nu a fost construit cu aliaje speciale mai tari care sa reziste la asa ceva,sa nu mai zic de motoarele generatie noua concepute din axe cu came aliaze foarte tari, arcuri mai slabe la supape ca apasare la forta pe cama, tocmai ptr a nu uza cama si culbutorii. Din cauza asta se recomanda ulei full saps cu mult ZDDP in interior ptr protectie A3/B4 parerea mea este ca uleiul cu 40micron uzura pe cama din testul OM646LA (test facut pe motor OM646 DE 22 LA de microbuz Mercedes Sprinter 2,2 CDI, Vito si CLK,C classe, etc ) nu este comparabil cu motoare din generatie veche de autoturism pe benzina care mai sunt si mici ca cilindree . Motoare diferite,clase diferite, ani diferiti. Pai daca e asa cu protectia 100% pe cama antiuzura pe cama, atunci da poti folosi uleiul recomandat de nec100 Mobil 1 Delvac 1 LE 5w30 de camion http://www.emag.ro/ulei-motor-mobil-delvac-1-le-5w30-4l-5055107441695/pd/DCJ9LBBBM/ dar retine ca daca vei face asta vei distruge programat si cu buna stiinta motorul de matiz
  8. nu-mi pune mie vorbe in gura care nu le-am scris, mai bine invata sa citesti (reciteste ce scrisesem eu). Tu se pare ca confunzi foarte grav normele si nu te pricepi. Doamne fereste sa puna botul la tine oameni care sunt paraleli cu auto si n-au avut in viata lor o masina. Din punctul meu de vedere pui ce vrei, e masina ta,banii tai. Eu am recomandat ce trebuie pus in motoare de tico si matiz. Daca n-ai ce face si vrei sa te aflii in treaba sa mai postezi de dragul de a posta , iti zic de pe acum sa o lasi balta Oameni genu tau poate trebuia sa asculte sfatul lui nec100 sa isi puna in motoare uleiuri de camioane(Mobil Delvac1 5w40, Mobil Delvac 1 LE 5w30, Valvoline ProFleet 10w40,Citgo Citgard Syndurance 5w40),tractoare(John Deere 15w40),excavatoare sau sa isi puna uleiuri minerale sau cel mult semisintetice (vezi posirca Valvoline Durablend 10w40 sau BestOil w40 mult recomandate de nec100 oamenilor ca tine ptr ca sa isi puna cat mai rapid motoarele pe butuci) Nu degeaba a fost banat ala din Focsani definitiv pe clubopel opelvn si pe vwforum nec100, si izgonit de pe alte forumuri daciaclub,reno,softpedia,clubmercedes
  9. vezi sa nu pui ulei c3 doar ulei full saps a3b4 norma vw505 si PorsheA40. Atat
  10. valvoline maxlife 5w40, foarte bun ptr motorul tau sau valvoline synpower 5w40 sau daca preferi 10w40, LiquiMoly 10w40 cu MoS2
  11. http://uleideulei.ro/promo-valvoline-synpower-5w30-litru-p-866.html http://uleideulei.ro/valvoline-synpower-5w30-litru-p-80.html
  12. mobil era cumva esp? mergi pe valvoline synpower 5w30, nu o sa ti-l mai manance
  13. pune mai bine uleiul Liqui Moly 10w40 MoS2, e mult mai bun decat mobil 2000 Alt ulei foarte bun 5w40 Liqui Moly High Tech 5w40 sau Cepsa Star Syntetic 5w40
  14. Eu zic ca uleiul SCHAFFER 9000 5w30 este cel mai recomandat in ziua de AZI pentru motorul de Matiz si Cielo. Are scar-ul (uzura pe cama) de 9,8 microni. DEPASESTE uleiul din testul OM646LA Grad SAE 5W-30 Greutate specifică (ASTM D-1298) 0,86 Viscozitate la 40ºC cSt (ASTM D-445) 58,00 - 73,00 Viscozitate la 100ºC cSt (ASTM D-445) 10,00 - 12,00 Viscozitate la forfecare la temperaturi înalte la 302ºF/150ºC cP (ASTM D-445) 3,2 Viscozitate de rotaţie camă la -30ºC cP (ASTM D-5293) 6,000 Viscozitate minirotaţie TP.1 la -35º cP (ASTM D-4683) 19.500 Temperatura de aprindere ºF/ ºC (ASTM D-92) 445º/229,44º Temperatură de curgere stabilă ºF/ ºC (FTM 7916 Metoda 203) <-41º/<-42º Total Base Number (ASTM D-2896) 7 la 7,5 Conţinut de cenuşă cu suflat % greutate (ASTM D-874) 0,84% Stabilitate la forfecare % pierdere de viscozitate (ASTM D-3945 Procedura A) 5% Test de coroziune cu fâşie de cupru (ASTM D-130) 1a Volatilitate NOACK (ASTM D-5800) % pierderi de evaporare la 250ºC 10,5% Stabilitate la forfecare % pierdere de viscozitate - 90 cicluri (ASTM D-7109) 9,67% Test de spumă (ASTM D-892 Opţiunea A) Secvenţa I 0/0 Secvenţa II 0/0 Secvenţa III 0/0 Secvenţa IV 0/0 Test de spumă la temperaturi înalte (ASTM D-6082 Opţiunea A) 0/0 MHT-4 TEOST (ASTM D-6335) greutate depuneri, mg 12,4 Test de rugină a motorului cu bilă şi test de rugină (ASTM D-6557) valoare gri medie 133 Secvenţa IIIG Creşterea viscozităţii % la 40ºC 130% Uzură medie came de ridicare, µm 9,8 % fosfor (ASTM D-4951) 0,076
 

×
×
  • Create New...